prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:00

50 euro is echt geen normaal bedrag hoor Veel te hoog.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:02

Ik betaal 10 euro voor een uur, geen reiskosten, is dichtbij en ik ben super tevreden emt de manier van les geven.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:03

Ashley__ schreef:

en waarom plaats je dan zelf;
Dan zal ik maar niet zeggen wat wij voor 1 uur privéles betalen. Maar goed, we krijgen dan ook les van iemand die zelf Grand Prix heeft gereden.

als je les krijgt van een proffesional die grand pix rijdt of hoger dan mag ze bedragvan vanaf 50 euro per uur verwachten toch Haha!

sporter

Dat ligt er maar net aan wat je wil als je geen wedstrijd ambitie hebt of als je maar tot de M wilt rijden is 50 E aan de dure kant.
Anders beslist niet!

Ashley__

Ik betaal geen 50€, maar heb wel les van een goed ervaren en proffesionele amazone Ja

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:11

ik betaal €15,00 voor een uur
Maar ook alleen omdat 'k mijn lesgeefster zo goed ken Tong uitsteken
anderen moeten ook €20,00 betalen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:12

Ashley__ schreef:

Maar waarom is het niet normaal dan? Word de instructrice hierdoor slapend rijk (en vind je dat een probleem Knipoog? Of kun je gewoon zelf niet zoveel betalen?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:32

ik ben (als manege ruiter) 23,50 kwijt voor een half uur, 46 voor een uur..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:36

ellepel schreef:
ik wist niet goed waar ik het neer moest zetten,maar ik denk dat het hier wel kan. Haha!

waarom zijn de prijzen voor een uurtje prive les zo belachelijk hoog???

ik heb betaald 15 euro voor een half uur en dat is dan exclusief benzinekosten. Knipoog ( dat is nog es 10 euro extra)
maar wie ik ook mail stuur, en wie ik ook benader,allemaal vragen ze gewoon 20-30 euro voor een uur les!!!

je zal mijn baas moeten zien als ik aankom met dat ik 30 euro verdienen wil!
Verdrietig

weet iemand de reden waarom privéles zo ontzettend duur is??
waarom kan het niet goedkoper, gewoon 11 euro...net zoveel als ik verdien?

sorry maar dat is echt niet te duur. Daar komt de loodgieter niet voor.
Dit is bruto wat jij betaalt, daar moet een zelfstandige nog alle onkosten voor maken, belasting over afdragen.
In essentie komt het erop neer dat jij relatief weinig verdient.

Mijn uurtarief voor extern is uit mijn hoofd 99 euro. De sr. projectmanagers zitten rond de 120 euro.
Ik ben dus een stuk duurder dan een rijinstructeur. En dat geldt voor de meeste inhuur. Als ik een uitzendkracht inhuur ben ik al rond de 40 per uur kwijt (kosten aan het uitzendbureau).

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:38

Bij ons kost een half uur 10 euro en een uur 17.50
Ik kom dan naar haar toe, en ik rijd ook op een pony van de instructrice zelf.
Vind het best een redelijke prijs
En de instructrice heeft op het EK gereden
Laatst bijgewerkt door Justice_ op 26-07-08 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:40

TS: er is geen enkele professional die bereid is om een uur te werken voor 11 euro bruto. Dat is gewoon geen bedrag. Ik denk dat een illegale boliviaanse (of zoiets) schoonmaakster nét haar bed uitkomt voor dat bedrag IN HET ZWART.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:40

Klara16 schreef:
TS: er is geen enkele professional die bereid is om een uur te werken voor 11 euro bruto. Dat is gewoon geen bedrag. Ik denk dat een illegale boliviaanse (of zoiets) schoonmaakster nét haar bed uitkomt voor dat bedrag IN HET ZWART.

precies Ja

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:41

Voor mijn ene instructeur (Ton van Moravita) betaal ik 30 euro voor ca. 45 minuten les maar we willen af en toe nog wel eens uitlopen Clown Daarbij komen dan ook nog dieselkosten maar gelukkig wonen Ton en Aletta redelijk dichtbij.

Mijn andere instructrice (Z nivo in Duitsland) vraagt 15 euro per uur. Hier heb ik geen extra dieselkosten omdat ze bij ons in het dorp woont en ik er dus onder het zadel naar toe rij.

De instructrice op de club vraagt voor een privé-les (ik meen) 30 euro excl. haar km-vergoeding. Maar omdat we dan met zijn 3en of 4en tegelijk rijden wordt dit gedeeld. Op het moment betaal ik daar ca. 8,20 euro per uur. Daarbij komen dan nog weer eens mijn dieselkosten.

@ Anya: idd komen er nog extra kosten en afdrachten bij voor de rij-instructeurs. En als ik extern wordt uitgeleend wordt er ook 100 euro per uur doorberekend. Jammer alleen dat ik dat nou nooit op mijn bankrekening krijg Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:44

Ik krijg het ook niet op mijn bankrekening hoor.. Mijn werkgever stuurt die rekening. Knipoog

Maar ik geef ook wel les voor 10 euro per half uur. Maar dat is omdat ik het wel leuk vind en er niet van hoef te leven. En omdat ik zelf uitkies wie ik les wil geven. Zo blijft het een hobby. Moest ik er wel van leven, dan werd het tarief ook beduidend hoger.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:45

Ik vind het als ik heel eerlijk ben ook wel duur, ik heb het er wel voor over hoor maar toch....

Ik betaal zelf 17,50 voor een half uur les en 25,00 voor een uur les.
Omdat Cupido nog zo jong is, les ik een half uur dus in verhouding ben ik nu duurder uit.
Dit is trouwens wel inclusief reiskosten, etc.

