Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:48

asjemenou schreef:
Eigenlijk is dressuur volgens Bokt toch heel erg simpel?

Als je met een koudbloed of Fries of iets dergelijks hele hoge punten haalt, dan komt dat omdat je echt geweldig kan rijden.
Haal je met datzelfde paard geen wp, dan komt dat omdat je nog steeds geweldig kunt rijden maar helaas, jury`s zien dat natuurlijk niet, want ze kunnen zo`n paard toch niet vooraan zetten??

Als je met een zwarte KWPNer met een leuk papiertje hoge punten haalt, dan kun je echt voor geen meter rijden, maar jury`s kijken nou eenmaal alleen maar naar kleur en afstamming, of je hebt de jury omgekocht.
Krijg je met datzelfde paard geen punten, dan is dat toch mooi eigen schuld dikke bult, want mensen met een zo`n paard moeten niet denken dat ze kunnen rijden omdat ze op een KWPNer zitten.

ROFL
Afgod Afgod

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:53

TS, is het misschien een idee om het filmpje naar iemand (ik wil het wel voor je doen) te sturen die het online voor je kan zetten?
Als je het filmpje op je pc hebt staan en je hebt msn, kun je het doorsturen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 05:46

Ik heb alleen de eerste 2 blz gelezen maar als jij geen filmpje wenst te plaatsen, 2 x ongeveer dezelfde punten hebt bij 2 verschillende juryleden heb ik toch erg de neiging om jou niet op je woord te geloven dat het van die nette proeven waren Knipoog

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:07

Liek_ schreef:
miep1979 schreef:
*LOL* enne geven onze bankrekeningnummers door aan de organisatie, voor donatie's, de grootste donateur gaat met de prijs naar huis Tong uitsteken

Oooh ja en we lokken graag uit dat ruiters ons verbaal en non verbaal tot k@kken zetten

Daar hebben wij ervaring mee he Miep!!!! 50 euro was het toch Extreme duivel Klopt ook wel, Hogy is toch ook een Haf Haha!

Ik ben erg benieuwd naar een filmpje Haha!

Ik wacht nog steeds op betaling Liek Knipoog

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:10

Fitzroy schreef:
Ik heb alleen de eerste 2 blz gelezen maar als jij geen filmpje wenst te plaatsen, 2 x ongeveer dezelfde punten hebt bij 2 verschillende juryleden heb ik toch erg de neiging om jou niet op je woord te geloven dat het van die nette proeven waren

Mijn idee! De TS laat anders ook al een tijdje niets meer van zich horen. Ik denk dat ze gehoopt had op wat meer medestanders die haar zouden vertellen hoe fantastisch zij wel niet is, en hoe dom die twee juryleden wel niet waren... 5 pagina's met overwegend reacties van mensen die haar zelfkennis ernstig in twijfel erkken, daar had ze vast niet op gerekend Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:10

Nagelbijten / Gniffelen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:12

jasmijn78 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik heb alleen de eerste 2 blz gelezen maar als jij geen filmpje wenst te plaatsen, 2 x ongeveer dezelfde punten hebt bij 2 verschillende juryleden heb ik toch erg de neiging om jou niet op je woord te geloven dat het van die nette proeven waren

Mijn idee! De TS laat anders ook al een tijdje niets meer van zich horen. Ik denk dat ze gehoopt had op wat meer medestanders die haar zouden vertellen hoe fantastisch zij wel niet is, en hoe dom die twee juryleden wel niet waren... 5 pagina's met overwegend reacties van mensen die haar zelfkennis ernstig in twijfel erkken, daar had ze vast niet op gerekend Haha!

Had ze inmiddels best kunnen weten, haar eerste topic met dergelijke reacties is dit niet nl...

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:18

WenK schreef:
Had ze inmiddels best kunnen weten, haar eerste topic met dergelijke reacties is dit niet nl...

Verdrietig Oi... Dat een 15 jarig meisje met een 'boerenknol' zo kan klagen zeg... Dat is pas echt triest Clown

Maar even zonder gekheid: Dit soort meiden dragen wel bij aan een negatief beeld van de paardensport. Er is natuurlijk altijd een categorie mensen (veelal wat jongere meiden die een soortgelijk ras rijden waarmee het ook niet altijd zo goed lukt in de ring Knipoog ) dat graag dat geklaag gelooft, en er vervolgens ook over gaat klagen... Dat is jammer...

