Ik moest maar naar huis gaan ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Ik moest maar naar huis gaan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:20

Maar voor dat 2e soort verzet krijg je een 1 voor de moeite, terwijl jouw proeven gemiddeld een 5 en 5,5 waard waren.
/add
en wat jij als een beetje verzet beschrijft vind ik in het B ook al een behoorlijke fout en met een 4 al heel aardig beoordeeld.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 15-04-08 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:21

Dat vind ik dus wel hevig verzet Ja
Paard die uit de normale gang gaat.
Dat is echt een 4 hooguit en bij meer ben je al gematst Lachen

beetje verzet is bij mij, de gewone gang houden maar net een tikkie, dan echt aan een paar cm neusje omhoog. dan krijg je een 5

Dat andere valt bij mij onder een vorm van staken, zéér zwaar verzet.
Hooguit een 2

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:21

RiekSter dan moet jij toch jouw mening over wat verzet is gaan bijstellen hoor.
Je paard kwam gewoon tíjdens de overgang met het hoofd tegen jouw hand in en maakte daarbij ook nog eens een tactfout.
Dat onderdeel moet becijferd worden en idd groot gelijk van de jury dat het een (dikke) onvoldoende is. Maar zeg nou zelf, dat is toch lógisch. Van een slecht uitgevoerde overgang kun je toch wérkelijk niet verwachten dat de jury je een 6 of hoger geeft?
Wellicht had de jury het commentaar erbij moeten zetten: tegen de hand en tactfout/impulsverlies.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 11:35

Nee tuurlijk niet ik had daar een 3 ofzo.

Maar waar dit hele verhaal overgaat is dat het kinderachtig is dat in de 2e proef alles goed ging en ik dan toch 3en en 4en kreeg.

En dan kan je wel weer zeggen, nou dan was he tniet zo goed, maar dat was dus wel zo ...
En jullie kunnen dat niet weten hoe ik de 2e proef heb gereden (mag je zelf weten) maar als iedereen dan naar me toekomt van super proef en bladiebla, dan denk ik toch wel dat er een goede proef is neergezet

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 11:35

En ook nog bij die lage cijfers geen commentaar erbij ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:37

Bij heel lage krijg je vaker geen commentaar...de jury verwacht dan dat je wel weet wat er loos is....

Die 2e proef had je ook heel wat meer punten...
Jammer dat het niet op film staat, dan keken we er misschien anders tegen aan Lachen

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:37

riekSter schreef:
Nee tuurlijk niet ik had daar een 3 ofzo.

Maar waar dit hele verhaal overgaat is dat het kinderachtig is dat in de 2e proef alles goed ging en ik dan toch 3en en 4en kreeg.

En dan kan je wel weer zeggen, nou dan was he tniet zo goed, maar dat was dus wel zo ...
En jullie kunnen dat niet weten hoe ik de 2e proef heb gereden (mag je zelf weten) maar als iedereen dan naar me toekomt van super proef en bladiebla, dan denk ik toch wel dat er een goede proef is neergezet

Opzich snap ik wel dat als je verdrietig uit de eerste proef komt, mensen je graag een hart onder de riem willen steken.
Dressuur is een jurysport he Lachen! Start je volgende keer weer in moordrecht? Dan haal je dan miss wel je winstpunt!

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 11:40

Na de 1e proef zeiden ze geen goedzo en alles ... Ze zeiden jammer van die slechte stukken, maar er zaten ook hele goede stukken stukken die je proef zeker omhoog halen

Pas na de 2e proef (stond binnen ook helemaal vol, iedereen wilde het zien Tong uitsteken) zeiden ze dat het zo goed ging.

Ik wil 24 mei wel weer starten, maar ff kijken hoe dat uitkomt met de osteopaat, want dan moet je de 1e 2 weken stappen (beetje draven) en dan rustig opbouwen, dus dat wordt even kijken Knipoog

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:44

In zijn algemeen:
Wat een stom gezever over jurysport. Natuurlijk geeft de ene een 5 en de ander een 4 maar niet goed, is niet goed, klaar, punt! Anderen
Als je gewoon een goede proef neer zet, dan krijg je je punten gerust wel hoor. Gewoon goed je proef rondsturen en dan rij jij een winstpunt hoor. Zo lang je dat niet doet, kun je smoesjes verzinnen wat je wilt maar geen enkele is correct (jurysport, ik rij met een Haflinger/Fjord/Fries, allemaal bull oliebol in mijn ogen, ik heb een lelijke tuiger en rij nog steeds dikke winst in het Z2 hoor). Het enige correcte eraan is een feit: je bent nog niet winstpuntwaardig. Misschien hard, maar wel waar.
Kun je daar niet tegen, moet je beter voor een andere tak of andere sport kiezen. Men verwacht het niet maar dressuur is zo makkelijk nog niet dus onderschat het niet.

En inderdaad in geval van TS, de mensen langs de kant weten wellicht hoe je normaal rijdt (minder goed dan dat je proef eruit zag) en vonden het al een goed verschil vergeleken met vorige keer of vergeleken met hoe je ‘normaal’ gaat maar dat hoeft nog niet te zeggen dat je dan ook meteen een winstpuntwaardige proef hebt gereden.
Dus meis, eerst nog even flink hard oefenen, op alle punten minimaal 1 punt hoger zien te scoren en dan rij je gerust een keer winst hoor enne…laat het volgende keer gewoon filmen, daar leer je echt zo vréselijk veel van!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:46

riekSter schreef:
Na de 1e proef zeiden ze geen goedzo en alles ... Ze zeiden jammer van die slechte stukken, maar er zaten ook hele goede stukken stukken die je proef zeker omhoog halen
[/quore]
dat is dus precies wat ik tegen iemand zeg, als ik de proef echt waardeloos vond maar toch nog iets positiefs kwijt wil erover.

Citaat:
Pas na de 2e proef (stond binnen ook helemaal vol, iedereen wilde het zien Tong uitsteken) zeiden ze dat het zo goed ging.

en dat zal zeer wsl (gebaseerd op je eigen opmerkingen over verzet) zijn geweest in vergelijk met de 1e proef.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 11:57

Ze zeiden niet, je hebt een veel betere proef gereden. Ze zeiden je hebt een super proef neergezet. Ze gingen alles zeggen van aanspringen was super, halsstrekken was super, middendraf echt keurig, echt 7ens en 8en had je verdiend en je gaat zeker dik 2 winst rijden.

Mensen zeggen dit niet zomaar ... Nu snap ik heus wel dat het een jurysport is en dat maakt me ook niks uit, maar als jury/volwassene kan je toch wel toegeven dat je iets fouts hebt gezegd. Ik heb duidelijk laten zien in de 2e proef dat ze heel netjes zonder verzet kan lopen (op dat ene kleine momentje na) dat ze geen pijn had (aanleuning heel losjes en geen getrek en geschop en horen hingen schuin naar voren)

Dus in vergelijking met de 1e proef was het niet, vele mensen die bij de 2e proef hadden gekeken (deden ze denk omdat ik een beetje van slag was toen ik naar buiten kwam) zeiden dit ...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:03

Tja dan vraag ik me daadwerkelijk af waarom die mensen langs de kant geen juryleden zijn? En bovendien op wiens mening ga je precies af dan?
167 punten is nog niet eens zo slecht maar moet nog verbeteren en het was al een heel punten verschil met je eerste proef.

In plaats van gewoon je verlies te slikken en te accepteren dat er nog veel moet verbeteren een jou en je paard ga je nu je vraagtekens plaatsen bij de jury? Beetje flauw vind je niet?
Mensen langs de kant zien hele andere dingen dan de jury en voor JOUW doen waren het dan ook wel 7-ens en 8-ens waard maar het is niet voor het doen 'zoals het hoort'.
Ga nou gewoon lekker aan de slag met je paard, goed oefenen en rij volgende keer winst, dan heb je niets meer te klagen verder toch?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:05

Heb niet het hele topic gelezen maar ben je zelf nog naar de jury gegaan na afloop, om toelichting te vragen?

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 12:09

Ik ben echt niet zo kinderachtig dat ik alles bij de jury neerleg ...

Ik ben daar heel eerlijk in ... Vorige keer met wedstrijd ook, proeven gingen hartstikke slecht (zaten meer slechte dan goede stukken tussen, maar de goeie stukken waren wel heeel goed (wel minder dan deze wedstrijd) en daar had ik dus winst. Ik was te laat voor de prijsuitreiking maar ik kwam mijn coupons ophalen en er werd gelijk gezeg: GEFELICITEERD je hebt winst. Ik zei ook gelijk dat is mooi maar zeer zeker niet verdiend, maar ben er wel blij mee Haha!

En ik weet heus wel hoe een goede proef eruit moet zien, hoe dat voelt en alles. (Ik ben niet achterlijk, jury ook niet en dat zeg ik ook niet)

Het punt hier zoals ik dus al zo vaak heb gezegd dat de jury iets heel kinderachtigs heeft gezegd, geen uitleg daarover wil geven, en dan rijd ik zo'n goede 2e proef en ze wil niet met me praten en geeft alleen maar 3en en 4en zonder uitleg ...

Hoe zou jij dat ervaren ?? En ik vroeg het gewoon rustig van waarom dan ??

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 12:11

_10_ schreef:
Heb niet het hele topic gelezen maar ben je zelf nog naar de jury gegaan na afloop, om toelichting te vragen?

Ze wilde niet praten Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:12

Verward
Je hebt pm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:13

was jij de jury? Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:16

ROFL
Nee zeker niet Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:24

riekSter schreef:
Het punt hier zoals ik dus al zo vaak heb gezegd dat de jury iets heel kinderachtigs heeft gezegd, geen uitleg daarover wil geven, en dan rijd ik zo'n goede 2e proef en ze wil niet met me praten en geeft alleen maar 3en en 4en zonder uitleg ...

