Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:25

haha, zo kreeg mijn vader laatst de opmerking, van he'j nog meer van die dearntjes thuus (heb je nog meer van die meisjes thuis) mijn vader; joa (ja) dan he'j doar wa oen best op edoan want ze bunt good elukt (dan heb je daar wel je best op gedaan want ze zijn goed gelukt) mijn vader trots: ik heb nog twee andere dochters, o joa zei die man. wijst mijn vader ze aan, aan de zeikant van de dressuurring, o joa zegt de jury, die twee he'k vorige weke nog gejureerd, maar toen was oene vrouwe erbie (die twee heb ik vorige week moeten jureren maar toen was je vrouw erbij) nou wek wa hoe ie aan zulke kinder kump (nou weet ik hoe je aan zulke kinderen komen) geweldig, die man kan ik elke keer mee lachen :) hij vraagt altijd aan mij, heb je er weer zin in aan? kan ik altijd om lachen, spontaan terug antwoorden en beetje bijdehand vind ie mooi.

die man had ik laatst ook voor de cross en die dag ervoor had ik dorpsfeest gehad, maar had me netjes gedragen op dat dorpsfeest, zijn schrijver kent me en zei dat tegen die man. zegt hij tegen mij, jij houd van veel punten he? ik zo nee als ik maar genoeg punten heb om te crossen.. begint hij te lachen, aan het einde van mijn proef bij de jury wagen, zei ik: én heb ik 150 dan mag ik crossen namelijk, ja zegt ie nog maar net je hebt 151... ik bloed serieus, gelukkig. hij lachen. zegt ie, nee je hebt netjes gereden (190) en voorzichtig met crossen, want ik je zie nog heel graag weer dearntje!

xxrossiexx

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:35

Echt wat een geweldige uitspraken hier,

Heb 1 keer gehad met onderlinge wedstrijd,
Dat ik na mijn proef mezelf zat af te.kraken in de kantine zit er een vrouw naast
Me die zegt, 'mnou ik heb je zien rijden en zag er goed uit hoor'
Opmerking van mij daarop 'had u uw bril niet op?'
Hoor ik even later van mijn vriendin dat het de jury was...
Nou daar ging mijn winstpunt dacht ik..
Was mooi 1ste met winst!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:02

Lynn_x schreef:
Ik had laatst wedstrijd, afgelopen zondag, en het was extreeeem benauwd. Dus ik na mijn 2e proef, ik groette af en knoopte meteen mijn jasje los.

Schrijft de jury; Volgende x buiten de ring gaan strippen aub :+

_O- Geniaal :))

Anne51

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:09

Ik heb een keer (weet niet meer welk niveau het was) toen nog met mijn pony gehad dat de jury tegen mij zei ''meisje wat heb jij een goede leerpony'' daar was ik toen heel erg trots op omdat ik deze pony zelf had ingereden en tot dat niveau had gebracht. En op dat moment reed ik tegen zoveel meisjes die van papa en mama een Z pony hadden gekregen dus vond het toen erg leuk dat mijn pony daar mee vergeleken werd.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:29

Ik kreeg zaterdag bij de RK SGW mijn dressuurcoupon terug met de woorden 'Je matcht perfect. Je moet er alleen wel van houden.. Gelukkig vind ik het GE-WEL-DIG!!!!!', met het cijfer 10 voor de verzorging :=

Zelfde jury bij de auto: 'Goh, nog even en je blingt de baan uit', 'Ja mevrouw, BlingBling is mijn bijnaam'. 'OH! Nou.. Dan doe je je naam zeker weten eer aan!' :D

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:19

Roxxiejj schreef:
Ik kreeg zaterdag bij de RK SGW mijn dressuurcoupon terug met de woorden 'Je matcht perfect. Je moet er alleen wel van houden.. Gelukkig vind ik het GE-WEL-DIG!!!!!', met het cijfer 10 voor de verzorging :=

Zelfde jury bij de auto: 'Goh, nog even en je blingt de baan uit', 'Ja mevrouw, BlingBling is mijn bijnaam'. 'OH! Nou.. Dan doe je je naam zeker weten eer aan!' :D

haha had je goeie punten? :D

linerfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:35

Nou dit is niet echt een uitspraak, maar wel iets heeeeeeel bijzonders...

