Kajanus schreef:Ja ik kan me voorstellen als hij als een TWISTERdoor de bak ging
hihi ken je hem dan,

maar hij heeft spikkels mogelijk dat ze dat bedoelt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kajanus schreef:Ja ik kan me voorstellen als hij als een TWISTERdoor de bak ging
twister42 schreef:Kajanus schreef:Ja ik kan me voorstellen als hij als een TWISTERdoor de bak ging
hihi ken je hem dan,![]()
maar hij heeft spikkels mogelijk dat ze dat bedoelt.
Boev schreef:en ook een keer bij een keertwending
"paard laat spillebeen staan" daar wordt natuurlijk spilbeen bedoeld(hoewel dat waarschijnlijk door de schrijfster kwam)
moniek21 schreef:ik heb een keer gehad in de B dat er onder aan mn protocol stond nek hoord het hoogste punt te zijn,
waarop ik echt dacht duh dat snap ik ook maar dat kan je toch nog niet verwachten van een 3,5 jarig paard?? dat ie al verzameld door de baan gaat mooi gedragen met zn nek op het hoogste punt??
oosterhoff schreef:moniek21 schreef:ik heb een keer gehad in de B dat er onder aan mn protocol stond nek hoord het hoogste punt te zijn,
waarop ik echt dacht duh dat snap ik ook maar dat kan je toch nog niet verwachten van een 3,5 jarig paard?? dat ie al verzameld door de baan gaat mooi gedragen met zn nek op het hoogste punt??
Dan liep ie hoogstwaarschijnlijk teveel in de krul met zijn neus achter de loodlijn en de knik op 30cm achter de oren. dan vind ik het zeker een nuttig commentaar
xRavel schreef:Ik kreeg laatst een 8 voor de verzorging, met als commentaar: Bovenkant staart bijwerken.. De staart is netjes afgeknipt net boven de kogels, en dat mag, maar moet de bovenkant perse worden bijgewerkt? Als ik rondkijk op een wedstrijd heeft bij wijze van spreken 4 op de 10 paarden een bijgewerkte staart..
Citaat:Volgens het proevenboekje moet je uit 1 van deze 3 kiezen:
a) Ingevlochten over tenminste 1/4 deel vd staartwortel
b) haren vd staartwortel bijgetrokken
c) de haren van de staartwortel bijgeknipt of bijgeschoren.
De onderkant van de staart mag recht afgeknipt, tenminste een handbreedte onder de spronggewrichten, of in niet bewerkte toestand
Lowara schreef:maar uitzonderingen daargelaten, bepaalde rassen hoeven dat niet. ( jeehhh hiephoi.. ik haat staart invechten hehe)
Citaat:Edit: een bokker schreef in januari 2007:
Volgens het proevenboekje moet je uit 1 van deze 3 kiezen:
a) Ingevlochten over tenminste 1/4 deel vd staartwortel
b) haren vd staartwortel bijgetrokken
c) de haren van de staartwortel bijgeknipt of bijgeschoren.
De onderkant van de staart mag recht afgeknipt, tenminste een handbreedte onder de spronggewrichten, of in niet bewerkte toestand
Esperanca schreef:Ik ken iemand met een Fries waarvan voor de proef al werd gezegd dat de jury niet van Friezen hield. Belachelijk!