Hoe zou jij dat ervaren ?? En ik vroeg het gewoon rustig van waarom dan ??

wij proberen aan te geven dat het
- niet zo kinderachtig is als jij denkt
- de uitleg kennelijk wel gegeven is (paard mankeert iets)
- 2e proef mss toch niet zo goed was als jij dacht
- er staat toch uitleg bij ("verzet")

Ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent, maar als ik alles zo eens lees (van jou en de anderen die er waren) vind ik niet dat er vreemd gejureerd is of dat de jury zich kinderachtig heeft gedragen. Ik ben ook wel eens teleurgesteld over mijn punten (of aangenaam verrast) en dan kijk ik nog eens door mijn coupon om te zien of ik op de individuele onderdelen de punten kan herkennen. Als dat helemaal niet zo is, schouders ophalen en volgende keer beter. Maar als je dat regelmatig gebeurt, toch eens kritisch naar je eigen proef gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:35

Leuk hè, wedstrijden rijden? Ik vraag mij altijd af waarom mensen kwaad worden als ze geen winstpunten of 1e worden. Gaat het daar alleen nog maar om??

Zorg dat je zeker weet dat je paard niets mankeert en dat jij niet dit verzet oproept. Als beiden in orde zijn, dan heb je ook dit verzet niet, daar mag je nl niet aan voorbij gaan. Bij een 2e proef was je paard kennelijk al warm gelopen en verzet heeft geen zin heeft ze geleerd, er wordt toch doorgereden. Overtuig je zelf eerst van het feit dat je paard geen ongemak heeft en kijk daarna eens heel kritisch naar je zelf....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:43

russel schreef:
Leuk hè, wedstrijden rijden? Ik vraag mij altijd af waarom mensen kwaad worden als ze geen winstpunten of 1e worden. Gaat het daar alleen nog maar om??

Zorg dat je zeker weet dat je paard niets mankeert en dat jij niet dit verzet oproept. Als beiden in orde zijn, dan heb je ook dit verzet niet, daar mag je nl niet aan voorbij gaan. Bij een 2e proef was je paard kennelijk al warm gelopen en verzet heeft geen zin heeft ze geleerd, er wordt toch doorgereden. Overtuig je zelf eerst van het feit dat je paard geen ongemak heeft en kijk daarna eens heel kritisch naar je zelf....

Helemaal mee eens.
Dat dit paard hiervoor niet goed is gereden, wil nog niet zeggen dat het paard daar in blijft hangen... Heb genoeg gezien dat paarden zich zéér snel verbeterde onder een goede ruiter. De ruiter was eerlijk en duidelijk. Ik zou niet zo snel alles verwijzen naar het verleden van het paard.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:45

runningkawa schreef:
Voor ons moeilijk te beoordelen hier zo Lachen

Misschien ziet het er toch minder netjes uit dan je zelf denkt omdat ze anders nog klierderiger is?

Even hierop terugkomend. Dit is het vaak hoor. Jij meet het verschil met hoe ze thuis loopt en hoe ze de eerste proef was, maar de jury beoordeeld alleen wat ze op dat moment zien.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:56

Elaine schreef:
runningkawa schreef:
Voor ons moeilijk te beoordelen hier zo Lachen

Misschien ziet het er toch minder netjes uit dan je zelf denkt omdat ze anders nog klierderiger is?

Even hierop terugkomend. Dit is het vaak hoor. Jij meet het verschil met hoe ze thuis loopt en hoe ze de eerste proef was, maar de jury beoordeeld alleen wat ze op dat moment zien.

Zelf heb ik het vaker andersom gevoeld. Thuis gaat het bij mij gewoon altijd en stuk beter Bloos en dan ben ik dus minder tevreden met de proef.
Een enkele x zat er een iets strengere jury tussen, maar vaak heb ik wat kado gekregen.
Moet ook wel zeggen dat het terug kijken op film een ander beeld geeft dan je gevoel. Ja

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:30

Ik heb dat ook. Voor mijn gevoel zit ik alle kanten op te schudden, gingen bepaalde onderdelen niet helemaal top in de proef (en ook niet alles kán goed gaan) maar als ik het dan op video terugzie dan denk ik: nou, mwah, inderdaad, het valt nog wel mee! (Nadat 'anderen' dus zeiden van meid, je zit helemaal niet zo te stuiteren hoor, voor je gevoel is het veel erger dan het eruit ziet...maar daar ga ik dus niet direct op af, moet eerst zelf het bewijs gezien hebben)
En inderdaad gaan bepaalde oefeningen niet zoals ik al dacht te voelen en dat is weer een leerzaam punt om mee te pakken in de training. Gelukkig weet ik heel goed de slechte en goede punten van mezelf én mijn paard en kan ik mijn eventuele mindere onderdelen ruimschoots compenseren met de onderdelen waarin we heel sterk zijn.
Maar ja, dat is een kwestie van ontwikkeling in de training en wedstrijdervaring van de ruiter.

Ik laat ook elke wedstrijd op video opnemen en neem ook regelmatig een training op video mee. Gewoon even voor de punten op de I en of gevoel klopt met het beeld.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 13:36

Er hingen overal spiegels waar ik telkens (onopvallend voor de jury) inkeek, vandaar dat ik dus zag dat ze heel netjes liep (zo voelde ze ook)

En thuis is ze juist veel vervelender (slechte herinneringen aan die bak)