Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:28

Bij activiteiten met beoordelings- en meetmomenten
 Officiële wedstrijden en competities zijn - volgens de huidige regels - tot 1 september niet mogelijk.
Onderlinge (club) trainingswedstrijdjes/potjes zijn mogelijk in eigen teamverband en binnen de club.
Hierbij dient de anderhalve meter maatregel in acht genomen te worden. Het nadrukkelijke doel is
primair om te sporten en te bewegen.
 Het is mogelijk om beoordelings- en meetmomenten te organiseren in de paardensport, bijvoorbeeld
het rijden van een proef, parcours of cross. Hierbij maakt de KNHS in corona tijd waarbij wedstrijden
nog niet mogen, een uitzondering dat meetmomenten voor winstpunten kunnen tellen. Deze
beoordelings- en meetmomenten geven de ruiters de mogelijkheid om te zien waar ze staan in
opleiding/training met hun paard (een reflectieve spiegel). Deze meetmomenten hebben louter een
educatief- en trainingsdoel.
 Alle beoordelings- en meetmomenten worden aangevraagd bij de KNHS en krijgen een plek op de
KNHS kalender. Sportaanbieders dienen zich daarvoor te houden aan de daarvoor geldende KNHS
bepalingen. Deelnemers aan de activiteiten moeten zich inschrijven via Mijn KNHS. Dit zorgt voor
regie op de activiteiten binnen de georganiseerde paardensport vanuit de KNHS en geeft de
mogelijkheid om winstpunten te registreren voor de deelnemers.

Dit lijkt me duidelijk genoeg en ben bang dat degene aan de telefoon dit document van de KNHS niet voor handen had toen je belde.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:33

Ik heb het artikel nog eens gelezen, maar je hebt inderdaad gelijk dat dat er wel staat. In welke vorm het uiteindelijk mag wordt komende week geloof ik besloten, maar aanvragen bij de gemeente voor een ‘concours’ kan al wel. Dat is voor ons al positief. We hopen dat er inderdaad geen prijzen uitgereikt hoeven te worden/geen klassement. We gaan een jaar draaien zonder sponsoren, die willen we in deze tijd niet vragen. Hoe doen andere verenigingen dat?

PSvanLot

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:34

Prijzen uitreiken mag sowieso niet omdat er geen competities/wedstrijden gehouden mogen worden tot 1 september.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:42

Dan weet ik niet wat ze nog meer precies naar buiten willen brengen erover! Misschien was de mevrouw aan de telefoon inderdaad niet op de hoogte. Nouja, wij zijn er blij mee

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:44

Helaas zijn ze bij de KNHS wisselend op de hoogte van hun eigen regels en aanpassingen daarop.

Wij gaan morgen de gemeente contacten om te kijken of we onze wedstrijden doorgang kunnen laten vinden als promotierit zonder opmaak van een uitslag.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:45

thaampjee schreef:
Dan weet ik niet wat ze nog meer precies naar buiten willen brengen erover! Misschien was de mevrouw aan de telefoon inderdaad niet op de hoogte. Nouja, wij zijn er blij mee

Het geen wedstrijden mogen organiseren ligt niet gelegen aan de KNHS, maar aan het feit dat het niet is toegestaan door de regering tot op heden 1 september.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:48

Vervelend wel als mensen verschillende antwoorden krijgen! Mevrouw aan de telefoon gaf aan dat het nog niet zeker was dat het voor winstpunten mocht. Dat kon ze mij niet vertellen.

Nou duimen dan maar dat de gemeenten schappelijk zijn!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:09

Wij hebben ook zin om weer aan de slag te gaan. Jammer dat het zonder prijsuitreiking en catering moet, maar toch fijn dat we in iedergeval iets kunnen :)

Als ik naar de regels kijk wordt de 1,5 meter tussen de jury en schrijfster de grootste hobbel voor ons.

De suggestie van het knhs om 2 auto's neer te zetten en een telefoon verbinding op te zetten tussen schrijver en jury lijkt mij nou ook niet ideaal.. Hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:24

Ik bedacht me vanmorgen precies hetzelfde Debbie.
Lijkt me erg lastig om te realiseren.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:38

Zou fijn zijn als we weer van start kunnen, die 1,5 meter in een auto klinkt inderdaad nog wel lastig.

