Punten Anky voor halthouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Re: Punten Anky voor halthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:26

Hoe weet jij nu of ik het niet mee heb gemaakt of niet op het niveau rijd en geen jurylid of instructeur ben op dat niveau?
Das ook puur speculatie!
Omdat ik geen voorstander ben en Anky niet een veer in dr r-e-e-t duw... Afgod
Bovendien doet dat er helemaal niet toe om dingen te kunnen waarnemen hoor!
Het beeld moet mooi zijn inderdaad! Sla je de spijker op zijn kop!
Maar soms wel ten koste van!!! Over de rug van een ander! Respectloos naar dier en mens!!!
Top klasse!!! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Miska op 27-11-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:28

Ik zie niemand hier anky een veer in d'r achterste duwen, maar wel vertellen dat het gewoon mensenwerk is, en dat is het ook.

Wanneer bijv. tijdens de WBfinale volgend jaar Anky een enorme blooper maakt tijdens de eners, en Imke rijdt de rest foutloos en komt bovenaan te staan. Dan is dat gewoon terecht gegaan en niet omdat het "anders op ging vallen".
Wanneer iemand gewoon die dag de beste is, dan zijn de punten daar ook naar. Maar ze krijgen ook rustig 4en.

Nogmaals zie ik nog steeds niet hoe jij het omkoperij vindt. Heb je daar een voorbeeld van? Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:29

Miska schreef:
Hoe weet jij nu of ik het niet mee heb gemaakt of niet op het niveau rijd en geen jurylid of instructeur ben op dat niveau?
Das ook puur speculatie! Omdat ik geen voorstander ben en Anky niet een veer in dr r-e-e-t duw... Afgod
Bovendien doet dat er helemaal niet toe om dingen te kunnen waarnemen hoor!
Het beeld moet mooi zijn inderdaad! Sla je de spijker op zijn kop!
Maar soms wel ten koste van!!! Over de rug van een ander! Respectloos naar dier en mens!!!
Top klasse!!! OK dan!

Nee, omdat je 28 bent, lid bent van een trec-team en een stel arabieren hebt. De laatste keer dat ik checkte liep er nog geen arabier in het grand-prix. en voor die tijd was je wel erg jong geweest.

Ik weet niet wat jij verstaat onder een mooi beeld, maar ik versta daar het onderste niet onder. En nee, dat is ook niet wat ik zie als ik Anky zie rijden. En zo tig juryleden met mij!

En nee, ik duw anky geen veer in haar reet. Voor zover ik weet heb ik haar dit topic nog geen compliment gegeven. ik ben wél realistisch. En dat zijn jullie niet als je niet inziet dat een jurysport (sport waarbij beoordeling door mensen plaats vind) nooit volledig objectief kan zijn.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:41

Waar een mens zich al niet over op kan lopen naaien! Verward
Bovendien kan mijn niveau hoger liggen, dan je beoordeling aan de hand van mijn profiel!
Ik heb meerdere paarden onder mijn kont gehad en heb ook verscheidene ervaringen opgedaan in het circuit!
Mijn interesses zijn veranderd door de jaren heen en mijn visie ook!

En dat zijn jullie niet als je niet inziet dat een jurysport (sport waarbij beoordeling door mensen plaats vind) nooit volledig objectief kan zijn.

Dat is wat ik ook zeg al die tijd!!!
En jouw waarheid, wat betreft alle andere dingen, hoeft de mijne toch niet te zijn?!
Doe gewoon lekker jou ding! Dan doe ik het mijne! OK dan!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:20

Maar als jij niet beoordeeld mag worden aan de hand van wat in je profiel staat, waarom mag jij dan wel anderen beoordelen zonder met de persoon in kwestie te hebben gesproken of gewerkt? Het is en blijft natuurlijk lood om oud ijzer. Van mij hoef je Anky absoluut geen veer in haar kont te steken (dat zit niet handig bij het rijden en dan krijgt ze weer commentaar over haar zit Knipoog ), maar ik vind wel dat we allemaal erg snel met ons oordeel klaar staan. Salinero staat moeilijk stil? Tja, da's duidelijk hè, zij kan niet rijden! Nelson bokt haar er af? Tja, dat krijg je er van als je niet kan rijden! Ze valt van PB af? Tja, dat krijg je er van als je niet kunt rijden! Ze wint? Tja, dat krijg je met omgekochte en corrupte jury-leden die bovendien ook nog eens zijn omgekocht door haar man en trainer. De resultaten die ze behaalt, behaalt ze alleen door kei- en keihard werken. Je hoeft geen fan van iemand te zijn om dat te dúrven erkennen. Ik zie haar graag rijden en heb daar bewondering voor. Daarnaast heb ik ook punten die ik minder vind. Maar hebben we dat allemaal niet bij een ander en zeker als die ander iets kan waar we stiekem zelf alleen maar van kunnen dromen?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:41

Ik beweer ook niet dat ik de waarheid in pacht heb, ik denk alleen dat het zo is, vanuit mijn waarneming!!
Niemand hoeft het met mij eens te zijn! Liever niet, vorm je eigen mening!
Dat het weerstand opwekt bij sommige, dat is niet mijn pakkie an!
Ik zeg ook niet, dat ze -niet- kan rijden, ik bekijk dingen gewoon vanuit een ander perspectief!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:59

marloezzke schreef:
dat salinero slecht in stilstaan is, is algemeen bekend. en dat ontkent anky zelf ook zeker niet!!!! en ik mag geloven dat ze daar echt wel aan werkt.

Het is zo dat ze een tijd haar proef is gestart in stap om salinero stil te laten staan met groeten in het begin. Maar aan het einde lukt dat niet, die paarden worden nou eenmaal snel heet, daar is niks aan te doen, je kan thuis wel trainen maar dat is toch anders dan op wedstrijd terrein.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:29

Hoge bloeddruk; nee hoor, ik sta gewoon met beide benen op de grond, that's all. Haha!
Afzeiken doe ik ook niet; ik ben gewoon kritisch naar elke sporter en op het moment dat het wel goed gaat, klasse!
deze vrouw wordt gezien haar medialles op een status gezet waardoor ze als icoon fungeert.Daar kan ze niks aan doen, dat doen mensen die haar idoleren en ahw door een roze bril heengluren. Vooral doen! Knipoog

Deze dame procudeert echter dezelfde producten op het toliet als jij en ik.

Uiteraard gaat er een hoop goed, maar helaas ook een hoop minder; daar mag dus ook wat van gezegd worden. het beeld dat ze mij in het algmeen geeft is nog van teveel dwang en onrust en imo is dat geen algehele ontspanning en samenwerking.

Of ze nou 1000.000 gouden medailles gewonnen heeft of niet!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:35

Hier kan ik mij bij aansluiten!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:50

Citaat:
imo is dat geen algehele ontspanning

Dat mag ook niet in de proef, want dan ligt het paard te slapen (en ik ook).
Veel happy, weinig athlete, (maar ik val in herhaling), prima in een B en een L proef, maar in de GP moet het spetteren. En dat doet het bij Anky meestal wel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:54

Miska schreef:
En dat zijn jullie niet als je niet inziet dat een jurysport (sport waarbij beoordeling door mensen plaats vind) nooit volledig objectief kan zijn.

Dat is heel wat anders dan corrupt zijn...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:20

anneve schreef:
Citaat:
imo is dat geen algehele ontspanning

Dat mag ook niet in de proef, want dan ligt het paard te slapen (en ik ook).
Veel happy, weinig athlete, (maar ik val in herhaling), prima in een B en een L proef, maar in de GP moet het spetteren. En dat doet het bij Anky meestal wel.

Een paard kan zich geweldig inzetten en nog steeds ontspannen zijn! Daarbij vind ik dat je fysiek en mentaal noiot kunt scheiden van elkaar! Knipoog

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:31

KarinvdM schreef:
Miska schreef:

Dat is heel wat anders dan corrupt zijn...

Dat klopt wat er staat, maar om nu appelen met peren te gaan vergelijken, verandert mijn mening niet van!
Zo denk ik gewoon dat ook jury-leden omkoopbaar zijn!
Bovendien is dat wat ik bij iemand anders gequote heb, trek nu niet mijn geheel uit zijn verband!
Door nu iemand aan te spreken op een paar woorden!!!
Beetje kort door de bocht!!!
Alleen om je 'gelijk' te moeten halen....
Dat wordt dan een discussie zonder eind!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:40

Karin is ook jurylid (weliswaar niet op dat niveau) maar het lijkt me logisch dat zij zich door dit soort (toch hele zware) aantijgingen aangesproken voelt en hierop wil reageren, ongeacht haar mening over Anky Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:46

Hele zware aantijgingen? Doel je dan op corrupt?..

In ieder geval agat het er qua puntenverdeling ook neit helemaal fair aan toe, maar goed.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:52

Miska schreef:
Dat klopt wat er staat, maar om nu appelen met peren te gaan vergelijken, verandert mijn mening niet van!
Zo denk ik gewoon dat ook jury-leden omkoopbaar zijn!
Bovendien is dat wat ik bij iemand anders gequote heb, trek nu niet mijn geheel uit zijn verband!
Door nu iemand aan te spreken op een paar woorden!!!
Beetje kort door de bocht!!!
Alleen om je 'gelijk' te moeten halen....
Dat wordt dan een discussie zonder eind!

Jij hebt het er over dat de dressuursport corrupt is. Dat vind ik nogal een uitspraak. Dat een jury, om welke reden dan ook, niet altijd objectief zal zijn, dat ben ik met je eens, maar om het jurycorps corrupt te noemen, dat vind ik nogal wat. Ik ben maar een simpele M-jury in de basissport, maar je beweert met zo'n opmerking dat ik ook corrupt ben en dat ben ik niet.
Als je mij op een concours geld gaat bieden in ruil voor een winstpunt of een hoge klassering, dan zal ik daar melding van maken en sleep ik je voor de tuchtcommisie. Lachen

Waarom zet je uitroeptekens achter bijna alle regels? Je hoeft niet tegen me te schreeuwen hoor.
Ik hoef mijn gelijk niet te halen, ik heb eerder de indruk dat jij dat wilt...

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:59

detour schreef:
Kon hij stilstaan, Zipje? Toch knap!

Snap je sarcasme niet helemaal.......

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:01

detour schreef:

In ieder geval agat het er qua puntenverdeling ook neit helemaal fair aan toe, maar goed.

Ik doelde inderdaad op corrupt.

Dat punten niet eerlijk gegeven worden, gooi ik toch nog steeds op mensenwerk. Dat zie je in alle jurysporten, ook bij kunstschaatsen etc.. Niet omdat ze omgekocht worden maar omdat ieder mens onbewust een voorkeur heeft voor bepaalde combinaties. Het ene mens probeert zich er tegen te verzetten door die combinatie juist enorm streng te beoordelen, de andere mens geeft deze combinatie meer punten.

Maar corruptie is geen onbewuste handeling, dat is het bewust bevoordelen van een combinatie voor bepaalde voordelen. Daarmee maak je toch echt een fikse beschuldiging. Was dit tegen een bepaald persoon gericht dan denk ik zelfs richting laster.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:01

Urielle schreef:
detour schreef:

Ik doelde inderdaad op corrupt.

Dat punten niet eerlijk gegeven worden, gooi ik toch nog steeds op mensenwerk. Dat zie je in alle jurysporten, ook bij kunstschaatsen etc.. Niet omdat ze omgekocht worden maar omdat ieder mens onbewust een voorkeur heeft voor bepaalde combinaties. Het ene mens probeert zich er tegen te verzetten door die combinatie juist enorm streng te beoordelen, de andere mens geeft deze combinatie meer punten.

