Liever een wat strenge jury of een hele milde jury?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

levitrol

Re: Liever een wat strenge jury of een hele milde jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:20

Liever een strengere jury, maar ook weer niet té!
Het moet niet bot overkomen Bloos
Maar ook niet mild, Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:47

Liever een strenge dan een hele milde, ik vind dat jury's niet met winstpunten moeten gaan strooien, daarbij is het ook niet verkeerd om eens een keer flink op je vingers te worden getikt Lachen

Love_Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:00

het beste een strenge toch? dan kan je er wat van leren Lachen

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:18

streng maar rechtvaardig, dan heb je een winspunt écht verdiend (of juist niet) Lachen opbouwende kritiek krijgen van een jury is altijd leuk!!! Lachen

waar ik wel een hekel aan heb is jury's die racistisch zijn (die bv. een hekel hebben aan friezen :/ )

Rusher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:49

Ik wil gewoon een eerlijke jury. Streng of mild doet er niet zo toe, ik vind dat een jury per combinatie eerlijk moet beoordelen wat hij/zij ziet. Met gegrond commentaar waar je iets aan hebt.
Fouten kijken kunnen we allemaal, maar wat ik af en toe mis, is er niet gekeken wordt naar hoe een fout in de proef/oefening opgelost wordt en dat vind ik jammer want dan weet je voor de volgende keer(mocht dezelfde fout zich voordoen) nog niet of je de goede oplossing had gevonden.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:48

Nou ik heb ook weer even ervaren hoe het is om een strenge maar niet echt rechtvaardige jury te hebben. Mijn paard liep 2 hele goede proeven in de B (notabene!). Lekker voorwaarts, correct in de hand en heerlijk ontspannen.Maar de eerste jury heeft voor elk onderdeel een punt afgetrokken omdat ze nog iets achter de loodlijn loopt dus 174 punten met als commentaar bij punt 20.te diep.Bij de tweede jury kreeg ik 192 punten Verward

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:45

een strenge maar rechtvaardige jury, maar die ook cijfers durft te geven.
Als voorbeeld bij mezelf afgelopen week.
reed volte 15 meter te groot, krijg een 4, helemaal goed.
Halsstrekken ging super, goed de hand gevolgt, mooi op de juiste hoogte ( goed voor minimaal altijd een 8 op wedstrijden ) krijg je een 6 voor..
en dat vind ik dan weer jammer, afstraffen is goed, daar leert men van, maar beloon de dingen die goed gaan ook eens goed!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:54

Streng vind ik idd totaal niet erg, maar het moet idd wel rechtvaardig zijn en als er wat goed gaat moet je daar ook weer wel punten voor krijgen...

Ik heb net 2 wedstrijden gestart met een nieuw paard. Eerste keer ging wel goed, eerste proef redelijk -> 181 punten, tweede proef ging stukken beter, maar daar kreeg ik op slechte onderdelen (terrecht) een 3 of een 4, maar vervolgens op onderdelen die wél goed gingen niet meer dan 6-jes en toen kwam ik op 178...

En paar dagen later gingen we weer en ging het echt beroerd, maar daar had ik twee behoorlijk milde juryleden en kreeg ik 173 en 179 punten... Daar zet je dan toch ook je vraagtekens bij?

dag 1 ging de 2de proef best goed, paar dagen later verpest je beide proeven maar scoor je op de 2de proef nog een punt hoger Verward Verward

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:59

Ik had laatst een strenge jury, bijna alleen maar 6jes, had uiteindelijk 183. Stond er onder evenredige proef(wat betekend dat trouwens?!) en de achterhand moet er meer onder.

Laatste klopt, maar daar heeft hij me op álle onderdelen afgestraft, de bak was zwaar en het was 26 graden. geen excuus maar ik vond dit wat té streng

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:36

Ik denk dat je een éérlijke jury moet hebben, en niet iemand die oordeeld over Uiterlijk van het paard oid.

Niet een jur die je afkraakt op élk puntje wat verkeerd gaat.