Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 01:12

hahahahahaha daantjuh Haha!
Wanneer dat op mijn protocol zou staan zou ik er echt smakelijk om lachen!

ook die van 'paard spoort niet'
'geeft niet, amazone ook niet'
Daar zou ik me dus echt krom om lachen Haha!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:28

Lame schreef:
Ow... ik heb nog een leuke... Ook een onderlinge wedstrijd op een manege (honderd jaar terug Haha! ) ...

Zie voor je... 7 dressuurringen naast elkaar.. Mijn vriendin, stikzenuwachtig, op haar manegepaard de bak in..meest linkse ring..

Proef begint.. Nou heel spektakel... Op een gegeven moment vloog ze door alle dressuur ringen heen.. En wat stond er op haar coupon :

" Joehoe...waar ben je nou?" ..... ze heeft de proef ook niet afgemaakt, want ze kwam niet meer richting die ring... Knipoog

hahahaha...deze vind ik echt hilarisch!! Clown leuke opmerking Haha!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:36

daantjuhhh schreef:
Een vriendinnetje van mij moest een keer van hand veranderen in middenstap.
Halverweg de lijn springt ie toch ineens met 4 benen in de lucht, om vervolgens z'n middenstap gewoon weer ter hervatten alsof er niks aan de hand was.

Stond er op de protocol: 6, ROTvlieg!

Hahaha, vond ik erg grappig!

haha die is ook leuk Clown

jolijneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:43

ik heb dat ook gehad, op mijn protocol stond ook paars spoort niet, ik had op dat moment eentje, die wel eens raar kon doen, dus ik dacht, hoe weet zij dat nou!

juut83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:30

Echt leuke opmerkingen! Alleen die ene bij de bixie wedstrijd niet Boos! Haalloo dat zijn kleine ukkies hoor. Dan ben je wel heel hard als je zegt :" Nou dan is er toch iemand die het goed vind". Meteen schorsen zo'n jury!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:46

Wel vaak commentaar gehad maar nooit echt iets grappigs Tong uitsteken

Wel bijvoorbeeld:
Mooie uitgestrekte draf, maar daarvoor zit je nog paar klasses te laag (Ja sorry pony deed het makkelijk Knipoog)

Of toen hij schrok omdat ze tijdens mijn proef gingen voeren en we ervandoor gingen, om daarna weer rustig verder te gaan in uitgestrekte stap.
'Mooie uitgestrekte galop en stap. Maar alleen die laatste werd gevraagt'

Was trouwens dezelfde jury Knipoog

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:13

Hmm... Ik heb nog wel wat aparte opmerkingen.

- "Je zit erop als een aap."

En dat krijg je als bijna 11 jarig meisje op één van de eerste wedstrijden te horen als je een vreselijk luie en strontvervelende pony door een stortbui heen moet rijden.
Gut, ik was er helemaal overstuur van. Vork

- "Meisje, je hebt toch een zweepje bij je? SLA dat beest dan gewoon een keer. Hij neemt je in de maling en jij probeert maar lief te zijn en het aardig op te lossen. Het is een lui beest en ik zie graag dat je hem een flinke tik verkoopt. "

Eindelijk een jury die zag hoe ik moest zwoegen ( Tong uitsteken ), maar ik vond het erg vreemd om van een jury te horen dat ik mijn pony een tik mocht verkopen in de proef. Clown

Toen mijn broertje deze pony een aantal jaren later reed kreeg hij ook het commentaar dat de pony flink aangepakt mocht worden. Hij was, net als mij, te lief. Toen hij op een wedstrijd eindelijk de moed had verzamelt de pony bij te tikken kreeg hij heel vervelend commentaar van de jury. Dat hij wreed was tegen de pony. Mijn broertje was helemaal de kluts kwijt. Eerst moet het, daarna mag het ineens niet meer.
Wat had ik met hem te doen. Ach gut

Jaren later, in de M2 met mijn andere pony:

- "Ik kan zien dat de pony al erg ervaren is, maar jij moet het nog leren. "

Allemaal heel leuk en aardig, maar ik kreeg haar als groene pony en heb haar zelf naar de M2 gereden. Tong uitsteken Maar ik vond het wel een leuk compliment voor mijn poonietje. Lachen

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:39

ohh Bloos sommige uitspraken zijn wel ERG!! Maar gelukkig ook veel grappige punten.