Mijn instructrice heeft volgens mij op Z-niveau gereden en heeft ook een ORUN diploma 2de fase.
Op zich maakt niveau mij verder ook niet zo veel uit, goed kunnen paardrijden en het goed kunnen overbrengen op anderen is een heel vak apart.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:51

Anya schreef:
Ik krijg het ook niet op mijn bankrekening hoor.. Mijn werkgever stuurt die rekening. Knipoog

Ach, ik maak ook nog eens zelf die rekeningen Haha!

Maar voor iemand die zijn brood moet verdienen met lesgeven vind ik (afhankelijk van de eigen ervaring, opleiding en prestaties) 25-40 euro per uur een redelijke prijs.
Voor iemand die hobby-matig les geeft vind ik 25-40 euro weer aan de dure kant. Over het algemeen betalen zij hier namelijk geen belastingen, e.d. over maar gaat het zo zwart in de broekzak.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:58

tja, aan de hand van het niveau en de ervaringen van een instructeur/ instructrice, diploma's enz daar zullen de prijzen ook wel naar zijn.

En inderdaad wat meerder mensen zeggen als mensen het erbij doen en er niet van hoeven leven zijn ze vaak goedkoper, zijn ze fulltime instructeur dan zullen ze het ook moeten geven aan de belasting, moeten ze er van leven en dan zijn de prijzen vaak hoger.

Het is maar net wat jij er voor over hebt Knipoog Er zijn heel veel mensen die les geven, je kunt ook overstappen naar iemand die goedkoper is.

Mijn instructrice ( ik krijg 1 keer in de week een half uur prive les, en 1 keer in de week een uur groepsles van haar) is helemaal niet duur. Zij leeft er wel van maar ik denk dat zij ook wel het 1 en ander niet opgeeft Haha!
Zij kost 12,50 per half uur en dus 25.00 voor een uur. Zij kwam eerst aan huis waar ik niks extra's voor betaalde. Nu heeft ze het zo druk dat je naar haar toe moet komen.Ze heeft alle Orun opleigingen gedaan. Zij rijd meerder paarden maar met haar eigen paard momenteel ZZlicht maar is nu ZZ zwaar stargerechtigd. Zij lest weer bij een Prix st George instructrice. Daar zou ik ook heen kunnen maar die kost het dubbele van haar. En ik ben met deze super tevreden.
Ook al word ze duurder ik blijf bij haar lessen.

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:07

ik betaal 30 euro voor een half uur prive les. =)
klinkt duur.
maar heb er heel veel aan en leer er heel veel.
heb les van Annekee Oostra Cool
1x in de week in Klijndijk.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 15:50

Goede middag ...inderdaad zijn prive-lessen duur....in de spring/dressuur/mensport/draf/eventing/enz ....maar als de instructeur-of instructrice er van moet leven ,dat het hem/haar zijn kostwinning is ....en ze zijn staan bekend dat hun (les)niveau hoog is , dan is het nog wat anders als ze het er zo maar bij doen...want laten we wel wezen paardensport is duur ....en de instruct(rice)eurs willen ook beleg op hun boterham toch, en ook de kachel/lampen moeten ook blijven branden ....

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:38

sporter schreef:
Dat ligt er maar net aan wat je wil als je geen wedstrijd ambitie hebt of als je maar tot de M wilt rijden is 50 E aan de dure kant.
Anders beslist niet!

nou echt wedstrijd ambitie heb ik niet, en het M is denk ik niet echt haalbare kaart voor mij, laat staan verder dan het M. Ben een recreatieruiter die af en toe een wedstijdje mee pakt, maar wil gewoon goed les en verder komen met mijn paard. Bovendien wil ik mijn paard niet kapot rijden, maar iemand die me helpt mijn paard op een goede ontspannen manier te rijden, en verstand heeft van zaken. Of ze dat is weet ik niet, heb pas 1 les gehad, maar als ze goed les geeft, vind ik 50 euro niet te veel, dan maar iets minder dan elke week les..

Het is een hoop geld, maar ik wil graag investeren om verder te komen met mijn paard en dan bedoel ik niet perse met wedstrijden..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 16:49

wel fijn dat iedereen zijn bedragen hier ook even vermeld. Lachen

want zoals ik alles zo lees is het dus inderdaad een normale prijs voor een uur les.
daarom had ik dit topic dus ook geopend omdat ik wel benieuwd was wat anderen nou allemaal betalen.
maar ik zie dat iedereen zo'n beetje op die prijs zit....

kwestie van een stukje geluk hebben dan denk ik dat je iemand treft die én goed les geeft én goed te betalen is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:16

Oh ja prijzen. Ik betaal 25 voor een half uur privéles bij de ene. en 15 euro voor een half uur privéles bij de andere (dat is een vriendin). En ik heb gemiddeld 2,5 keer les per week Knipoog

(ik heb twee paarden).

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:18

Per uur betaal ik zo ongeveer 20 euro,
Maar dan heb ik wel thuis priveles.

En ik ben een recreatieruiter Lachen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:19

Het is toch ook wel heel erg afhankelijk van het niveau van de instructeur/instructrice..
Ik krijg les van een meisje die net klaar is met haar ORUN-opleiding, die vraagt 10 euro. En als we met z'n tweeën in haar les rijden blijft het 10 euro..

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:22

ik ken een instructrice die ik heel erg slecht vind en die vraagt 25 euro per half uur (dacht ik?) , en mijn eigen instructrice is een STUK goedkoper en vele malen beter al zeg ik het zelf Haha!
Laatst bijgewerkt door Zaina op 26-07-08 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt