Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky74

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:00

Ik ben ook nog een aktieve combinatie met mijn paard. ik breng hem op dit moment alleen niet uit.
maar dat heeft ook meer met zijn leeftijd te maken dan echt met de zwangerschap. Paard is 4 jaar en al M1 gestart. dus nu een mooie periode voor wat rust.
Suzanne, hebben ze echt gezegd dat wegens je zwangerschap je niet ingeloot bent?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:04

Ik was ook zwanger toen ik de L-cursus deed en niet actief op dat moment in de wedstrijdsport, ik had destijd geloof ik al een jaar of 3 niet meer gestart..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:06

Nicky74 schreef:
Ik ben ook nog een aktieve combinatie met mijn paard. ik breng hem op dit moment alleen niet uit.
maar dat heeft ook meer met zijn leeftijd te maken dan echt met de zwangerschap. Paard is 4 jaar en al M1 gestart. dus nu een mooie periode voor wat rust.
Suzanne, hebben ze echt gezegd dat wegens je zwangerschap je niet ingeloot bent?

Ik hoorde onlangs (via-via-via, dat dan weer wél....Nagelbijten / Gniffelen ) dat iemand anders in den lande DIT JAAR door de regio NIET gekozen was omdat die éérst maar eens kinderen moest krijgen........

Die is nóg leuker ......... Haha! Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 17-10-06 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:06

Nou, ik ben ook nog niet wijzer.
Mijn ingekomen brief aan het kringbestuur met de vraag waarom ik niet was ingeloot is opgeschort nar de vergadering op 14 november.
Dus kunnen ze het nooit meer rechtbreien voor mij.
Ik ga een brief sturen dat ik stop met jureren klasse IL.
Mijn ambitie om te jureren is helemaal weg.
Dus graag of helemaal niet!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:07

Die beslissing kan ik helemaal inkomen Ja. Jammer, maar helaas!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:07

dollemina schreef:
Dus graag of helemaal niet!!

Ik kan me het voorstellen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:09

jammer dollemina...je kan dit van 2 kanten bekijken...

of je stopt inderdaad met de achterliggende gedachte...graag of niet...
of je denkt..volgend jaar weer inschrijven, want er komt een keer dat ik er wel tussen zit en laat me niet kennen...

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:12

judithh schreef:
jammer dollemina...je kan dit van 2 kanten bekijken...

of je stopt inderdaad met de achterliggende gedachte...graag of niet...
of je denkt..volgend jaar weer inschrijven, want er komt een keer dat ik er wel tussen zit en laat me niet kennen...

Ja, zo kan ik er ook over denken maar ik heb werkelijk het helemaal gehad met de KNHS of te wel de kring.
Het jureren doe ik niet alleen voor mezelf alhoewel ik het wel leuk vind om te doen. Maar ik ben na 20 jaar echt helemaal uitgekeken op de B en L proefjes.
Ik ga me maar meer focussen op mijn eigen paard.
Niet dat wedstrijdrijden zaligmakend is maar thuis lekker doorborduren en zo af en toe naar concours.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:14

Overigens wel frappant: 3 IZ cursisten (waaronder ikzelf dus) komen hier uit de Hoeksche Waard: beiden 10 minuten van mij vandaan. Das makkelijk met carpoolen!! Ja

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:26

Alsof ze het erom gedaan hebben Haha!

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:26

Bij ons in de IZ jury curses in Ermelo is er ook een echtpaar en ik kom zelf uit echt een mini dorpje in drenthe en er mag nog een dame uit hetzelfde gehucht ook naar de cursus.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:32

Overigens... opvallend: Joyce Heuitink mag ook naar Wanroij komen. DAS pas een end rijden!!! Nagelbijten / Gniffelen

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:44

dollemina schreef:
Het jureren doe ik niet alleen voor mezelf alhoewel ik het wel leuk vind om te doen. Maar ik ben na 20 jaar echt helemaal uitgekeken op de B en L proefjes.
Ik ga me maar meer focussen op mijn eigen paard.
Niet dat wedstrijdrijden zaligmakend is maar thuis lekker doorborduren en zo af en toe naar concours.

Waarom jureer je al 20 jaar B/L, heb je je nog nooit eerder opgegeven voor IM?

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:58

[quote="nina62]Waarom jureer je al 20 jaar B/L, heb je je nog nooit eerder opgegeven voor IM?
[/quote]

Nooit eerder opgegeven inderdaad.
De cursus was altijd zo ver weg dat ik dat niet voor elkaar kon krijgen.
Dit jaar heb ik echt goed overwogen of ik het zou doen en kwam tot de conclusie dat het nu helemaal in zou passen. De cursus IM wordt zowat bij me om de hoek gegeven.
Helaas dacht één van de bestuursleden van de kring daar anders over.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:25

dollemina schreef:
De cursus IM wordt zowat bij me om de hoek gegeven.

als je in die 20jr nooit hebt opgegeven omdat het te ver weg is (ik denk dat heel veel mensen wel een eindje moeten rijden) en nu ineens wel 'omdat hij toch om de hoek wordt gegeven' vind ik dat niet echt een goede motivatie.

edit; misschien een beetje grof gezegd, sorry! maar zo komt het bij mij een beetje over Bloos

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:38

Nistria schreef:
dollemina schreef:
De cursus IM wordt zowat bij me om de hoek gegeven.