Maar corruptie is geen onbewuste handeling, dat is het bewust bevoordelen van een combinatie voor bepaalde voordelen. Daarmee maak je (= degene die het schreef) toch echt een fikse beschuldiging. Was dit tegen een bepaald persoon gericht dan denk ik zelfs richting laster.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:06

Ik ben niet verantwoordelijk voor iemands gevoel dat diegene zich aangevalllen voelt door mijn uitgesproken mening!
Zoals ik eerder al gemeld heb zullen niet -alle- juryleden corrupt (omkoopbaar) zijn!
Maar ik -denk- wel veel en vooral op professioneel niveau!
Ook heb ik dit eerder geschreven en hoef helemaal mijn gelijk niet te halen!

Ik beweer ook niet dat ik de waarheid in pacht heb, ik denk alleen dat het zo is, vanuit mijn waarneming!!
Niemand hoeft het met mij eens te zijn! Liever niet, vorm je eigen mening!
Dat het weerstand opwekt bij sommige, dat is niet mijn pakkie an!
Ik zeg ook niet, dat ze -niet- kan rijden, ik bekijk dingen gewoon vanuit een ander perspectief!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:21

Tsss, wat een overspannen reacties (van altijd weer dezelfde mensen) lees ik hier weer over Anky. Eigenlijk wilde ik niet reageren maar iets viel me op en daarom een vraagje aan Miska
@ Miska: lees in je profiel dat je holistisch met dieren/paarden omgaat... Als je zo denkt en leeft, stel ik me voor dat jij het 'geheel' goed in de gaten houdt. Waarom al die beschuldigingen en frustaties? Waarom dan zo'n tunnelblik en een opgeheven vingertje? Niet zo harmonieus hoor....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:25

Juist daarom de beschuldigingen, omdat holisten en homeopaten (heb zelf die achtergrond qua studie voor een deel) idd naar het welzijn van een wezen in het geheel kijken! En imo wordt er door de druk vd commercie en de populariteit van AvG teveel aan het welzijn van het dier voorbij gegaan!
Erg flauw dat als mensen hun kritiek geven het af te doen met: Niet zo harmonieus, hoor!
Probeer te leren incasseren dat er (gelukkig) kritische mensen rondlopen die hun vraagtekens hebben bij de manier van becijferen van een kur, die stomverbaasd zijn dat - als andere combinaites sympahtieker hebben gereden met wel een paard onder hun kont wat aan de hulpen is- AvG wederom hoger scoort! Dat is verdacht genoeg! Is het geen cooruptie, dan wel vriendjespolitiek.
Als dat sport is?...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:27

Dit forum leeft bij de gratie van onze verschillen van mening. Laten we vooral doorgaan met discussieren, maar iets minder gebruik van uitroeptekens zou ik kunnen waarderen.
En op de persoon spelen is niet nodig.

Ik geloof niet dat er omgekocht wordt. Wat ik wel weet is dat Sjef een aantal jaren geleden bewust is begonnen met tegenaanvallen. Met een tegenaanval bedoel ik openlijk zeggen dat er niet eerlijk is gejureerd. Ik denk vanaf de (toen nog eeuwige) 2de plek die Anky kreeg in Rome. Daar schaamden zelfs de Duitsers zich voor, die was zo onterecht (ik was erbij en heb met de betrokkenen gesproken). Opvallend trouwens dat we allemaal al vergeten zijn dat het wel 10 jaar heeft geduurd voordat Anky iets kon winnen van de Duitsers. Sjef was er toen zelf ook niet blij mee, maar blijkbaar moest het "spel" zo gespeeld worden. Jarenlang hun mond houden had ook niet gewerkt. Er is in ieder geval geen geld aan te pas gekomen. Dus er worden geen juryleden omgekocht, maar wel indirect beinvloedt.

Er heeft een stukje in de hoefslag gestaan over het jureren tijdens het EK. Daarin geven juryleden toe dat ze fouten gemaakt hebben.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:38

Je was erbij en je sprak met betrokkenen? wat was jouw functie daar dan, Anneve?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:42

Relevantie?