Afgelopen zomer een driedaags concour, in de M1, proef 15 EN 16..

krijg ik mijn protocollen terug, had ik op allebei de proeven een punt.. het was de laatste dag dus niet echt de tijd om alles echt goed door te nemen(paard was het zat en we wilden allemaal snel naar huis)..

Thuis aangekomen ging ik mijn protocollen bekijken en merkte dat er vreemde dingen opstonden..

Gebrokenlijn in uitgestrektestap..--> meer lengtebuiging..
K arbeidsstap, A arbeidsdraf --> sprong houden..
B arbeidsgalop rechts --> overgang terug meer markeren
tussen x en g volte 10 meter --> meer overgang

Hmm vreemde dingen.. gelukkig filmt mijn moeder altijd de proeven en heb de proeven uitgebreid nagekeken..

Kom ik tot de conclusie dat ik 2 x protocol 16 gehad heb!!!!!!!!!!!!!!!!! HALLO ZE HEBBEN GEWOON HELEMAAL NIET OP ZITTEN LETTEN EN ZOMAAR IETS INGEVULD!

ach ja.. een M jury is ook maar een mens *\o/*

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:37

linerfa schreef:

krijg ik mijn protocollen terug, had ik op allebei de proeven een punt.. het was de laatste dag dus niet echt de tijd om alles echt goed door te nemen(paard was het zat en we wilden allemaal snel naar huis)..

Thuis aangekomen ging ik mijn protocollen bekijken en merkte dat er vreemde dingen opstonden..

Hmm vreemde dingen.. gelukkig filmt mijn moeder altijd de proeven en heb de proeven uitgebreid nagekeken..

Kom ik tot de conclusie dat ik 2 x protocol 16 gehad heb!!!!!!!!!!!!!!!!! HALLO ZE HEBBEN GEWOON HELEMAAL NIET OP ZITTEN LETTEN EN ZOMAAR IETS INGEVULD!

Klinkt mij meer als dat er een mixup is geweest met de coupons :\ Nogal klote!

linerfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:38

Niobe schreef:
linerfa schreef:

Klinkt mij meer als dat er een mixup is geweest met de coupons :\ Nogal klote!

Maar een jury kijkt toch alles wel netjes na neem ik aan? tenminste wel de jury's waar ik bij geschreven heb..
:')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:43

linerfa schreef:
Maar een jury kijkt toch alles wel netjes na neem ik aan? tenminste wel de jury's waar ik bij geschreven heb..

Mwah op verschillende wedstrijden heb ik zulke dingen weleens gehoord :P Daarom stel ik me ook altijd duidelijk voor voordat ik een proef begin en wacht ik tot ze zeggen dat het klopt!
Maar ik kan niet geloven dat ze zomaar iets hebben in zitten vullen over proef 16 terwijl jij proef 15 aan het rijden was. Ook al zijn de eerste 2,5 onderdelen vrijwel hetzelfde. Op een gegeven moment zou toch een lampje moeten branden.

linerfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:49

Niobe schreef:
linerfa schreef:

Mwah op verschillende wedstrijden heb ik zulke dingen weleens gehoord :P Daarom stel ik me ook altijd duidelijk voor voordat ik een proef begin en wacht ik tot ze zeggen dat het klopt!
Maar ik kan niet geloven dat ze zomaar iets hebben in zitten vullen over proef 16 terwijl jij proef 15 aan het rijden was. Ook al zijn de eerste 2,5 onderdelen vrijwel hetzelfde. Op een gegeven moment zou toch een lampje moeten branden.

Ach ja.. Je hebt ook hele duffe mensen hihihi.. Nou het staat er toch echt.. ik was de laatste start misschien was ze half in slaap gevallen! :z

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 01:05

linerfa schreef:
Ach ja.. Je hebt ook hele duffe mensen hihihi.. Nou het staat er toch echt.. ik was de laatste start misschien was ze half in slaap gevallen! :z

Haha ja wie weet :P Nouja je had toch punten drvoor :P

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:06

linerfa schreef:

Als er protocollen zijn ingevuld is dit anders heel simpel te verklaren hoor...De jury heeft het boekje namelijk voor de neus met de goede proef, en geeft dus het juiste punt+ commentaar bij de onderdelen van proef 15. De schrijfster, die per ongeluk een protocol van 16 voor haar neus heeft schrijft dit gewoon op en let niet op de onderdelen die op haar protocol staan...Wat helemaal niet erg is, want die hebben er dus niks mee te maken. Enige wat jij nu moet doen is je proevenboekje naast je puntenlijst houden en alles is weer helder denk ik...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:25

ik denk dat het precies zoals hier boven gegaan is, verkeerde protocol bijgesloten door secretariaat en de jury noemt dat het onderdeel nummer en de punten. Dus "bij onderdeel 13 een 6" met het commentaar.

