raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Re: raarste uitspraken van ruiters naar juryleden toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:31

judithh schreef:
ook een keer op een wedstrijd meegemaakt dat ik bij het losrijden in de andere binnenbaan ging kijken omdat ik vrij vroeg was..daar aangekomen is een ruiter zijn paard op zeer ongepaste wijze aan het schoppen, slaan, in zijn mond aan het trekken..linker bitring kwam uit dat dier zijn rechter mondhoek ect..ect..waarop ik aan deze meneer vroeg of het ook wat minder kon..nou...toen had ik het gedaan, wat er toen uit die meneer zijn mond kwam is niet voor herhaling vatbaar, maar laten we het er op houden dat hij zich af vroeg waar ik me mee bemoeide...na redelijk uitgeraast te zijn schreeuwde hij....wie denk je wel dat je bent??...ik....je JURY....meneer kreeg een rood hoofd en veronstschuldigde zich meteen, waarop ik hem even gelijk mede deelde dat hij zijn paard op de trailer kon zetten en op rapport ging..

Dit vind ik echt geniaal!!
Wat denkt ie wel niet *LOL*

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:17

Er komen hier echt dingen voorbij dat ik echt gewoon stomverbaasd ben.
Echt goed van die moeder die de proef van haar dochter op die manier beëindigde, petje af!
En ook van die meneer die zich wel ineens kan verontschuldigen als hij weet dat je de jury bent... Enkeltje naar huis is dan inderdaad de enige juiste optie.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:44

tja...zo gebeuren er zat dingen...
Ik heb het er wel eens met een vriendin/collega jurylid over, dat we eigenlijk een boek moeten schrijven over de dingen die we allemaal meemaken voor tijdens en na het jureren...haha

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:44

Leuk wil ik wel lezen Judith *LOL*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 01:20

Dat komt op de plank naast "paardenverkoop jargon en verhalen" en "rare opmerkingen van juryleden naar ruiters toe " Knipoog
Haha!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:07

een vriendin van mij had een heel goed gesprek met de jury.
En op het laatst zei de jury nou ik hou hele maal niet van haflinger zijn dom enzovoort. Terwijl ze eerst heel poeslief was .
Ps mij vriendin reed op een haflinger

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:43

Nou idd. sommige dingen die hier voorbij komen zijn echt niet normaal! Wat een respect zeg. Je mag blij zijn dat er jurys zijn en mensen die met je mee willen of voor willen lezen! Als ik ook zo zou doen dan was het snel afgelopen!

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:33

Een van de jury leden (onderlinge wedstrijd, krijg ik ook les van) riep op eens uit het hokje toek toek, ik dacht wat wil ze Clown . bleek ik op het verkeerde been te zitten Haha! , (was mijn eerste wedstrijd).

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:44

Ik heb het een keer gehad dat de combinatie voor mij met de verkeerde proef was begonnen(die eigenlijk als 2e moest) dus ik begon wel goed, ergens in het midden van de proef tikt de jury op het raam dat we de verkeerde proef aan het rijden waren! Clown Dus ik heel boos tegen de jury dat de fout toch echt bij hun lag, na een discussie van 2 minuten helemaal opnieuw begonnen met verkeerde proef.. is gelukkig verder op niks akeligs uitgelopen Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:54

Was aan t notuleren bij Z2 rijdt iemand een verkeerde proef.. een Z1 proef.. jury zo van stop maar en begin opnieuw, k heb de tijd. Werd ze helemaal boos dat ze uit der concentratie was gehaald en dat t aan der voorlezer lag en blablabla. Zegt de jury nu of niet meer; gaat ze boos weg..?!?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:06

Sammie schreef:
Dat komt op de plank naast "paardenverkoop jargon en verhalen" en "rare opmerkingen van juryleden naar ruiters toe " Knipoog
Haha!

