Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dblijham

Re: Hebben jullie ook wel eens hele lieve juryleden gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:17

Tijdens de eerste wedstrijd van een pony die ik heb gehad ging hij er tijdens de proef vandoor, scheurde de ring uit en de ruiter had hem net voor de auto van de jury weer stil ( scheelde echt niet veel of hij had er vol in gezeten ). Jury reageerde later heel vriendelijk, vond het evengoed geen slechte proef en netjes gereden door de ruiter. Maand later, 2e wedstrijd, zelfde terrein, zelfde ring en ja hoor.....zelfde jury ! dit keer liep de pony braaf door zijn proefje heen en toen hij de ring uitkwam draaide ze haar raampje open en riep : Jij hebt duidelijk goed geoefend !! Hij was 1e met 2 winstpunten.
En vorig jaar op het protocol van een vriendin van mij de tekst ; Amazone rijd netjes maar paard is ongehoorzaam. geen winstpunt ( logisch) maar wel even een hart onder de riem want het kan inderdaad een enorme snertbok zijn.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:24

Toen ik een jaar of 15 was, startte ik een welshje. Fantastische springpony, een flinke heethoofd, en bovenal een merrie... Met losrijden voor een dressuurwedstrijd was ze op zijn zachtst gezegd wat frisjes. Nog wel goed te hanteren, dus enorm swingend en voorwaarts. En toen de bak in... Binnenkomen in arbeidsdraf: ging aardig. Halthouden en groeten: begon leuk, maar voor ik gegroet had draaide ze zich met een hele grote sprong om. Weer rustig omgedraaid. Voorwaarts in draf: ik probeer rustig aan te draven, en mevrouw spuit al scheten latend en bokkend vooruit, dwars over de hekjes en langs de juryauto. En zo ging het de rest van de proef door...

Punten waren natuurlijk om te huilen, maar op mijn protocol stond: leuk om te zien dat ruiter kan blijven lachen, leuke combinatie die het met springen of in het circus nog ver kan brengen...

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:49

Ondertussen heb ik bij het liefste jurylid dat ik ooit had, mijn paard gratis achter zijn huis gestald. Nadat ik zijn paard heb gereden en verkocht is mag ik tijdelijk daar staan. Heerlijk!

Misha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:45

Ja, zondag nog! Na 2 wolkbreuken was het terrein met recht BAGGER. Toch een redelijke proef gereden. Had 180 punten ( eerst 179, maar er was een verbetering aangebracht van 1 punt). Dat vind ik nou een lieve jury! Ja

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:28

Errug leuk om allemaal te lezen.

Tijdens mijn eerste seizoen (B, dus) mocht ik naar de Limburgse.
Eigenlijk waren paardje en ik een beetje op en het losrijden was al een grote ramp.
Mijn paard was nogal wisselvallig en had het hele seizoen al regelmatig gestaakt en dan weer eens best goed gelopen.

Ik moet aandrijven, afwenden; en ja hoor; hij vertikt het afwenden; ik kon dus niet eens met mijn proef beginnen. Het lukte gewoon niet; ik denken; ah na een minuutje wordt ik uitgebeld en kan ik me ergens in een hoekje gaan verstoppen...
Maar nee, hoor; de jury had geduld en ik "moest" alsnog mijn proef rijden...
Het is niet echt veel geworden...

Mijn instructrice las mij toen voor en zij kende het jurylid.
De jury zei dat ze het zo sneu voor mij vond dat ik zo ver gekomen was en dat ik het dus verdiend had om mijn proef te mogen rijden op de Limburgse.

Dit was natuurlijk heel erg lief, maar op het moment zelf was ik liever gewoon uitgebeld...

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:36

Ik op mijn 2e B wedstrijd met mijn pony.
We gingen na de proef naar de jury om commentaar te vragen.
Ik had een tijdje terug toen bij haar geschreven, en terwijl veel mensen haar streng etc. vonden, vond ik haar juist aardig.
Maargoed, ik kom daar dus voor commentaar, zegt ze, ik moet eerlijk zijn.
Dus ik zat al half in de stress, dacht van, zie je nou, toch streng etc, wordt helemaal niks.
Maar toen kwam erachteraan, ik heb van je proef genoten!
Ik kon mijn geluk niet op, en was 1e met 171(oude proeven)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:27

Hé dit is leuker dan steeds maar over jury's zeiken omdat iets niet klopt of zo (waar ik pas trouwens ook wel ernstig last van had Bloos )

Tijdens een tinkerwedstrijd dit voorjaar heb ik een jury gehad die spontaan hard begon te klappen toen ik het onderdeel halsstrekken in draf reed Bloos had er dan ook een 9 voor Wow! en hij vertelde me na de proef dat ie zo'n halsstrekken nog nooit gezien had Nagelbijten / Gniffelen --> pff wat was ik trots op mijn paardje Loversdie dat dus heel makkelijk doet.
Nadeel is nu wel dat ik raar sta te krijgen als ik ineens een 6 hiervoor krijg Bloos (gaat naar mijn idee altijd hetzelfde)

En pas op een KNHSwedstrijd ook nog complimenten gekregen van de jury dat mijn tinker nette basisgangen had en had dus ook allemaal 7-ens voor gangen Wow! krijg toch meestal gewoon 6-en daarvoor.

en vind jury's ook al lief als ze naast opmerkingen bij mindere onderdelen ook een opmerking maken bij goede onderdelen of aan het eind Ja
Zo bv een keer Nétjes of mooi rond of goed aan de hulpen e.d.
Had ook een keer bij 2x verkeerd aanspringen (echt aanspringen, volgende pas terug, weer aanspringen, weer terug en toen goed) --> goed hersteld --> dat doet je goed OK dan!

Had ook een keer onderaan de proef de opmerking: Nette proef met zeer tevreden paard Lovers dat vind ik LIEF *LOL*

negrita_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:48

Ja helemaal Ik reed toen nog op een a pony de pony had de hele tijd stelling na buiten
heel gestresst en toch 180 punten en een eerste plaats

Suus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:54

Ik ben bij jonge kinderen wel minder streng, je wilt die kleintjes niet demotiveren. Verder zet ik er wel bij; keurig gereden of zo. Maar moet ik eigenlijk vaker doen, want is erg leuk om te lezen!

Ik had ooit een 4 voor de middendraf, stond erbij; komt mooi terug. Toch leuk!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:55

Goh, vandaag nog Knipoog Op mijn protocol stond : Zeer vriendelijk beeld.
Ik heb wel vaker van dat soort opmerkingen op mijn protocol staan, dus dat vernoem ik dan wel onder een 'lief jurylid'. Tong uitsteken

Edit: Ik ken een jurylid die altijd, maar dan ook echt altijd, erg onaardig is tegen kleine kindjes. Dat kun je toch niet maken. Ik bedoel, z'on kindje heeft dan juist lief en opbouwend commentaar nodig als het op wedstrijd is geweest. Als een jury het nou tegen wat oudere mensen doet...maar tegen een klein kind kun je dat gewoon niet maken vind ik....

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:55

afgelopen weekend nog.
na mijn eerste proef even naar de jury gelopen voor commentaar en het eerste wat hij zei was sensationeel!
wat was ik blij.. maar toen ik naderhand mijn coupon ging ophalen werd het nog leuker.
hiij had er zelf ook nog een tekstje onder gezet met de woorden.

