Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fitzroy schreef:Grrr, dit is 1 van de redenen waardoor ik juist meer een hekel krijg aan koudbloedruiters, ze denken altijd maar dat ze achtergesteld worden.
Charos schreef:Fitzroy schreef:Grrr, dit is 1 van de redenen waardoor ik juist meer een hekel krijg aan koudbloedruiters, ze denken altijd maar dat ze achtergesteld worden.
Fitzroy maak je geen zorgen, ik heb zelf een koudbloed en heb er ook een hekel aan als mensen dit roepen.
De jury houdt niet van haflingers/fjorden/tinkers/vossen/schimmels/bonte/appaloosa's/shetlanders *
*doorhalen wat niet van toepassing is
Flying_Angel schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom bijna iedereen vind dat een tinker of haflinger of wat dan ook niet echt in de ring hoort.. Een paard is een paard.. Ik vind dat alle paarden in de Z kunnen komen.. Of het nou een kwpn is... of een Tinker.. Ik vind het allebei hartstikke leuk
9moonlight9 schreef:Flying_Angel schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom bijna iedereen vind dat een tinker of haflinger of wat dan ook niet echt in de ring hoort.. Een paard is een paard.. Ik vind dat alle paarden in de Z kunnen komen.. Of het nou een kwpn is... of een Tinker.. Ik vind het allebei hartstikke leuk
Ja daar ben ik het mee eens, wel is het meestal zo dat de koudbloed paarden meer moeite hebben met het uitvoeren van somige oefeningen. (verbeter me aub als ik totaal fout zit)
ikke20 schreef:als ik een volte rij volledig rond netjes stelling netjes aan de teugel mooi tempo zit er netjes op en ik krijg er een 5 voor dan kan je mij het neit wijs maken dat het aan mezelf ligt.
ikke20 schreef:wou eerst ook emt een belse knol gaan starten alleen die stond te ver weg. is toch juist leuk als je die in het z ziet(en ja er zijn er die z lopen)'
assiejlover schreef:Het ging zo netjes maar ik had een meneer ( zet de naam hier maar niet bij ) en die wil geen friezen/haflingers/fjorden in de baan zien.
Flying_Angel schreef:En ieder paard heeft evenveel recht en verdiend allemaal een gelijke kans.
Roane schreef:Ze zijn ontstaan uit inheemse Tiroolse rassen en een Arabier. Het zijn warmbloeden. Aangezien er bij het begin van de fok arabieren zijn gebruikt (volbloeden) gekruist met inheemse rassen (naar alle waarschijnlijk koudbloeden) en daar is een warmbloed hengst uit gekomen, Folie en daar zijn ze verder mee gaan fokken.
jasmijn78 schreef:Roane schreef:Ze zijn ontstaan uit inheemse Tiroolse rassen en een Arabier. Het zijn warmbloeden. Aangezien er bij het begin van de fok arabieren zijn gebruikt (volbloeden) gekruist met inheemse rassen (naar alle waarschijnlijk koudbloeden) en daar is een warmbloed hengst uit gekomen, Folie en daar zijn ze verder mee gaan fokken.
Volgens mij is het dan een lauwbloed![]()
jasmijn78 schreef:Roane schreef:Ze zijn ontstaan uit inheemse Tiroolse rassen en een Arabier. Het zijn warmbloeden. Aangezien er bij het begin van de fok arabieren zijn gebruikt (volbloeden) gekruist met inheemse rassen (naar alle waarschijnlijk koudbloeden) en daar is een warmbloed hengst uit gekomen, Folie en daar zijn ze verder mee gaan fokken.
Volgens mij is het dan een lauwbloed![]()
Wat voor bloed je het ook noemt, de doorsnee haflinger is vrij fors gebouwd en dat kan afhankelijk van de mate een beperking zijn in de dressuur. Overigens zie je wel dat de haflingers steeds luxer en rijtypischer gefokt worden en dat de haflingers die het goed doen in de dressuur meestal van het modernere/luxere type zijn.