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:26

superwoman schreef:
asjemenou schreef:

Als je met een koudbloed of Fries of iets dergelijks hele hoge punten haalt, dan komt dat omdat je echt geweldig kan rijden.
Haal je met datzelfde paard geen wp, dan komt dat omdat je nog steeds geweldig kunt rijden maar helaas, jury`s zien dat natuurlijk niet, want ze kunnen zo`n paard toch niet vooraan zetten??

Als je met een zwarte KWPNer met een leuk papiertje hoge punten haalt, dan kun je echt voor geen meter rijden, maar jury`s kijken nou eenmaal alleen maar naar kleur en afstamming, of je hebt de jury omgekocht.
Krijg je met datzelfde paard geen punten, dan is dat toch mooi eigen schuld dikke bult, want mensen met een zo`n paard moeten niet denken dat ze kunnen rijden omdat ze op een KWPNer zitten.

ROFL
Afgod Afgod

GEWELDIG Haha! (misschien niet voor deze combinatie, maar in de algemeen is dit echt waar Tong uitsteken )

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:46

Haha, het verbaasd me eerlijk gezegd dat er nog op deze topics in wordt gegaan. Zeker zonder foto's of filmpje zal niemand jouw verhaal kunnen bevestigen of onderuit halen.

Ik word eerlijk gezegd altijd een beetje moe van het 'Ik ben onterecht gepunt'-gedoe. Volgende keer beter!
Meestal is er een terechte beoordeling, soms zelfs een onterechte in je eigen voordeel. Het compenseert heus wel weer. Misschien kan je op je protocol toch een puntje vinden waar je aan kan werken? Zo niet, lekker dikke winst rijden de volgende keer. Lachen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:52

Ik heb mijn Haflinger tussen de paarden gestart. Ik vind niet dat ik benadeeld werd. Soms had ik meer punten verwacht, maar soms ook minder, maar dat kent elke ruiter. Het is en blijft een jurysport, het moet objectief zijn, maar elke jury heeft eigen dingen waar ze op letten, de een waardeert het als je heel correct en netjes rijd, de ander kijkt meer naar de activiteit en vind het minder belangrijk of je precies iets bij een letter uitvoert.

Als je met een paard start die vanuit zichzelf geen enorme dressuuraanleg heeft, weet je gewoon dat je harder moet werken. Kan een haflinger, kwpn'er of fries zijn.

Mijn haflinger had veel moeite met verruimen, maar zijn basis en nageeflijkheid waren heel sterk. De B en L klasse zijn we doorgevlogen en we hebben geregeld in de prijzen gereden. De M1 was een zware dobber, toen liep ik tegen de beperkingen aan. Het opgerichter en verzamelder lopen viel zwaar, met heel hard werken hebben we dit verbeterd.
Met dit harde werken had ik weer profijt in de M2. Afgelopen zomer zijn we 5 keer M2 gestart met drie winstpunten. Een kroon op ons werk. Helaas heb ik afscheid moeten nemen van mijn paardje, maar ik had al besloten om niet voor de Z te gaan. Hij was een ouder type haflinger en kwam teveel tekort in zijn gangen.

Gewoon hard werken, kunnen incasseren en ook eerlijk accepteren wat de zwakke plekken van je paardje zijn.
En er zijn ook jury's en toeschouwers die waarderen wat jij met je haflinger laat zien!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:54

superwoman schreef:
asjemenou schreef:

ROFL
Afgod Afgod

Haha!
Ik start toevallig ook M1 met mijn haf, en ik kom soms ook met een supergevoel mijn proef uit. Dan heb ik bvb 175.
Maar afgelopen zaterdag had ik voor mijn gevoel geen superproef neergezet; 192 en reserve voor Overijsselse Kampioenschappen.
Dus het omgekeerde kan ook Knipoog . Het is natuurlijk niet leuk dat je geen winst rijd, maar het blijft gewoon een jurysport en af en toe zul je gewoon onderaan geplaatst worden, of je nou een haflinger, fries, of KWPN hebt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:56

Aranel schreef:
Ik start toevallig ook M1 met mijn haf, en ik kom soms ook met een supergevoel mijn proef uit. Dan heb ik bvb 175.
Maar afgelopen zaterdag had ik voor mijn gevoel geen superproef neergezet; 192 en reserve voor Overijsselse Kampioenschappen.
Dus het omgekeerde kan ook Knipoog . Het is natuurlijk niet leuk dat je geen winst rijd, maar het blijft gewoon een jurysport en af en toe zul je gewoon onderaan geplaatst worden, of je nou een haflinger, fries, of KWPN hebt.

Maar dit gevoel kent iedere ruiter toch.......

