Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

twister42

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:40

Kajanus schreef:
Ja ik kan me voorstellen als hij als een TWISTER Haha! door de bak ging

hihi ken je hem dan, Haha!

maar hij heeft spikkels mogelijk dat ze dat bedoelt. Cool

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:37

twister42 schreef:
Kajanus schreef:
Ja ik kan me voorstellen als hij als een TWISTER Haha! door de bak ging

hihi ken je hem dan, Haha!

maar hij heeft spikkels mogelijk dat ze dat bedoelt. Cool

Ik ken hem niet maar had wel beelddenkende ideeen Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:01

Boev schreef:
en ook een keer bij een keertwending
"paard laat spillebeen staan" daar wordt natuurlijk spilbeen bedoeld Lachen (hoewel dat waarschijnlijk door de schrijfster kwam)

Spillebeen heb ik ook al vaak op de coupon zien staan. En speelbeen, geen idee hoe ze daarbij komen...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:50

ik heb een keer gehad in de B dat er onder aan mn protocol stond nek hoord het hoogste punt te zijn,
waarop ik echt dacht duh dat snap ik ook maar dat kan je toch nog niet verwachten van een 3,5 jarig paard?? dat ie al verzameld door de baan gaat mooi gedragen met zn nek op het hoogste punt??

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:04

hihi blijkbaar wel Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:47

moniek21 schreef:
ik heb een keer gehad in de B dat er onder aan mn protocol stond nek hoord het hoogste punt te zijn,
waarop ik echt dacht duh dat snap ik ook maar dat kan je toch nog niet verwachten van een 3,5 jarig paard?? dat ie al verzameld door de baan gaat mooi gedragen met zn nek op het hoogste punt??

Dan liep ie hoogstwaarschijnlijk teveel in de krul met zijn neus achter de loodlijn en de knik op 30cm achter de oren. dan vind ik het zeker een nuttig commentaar

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 07:35

oosterhoff schreef:
moniek21 schreef:

Dan liep ie hoogstwaarschijnlijk teveel in de krul met zijn neus achter de loodlijn en de knik op 30cm achter de oren. dan vind ik het zeker een nuttig commentaar

dat liep ie dus niet Bloos als dat zo geweest zou zijn was ik het er mee eens geweest maar iedereen die stond te kijken vondt hem goed lopen (qua hoofd hals houding) en dan zulk commentaar naja maakt niet uit we mochten wel door toen naar de regio Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:22

je paard hoort in het B wel degelijk met de nek als hoogte punt telopen, maar dan met een langere hals. Terecht commentaar.

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:51

Ik kreeg laatst een 8 voor de verzorging, met als commentaar: Bovenkant staart bijwerken.. De staart is netjes afgeknipt net boven de kogels, en dat mag, maar moet de bovenkant perse worden bijgewerkt? Als ik rondkijk op een wedstrijd heeft bij wijze van spreken 4 op de 10 paarden een bijgewerkte staart..

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:55

ik doe niks aan de bovenkant van zn staart..

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:24

xRavel schreef:
Ik kreeg laatst een 8 voor de verzorging, met als commentaar: Bovenkant staart bijwerken.. De staart is netjes afgeknipt net boven de kogels, en dat mag, maar moet de bovenkant perse worden bijgewerkt? Als ik rondkijk op een wedstrijd heeft bij wijze van spreken 4 op de 10 paarden een bijgewerkte staart..

Het bovenste deel (een kwart van de lengte ongeveer) hoort toch ingevlochten of bijgeschoren te zijn? Dit is om het spiergebruik van de billen goed te kunnen checken, is mij vroeger geleerd (en de billen van het paard worden optisch 'verbreed', maar dat is voor jury`s en onze Groningers niet zo relevant Bloos ). Toen ik bij de pony`s reed was vlechten/ bijwerken nog statutair verplicht, ik weet eigenlijk niet of dat nog zo is.

Edit: een bokker schreef in januari 2007:
Citaat:
Volgens het proevenboekje moet je uit 1 van deze 3 kiezen:
a) Ingevlochten over tenminste 1/4 deel vd staartwortel
b) haren vd staartwortel bijgetrokken
c) de haren van de staartwortel bijgeknipt of bijgeschoren.