als je in die 20jr nooit hebt opgegeven omdat het te ver weg is (ik denk dat heel veel mensen wel een eindje moeten rijden) en nu ineens wel 'omdat hij toch om de hoek wordt gegeven' vind ik dat niet echt een goede motivatie.

edit; misschien een beetje grof gezegd, sorry! maar zo komt het bij mij een beetje over Bloos

Ik had gewoonweg geen tijd om sávonds ver te gaan rijden vanwege werk, cursussen enz.
Dat kan nu dus wel en groot voordeel is dat het ook nog eens in de buurt is en dat ik dat dus ook qua tijd kan halen.
Dus het is niet dat ik me niet had opgegeven omdat ik geen zin had om ver te gaan rijden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:08

Tyrza schreef:
Overigens... opvallend: Joyce Heuitink mag ook naar Wanroij komen. DAS pas een end rijden!!! Nagelbijten / Gniffelen

Nog opvallender is dat die is ingeloot ... als lid van bestuur van de belangengroepering......... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:11

dollemina schreef:
Ik had gewoonweg geen tijd om sávonds ver te gaan rijden vanwege werk, cursussen enz.
Dat kan nu dus wel en groot voordeel is dat het ook nog eens in de buurt is en dat ik dat dus ook qua tijd kan halen.
Dus het is niet dat ik me niet had opgegeven omdat ik geen zin had om ver te gaan rijden.

Hmmmmm........ krijg ik toch een beetje een wrange smaak bij.
Ik had er destijds geloof ik ongeveer ALLES voor over....... Nagelbijten / Gniffelen
Desnoods ontslag van de baas, zakken voor een examen, noem het maar op.
Kwestie van prioriteiten stellen....... Knipoog

"Hop hop hop, op naar je nieuwe job!"....... Monsterboard.nl Haha! Haha! Haha!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:16

CGJ12 schreef:
dollemina schreef:

Hmmmmm........ krijg ik toch een beetje een wrange smaak bij.
Ik had er destijds geloof ik ongeveer ALLES voor over....... Nagelbijten / Gniffelen
Desnoods ontslag van de baas, zakken voor een examen, noem het maar op.
Kwestie van prioriteiten stellen....... Knipoog

"Hop hop hop, op naar je nieuwe job!"....... Monsterboard.nl Haha! Haha! Haha!

Zou ik dan toch niet gemotiveerd genoeg zijn geweest Ach gut
Hoe zit het met jou sollicitatie bij de KNHS @CGJ.
En als je dan geen tijd meer hebt om je paard te rijden zet je hem maar gewoon bij mij op stal.
Nu ik die jurycursus niet ga doen en zelfs ga stoppen met jureren heb ik zoveel tijd over dat ik vrees in een diep zwart gat ga vallen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:31

Tja, Dollemina, eerlijk gezegd vind ik ook dat je niet zo moet zeuren. Nu het toevallig bij je om de hoek is wil je wel meteen ingeloot worden en toen het verder weg was wilde je niet eens inschrijven.
Sorry hoor, maar zo fanatiek ben je nu ook weer niet. Als je echt wilt, dan maak je er tijd voor.

*edit* Ik dacht eerst uit je verhaal op te maken dat je al 6-7 meegeloot had. Dan is het raar. Maar kom op zeg, 1 uitgeloot is toch niet zo erg?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:34

Degene die nu met mij jurycursus mag doen (van dezelfde vereniging) had zich voor de derde keer ingeschreven en voldeed echt al vanaf het begin aan de voorwaarden. Ik denk dat als je jezelf drie keer inschrijft en het zou dan nog steeds niet lukken, je wel recht van spreken hebt....Bijna iedereen die ik ken die jurycursus gedaan heeft, had zich al een keer eerder opgegeven en werd toen niet ingeloot.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:40

dollemina schreef:
nina62 schreef:
Waarom jureer je al 20 jaar B/L, heb je je nog nooit eerder opgegeven voor IM?

Nooit eerder opgegeven inderdaad.
De cursus was altijd zo ver weg dat ik dat niet voor elkaar kon krijgen.
Dit jaar heb ik echt goed overwogen of ik het zou doen en kwam tot de conclusie dat het nu helemaal in zou passen. De cursus IM wordt zowat bij me om de hoek gegeven.
Helaas dacht één van de bestuursleden van de kring daar anders over.

Als ik in de selectiecommissie zat zou ik ook niet kiezen voor iemand die al 20 B/L jureert en er dan pas voor kiest om zich op te geven voor de M. Weet je wel zeker dat het maar één van de bestuurleden was die daar anders over dacht Haha!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:07

[quote="dollemina]
[/quote]

Beste mensen,
Nogmaals hierboven de reden dat ik niet eerder me heb opgegeven.
En als de selectie eerlijk was gegaan en/of via loting had je mij ook niet gehoord.
Maar mensen die niet aan de voorwaarden voldoen zijn wel door.
Dat vind ik vreemd en heb daar mijn eigen conclusie uitgetrokken.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:17

Ik heb geluk, denk ik. Ik mag de IL-cursus gaan doen en het is de eerste keer dat ik opgeef. Mijn zus (die naast me woont) is ook door (ook voor het eerst opgegeven) dus ik denk wel dat ze rekening houden met het feit dat mensen samen kunnen rijden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:02

Suzanne37 schreef:
Mijn zus is ook door dus ik denk wel dat ze rekening houden met het feit dat mensen samen kunnen rijden.

Clown