Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:10

Bij ons klussen de ouders altijd tijdens de les, de een neemt de heggen onder handen, de volgende maait het gras etc :D Wij zijn daar altijd reuze blij mee.
(een invaljuf kreeg vorig jaar de schrik van haar leven toen een van de ouders een mega elektrische heggenschaar tevoorschijn haalde en de heggen ging bijwerken tijdens de les, gelukkig zijn de pony's inmiddels het een en ander gewend ;) )

Dat heb ik dan maar in het protocol opgenomen, of de ouders zitten in de auto of ze gaan aan de klus.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:39

Als het goed is, ga ik morgen ook weer van start op onze club. In de tussentijd zijn ze op het buurland gigantisch bezig om dit voor te bereiden op de aanleg van de voetbalvelden (ja heel blij mee, niet....).

Vorige week concludeerden we dat ons terrein niet meer omgeven was door sloten maar ineens doorliep via een brede drijfzand maar dan modderachtige substantie en dat is dus levensgevaarlijk. Als er iemand van zijn pony afvalt en dat dier zet het op een rennen is het leed niet te overzien. Met de aannemer is besloten om een tijdelijke omheining te zetten maar vrijdag stond slechts de helft van de palen en dan moet ook het band nog goed gespannen worden over een lengte van zo'n 120meter. Ik ben benieuwd of dit morgen klaar is. Ik heb gezegd anders geen les te geven.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:14

Onze lessen zijn al die tijd door gegaan :)) . We lessen altijd buiten, En max 3 in de les, grote buitenbaan van 50x40. En met z'n 3-en zijn we eigenlijk nooit. Vorige week was ik alleen, andere keren in mijn dochter erbij.
Ponyclub lessen hebben we niet.
Als we controle hadden gehad, dan hadden we wel een probleem. Maar het gaat nog steeds goed.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:33

En vanaf volgende week helemaal geen probleem meer!

Het lijkt er wel op dat er tot 1 september geen wedstrijden zijn, of hebben jullie dat anders begrepen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:38

Zover ik heb begrepen inderdaad voorlopig geen wedstrijden.

Gelukkig kunnen de lessen weer doorgaan, ik had net toestemming gekregen voor de jeugdlessen van de gemeente :) .
Nou ja, we zijn er in ieder geval klaar voor. We hadden wat clinics gepland en die kunnen dan ook doorgaan.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:33

Nee dat van de wedstrijden had ik ook begrepen, heb alles geannuleerd tot en met eind augustus.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:40

Jammer maar het is niet anders.
Dan ga ik mn pup maar Zzl/zzz klaar maken!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:10

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:11

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:15

PSvanLot schreef:
Als rijvereniging inderdaad. We hebben een nieuwe rijbaan aangelegd in maart en missen nu de wedstrijden die we in april en mei organiseren.

Hoe het precies werkt weet ik niet, ik zit wel in het bestuur maar dit heeft iemand anders geregeld.

Ik zag in de voorwaarden o.a. het volgende staan:

U verklaart in de periode van 16 maart 2020 t/m 15 juni 2020, op de hoofd- of nevenactiviteit waarvoor u een aanvraag doet, een omzetverlies te verwachten van ten minste € 4.000.

U verklaart in de periode van 16 maart 2020 t/m 15 juni 2020, op de hoofd- of nevenactiviteit waarvoor u een aanvraag doet, ten minste € 4.000 aan vaste lasten te verwachten. Ook na gebruik van andere door de overheid beschikbaar gestelde steunmaatregelen.

Die eerste is voor ons als rijvereniging best aan te tonen omdat we een aantal grote wedstrijden missen en die 4.000 omzetverlies is dus zeker wel aan de orde.

Die tweede is dat cumulatief, dus moeten we ook wel ten minste 4.000 aan vaste lasten hebben in die periode? Want als rijvereniging waarbij we alleen wedstrijden organiseren hebben we niet zo veel vaste lasten dat het oploopt tot 4.000 in die periode verwacht ik.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:22

Vaste lasten komen wij ook niet aan. Maar het is ingediend en goedgekeurd. Al gestort zelfs.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:38

Maar als jullie geen vaste lasten hebben, waarom heb je dan dat bedrag nodig? Dan heb je toch ook geen uitgaven die je moet dekken?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:12

Je mist wel opbrengsten van de wedstrijden en activiteiten die je in deze periode niet hebt kunnen houden / tot 1 september niet mag houden, dus dat gaan we wel degelijk merken.

