Met OPZET (onnodig) vrijwillig de Z1-ring verlaten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Re: Met OPZET (onnodig) vrijwillig de Z1-ring verlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:35

Katja schreef:
In veel landen hebben ze een degelijk systeem als in Zweden maar de vraag is of het uiteindelijk werkt hier.

En het zou hier niet werken omdat.... Nors opkijken Verward Scheve mond

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:36

Waarom zou het hier niet kunnen werken?
Ik vind het wel een eerlijk systeem, afgezien van het feit dat iedereen gelijk maar LT gaat starten *LOL* *LOL*
Maar zouden de mensen idd zo slim zijn dat ze na 1 x 40 % gescoord te hebben zich niet meer in die rubriek vertonen?
Pfff ... ik benijd de juryleden niet die dat soort combinaties in de ring krijgen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 07:40

Dat systeem gaat niet werken omdat iedereen inderdaad gelijk LT gaat starten. Afgezien van het feit dat die ruiters daar wellicht op terugkomen heb je dan wel gelijk 546 inschrijvingen voor de eerste de beste LT-wedstrijd terwijl de KNHS al moeite heeft om ook maar één reguliere LT-wedstrijd uit te schrijven voor de huidige groep LT-ruiters..... Nagelbijten / Gniffelen
En waar wilde je al die LT-jury's dan wegtoveren.......

Op deze manier creëer je ook weer een groep gelukzoekers, die op hoop van zegen in een hoge klasse gaan starten. Je kan het altijd treffen dat Sinterklaas er zit, en wie niet waagt, wie niet wint.
Het kwaliteitsmerk dat Nederlandse paarden bezitten in het buitenland gooi je daar volledig mee overboord.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:41

Omdat Nederlanders gewend zijn aan heel erg veel regeltjes en als je die weghaalt ze niet altijd erg goed nadenken. Kijk eens hoeveel mensen er zijn die elke week weer verschrikkelijke lage punten halen en toch niet ontmoedigd raken en gewoon weer op wedstrijd gaan. Ik ben bang dat zulke mensen dan toch nog hoger gaan starten omdat hun paarden wel bepaalde kunstjes kennen ook al is de basis niet goed.
Op die manier zal het gemiddelde niveau omlaag gaan hoewel het niveau in de ring wel iets opgekrikt kan worden door een paar prijzenjagers die niet promoveren. Lachen

Fitzroy: Als een dergelijke ruiter 40% scoort is het ongetwijfeld de schuld van de jury. Knipoog

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:55

CGJ12 schreef:
Het kwaliteitsmerk dat Nederlandse paarden bezitten in het buitenland gooi je daar volledig mee overboord.

Wat een onzin. De kwaliteit van de paarden wordt er niet minder om.

Katja schreef:
Als een dergelijke ruiter 40% scoort is het ongetwijfeld de schuld van de jury.

De eerste 3x mss daarna zal ze toch een licht opgaan mag ik hopen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 08:22

ranna schreef:
CGJ12 schreef:

Wat een onzin. De kwaliteit van de paarden wordt er niet minder om.

Hoho....... ik had het over het kwaliteitsMERK. Niet de kwaliteit.........

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:42

Om ff terug te komen op het onderwerp waar dit topic mee begonnen is. Je zei dat het 10 minuten later weer in een andere ring gebeurde. Heb je het er ook over gehad met de andere jury?Wat vond hij/zij ervan?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 08:51

Channie23 schreef:
Om ff terug te komen op het onderwerp waar dit topic mee begonnen is. Je zei dat het 10 minuten later weer in een andere ring gebeurde. Heb je het er ook over gehad met de andere jury?Wat vond hij/zij ervan?

Eigenlijk kwam het toevallig ter sprake.
Persoonlijk interesseerde het me totaal niet dat die amazone het deed, dus ik heb me er ook niet druk om gemaakt (ze stond volledig in haar recht). Maar ik vond het wel humoristisch toen de andere jury het later bij mij kwam melden dat een amazone zo maar de ring had verlaten en niet eens kwam vragen of ze verder mocht rijden.... Haha!