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:06

Sorry Evelien, maar je werkt je behoorlijk in het nadeel door dit topic. Ik ben ervan overtuigd dat je als je een goede proef rijdt goede punten krijgt, ongeacht welk ras dan ook. En hoe kun jij voor de jury gaan bepalen dat hij/ zij niet van haflingers houdt? Knipoog

Als je echt aan wil tonen dat jij gelijk hebt, laat dan het filmpje zien, want aan: 'ik reed goed maar ik kreeg geen punten', heeft niemand hier iets Knipoog.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:10

wat een vreselijk gezeur :S
weet je, ik had een goede sportpony, op de drentse waren we een keer 4e in de M2, om even een beeld te geven, en ook IK had jury`s die me gewoon niet mochten ofzo :p keer kwam er een half boos dr auto uit, nou ja, dat heb je dan ook ertussen zitten he, meid, het is maar een wedstrijd, ik dus ook, zonder me haflinger of barokket type paard, heb er een paar aparte jurys bijzitten. maar BOEIIE, dressuur is een jurysport, hun beleven de dingen op hun manier blablabla, nou dan keertje minder punten toch ? je zal ook vast wel keer te hoge punten hebben gehad, dan klaag je toch ook niet ?

en daarbij heb ik ook wel een manegeknol gereden op wedstrijd, precies het zelfde verhaal, ligt echt niet altijd aan de types paarden hoor Lachen nou ja, en jij hebt toevallig een jury waarbij het gewoon niet lukt, misschien verwacht tie wel wat anders van zon mooie haflinger. weetjij veel, laat hem lekker, ga gewoon lekker M starten, als er maar 1 zon jury er is kom je er ook wel hoorl..........

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:24

xRavel schreef:
Als je echt aan wil tonen dat jij gelijk hebt, laat dan het filmpje zien, want aan: 'ik reed goed maar ik kreeg geen punten', heeft niemand hier iets Knipoog.

Afgod Afgod Afgod

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:32

Waarom blijven dit soort topics toch altijd komen?
Het lijkt wel besmettelijk...
Als je je proef goed rijd, dan krijg je je punten, of je nu op een kwpner zit of op een ezel.
Er zijn richtlijnen voor elke oefening, verdiep je in de oefening en zorg dat je hem volgens de richtlijnen rijdt.
Het probleem lijkt echter vaak te zijn dat ruiters zeggen, "hij deed het goed voor een haflinger".
Helaas die term bestaat niet, hij moet het gewoon goed doen, en niet "goed voor een haflinger".
Blijkbaar heb je niet zo goed gereden als je had gedacht. Oplossing om dit te voorkomen? Trainen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:34

Er zijn nou eenmaal mensen die nooit de schuld bij zichzelf zoeken maar altijd ligt het aan anderen.

Als je keer op keer op keer lage punten krijgt…. zou het dan toch niet een inimieniekleinbeetje aan het rijden kunnen liggen?

kweenie hoor, ik roep ook maar wat Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:38

Dat is ondenkbaar. Iedereen die je ziet trainen zegt toch dat hij het zo goed doet? voor een haflinger...
En DIE instelling is nu net het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:40

waar is ts nu?

En haar vader of moeder, broer zus, vriend, vriendin kan ook dat filmpje niet plaatsen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:06

miep1979 schreef:
Aranel schreef:

Maar dit gevoel kent iedere ruiter toch.......

Dat zeg ik toch ook Clown
Ik geef in de eerste zin alleen aan dat ik -net als TS- ook in de M1 start, ook met een haf Lachen

Iedereen zal het wel eens niet eens zijn met de gegeven punten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:08

Stravero schreef:
@ runningkawa: Wij hadden gewoon een nette (winst) proef neergezet. En zo ging de proef anders ook, maar de jury staat erom bekend dat haflingers, fjorden, shires, tinkers en friezen niet in de dressuursport horen. Het is gewoon belachelijk dat een jury alleen zoiets al durft !!

Maar filmpje kan ik niet online zetten want zou niet weten hoe? Knipoog

- Account aanmaken bij Youtube
- Filmpje op de pc zetten
- Filmpje uploaden.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:54

haha makkelijker kan het niet uitgelegt worden Haha!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:28

Ik denk dat het genoeg zegt dat TS hier niet meer komt?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:41

Charles schreef:
Ik denk dat het genoeg zegt dat TS hier niet meer komt?

Ja
TS heeft d'r eigen filmpje nog een kritisch bekeken en is erachter gekomen dat de proef eigenlijk helemaal niet zo goed ging Nagelbijten / Gniffelen
Komt hard aan, de waarheid Ach gut