Sammie, is er zo'n topic? Dat zou ik ook graag lezen! Tong uitsteken

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:11

bonnielau schreef:
Ik heb ook wel eens een voorlezer gehad die niet echt hard voorlas waardoor ik sommige dingen niet zo goed hoorde zoals K-B van hand veranderen waardoor ik maar K-M deed, kreeg natuurlijk -2 hiervoor, voorlezer uitte zich in diepe nederige verontschuldigingen bij me maar ik had zoiets van ja jammer maar ik kende me proef gewoon niet goed genoeg, heb me voorlezer nog wat te drinken aangeboden.
Vind mensen die hun voorlezer de schuld gaan geven altijd een beetje zwak en uitschelden is gewoon ronduit schofterig.

Ik was eens aan het lezen en achter me hoorde ik een moeder en dochter in discussie, dochter vond dat moeder niet goed had gelezen, zou al bij onderdeel 20 zijn geweest terwijl dochter onderdeel 3 reed. Ik had meteen zo iets van, wat een verwend type weer etc.. Ik mag die meestal niet zo.
En ja hoor, ze kwam vragen of ik de 2e proef wilde lezen...
... moeder keek me smekend aan...
dus toch gedaan. (met tegenzin)

Bij de prijsuitreiking was ze de eerste proef laatste en de door mij gelezen proef eerste. Had haar moeder echt slecht gelezen.
Ik schaamde me wel een beetje over mijn vooroordelen. En als ik ze nu nog weleens tegen kom op wedstrijd zijn ze nog altijd heel aardig. Bloos Bloos

Als ik jureer valt me inderdaad vaak het verschil in omgang met lezers/ ruiters en paard op. Vaak zijn de vriendelijke ruiters vriendelijk tegen paard en lezer. De groffere zijn vaak ook niet zo vriendelijk tegen lezers als er iets mis gaat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:21

Maar of die moeder nu wel of niet slecht gelezen heeft, het blijft de verantwoordelijkheid van de ruiter om de proef te kennen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 01-03-07 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 13:25

Dat is zeker waar.
Ze deed achteraf ook niet lelijk naar haar moeder, zei alleen dat ze veeeel te snel had gelezen. En omdat we allemaal de voorbeelden kennen van ruiters die lezers onterecht de schuld geven, zeggen dat ze fout hebben gelezen e.d. dacht ik dat ze er ook zo een was.

Maar ik had me vergist.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:28

Ik had onlangs ook een beetje een domme actie. Ik ging een vriendin van mij aanmelden en gelijk even kijken of er niks uitliep of inliep omdat ik zelf die middag moest starten. Dus ik sta met iemand te praten over de jury die ik die middag zou hebben en zei: dat die nog jureert is ook een wonder, die had ik 15 jaar geleden al en toen was ze al bejaard... bleek dat het jurylid van de andere categorie vlak naast me stond en die kende haar dus erg goed. Kreeg een reactie van: nou mevr ... is pas zo en zo oud hoor.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:21

ja, 2 keer een jury die me bijviel!
1ste keer reed Saskia een M2 proef bij de pony's en ik lees voor: bij X halthouden en bij Afkskdjr( van vroeguh hé) de rijbaan verlaten... rijdt ze langs zegt ze: maar je hebt niet gezegd dat ik moest groeten.....dus dat had ze ook niet gedaan.

Staat er op het protocol: amazone dient zelf de proef ook te kennen! Touché!

2e keer deze zomer: paard maakte zich erg sterk en liep door haar been, zaagt ze hem eens ff door de mond! op een plek dat de jury het w.s. niet kon zien( in de bocht na C)
ik lees door maar tussen de 2 proeven liep ik naar Saskia toe en melde dat als ik dat ooit nog eens zou zien ik het proevenboek in mijn tas zou stoppen en niet meer zou voorlezen!
Waarop de jury uit haar auto stapte( raam bleek open te staan) en zei: goed zo mevrouw! ik wist het niet zeker of ze hem in de mond trok, maar ik ben blij dat u er wat van zegt! Wederom Touché! en Saskia heeft het ook nooit meer gedaan, frustraties leef je maar uit op een fiets, niet op een paard! hoe vervelend hij ook is!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:13

Wat ben jij streng Amondi Nagelbijten / Gniffelen Nee hoor juist goed haha, ken helaas ook mensen die hun woede op hun paard botvieren Scheve mond