Wellicht is bij goed weer een tafel/tafels een idee dat ze wel voldoende afstand hebben maar elkaar wel makkelijker kunnen horen?

Ik las dat het niet hoeft als jury een eigen schrijver vanuit het gezin kan meenemen. Wellicht dat dat te realiseren is voor de komende periode, dat ze zelf iemand mee zouden kunnen brengen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:41

JustLizz schreef:
Zou fijn zijn als we weer van start kunnen, die 1,5 meter in een auto klinkt inderdaad nog wel lastig.

Wellicht is bij goed weer een tafel/tafels een idee dat ze wel voldoende afstand hebben maar elkaar wel makkelijker kunnen horen?

Ik las dat het niet hoeft als jury een eigen schrijver vanuit het gezin kan meenemen. Wellicht dat dat te realiseren is voor de komende periode, dat ze zelf iemand mee zouden kunnen brengen.

Goed idee!
De gezinsleden vervelen zich vast, kunnen ook nergens heen :') :Y) }>

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:02

Ik ben de negatieveling denk ik maar ik ga het dus echt niet doen. Zie dit totaal niet zitten want ik kom dan met zoveel mensen in contact. Ook al houdt iedereen afstand voor zover dat mogelijk is.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:08

Als ze uit het eigen huishouden komen mogen ze inderdaad gewoon bij elkaar in de auto schrijven / jureren. Maar vind maar eens 8 tot 10 juryleden die zelf een schrijver thuis hebben zitten..

Aan een tafel buiten hebben wij ook gedacht, maar dan moet je alsnog de 1,5 meter aanhouden en op ons achterterrein waait het altijd behoorlijk, dus dan kun je als ruiter tijdens je proef meegenieten van de punten die de jury richting schrijfster schreeuwt :')

We zouden wel bij de ring een auto kunnen neerzetten waar we met doorzichtig plastic een scheiding maken tussen de 2 voorste stoelen en dan bij elke jurywissel ontsmetten.. Maar geen idee of dat is toegestaan..

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:18

daffodil schreef:
Ik ben de negatieveling denk ik maar ik ga het dus echt niet doen. Zie dit totaal niet zitten want ik kom dan met zoveel mensen in contact. Ook al houdt iedereen afstand voor zover dat mogelijk is.

Hoezo kom je dan met veel mensen in contact ? Vanuit welke positie bedoel je dat?

Als secretariaat kun je het bijvoorbeeld prima doen dat ze allemaal vooraf moeten betalen en protocol kan je bijvoorbeeld ook na afloop gewoon op een plek leggen waar je zelf niet bent als er mensen zijn of bijvoorbeeld foto's ervan maken en naar de deelnemers mailen bijvoorbeeld. Kost wel wat extra maar je hoeft bijvoorbeeld geen prijzen uit te reiken dus wellicht dat je daar dan een deel van het inschrijfgeld voor kan gebruiken.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:22

Debbie schreef:
Als ze uit het eigen huishouden komen mogen ze inderdaad gewoon bij elkaar in de auto schrijven / jureren. Maar vind maar eens 8 tot 10 juryleden die zelf een schrijver thuis hebben zitten..

Aan een tafel buiten hebben wij ook gedacht, maar dan moet je alsnog de 1,5 meter aanhouden en op ons achterterrein waait het altijd behoorlijk, dus dan kun je als ruiter tijdens je proef meegenieten van de punten die de jury richting schrijfster schreeuwt :')

We zouden wel bij de ring een auto kunnen neerzetten waar we met doorzichtig plastic een scheiding maken tussen de 2 voorste stoelen en dan bij elke jurywissel ontsmetten.. Maar geen idee of dat is toegestaan..

Ja voor grotere "evenementen" is dat wellicht lastig, maar dan heb je het ook wel over veel inschrijvingen als je 8 tot 10 juryleden nodig hebt? Weet niet hoe groot je terrein is en of dat dan haalbaar is met alle aanvullende richtlijnen met afstand tussen trailers en niet teveel tegelijk aan het losrijden etc.?