Zo reed er een nogal lang meisje met lang rood haar op haar niet al te aktieve vospony, die z'n staart had precies dezelfde kleur als het haar van het meisje. Zegt de jury (niet tegen haar hoor): ohh kijk... wat een perfécte combinatie... allebei lang, rood en sloom Nagelbijten / Gniffelen

Maar op het protocol stond heel netjes: pony wat actiever en meer bij elkaar rijden Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:36

ik zat ook te schrijven en de jury maakte de ene superlatieve opmerking na de andere over een jonge combinatie!

Prachtig paard! Goede ruiter, whow, die zou ik zelf wel willen rijden... super....wat een schwung.

Resultaat: 175 punten, dat vond ik nu goed! Want er ging ook veel verkeerd.

bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 01:53

Wat een zwarte string al niet kan veroorzaken !

1. Waren ze nodig ? en hoeveel punten werden er in mindering gebracht?
2. Geheel terecht, ziet er niet uit, vooral niet als je boven op je rijbroek een zwart truitje draagt dat niet langer is dan tot de aansluiting met je rijbroek en je billenpartij dus extra uitkomt.
3. Staat er niet in de proefjes, halthouden / enkele seconden stilstaan / groeten. Daar heb je dan toch even de tijd voor nodig ?

Als jullie dat niet snappen zullen jullie een hele lange rode lijst hebben ! Slapen

Ik heb de uitslagen bekeken, maar volgens mij werd er veel boven de 210 gescoord, en ja, vanaf de wat hogere proeven wordt er meer van je verwacht. Na F8 zou je de B in mogen, moet je wel een beetje aan dat niveau voldoen. F13 had dan toch weer mooie punten !!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 02:08

Ik had een keer dat ik op een wedstrijd van M X K een middendraf moest rijden, die ging echt super mooi, toen stond er op mijn protocol; ''Niet praten''!
Ik weet serieus niet waar die jury dat vandaan had, ik had echt mijn mond stijf dicht...
Zels nog een film van...

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:05

Kobus17 schreef:
kreeg ook eens een opmerking naar mijn hoofd van de jury: dat mijn springpaard niet in een dressuurring thuis hoorde.
Was in de Z1, kijk ik op de uitslagen lijst was ik 2e, hoe bedoel je.. mijn paard hoort niet een dressuur ring Rolleyes

Hee woon je bij mij in de buurt Haha! . Bij mij stond die opmerking gewoon op mijn protocol Boos! . Inclusief wat toen nog geen, maar tegenwoordig wel een verliespunt is... Gelukkig reed ik de wedstrijd ervoor en erna wel weer gewoon wp-en Cool . Maar die jury heeft het bij mij voorgoed verbruid. Word nog lachen als ik straks met mijn jonge paard ga starten, is weer springgefokt...

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:37

Dit blijf ik volgen, mijn dochter en ik amuseren ons kostelijk!
Zelf niet echt rare dingen meegemaakt. Hooguit een keer dat de jury na afloop tegen iemand zei: Äls je een mooi groot paard hebt en je komt recht binnen, heb je al de helft van je punten." Daarop zei ik dat ik dan niet meer bij hem hoefde te starten want het recht binnenkomen lukte wel maar ik kon mijn pony echt niet groter maken (reed toen met pony van 1.47 bij de paarden). Had ook inderdaad een vijfjes en zesjes proef teruggekregen en toen ik ging doorvragen op onderdelen gaf hij toe dat het misschien wel wat hoger had gemogen... Nou ja, dat was tenminste eerlijk... Tong uitsteken

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:13

een aantal weken gelden iemand bij ons op de club
stond op de coupon ' ruiter moet afvallen'
Ja ze is ook best dik maar ze doet er al alles aan om af te vallen enzo Vind ik wel raar om erop te zetten :S

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:20

Verschillende dingen meegemaakt met mijn dochtertje op toen destijds een enorme boef van een B ponytje:

- enkele passen achterwaarts, voorwaarts arbeidsdraf: enkele passen werden er meer en meer, en ik maak nog een grapje van 'enkele passen achterwaarts .. voorrrrrrrrrrrrwaarts arbeidsdraf!'
Enfin kind ( 10 jaar Clown ) handjes naar voren, been, been, tikje, been, tikje maar Sjimmie bleef achterwaarts gaan, voelde bij B het hek dus ging geheel op eigen intiatief op de rechter (achter) hand verder in enkele en meerder passen achterwaarts.. Kind uiteindelijk aangekomen bij de F en lichtelijk in paniek, geeft Sjimmie een pets, en Sjimmie gaat vrolijk voorwaarts in arbeidsdraf verder, oke niet helemaal progressief Bloos
Protocol: 3!!!! (terecht, vind ik) maar commentaar: wel vriendelijk blijven voor je pony hoor! Verward

- SB: 3, niet op 4 sporen gereden! (ook een leuke )

- verzorging: 5, moeder heeft geknot en niet jij zelf! Verward (hierdoor dus 155 punten, oude proeven, erg leuk ook voor zo'n kind!)

- in galop na F het hekje overspringen, dan korte zijde pakken maar wel achter het hekje, dan weer over hekje voor K terug de ring in en doen of er niets gebeurd is, omdat je geen bel hoorde. Protocol: 6 -2, waarom vinden die AB pony's altijd dat die ring van 40 m te klein is?? Clown (vond ik een leuke opmerking! )

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:58

hahah staan echt hele leuke opmerekingen tussen zeg!!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:08

[***] schreef:
thaollat schreef:

ergenis 2
- er reed een mevr mee en had natuurlijk netjes een witte broek aan... maar een zwarte string.. en wat stond er op dr protecol..??!! jah of ze de volgende keer mischien een witte string aan wilde doen?!

Waar deze jury ook wel niet op let!!
Echt belachelijk!!

Ik vind eigenlijk helemaal geen ergenissen, het zijn gewoon regels. Knipoog

Dan mag jij me vertellen waar in de regels staat dat je geen zwarte string mag dragen op concours. Als jij daar nu op kickt, moet je dat toch echt zelf weten Knipoog
[/quote]

Zo bedoel ik het niet, je moet gewoon netjes gekleed zijn en een witte broek met een zwarte string vind ik nogal ordinair. Tong uitsteken

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:28

haha ja zal er maar op kicken om een zwarte string onder een witte doorschijnende broek te dragen Tong uitsteken persoonlijk vind ik dat ze hier geen aantekening van mogen maken, het is die vrouw haar eigen keuze!
en het staat niet netjes maar het komt bij mij nu over alsof die jury meer op die zwarte string heeft gelet dan op heel de proef zelf Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:10

En dat is waarschijnlijk precies de reden dat de jury er wat over heeft neergezet ( volledig terecht overigens ). Je kleding moet de aandacht niet van je rijkunsten afhouden. Als je daar op kickt, kan je beter iets anders gaan doen.

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:24

ja daar heb je ook wel gelijk in, maar ik blijf het niet netjes vinden dat de jury er iets van heeft gezegt, maar aan de andere kant is het ook niet netjes om aan te doen!
dus je kan het wel van twee kanten bekijken Knipoog

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:36

Ik had in een keer op een van mijn eerste wedstrijden ook commentaar onderaan. Er stond: Toen ik jou zag was ik meteen verkocht! Er zaten wat spacies tussen, dus er zou wel pony gestaan moeten hebben maar het was wel heel komisch!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:48

Haha, stond er toevallig geen 06-nummer bij? Nagelbijten / Gniffelen
Je weet nooit hoe romances kunnen ontstaan Haha!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:57

Nee Knipoog maar ik was wel overtuigend 1e (18 punten verschil en 3 winstpunten Haha!)

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:17

zo netjes hoor! 3 winstpunte is erg veel Bloos! !!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:19

Lang geleden dat ik een dressuurproef heb gereden, maar er is 1 opmerking die me wel is bijgeleven. Voordat ik startte kwam de jury zijn hokje uit om me te vertellen dat een hackney niet in de dressuurring thuishoorde. Uiteraard was ik dik laatste. Haha!