Ik heb ook niet gezien dat ze de tweede baan óók verliet. Da's juist het grappige aan de zaak. De andere jury kwam het spontaan melden achteraf en hij had niet door dat ze het de eerste proef ook al gedaan had..... Haha!
(tsja, als jury moet je op je eigen ring letten nietwaar?)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:19

Ik kan me er ook niet echt druk om maken. Er gebeuren zo veel dingen waar ik niets van begrijp, zowel bij een ruiter als bij een jury.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 09:25

Channie23 schreef:
Ik kan me er ook niet echt druk om maken. Er gebeuren zo veel dingen waar ik niets van begrijp, zowel bij een ruiter als bij een jury.

Gooi het eruit!
Dat lucht op ......... Ja

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:32

CGJ12 schreef:
Channie23 schreef:

Gooi het eruit!
Dat lucht op ......... Ja

-Nou bv een paard die om de zo veel meter in de staak gaat en dan toch de winnende proef van die ring is.
-2 krijgen omdat er volgens de jury een verkeerde proef gereden is wat niet het geval is.
-een 9 op de uitgestrekte stap krijgen en een 5 op de stap zelf.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:25

[/quote]
Aan de andere kant: als ik zou verwachten verlies te rijden zou ik niet eens inschrijven, en als er in de proef zodanig iets gebeurt dat je wel verlies denkt te gaan krijgen is afgroeten en ring verlaten meestal de meest paard vriendelijke optie.[/quote]

En dan krijg je als straf voor deze paard vriendelijke optie dus -2....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:25

Ik ben een paar keer in mijn leven vrijwillig de ring uitgegaan omdat het paard door omstandigheden de proef niet goed trok en ik alle gevallen zijn die verliespunten niet bij de KNHS aangekomen. Veel juryleden knijpen wel een oogje toe. Blijft jammer dat ze de regels moeten negeren om een ruiter die een verstandige keuze maakt te helpen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:04

Even een vraagje: als je de eerste proef niet hebt gereden mag je toch ook bij de tweede proef niet starten? Maar dat mag dus wel als tijdens je eerste proef de ring vrijwillig hebt verlaten?

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:43

Je mag volgens mij de 2e proef rijden, als je de punten (in dit geval de uitsluiting) laat meetellen. Ik ben een keer van mijn paard gevallen en daardoor de proef niet afgemaakt (uitsluiting) en mocht de 2e proef wel starten als de coupon van de 1e werd opgestuurd naar de KNHS. De organisatie gaf me de keuze, de coupon met uitsluiting verscheuren en geen 2e proef of 2e proef rijden en dan moeten beide coupons opgestuurd. Ik heb de 2e proef wel gereden voor de opvoeding van mijn paard (was pas 4 jaar) en mijn eigen zelfvertrouwen. Het was in de B dus ik had weinig te verliezen......
De amazone waar het hier om ging was blijkbaar bewust uit op verliespunten, moet eigenlijk niet kunnen, maar regelmenten zullen nooit waterdicht worden.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:56

Als de regel komt te vervallen hoeveel ruiters zullen er dan niet halverwege hun proef beeindigen omdat ze zo slecht rijden dat er verlies in zit
Denk dus niet dat de KNHS de regel gaat schrappen want nu kan je eigenlijk niet zonder minpunten de ring verlaten alleen als je paard kreupel is of om een andere gezondheids redene de proef niet uit kan lopen
En als vrijwillig de ring verlaten niet bestraft word met 2 vwerliespunten dan ga je dus gewoon krijgen dat de ruiters die nog lang niet klaar zijn voor die klasse en dus altijd tegen verlies rijden gewoon de ring verlaten halverwege als ze denken dat het niet lekker gaat

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 07:24

goldwing schreef:
Als de regel komt te vervallen hoeveel ruiters zullen er dan niet halverwege hun proef beeindigen omdat ze zo slecht rijden dat er verlies in zit

Wat is daar mis mee dan?
Leg me dat eens even uit........ Ja

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:39

Ik krijg het idee dat combinaties die echt nog niet klaar zijn voor die klasse, vaak zelf dat niet helemaal door hebben en toch gewoon hun proef uitrijden.
En de enkele combinatie die hun dag niet hebben... ach zal wel meevallen...

