Kan deze commentaar op protocol??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

creool

Re: Kan deze commentaar op protocol??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:43

Anoeska, Ik vraag me af of er aan de hand van de punten een belletje gaat rinkelen bij ruiter en begeleiders.

Zeker tijdens B-Pony wedstrijden is een stukje extra begeleiding van juryleden in mijn ogen niet ongewenst.

Anya: Ik ben het helemaal met je eens!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:45

Anya
dat bedoel ik dus......Thanks Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:49

Ben ik nu zo blonT dat ik een groot verschil zie in jou bericht en dat van Anya??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:51

Ik zie daar ook een verschil in...

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:54

Dan ben ik blond... volgens mij zeggen Anya en Painted Black in essentie hetzelfde.. Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:55

Nee, want ik vind dat de jury best dit soort zaken op een protocol mag zetten. Ook bij een 12 jarige. Ik vind dat ouders en instructie steken laten vallen als ze een kind zagend trekkend en schoppend de ring in sturen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:57

Ik lees dat PB het belachelijk vind dat de jury er wat van gezegt heeft

En ik lees bij Anya dat ze vind dat het goed is dat de jury er wat van gezegt heeft omdat de begeleiding het blijkbaar niet inziet

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:59

je mag het best in een protocol zetten alleen kan dat ook op een andere manier Haha!
soms bereik je meer met tact (dat weet toch iedere ruiter )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:59

als die mensen tact hadden gehad, was dat meisje nooit op die manier in de proef aanwezig geweest....

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:04

en niet in de ring....zo'n kind komt in ieder geval niet op mijn paard. Ik heb zelf een kind van 13 op mijn paard en mijn visie is:de ruiter is altijd fout ongeacht wat het paard doet, wij zijn nl degene die menen erop te moeten gaan zitten....
hahaha nu zal ik wel een vette veeg uit de pan krijgen Gestoord ik ben het nog steeds met Anya eens hoor !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:09

waarom dan je eerdre bericht met die boze smileys...blijf het niet helemaal snappen Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:21

Het is eigenlijk jammer dat er nu geen foto's zijn van het betreffende proefje en de proef waar ze 177 punten voor haalde.

Een jury zal echt niet zeggen dat er gezaagd wordt als dat niet zo is, dus ik denk eerder dat die 177 punten ontrecht waren.

En ja, ik ben van mening dat ze dit zo op de protecol mogen zetten. Ze is 12 jaar, zit in de eerste van de middelbare school. Deze meiden zijn tegenwoordig zelf ook goed gebekt en moeten imo echt wel tegen een stootje kunnen.
Bij een zesjarige zou ik het nog wat anders vinden.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:26

onproffesioneel....de jury had het netjes verwoord er neer moeten zetten, en niet op deze manier...
dat is niet correct

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:27

jury Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Afgod

Zoals is al gezegd. Hopelijk worden ze(kind + begeleiding/ouders) wakker.
Subtiel zou in zo'n geval iig niet geholpen hebben.
Jammer dat het voor sommige toch de schuld van de jury is Verdrietig

arme pony Huilen

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:32

Ik denk hoe moeilijk je pony ook is.
Je moet wel eerlijkt tegenover je pony blijven.
Niet schoppen, en niet zagen in de mond van je pony!!
En ga les nemen bij een goede instructrice/teur.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:36

Zeker is het het commentaar niet leuk, enerzijds is het hard anderzijds eerlijk.
Tussen de punten van de eerste proef en de 2e proef zit gemiddeld 1 punt per onderdeel... Je kunt door het noemen van de punten niet beoordelen hoe er gejureerd is (vind ik) Als het inderdaad om 1 punt per onderdeel gaat, vind ik het nog wel meevallen.. Heeft ze in de eerste proef bijv. voor het aangalopere een 3 en bij de andere een 6 omdat het goed ging, kun je die proeven dus nooit met elkaar vergelijken...
Ik vind het daarom eigenlijk not done van die andere jury om een collegajury af te vallen op deze manier...

Ik ben verder van mening dat een jurylid niet kan en mag oordelen over de instructeur en of de betreffende ruiter (nog) meer moet lessen... Kind kan wel 5 dagen in de week les hebben, bij wijze van..

Mijn dochter heeft bij tijd en wijle ook van die momenten dat ze scheef gaat zitten (als ze last heeft van de zon) komt dan gewoon op het protocol te staan.... no problemo..

antwoord op je vraag: Ja ik vind dat de jury duidelijk mag vermelden wat er mis ging, netzoals een jury ook duidelijk mag vermelden dat er een goede proef is verreden...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:01

ik vind dit niets zeggend commentaar waar men niet echt wat van kan leren.

