Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Je kunt je ook afvragen of het 'voor de lol' meehobbelen op een wedstrijd en iedere keer met slechte resultaten thuiskomen en meestal in de middenmoot of onderaan eindigen wel de juiste motieven zijn...
jasmijn78 schreef:Toch blijft het een feit dat je praktisch geen dravers in de z-dressuur of hoger ziet. Dit lijkt mij toch een heel aannemelijk antwoordt op de vraag of dravers wel of niet geschikt zijn voor dressuur.
: Dus als er weinig vrouwen in topfuncties voorkomen betekent dat dus ook dat ze er niet voor geschikt/gefokt zijn.
maaike13 schreef:Ja hoor, jij hebt een geweldig paard, dat altijd hetzelfde loopt. Hoge punten lagen aan jouw rijkunst en lage punten aan het vooroordeel van de jury
sorry hoor.... wat is dit nou weer voor opmerking.....?!?!?! hier gaat het niet om. Die knol die ik reedt... keek nergens naar, stond altijd vierkant stil ect ect. En liep netjes z'n proef. Goed nagevelijk.. Gewoon wat er van een B of L paard verwacht wordt. En over mijn rijkunst heb ik niet eens wat gezegd. Maar net wel of net niet een winstpunt daar gaat het om..
Alane schreef:hoeveel draverruiters, fjorden-, haflingers, tinkers geef ze een naam ruiters, hebben daadwerkelijk te horen gekregen of op hun protocol staan dat de punten komen door het ras/soort/afstamming ?
Casca schreef:dressuur bestaat niet alleen uit Z....
jasmijn78 schreef:En wat betreft de vraag of dravers geschikt zijn voor dressuur: dat is gewoon een simpel rekensommetje. Ga op een gemiddelde wedstrijd een Z-rubriek bekijken en tel hoeveel dravers daar in mee lopen. Zet dat af tegen het aantal gewone warmbloeden en daar heb je je antwoord. (een aantal winstpunten in de B of L is imo namelijk geen 'bewijs' dan een ras of paard geschikt is voor dressuur. Een paard is geschikt voor dresuur als hij zonder al te veel moeite minimaal de Z kan halen)
Alane schreef:Vwb frustratie door het uitblijven van enig succes (hetzij alleen maar het behalen van net aan een WP) kom je toch regelmatig topics tegen op bokt, en meestal zijn dat dan ruiters van de zg bevooroordeelde paarden en/of weinig tot geen les hebben/iets willen aannemen.
jasmijn78 schreef:Toch blijft het een feit dat je praktisch geen dravers in de z-dressuur of hoger ziet. Dit lijkt mij toch een heel aannemelijk antwoordt op de vraag of dravers wel of niet geschikt zijn voor dressuur.
jasmijn78 schreef:Nee, beperkingen zitten in de combinatie.
Een toppaard+topruiter is succes* gegarandeerd.
Een ruiter met veel talent met een minder gatalenteerd paard= een aardige kans op succes*.
Een middelmatige ruiter op een toppaard= een aardige kans op succes tot een bepaalde hoogte
Een middelmatige ruiter op een middelmatig getalenteerd paard= een geringe kans op succes*
Een middelmatige ruiter op een niet-getalenteerd paard= geen kans op succes*.
Een slechte ruiter op wat voor paard dan ook= geen succes*
(*succes in de zin van: een fijn afgericht paard dat op wedstrijden constante en winstpuntwaardige proeven loopt, regelmatig in de prijzen zit en zonder al te veel moeite doorstroomd naar de hogere dressuur)
Lusitana schreef:jasmijn78 schreef:Toch blijft het een feit dat je praktisch geen dravers in de z-dressuur of hoger ziet. Dit lijkt mij toch een heel aannemelijk antwoordt op de vraag of dravers wel of niet geschikt zijn voor dressuur.
Nee dat heeft te maken met voorkeur van de ruiters, niet met de geschiktheid van het ras. Je ziet ook weinig barokke paarden in de westrijddressuur, terwijl die toch zeker geschikt zijn. Maar de ruiters die zo´n paard hebben kiezen niet voor wedstrijddressuur. Daar wel eens aan gedacht, dat het ook zo kan zitten?
Verder zijn dravers vaak klein en de huidige ruiters vaak superlang en voor het plaatje kiezen die dan een groter ras.
Niemand heeft trouwens antwoord op de vraag gegeven wat men dan denkt dat een draver niet kan.
Lusitana schreef:Nee dat heeft te maken met voorkeur van de ruiters, niet met de geschiktheid van het ras.
Lusitana schreef:Niemand heeft trouwens antwoord op de vraag gegeven wat men dan denkt dat een draver niet kan.
Lusitana schreef:Maar de ruiters die zo´n paard hebben kiezen niet voor wedstrijddressuur.
Hippie schreef:Ik ben nu gestopt met wedstrijden puur en alleen om de vooroordelen. Mijn instructeur vind dat jammer, aangezien we nu trainen op het niveau van ZZ licht. Hoog genoeg????
Hippie schreef:Maar wil je alleen maar alle wedstrijden winnen, ben je mijns inziens bezig om jezelf op de voorgrond te plaatsen.
Alane schreef:hoeveel draverruiters, fjorden-, haflingers, tinkers geef ze een naam ruiters, hebben daadwerkelijk te horen gekregen of op hun protocol staan dat de punten komen door het ras/soort/afstamming ?
Ik heb nu 1 keer aan de hand van een uitslag durven concluderen dat een jurylid schijnbaar vosjes achterstelde, MAAR dit was een finale met 3 juryleden, waarvan er 2 het roerend met elkaar eens waren (punten verschil van 40 punten was geen uitzondering) MAAR dit was mijn onbevestigde conclussie.

Citaat:Mensen die met een draver starten.
Hebben juryleden vaak een vooroordeel over dravers, of zijn ze echt niet geschikt voor de dressuursport?
Lusitana schreef:Als je het makkelijk wilt hebben en je eigen glorie boven dat van het paard zet, kies je voor een paard waarvan men denkt dat het een dressuursucces kan worden.
Als je paardrijden en dresuur serieus neemt, kijk je niet naar het ras.
Lusitana schreef:Het zou mijn persoonlijk alleen maar meer motiveren om me te bewijzen.
Maar totaal ongeschikt voor de dressuur, lees= wedstrijdambities.maaike13 schreef:Er bestaat geen EX-DRAVER
mijn voormalig paard = mijn ex-paard