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:53

Ik ben blij om te lezen dat niet iedereen over zich heen laat lopen als ze afgezeken worden Lachen
Top, verder weet ik zo snel even niets maar ik hou dit topic in de gaten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:38

Sommige verhalen hier Nagelbijten / Gniffelen

Een aantal jaar geleden in de M2 was er ook een meisje waar ik tegen reed die van het betreffende jurylid geen hoge dunk op had. De beste man was notabene haar eigen instructeur maar nogal streng en ze had bij hem nog nooit goede punten gereden, wat ze uiteraard aan hem af deed.
Tijdens de proef ging haar paard (een hengst) met de teugel tussen de tanden de hekjes over en alle kanten op behalve de goede. Jurylid bleef nog aardig netjes, maar toen hij haar vroeg om haar sporen iets minder in de ribben van haar paard te drukken keek ze al wat kwader, en tijdens het afgroeten stak ze haar middelvinger op ipv het groeten Nagelbijten / Gniffelen

Het jurylid heeft haar niet bij zich geroepen, maar ze had wel een verliespunt, en ik denk ook niet dat hij nog langer haar instructeur is geweest Nagelbijten / Gniffelen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:08

Cayenne schreef:
Sommige verhalen hier Nagelbijten / Gniffelen

Een aantal jaar geleden in de M2 was er ook een meisje waar ik tegen reed die van het betreffende jurylid geen hoge dunk op had. De beste man was notabene haar eigen instructeur maar nogal streng en ze had bij hem nog nooit goede punten gereden, wat ze uiteraard aan hem af deed.
Tijdens de proef ging haar paard (een hengst) met de teugel tussen de tanden de hekjes over en alle kanten op behalve de goede. Jurylid bleef nog aardig netjes, maar toen hij haar vroeg om haar sporen iets minder in de ribben van haar paard te drukken keek ze al wat kwader, en tijdens het afgroeten stak ze haar middelvinger op ipv het groeten Nagelbijten / Gniffelen

Het jurylid heeft haar niet bij zich geroepen, maar ze had wel een verliespunt, en ik denk ook niet dat hij nog langer haar instructeur is geweest Nagelbijten / Gniffelen

woozus Tong uitsteken dan heb je negatieve lef Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:56

Dat is idd wel heeeel erg..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:15

Oeh, best grof ja.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:39

die stak gewoon haar middelvinger op? My god, hoe laag kun je zinken zeg?
Zoiets vind ik te grof voor woorden, die moet gewoon gediskwalificeerd worden in mijn ogen

liesie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:39

zelf rij ik officieel op een draver van 19!
die het allemaal super doet.
als ik mijn proef rij gaat alles gewoon netjes maar er zitten geen WauW momenten in bijvoorbeeld bij middendraf.
ik snap het opzich wel als je jury bent dat je het niet heel mooi vind maar als ik alles netjes doe is het toch ook gewoon goed!
ik probeer er op wedstrijd alles uit te halen wat erin zit en het is ook echt werken.
nou kan je denken van ja waarom rijd ze er dan mee op wedstrijd?
dit doe ik echt voor me ervaring zelf kan ik zenuwachtig zijn en ik heb nu ook een jong paard van drie die ik wil starten. daarom rij ik nu een tijd op deze pony om het allemaal al een keer mee te maken.
nu weet ik in ieder geval een beetje wat het inhoud.
wat vinden jullie ervan als er een pony de ring in komt die niet super beweegt maar wel alles netjes doet?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:35

Liesie55:
Mijn paard beweegt ook niet super, maar doet alles heel netjes.
Het komt zelden voor dat ik geen wp hebt en meestal zit ik bij de eerste 3.
Gangen maken dus helemaal niks uit, als ze maar correct zijn (dus met tact en regelmaat).
Het is natuurlijk wel zo dat als iemand net zo netjes als mij rijdt, maar het paard kan veel beter bewegen, dat die dan boven me staat.
Dus aan de gangen ligt het niet als je gaan punten krijgt.