"combinatie van uitzonderlijke klasse! paard met excellente stap en draf. succes in de toekomst! "

dat noem ik nou een super lieve jury haha.. Haha!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:20

Afgelopen zaterdag had ik wedstrijd met Hannes!! Na de tijd was de jury naar mijn moeder toe gegaan, en had gezegt: "Dat meisje op die geweldige hengst, is dat jou dochter?"!! Haha! Zo heb ik er ook nog even bijgestaan, toen ze met mijn moeder aan het praten was!! Ze kon niet omschrijven hoe super mooi ze hem wel niet vond, en dat het echt een paard was waar ik zeker verder mee moest gaan, want hij heeft het echt in zich zitten Haha!.. En hij had een hele goede galop. Alleen het punt dat Hannes nog wat "te" enthousiast is, heeft me gewoon veel punten gekost!! Had al met al nog 182, toch een hele verbetering met vorig jaar, steeds in de 150/160/170 Knipoog

LiesEntimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:49

Mijn eerste wedstrijd met mijn eigen paard ( ik 1.70 paard 1.75) was drama. Veel te grote volte, verkeerde galop, helft verkeerde proef.
hahah allemaal zenuwen, verkeerd stuk voorgelezen en wat bleek achteraf de neusriem door het bit , dus practisch stuurloos. Bloos

Maar op mijn coupon stond:
Mooi paard, probeer hem onder controle te houden.

Dat vond ik toch wel en heel leuk compliment. Haha!

( maar goed ben dan no g steeds een klein meisje he) Tong uitsteken

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:12

Ja hoor.
Als ik met Lady startte stond er bijna altijd, ''leuke combinatie'', ''fijne proef'', ''jullie komen er wel.''
Altijd erg leuk om terug te lezen.

Iets wat er bij ons op wedstrijd een keer gebeurde, is ook wel even leuk om te plaatsen, denk dat het zo'n 2 jaar geleden was.
Wij hebben altijd een groot terrein waar je moet losrijden en waar dan de ring ook uitgezet is.
Nu hadden wij een keer een jury, echt een oude man (75-80), die al strooide met punten. Ook al ging je proef bagger, iedereen ging met minstens 2 punten per proef huis, sommige zelfs met 3. (In de M1, M2.) Op dat moment moest er een oude man (geloof 76) starten, bij die oude jury.
De jury stapte de auto uit, vroeg iedereen vriendelijk of ze het inrij- terrein wilde verlaten, zodat doe oude man rustig zijn proef kon rijden. ROFL Iedereen ook heel braaf, stoppen met losrijden en hup het terrein af. Clown Die mannen hebben na het proefje nog een praatje gemaakt en toen kon er weer verder gestart worden. Die oude man, reed niet netjes, maar het zag er wel leuk uit.
Hij werd eerste en had ruim 3 punten in één proef. Iedereen kon er wel om lachen, omdat de rest z'n punten ook wel gekregen had. Wel mooi ter compensatie want, in de buitenbak zat toen een hele strenge jury.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:05

Bij de pony's heb ik een aantal keren een hele lieve jury gehad Haha! Een keer had ik zo'n rotzak die alles deed om me eraf te gooien in de proef uit angst, toen ik een jaar of 9 was. Toch heb ik doorgezet en er het beste van gemaakt. De jury kwam toen uit z'n hokje naar me toe om me uitbundig complimentjes te geven dat ik door had gezet en hem zelfs nog beloonde na de proef Haha!

Ook een keer een pony wat de namaak planten op begon te eten en een paar keer vol op de rem ging. Toen kreeg ik ook complimenten dat ik het goed opgelost had en dat ze vond dat ik heel goed had doorgezet.

Bij de paarden een keer was mijn merrie erg bang voor het klapperen van golfplaten door de wind. Op het einde van de proef stond ik bij het groeten, 4 meter naast de A-C lijn horizontaal tegenover de jury met een nerveus paard. Toen heb ik zolang gewacht en gecorrigeerd tot ze recht en ontspannen stond. Kreeg een 8 voor het onderdeel met het commentaar "Super opgelost!".

loveleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:37

Ik had laatst een wedstrijd en de pony waar ik toen op reed sprong uit de ring (oeps haha!) Dus ik ben alleen naar de jury toe gegaan om te bedanken voor het jureren (ik dacht: laat het commentaar maar zitten Haha!) En toen begon ze uitzichzelf: Je hebt echt super gereden, jammer van de galop, maar je had echt superstukken erbij zitten!
Ze was echt heel positief en ik was gewoon 3e! Pling

loveleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:38

Ohwja, moet er wel bij zeggen dat ik het heel rustig weer had opgelost omdat het een jonge pony was... Volgens mij waardeerde ze dat wel!

xxpattyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:38

Ik had met mn nieuwe pony in de b(de eerste keer dat we starten)op mijin coupon staan talentvolle pony! Toen ik die jury een paar weken later weer had stond er leuke combinatie op mijn coupon.
Op de tweede wedstrijd wou Kimon niet aangaloperen:( moest ik na de proef naar de jury komen maar hij wel heel positief en vroeg wat ik nog in de b deed op het aangaloperen na!
En ook had ik een keertje tijdens een vrij nette proef ook nog in de b 220 punten!!

melanie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:51

Ik moest vorig jaar op de clubdag als laatste starten. Heel lang problemen gehad met de pony wegens blessures. We reden een heel redelijke proef. Ik vond het zelf wel een winstpuntje waard. Keek ik op de coupon: 210 Haha! 20 punten voor op de nummer 2

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:28

Ik had laatst op mijn coupon staan:

* Er zit meer in deze pony..
* Heel netjes gereden
* Nu nog wat puntjes afwerken

Dat is toch wel erg leuk om te lezen!

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:38

Ja, ik had een keer een figuur fout gereden en toen riep hij dat ik hem nog een keer over moest doen, ik helemaal in de stress en de proef ging niet goed maar gewoon gemiddeld. Resultaat: een voldoende en 241 punten!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:51

Ik heb ooit 1 keer meegedaan aan een caprilliproef van de FNRS. En laten we zeggen, ik ben GEEN springruiter, ik vond die 60 cm behoorlijk hoog en er stonden mij iets teveel hindernissen in het parcour. Daarnaast reed ik op een heel zenuwachtige merrie. Op de een na laatste hindernis weigerde mijn paard en na 3 weigeringen is het officieel afgelopen. Jury draaide het raampje van de auto open met de mededeling dat ik het nog wel even mocht proberen. Ik had namelijk al zoveel moeite gedaan om er een nette proef van te maken. Uiteindelijk zijn we er met hulp van de jury overheen gegaan, heb ik het parcour uit mogen springen EN heb ik ook nog mijn punten voor de proef gekregen. Dat vond ik toch echt wel tof!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:53

In de L1 reed ik eens 204 punten met mijn haf en was ik eerste. Toen ik mijn prijs kwam ophalen werd mij verteld dat de jury kippenvel kreeg van mijn proef+ de combinatie Haha! Pling

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:55

Ja!
Laatst op concours, ee oudere man en ik zag m zitten en dacht: NEEEEEEEEEEEE!
hij keek beetje boos en ik dacht daar gaan mn punten Tong uitsteken

Had hij toch heel hoog jureerd! was 1e met 208 punten.
de man liep al moeilijk maar zat wel te glinderen bij de prijsuitreiking in de kantine.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:52

Geen dressuurwedstrijd maar wel het examen voor ruiterbewijs.

Mijn pony is half blind, maar het oog is er om onduidelijke reden nooit uitgehaald. Is wrs gebeurd tijdens een ongelukje. Iedereen denkt dat het oog ontstoken oid is.

Maar goed, tijdens het examen dus netjes mijn 3 sprongen gemaakt, geen weigering en geen foute afstanden. Ik dus allang blij.
Heb ik net mijn 3e sprong gemaakt haald de examinatrice mij naar haar toe. Kreeg dus al een lichte hartverzakking dat ik niet meer mee mocht doen. Ging ze heel vriendelijk vragen wat er met haar oog was en dat ik zo goed sprongen kon inschatten terwijl paardlief half blind is en dus geen afstanden kan zien, en dat ze dus voornamelijk sprong op mijn inschatting en aanwijzingen.
Heb nog nooit zo trots op het paard gezeten.