De onderkant van de staart mag recht afgeknipt, tenminste een handbreedte onder de spronggewrichten, of in niet bewerkte toestand

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 00:34

maar uitzonderingen daargelaten, bepaalde rassen hoeven dat niet. ( jeehhh hiephoi.. ik haat staart invechten hehe)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 07:43

Lowara schreef:
maar uitzonderingen daargelaten, bepaalde rassen hoeven dat niet. ( jeehhh hiephoi.. ik haat staart invechten hehe)

idd, maar ik doe het eigenlijk altijd wel..
edit: mijn groom doet dat altijd Cool

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 08:01

ik heb een paard van 1.64 en zelf ben ik 1.57 Bloos ik reed tussen de paarden en op mijn protocol stond: 'je hebt een leuk ponytje ga zo door'!!!pardon!

creative

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:33

Vorige week: Tijdens het aanspringen in galop schrikt mijn paard, struikelt en springt aan in de verkeerde galop. Dus ik neem hem direct terug en spring alsnog aan in de goede galop.

Jury: niet in twee keer Clown Dacht toch wanneer je in de verkeerde galop zit dat je dit dan direct corrigeert..
(volgens mij hadden ze dit helemaal niet zo snel gezien)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 02:54

Ik moest een tijd geleden netjes op X halthouden. Maar net voor me was er een paard dat moest plassen op het einde van de proef. Mijn paardje hield niet van plassen en dus ook niet die ene natte plek. Hij stond keurig stil voor de natte plek kan ik zeggen. Goed vanuit de achterhand. Toen ik moest wegdraven sprong meneer dus over de natte plek.

Commentaar: Netjes vanuit de achterhand haltgehouden. 8
En voor het wegdraven: Dit is een dressuurwedstrijd.

Ik vond het wel grappig. Ik houd wel van een jury met humot.

Laatst bij een onderlinge wedstrijd, op de manege, stak de jury na iedere proef zijn duim op. Nu geef ik op de manege ook les. En er kwamen verschillende klanten hun verslag brengen. En iedereen eindigde met " Ik heb het vast heel goed gedaan en vast een punt want de jury stak zijn duim op."

Na enkele personen had ik door dat hij dat dus bij iedereen deed. Toen ik zelf klaar was met rijden, stak hij zijn duim ook op. Maar ik werd er dus niet blijer van. Nagelbijten / Gniffelen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:18

Citaat:
Edit: een bokker schreef in januari 2007:

Volgens het proevenboekje moet je uit 1 van deze 3 kiezen:
a) Ingevlochten over tenminste 1/4 deel vd staartwortel
b) haren vd staartwortel bijgetrokken
c) de haren van de staartwortel bijgeknipt of bijgeschoren.

De onderkant van de staart mag recht afgeknipt, tenminste een handbreedte onder de spronggewrichten, of in niet bewerkte toestand

Ik knip alleen de onderkant netjes af...
De bovenkant laat ik lekker voor wat het is, blijft de staart mooi vol Ja

Nog nooit commentaar op gehad (rij bij de pony's)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:20

Ik kom ook niet aan de bovenkant van zijn staart, voor invlechten in het te kort en afknippen/scheren doe ik niet omdat hij daarvan enorm gaat schuren, waar we nu eindelijk een beetje vanaf zijn.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:39

hihi ik hoorde er van het weekend nog 1.

'ach vooruit het is pasen' ROFL

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:50

Mijn zus en ik hebben een aantal jaren terug allebei meegedaan aan een onderlinge wedstrijd 'De Oosterhuizense' bij Koopman. Beide deden we mee met springen, ik op een kleine Haflinger en mijn zus op een wat grotere stevige Fjord.
De protocollen waren zelf door de instructrice gemaakt en 1 van de onderdelen was: 'tempo tussen de sprongen'. Naar mijn idee is een constant, beheerst tempo goed, maar volgens deze jury niet:

Mijn zus: heeft tussen alle hindernissen zo ongeveer gestapt, gedraafd en gegallopeerd en kreeg voor dit onderdeel een 8.
Ik: heb vanaf de start de hele proef in een rustig, beheerst galopje gereden (lijnen waren daar ruim genoeg voor) en ik kreeg een 4.
Snap jij het of snap ik het?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:25

Daar snap ik ook geen drol van nee Clown

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:28

Ik ken iemand met een Fries waarvan voor de proef al werd gezegd dat de jury niet van Friezen hield. Belachelijk!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:00

Vandaag: Paard mag niet zo steigeren tijdens de proef....
(thuis ook niet hoor)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:30

Esperanca schreef:
Ik ken iemand met een Fries waarvan voor de proef al werd gezegd dat de jury niet van Friezen hield. Belachelijk!

Dat een jury niet van friezen houdt is niet belachelijk, en dat mag ook, iedereen heeft zo zijn eigen smaak.
Pas als hij zijn punten ervan af laat hangen wordt het belachelijk.

_Caitje__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:45

Gister was er iemand van een paard gevallen en had volgens mij last van haar been en de jury en schrijfster waren echt keihard aan het lachen! En ervoor was er een best klein meisje op een paard en die zaten ze ook uit te lachen.