De kans is heel groot dat dit ook opgemerkt is door de schrijver en jury maar als jij al in de baan bent kunnen ze niet zomaar het juiste protocol tevoorschijn toveren en kiezen ze voor de makkelijkste oplossing en dat was dit.

linerfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:12

Je ziet toch wel het verschil tussen een gebrokenlijn en een linksomkeert? :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:15

Jawel, en dat heeft de jury ook wel gezien en zo gepunt, maar als er geen goede protocol bij de hand is, moeten ze het toch wel ergens op schrijven he...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:15

Het is zo dat de ruiter een ander proef heeft gereden dan de jury beoordeeld heeft.
Dus bovenstaande kan niet.

Waarschijnlijk heb jij de punten van iemand anders, en die persoon jou punten.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:17

HTM schreef:
Het is zo dat de ruiter een ander proef heeft gereden dan de jury beoordeeld heeft.
Dus bovenstaande kan niet.

Waarschijnlijk heb jij de punten van iemand anders, en die persoon jou punten.

Dat denk ik ook ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:18

Niet mee eens, er stond toch commentaar bij dat niet overeenkwam met de oefeningen op het protocol? Ze had twee dezelfde protocollen, van dezelfde proef. Oftewel, wel de goede proef gereden maar het commentaar op een verkeerde protocol omdat de goede er niet was...

linerfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:54

kleinvosje schreef:
Niet mee eens, er stond toch commentaar bij dat niet overeenkwam met de oefeningen op het protocol? Ze had twee dezelfde protocollen, van dezelfde proef. Oftewel, wel de goede proef gereden maar het commentaar op een verkeerde protocol omdat de goede er niet was...

Ja dat is ook zo.. maar een jury hoort toch het even na te kijken.. en ik neem aan dat als er ergens sprong houden staat waar je geen sprong kunt houden.. en een gebrokenlijn in contragalop lijkt in de verste verte niet op een linksomkeert..
Maar idd dit is het geval :')

linerfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:55

ach ja, het is nou eenmaal zo gelopen.. maar dan kan je toch ook na de proef even uitstappen en zeggen dat er iets mis is gegaan.. lijkt mij wel zo netjes :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:34

linerfa schreef:
ach ja, het is nou eenmaal zo gelopen.. maar dan kan je toch ook na de proef even uitstappen en zeggen dat er iets mis is gegaan.. lijkt mij wel zo netjes :)

Tja, maar het is ook niet erg netjes om het nu te doen voorkomen alsof de jury helemaal niet naar je proef gekeken heeft en 'maar wat heeft ingevuld' want dat is dus helemaal niet waar....En ik was er niet eens bij en kan al bedenken hoe het zat (is ook niet meer dan logisch) Was je blijer geweest als je je proef niet had kunnen rijden of ineens pas veel later had kunnen starten omdat de jury persé de juiste protocol had willen hebben?

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:38

judithh schreef:
Ik heb pas geleden als jury zijnde een opmerking op het protocol laten zetten.

Deze meneer had de hele proef zijn tong uit zijn mond. Op zijn protocol stond "ruiter heeft aanleuningsfout"
De betreffende ruiter kon er smakelijk om lachen, en gaf ook te kennen dat hij er echt beter op moest letten.

_O-

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:54

CharleyT schreef:
MandyR schreef:
Bedankt!

Maar schrijf dan "paard is niet recht" of zoiets. Dat klinkt net iets vriendelijker.

Heeft niks met vriendelijk ofzo te maken. Het paard spoort wel of niet, een heel normale rijtechnische term. Dat mensen er nooit van gehoord hebben zegt wat over hun rijkunstig niveau en basiskennis.

inderdaad! i :j

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:27

Mooie verhalen allemaal!
Bij een vorig paard er bij beide proeven afgevallen. Geen complete protocollen, wel de opmerking: flexibel paard!
Bij de prijsuitreiking (moest wachten op vriendin, had de hoop op n prijs opgegeven) mocht ik een fles jachtbitter in ontvangst nemen, zodat ik de volgende keer wat soepeler zou zijn.
Toen kon ik er minder om lachen...