Niet oplettende jury!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLuus

Re: Niet oplettende jury!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:51

Ach ik heb niks tegen de jury hoor.
Ik heb ook wel eens gehoord dat de jury aan het bellen was. Clown
Ook kreeg ik op mijn coupon aan te horen dat mijn beugels te kort waren, terwijl dat helemaal niet het geval was Nagelbijten / Gniffelen
ze waren zelfs nog voor dat ik wedstrijd had 3 langer gemaakt..

Kop op, het is een jury sport, maar dat maakt het toch leuk?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:53

Pff, dat ken ik, maar bij mij was het positief. Nagelbijten / Gniffelen

M'n peerd bepaalde liever zelf welke kant hij opliep. Schijnheilig Ik had gewoon een zes, terwijl hij de totaal verkeerde kant oprende. Clown

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:09

Ik heb ook niks tegen een jury [Want me vader is zelf jury Tong uitsteken] MAar ik vind ze moeten gewoon hun ''werk'' doen en niet jureren als je het liever niet wilt

Hanne001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:01

hoh ik zou gewoon op hen afgelopen zijn en goed zeggen dat ze moeten opletten!!

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:39

Net was ik met de proef bezig is de jury aan het praten met een iemand anders onder de proef :S ,, gelukkig maar want de proef zag er niet uit Tong uitsteken In de M2 ,ze wou elke keer stilstaan en had 178 punten Tong uitsteken Rara hoe kan dat:P

Valiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:51

Ik had het dus precies andersom, moest aanspringen in galop op de volte, maar sprong verkeerd aan. Dus na twee keer sprong ik eindelijk in de goede galop, stond er op mijn coupon bij het aanspringen gewoon een zesje, en bij de volte stond 2 keer in draf Clown

Ik vind het gewoon niet kunnen dat de jury niet oplet, of zoiets gewoon niet ziet! Maar goed, de ene keer is het idd in je voordeel..

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:31

Ja ik vind gewoon jury's horen hun ''werk'' te doen en ga anders gewoon niet jureren :S

StephaniieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:11

het gaat niet over een niet oplettende jury maar over een jury die ONRECHTVAARDIGE PUNTEN GEEFT!

Sorry voor mijn botte mening maar ik heb vandaag wedstrijd gehad op manege hitland ik starte hier f14 en had mevrouw X als jury en ik kom op een puntentotaal van 202 punten totaal onrechtvaardig het paard liep echt super maar blijkbaar was zij het er niet mee eens! Ik geloof dat ze het niet op schimmels heeft dit valt me echt heel erg tegen want ik ahd er zelf een supergoed gevoel over! En als je dan zulke punten krijgt baal je daar echt ontzettend van! En kheb het zelfs nog op film staan en als je het dan terug kijkt zie je sommige kleine foutjes! En dan zulke punten vindt ik echt heel erg jammer! Volgende keer als mevr. X bij ons jureerd ben ik niet van de partij helaas! Slapen
Laatst bijgewerkt door Sim op 19-09-07 08:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: naam jurylid verwijderd; is niet toegestaan om te vermelden!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:15

Het is niet helemaal de bedoeling dat je namen openbaar zet....
Heeft de mevr. in kwestie er soms bijgezet dat ze niet op schimmels valt? Heeft ze tegen jouw gezegd dat ze schimmels lelijk vind?
sorry dat kan er bij mij niet in, het is áltijd de jury die het verkeerd doet, aan de ruiter ligt het nóóit, het is altijd de jury.
Die mensen 'offeren' er ook hun vrije middag voor op! Denk je soms dat ze je expres minder punten geven?

StephaniieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:18

Nou ze heeft niet gezegt dat ze niet van schimmels houdt! maar ik vindt het gewoon nergesn op slaan want ik ahd echt goed gereden en de mensen die hebbe zitten kijken vertelde mij allemaal ja super gedaan ging goed he! en dan zulke punten! Nou sorry dan ben ik beledigd en teveel mensen hebben het niet gehaald ik bedoel f1 die ga je niet constant 5en geven het gaat ook om het plezier en het zijn manege paarden en geen grand prix paarden!!!!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:19

Stephanie: Ik denk dat dressuur niet aan jou besteed is als dit je reactie is als je punten een keertje tegenvallen.
Als ik bij elke jury waarbij de punten een keer tegenvielen thuis zou blijven, dan zou ik niet vaak meer op wedstrijd kunnen!

StephaniieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:20

Nou je kan het ook van mijn kant bekijken! En de vorige x dat zij mij jureerde kreeg ik ook zulke punten! dus na 2 x heb ik het wel gezien dan heet het geld verspillign als je precies dezelfde punten krijgt Knipoog

StephaniieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:22

en nog even ten tweede ik heb vaker lagere punten gehad en dan reageer ik niet zo maar als ze nou onrechtvaardig zijn! En hoe kan je oordelen over mij als je mij nog nooit hebt zien rijden;) ben niet voor nix al in de f14 op een manege paard waar niemand normaal mee kan rijden!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:25

Ja, nog even en je bent Anky!
Ik kan idd niet over je oordelen, maar wel over de manier waarop je reageerd hier in dit topic.

StephaniieM schreef:
.........ONRECHTVAARDIGE PUNTEN GEEFT!

.............totaal onrechtvaardig het paard liep echt super maar blijkbaar was zij het er niet mee eens! Ik geloof dat ze het niet op schimmels heeft dit valt me echt heel erg tegen........ En als je dan zulke punten krijgt baal je daar echt ontzettend van! ...... Volgende keer als deze jury bij ons jureerd ben ik niet van de partij helaas! Slapen

Vind je dit een normale reactie dan?
Laatst bijgewerkt door Scum op 19-10-07 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote aangepast

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:26

en het kan natuurlijk niet aan jou liggen? Heb van andere juryleden wel hoge punten gekregen? reden er meerdere mensen op hetzelfde paard;en zo ja:hoeveel punten hadden ze?

een jurylid weet niet of een paard makkelijk of moeilijk is ( ze zien het misschien wel),die beoordelen,wat ze op dat moment zien.

Dit kan heel frustrerend zijn,maar nogmaals: het is een jurysport.
Laatst bijgewerkt door Getup op 16-09-07 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:27

Stephanie, ik vind het niet kunnen dat je hier de naam van de jury plaatst, daarbij zul je ongetwijfeld commentaar hebben staan op je protocol, de jury geeft echt niet voor niets onvoldoende's, wij beoordelen wat we op dat moment zien. Mocht je vragen hebben over de beoordeling van je proef, kun je na afloop naar de jury toe gaan en om verheldering vragen. Wij beoordelen liever een ochtend of middag goede fijn gereden proeven dan dat we fout op fout te zien krijgen, wij zijn namelijk geen foutenkijkers maar proberen alles positief te benaderen en dus bij gemaakte fouten wel het positieve voor ogen te houden.

StephaniieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:32

@miep
ik vindt ook dat je gelijk hebt ik had die naam niet moeten plaatsen! niet overna gedacht! maar als je proef zo goed ging er zullen fouten in gezeten hebben! maar het ging zo goed en dan baal je toch ontzettend als je zulke punten krijgt! en het probleem was juist dat ik er niet was met de prijsuitrijking anders had ik wel om verheldering gevraagd ja! Maar als iedereen die heeft gekeken zegt dat het super gaat en dat je dan zulke punten krijgt..

@getup
Ja van andere jury leden krijg ik wel hoge punten 230 die richting er reedt ook nog een meisje in de f1 op hem maar dat vindt ik niet vergelijkbaar en haar punten weet ik niet

@ asjemenou
Oordeel dan ook niet over mij! en nee ik ben anky niet nee was het maar zo'n feest en de reactie is niet normaal! maar als je proef zo goe dgaat en je krijgt zulke puntne dan is dat best HEEL ERG frustrerend ja!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:34

StephaniieM schreef:
@ asjemenou
Oordeel dan ook niet over mij! en nee ik ben anky niet nee was het maar zo'n feest en de reactie is niet normaal! maar als je proef zo goe dgaat en je krijgt zulke puntne dan is dat best HEEL ERG frustrerend ja!

Tuurlijk snap ik dat dat HEEL ERG frusterend is!!
Denk je dat mijn punten nooit tegenvallen?
En dat alle andere ruiters ook nooit tegenvallende punten krijgen?
Zou wat zijn als iedereen dan zo reageerd en de jury op de zwarte lijst zet.

maya1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:34

wat vinden jullie van een meisje van 9 die een niet galop proef doet en er 2- punten en allemaal 4en voor krijgt?? dat vind ik echt niet eerlijk, geef gewoon 5en en al helemaal geen minpunten!

StephaniieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:35

Heb jij gelijk in maar toch als de ene 236 punten rijdt in je kategorie en jijzelf rijdt 202 is dat wel heel raar als je hetzelfde rijdt en het paard is bijna identiek.. maargoed khou er wel overop is alweer erg genoeg

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 07:08

StephaniieM: ik zou zeggen, laat ten eerste de naam verwijderen, want dat kan je niet maken. Ten tweede: je hebt een video gemaakt, zet deze online en dan kunnen we commentaar plaatsen of je punten wel of niet terecht waren.

Het feit dat je een goed gevoel hebt wil niet zeggen dat je proef er goed uitzag of dat je goed gereden hebt, daarnaast komt het maar weinig voor dat omstanders of supporters onbevooroordeeld zijn en een juryoog hebben.

Ben je het een volgende keer niet eens met je punten, stap dan gelijk naar de jury toe na de prijsuitreiking, vooral als je de proef op video kan laten zien, dan kan zij deze met je doornemen en vertellen waarom zij deze punten heeft gegeven.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:39

Idd, Een jury die geeft je punten per onderdeel.
Als er foutjes inzitten krijg je lager. En mischien de onderdelen die jij goed vond gaan vond zij voor die klasse misschien te min.
Ga het dan niet afschuiven dat het een schimmel is want daar zou het wel niet aan liggen.

Een jury wil niet graag lage punten weggeven maar de meningen verschillen per jury wel eens. De 1 zou voor een goed onderdeel een 8 geven en mischien de andere een 6, Dan wil het nog niet meteen zeggen dat ze onrechtvaardige punten heeft gegeven als ze vind dat je het niet hebt verdient.

Maar zoals ik ook, ik kan je proef niet beoordelen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:46

StephaniieM schreef:
Heb jij gelijk in maar toch als de ene 236 punten rijdt in je kategorie en jijzelf rijdt 202 is dat wel heel raar als je hetzelfde rijdt en het paard is bijna identiek.. maargoed khou er wel overop is alweer erg genoeg

Hier dan even de bewuste jury (erg jammer dat je een naam moet noemen maar so be it).
Ten eerste vind ik ik deze reactie van je enorm kinderachtig. Als je zo'n grote b*k hebt op Bokt had je ook na de prijsuitreiking naar me toe kunnen komen dan had ik je uit kunnen leggen hoe of wat.

Ik heb geen hekel aan schimmels, ik jureer wat ik zie. F14 is geen F2 meer en er wordt meer van je verwacht. Je doet nu net of je onwijze slechte punten hebt gehaald maar 202 is een hele nette score. Blijkbaar reed je dus vorige keer net zo en je kunt niet altijd een PP rijden.
En je weet zelf net zo goed als ik dat de rubrieken werden samengevoegd bij de prijsuitreiking en dat meisje wat 236 kreeg reed gewoonweg veel netter, simpel as that. Ik ben onpartijdig want ik ken niemand bij jullie dus ik beoordeel gewoon wat ik zie.

Maar ik zal van je post/beschuldiging een melding maken bij de organisatie en jij hoeft inderdaad volgende keer niet meer bij mij te starten. Zonde van mijn en jouw tijd blijkbaar. Want het ligt bij jou blijkbaar altijd aan de jury ipv aan jezelf. Ik zou zeggen lees het commentaar op je protocollen en DOE er wat mee.
Tabee het ga je goed.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:13

Zo stefanie daar had je niet op gerekent!, Vippie ik vind het goed dat je even gereageerd heb Lachen Hoe kun je er zo'n punt van maken ? Mijn punten vallen ook weleens tegen ,, maar vaak genoeg vallen ze mee. Dusja

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:19

Ach ik krijg ook wel eens de punten niet die ik verdien met wedstrijden, life goes on Haha!. De wereld vergaat niet hoor.