Tevens mag een jury zich wel beter forumleren

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:04

runningkawa schreef:
waarom dan je eerdre bericht met die boze smileys...blijf het niet helemaal snappen Haha!

die zijn dus niet voor de topiclezers bedoeld ,he ? snappie Pling

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:15

tita schreef:
ik vind dit niets zeggend commentaar waar men niet echt wat van kan leren.

Tevens mag een jury zich wel beter forumleren

Als er staat zit scheef, dan weet je toch wel dat je rechter moet gaan zitten.
Als er staat schopt, dan weet je toch dat je je benen stil moet houden.
Als er staat zaagt, weet je dat je te wild bent met je handen en ze dus stiller moet houden.

Je gaat mij niet zeggen dat een 12 jarige dit niet zal begrijpen. Commentaar op een protocol moet geen les zijn. Lijkt me moeilijk om in een klein hokje te moeten uitleggen wat je verkeerd doet en ook nog eens moet schrijven hoe je het dan wel moet doen. Dat is de taak van de instructie.

Al heb ik het idee dat het betreffende meisje geen instructie heeft, aangezien het hier allemaal gevraagd moet worden. En anders is het wel hele slechte instructie.

Mijn instructrice laat me echt niet de ring in gaan als ik (de combinatie) er nog niet klaar voor zouden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:32

paintedblack schreef:
runningkawa schreef:

die zijn dus niet voor de topiclezers bedoeld ,he ? snappie Pling

Dat begreep ik maar voor wie dan?
De jury of die ruiter?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:38

Het is niet subtiel onder woorden gebracht. Maar een jury moet ook geen commentaar achterwege laten, omdat het anders zielig zou zijn voor de ruiter. Ik vind alle commentaar nog wel kunnen, als dat meisje schopt met d'r sporen enz. moet dat gezegd worden. Maar 'nare proef om naar te kijken' had ze wel wat subtieler kunnen doen.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:53

Oef, ik heb net het hele topic gelezen en mijn dochter wil binnenkort starten Ik hoop dat de jury die ze dan krijgt wel wat genuanceerder zal reageren. Ze is nu 11 heeft net een eigen pony (2 maanden). Ze weet dat bij een wedstrijd commentaar gegeven zal worden, dat vindt ze ook niet erg, want dan weet ze waar ze aan moet werken.
Ze zal echt niet stoppen met ponyrijden als er zo iets geschreven wordt en waarschijnlijk nog fanatieker worden dan ze nu al is. Maar ze zal wel gekwetst zijn en dat mag nooit de bedoeling zijn van juryleden.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:55

melkbus schreef:
Oef, ik heb net het hele topic gelezen en mijn dochter wil binnenkort starten Ik hoop dat de jury die ze dan krijgt wel wat genuanceerder zal reageren. Ze is nu 11 heeft net een eigen pony (2 maanden). Ze weet dat bij een wedstrijd commentaar gegeven zal worden, dat vindt ze ook niet erg, want dan weet ze waar ze aan moet werken.
Ze zal echt niet stoppen met ponyrijden als er zo iets geschreven wordt en waarschijnlijk nog fanatieker worden dan ze nu al is. Maar ze zal wel gekwetst zijn en dat mag nooit de bedoeling zijn van juryleden.

Zolang jij weet dat ze klaar is om een b-proef te rijden, zie ik geen problemen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:11

melkbus schreef:

Oké, dat kan ze willen, maar is ze er ook klaar voor????

Ja? Geen probleem, veel plezier en heel veel succes Ja

Nee? Waarom dan niet nog wat langer doortrainen, lessen volgen en pas starten als ze als combinatie er klaar voor zijn....
Knipoog

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:26

Of ze er klaar voor is dat weet ik niet. Ik ben een niet objectieve mama.Ik heb vroeger zelf wel gereden maar op maneges. Dus ik kan wel zien als ze ernstig zit te sjorren en trekken maar het fijne weet ik er ook niet van. Wel staat bij haar het belang van haar pony voorop. Gelukkig heeft ze goede instructeurs die het wel objectief kunnen bekijken en we gaan ook op hun oordeel af. Zodra zij het startsein geven gaan we beginnen.
Maar waar ik van schrok is dat er dus juryleden zijn die er geen rekening mee houden dat het kinderen zijn. Zij kunnen nog niet zo goed met kritiek omgaan als volwassenen.