Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Th0mas schreef:ik ben nu al bezig met verzameling, Wales kan travers nog niet en het is echt een K*T oefening
. Er ging vervolgens nog van alles mis in die proef, maar voor de zijgangen heb ik vanaf dat eerste moment 7vens gescoord
. Ik denk dat het belangrijkste is dat je je lengtebuiging goed op orde is, dan komen die zijgangen als vanzelf. Suzanne F. schreef:Rustig betekent niet verzameld. Je pony moet actief zijn, je moet zelf voldoende impuls opwekken en onderhouden en vanuit daaruit kan je je pony gaan verzamelen. Verzamelen wil niet zeggen rustiger draven of galopperen maar dat je pony meer in balans komt op het achterbeen, zichzelf meer gaat dragen. De kont wat laat zakken en vanuit daaruit de schoft omhoog brengt, hierdoor draagt de pony de hals dan ook anders. (minder horizontaal).

milou123 schreef:Wat ik mijzelf ook afvraag, houden de juryleden hier ook rekening met de bouw van een pony/paard? Dus als ze een hogere kont hebben (op de voorhand gebouwd) houden jullie hier rekening mee met de achterhand onderbrengen etc?
Dus word er rekening gehouden met de bouw?
Daar was ik namelijk echt heel erg benieuwd naar
Ik ken ook jury's (duuuhh
) En die houden er ook geen rekening mee, maar wou weten wat ze hier doen, dus dat weet ik nu

.More schreef:Het viel mij idd ook al op dat tussen de M1 en M2 echt een groot verschil zit!!
Ik denk dat ze je willen voorbereiden op de Z. Je word er wel hard van.
Maar al die tegenslagen zorgen ook voor onzekerheid....

milou123 schreef:Je wil wel hoger, maar als het iedere keer niet luk?
En vooral als iedereen zegt dat het goed is en je kei lage punten hebt..
Of zie ik dat verkeerd?
Maar ag..dat hou je altijd wel denk ik
milou123 schreef:Onder die iedereen zitten ook vaak jury'sMaar ag..dat hou je altijd wel denk ik
Fitzroy schreef:Ach, het loopt hier niet zo'n vaart dus hier is het niet zo'n probleem. En zo oud is het topic nu ook weer niet
en dat was achterhaald
Th0mas schreef:ik ben nu al bezig met verzameling, Wales kan travers nog niet en het is echt een K*T oefening
Ik ben echt benieuwd!! hananya schreef:Ik vind persoonlijk de overgang van het M1 naar het M2 vrij groot. Ook vind ik het M1 nog bijna makkelijker dan het L2...
Daarnaast wordt er naar mijn mening ook gewoon heel slecht gereden. Er wordt toch een stukje verzameling gevraagd, die velen niet laten zien.
Dit zie je ook met name terug in verzet tijdens de galop-stap overgangen.
Daarnaast heb ik van de week eens zitten kijken bij een M2 rubriek. Ik heb welgeteld 2! combinaties gezien (vd 22) die twee fatsoenlijke keertwendingen kon laten zien...
Veel paarden die kaarsrecht of zelfs verkeerd gebogen zijn tijdens de travers...
Niet vierkant halthouden, gevolgd door verzet tijdens het achterwaarts waarbij geen diagonale passen worden getoond...
Paarden die verkeerd aangalopperen vanuit stap en even later in de contra omspringen.
Op de grote volte in het M1 gaat die middengalop nog wel, maar er zijn maar weinigen die hun paard op de lange zijde recht! kunnen laten verruimen en vervolgens weer fatsoenlijk kunnen terugrijden...
Ik denk dat het met het strenge jureren wel meevalt.
Ik denk dat veel ruiters het (imo) grote gat van de M1 naar de M2 onderschatten en dan in het M2 op de koffie komen...