Dus ook al zijn onze vaste kosten laag, wil niet zeggen dat we geen last hebben van het corona virus.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:26

Zeker heb jullie er last van, dat hebben we denk ik allemaal. Ik ben dan vooral nieuwsgierig wat je als vereniging dan gaat doen met dat geld, als je er geen vaste lasten van gaat betalen?

Misschien ben ik te terughoudend of te voorzichtig hoor. Maar wij hebben wel vaste lasten (meer dan 4000 euro in 3 maanden), en ook verminderde omzet (ook meer dan 4000 euro). Maar we hebben ook wel een buffertje, en vallen daarvan dus niet om. Dus tot nu toe heb ik gedacht: dan vraag ik geen steun aan. Dat is alleen voor verenigingen die het anders niet redden.
Wij stellen daardoor dingen uit die we anders dit jaar zouden doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:34

Kelan schreef:
Maar als jullie geen vaste lasten hebben, waarom heb je dan dat bedrag nodig? Dan heb je toch ook geen uitgaven die je moet dekken?

Een riivereniging met een rijhal en wedstrijdbanen heeft de omzet wel nodig om onderhoud te kunnen plegen.
Het is niet dat het hier naar de spaarrekening gaat.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:43

ah op die manier, dat zie ik inderdaad ook als (semi) vaste lasten. sommige dingen kun je evt. uitstellen. maar sommige ook niet. en dan zul je ook GWL als vaste lasten hebben.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 19:39

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:17

Ik hoop dat dat toekomst gaat geven voor de kleine wedstrijden!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:23

Wij hebben 2 weken geleden al de aanvraag gedaan voor het verruimen van onze concours datum van 3 naar 7 dagen. Nog steeds in afwachting, van omliggende concoursen bijna allemaal toestemming rond. Hopelijk komt er gauw uitsluitsel over hoe en wat! Wij willen in juli graag verder. Er gaan nu kosten uit door de lessen, maar komt niks binnen helaas!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:02

ponyparadijs schreef:
https://www.horses.nl/overige-disciplin ... -220273737

Dan zou je toch denken dat we kleine wedstrijden zonder publiek ook wel weer kunnen hervatten

Het zullen dan geen wedstrijden worden, want die mogen niet vanuit de overheid. Zoals ze het nu gaan noemen mag het wel.

Ik heb daarover een en ander doorgestuurd naar de KNHS, dus hopelijk snel aan de gang!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:19

Mits je toestemming krijgt van de gemeente kun je 'wedstrijden' organiseren zonder uitslag/prijzen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:28

Het is vanuit de KNHS nog niet bevestigd of we voor winstpunten gereden mag worden. Wij hebben inmiddels toestemming van de regio voor de verlenging van onze concours datum. Het worden of trainingsdagen zonder winstpunten of met winstpunten, maar wij zijn erg blij dat we wat kunnen gaan voorbereiden

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:43

thaampjee schreef:
Het is vanuit de KNHS nog niet bevestigd of we voor winstpunten gereden mag worden. Wij hebben inmiddels toestemming van de regio voor de verlenging van onze concours datum. Het worden of trainingsdagen zonder winstpunten of met winstpunten, maar wij zijn erg blij dat we wat kunnen gaan voorbereiden

In bovenstaand artikel staat dat je wel voor winstpunten kunt organiseren mits je toestemming hebt van je gemeente.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:25

PSvanLot schreef:
thaampjee schreef:

In bovenstaand artikel staat dat je wel voor winstpunten kunt organiseren mits je toestemming hebt van je gemeente.

Daarover heb ik de KNHS gebeld afgelopen vrijdag. Zij gaf aan dat het nog niet bevestigd is dat dit ook echt mocht. Ik geloof dat dit de richtlijnen zijn die ze willen gebruiken nadat ze toestemming hebben gekregen. Komende week zou er meer informatie volgens of dit door gaat. Waarschijnlijk ook hoeveel combinaties er deel mogen nemen per dag deel ed. Daar is nu geen richtlijn voor. Per 1 juli wordt dit geloof ik pas 100 mensen? Of was dat 1 juni ook al?
Laatst bijgewerkt door thaampjee op 17-05-20 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:26

Dat is dan wel heel bijzonder dat ze dit dan naar buiten brengen?