Verder zou ik het in deze periode niet eens zo storend vinden als een ruiter eventueel een deel van de punten zou horen.. en zo hard hoef je denk ik niet te roepen, 1,5 meter is geen wereldafstand. Oké als er veel wind staat dan hoor je vast weleens wat maar denk dat veel ruiters al heel blij zijn dat ze weer voor punten op pad zouden mogen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:29

JustLizz schreef:
Hoezo kom je dan met veel mensen in contact ? Vanuit welke positie bedoel je dat?

Als secretariaat kun je het bijvoorbeeld prima doen dat ze allemaal vooraf moeten betalen en protocol kan je bijvoorbeeld ook na afloop gewoon op een plek leggen waar je zelf niet bent als er mensen zijn of bijvoorbeeld foto's ervan maken en naar de deelnemers mailen bijvoorbeeld. Kost wel wat extra maar je hoeft bijvoorbeeld geen prijzen uit te reiken dus wellicht dat je daar dan een deel van het inschrijfgeld voor kan gebruiken.

Het vooraf betalen lijkt handig maar is voor onze vereniging een enorme belasting op de penningmeester. Dus dat gaan we niet doen. Dus ik zit met betalen als eerste, nou kun je geld natuurlijk gewoon neerleggen. Het is meer het contact de mensen erom heen, protocollen halen bij de jury, iets te eten en drinken brengen. Het zijn praktische zaken maar je komt toch echt met heel wat mensen dichtibj in aanraking denk ik. En niet iedereen houdt er rekening mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:30

JustLizz schreef:
daffodil schreef:

Als secretariaat kom je ook in contact met de juryleden, schrijvers, vrijwilligers. Ze zitten vaak al met 2 personen bij ons om te tellen en alles in te vullen voor de KNHS. Ruiters die, zelfs als ze niet moeten betalen, komen vragen of alles op tijd loopt. Zelfs als je de ruiters weg houdt van het secretariaat houd je alsnog de anderen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:53

JustLizz schreef:
Ja voor grotere "evenementen" is dat wellicht lastig, maar dan heb je het ook wel over veel inschrijvingen als je 8 tot 10 juryleden nodig hebt? Weet niet hoe groot je terrein is en of dat dan haalbaar is met alle aanvullende richtlijnen met afstand tussen trailers en niet teveel tegelijk aan het losrijden etc.?

Verder zou ik het in deze periode niet eens zo storend vinden als een ruiter eventueel een deel van de punten zou horen.. en zo hard hoef je denk ik niet te roepen, 1,5 meter is geen wereldafstand. Oké als er veel wind staat dan hoor je vast weleens wat maar denk dat veel ruiters al heel blij zijn dat ze weer voor punten op pad zouden mogen

In principe zijn wij maar een kleine wedstrijd, met 2 banen op ons achterterrein. Maar per klasse een groep (B, L, M, Z) en dus 2 juryleden en nog een ponygroep met 2 jury's dan kom je zo aan 10. Alle groepen komen wel omstebeurt dus met parkeren zou het moeten lukken, vooral als we één van de binnen bakken erbij pakken als extra parkeerterrein.

Qua jury aan de tafel en 1,5 meter heb je misschien ook wel gelijk. Nu maar hopen dat het een beetje weer is :')

Ik ben zelf niet zo bang om met veel mensen in contact te komen. Wellicht inderdaad wel verplichten om het startgeld vooraf over te maken, dat scheelt al een hoop. En wij zitten natuurlijk in het noorden van Friesland.. Hier is eigenlijk vrij weinig aan de hand.. Kan me voorstellen als je in andere delen van het land een wedstrijd moet organiseren dat het dan anders is..

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:00

Ja tuurlijk kom je normaal gesproken met veel mensen in aanraking, maar ik denk dat alle deelnemers wel de regels respecteren en dat je er met wat improviseren echt wel voor kan zorgen dat je niet al te veel mensen ziet.. En ik denk denk dat protocollen opsturen of per mail sturen ook de enige optie is.. want ze moeten nu hun proef uitstappen en meteen weer weg dus meteen protocol meegeven is ook niet haalbaar.

er zijn natuurlijk wel wat praktische dingen, maar vooraf wat goed inregelen voorkomt al een hoop. Geef de jury wat eten en drinken mee voor de periode dat hij er zit, kan je allemaal al klaar zetten.

En idd vooraf betalen is wat meer rompslomp voor de penningmeester, maar goed.. zijn naar mijn idee geen onoverkomelijke dingen.

Al met al kost het je zeker meer tijd en moeite om een dag te organiseren maar denk dat het opzich wel goed te doen is.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:34

Prima als een ander dat wil doen maar ik dus niet. Ik neem op dit moment geen risico .Kan het me niet veroorloven om ziek te worden of om 1 van mijn zeer kwetsbare familieleden waar ik de zorg voor heb, te besmetten. Ik neem al weken geen risico, als ik boodschappen voor ze doe, doe ik dat op tijdstippen waarop bijna niemand dat doet, ik kom verder met niemand in aanraking en dan zou ik dat nu gaan doen omdat er een paar mensen een proef willen starten. Nee, bedankt!

En omdat een vereniging draait op altijd dezelfde vrijwilligers, gok ik dat het dus niet gaat gebeuren. Dan zullen de mensen die zo graag willen starten, zich vrijwillig aan moeten melden om ook iets te doen!

Ik wacht vooralsnog wel tot september en organiseer in het najaar wel wat meer, het is niet anders. Ik had onwijs leuke plannen voor dit seizoen, allemaal extra wedstrijden in gepland maar het is niet anders.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:40

Ik riep dat ik wilde starten en organiseren.
Zit al jaren in het bestuur van de rijvereniging en vrijwillig ook nagenoeg altijd. Dus jij wilt het niet, maar vlak anderen niet uit.
Onze vereniging kijkt er heel anders tegenaan dan dat jij dat doet.
Zoveel mensen, zoveel wensen en net zoveel oplossingen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:21

Je kan niemand verplicht stellen dit te doen, dat gaan wij als vereniging ook niet doen. Maar we gaan wel in kansen denken en niet in onmogelijkheden.

Veel van onze leden zien het online starten niet zitten en dit wel, dan gaan we kijken hoe we dit kunnen organiseren. Lukt het niet dan is dat jammer en hebben we het in ieder geval geprobeerd maar is er geen man overboord.

Gelukkig zijn we financieel niet heel erg afhankelijk van de wedstrijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:49

Het zou natuurlijk ook nog een optie zijn als verenigingen de online variant over kunnen nemen van de KNHS. Dat neemt hun werk uit handen en dan komen de inkomsten ook terug te liggen bij de verenigingen. Ik zou het ook jammer vinden als dit helemaal gaat verdwijnen.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:01

Wij hebben vandaag weer een vergadering gehad. We gaan gebruik maken van juryleden die zelf gaan schrijven, jury krijgt 10 minuten de tijd per combi zodat na de proef feedback gegeven kan worden ipv op de coupon. De coupons worden later geteld, ingescand en verstuurd! Wij kunnen zo een dressuur concours dagdeel draaien met 4 vrijwilligers. Geen van allen loopt risico. Ringmeester zit achter glas bij ons! Wij zien genoeg creatieve oplossingen gelukkig!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:21

thaampjee schreef:
Wij hebben vandaag weer een vergadering gehad. We gaan gebruik maken van juryleden die zelf gaan schrijven, jury krijgt 10 minuten de tijd per combi zodat na de proef feedback gegeven kan worden ipv op de coupon. De coupons worden later geteld, ingescand en verstuurd! Wij kunnen zo een dressuur concours dagdeel draaien met 4 vrijwilligers. Geen van allen loopt risico. Ringmeester zit achter glas bij ons! Wij zien genoeg creatieve oplossingen gelukkig!

Slim, ik heb zojuist de gemeente gemaild met de vraag of wij ook meetmomenten op mogen gaan zetten.