Mischien ipv verliespunten regeling zoals die nu bestaat, een dispensatie regeling invoeren dat je je promotie bijv 1 X mag uitstellen tot de eerste wedstrijd van de volgende maand of seizoen (overgang in naar outdoor of vv) Haha!

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:17

CGJ12 schreef:
goldwing schreef:

Wat is daar mis mee dan?
Leg me dat eens even uit........ Ja

Nu met die nieuwe proeven zit je eerder aan een verliespunt ( scheelt 5% met de oude proeven) er zijn dus heel veel mensen die tegen verlies aanrijden bijna elke wedstrijd als die allemaal halverwege de proef vrijwillig de ring verlaten omdat ze dan geen verlies krijgen waar blijf je dan met de organisatie en je tijdsplanning van de wedstrijd?
Andere ruiters moeten sneller de ring in omdat er iemand gewoon mee ophoud als dat op een dag een paar keer gebeurt dan kom je op het eind van de dag met je tijd in de problemen of er vallen gaten in het program jury die eerder moet komen ed.
Nee het is een goede regeling dat je alleen maar zonder verlies de ring vroegtijdig kan verlaten als er iets is met je paard, anders ga je dus echt krijgen dat mensen veel te vroeg overstappen naar een hogere klasse waar ze nog helemaal niet voor klaar zijn omdat ze toch ongestraft de ring weer kunnen verlaten als het niet gaat

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 11:12

goldwing schreef:
Nu met die nieuwe proeven zit je eerder aan een verliespunt ( scheelt 5% met de oude proeven) er zijn dus heel veel mensen die tegen verlies aanrijden bijna elke wedstrijd als die allemaal halverwege de proef vrijwillig de ring verlaten omdat ze dan geen verlies krijgen waar blijf je dan met de organisatie en je tijdsplanning van de wedstrijd?
Andere ruiters moeten sneller de ring in omdat er iemand gewoon mee ophoud als dat op een dag een paar keer gebeurt dan kom je op het eind van de dag met je tijd in de problemen of er vallen gaten in het program jury die eerder moet komen ed.
Nee het is een goede regeling dat je alleen maar zonder verlies de ring vroegtijdig kan verlaten als er iets is met je paard, anders ga je dus echt krijgen dat mensen veel te vroeg overstappen naar een hogere klasse waar ze nog helemaal niet voor klaar zijn omdat ze toch ongestraft de ring weer kunnen verlaten als het niet gaat

Als iemand de ring voortijdig verlaat loopt het programma echt niet in. In de praktijk is er al wat "gestaak"aan vooraf gegaan, dus het voorkomt zelfs uitlopen.....
Daarbij zul je merken dat het hoogst ZELDEN voorkomt, dus dat argument is niet van toepassing.
Desnoods kan de jury even 2 of 3 minuten de ring leeghouden. Dat zou ik tenminste wel doen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:21

Misschien kun je dit probleem ondervangen door een percentage van de al behaalde punten te berekenen. Dus: stel je proef loopt niet en je bent bang voor een VP, je besluit de ring te verlaten. Je hebt een gemiddelde van 4,9 een VP dus en deze krijg je dan ook.
Een ander wil een winstpunt en vertrekt vrijwillig, deze had een gemiddelde van 6,7 geen VP en krijgt deze dus niet.

Voordelen: een verstandige keuze om te vertrekken levert 1 ipv 2 VP op en stimuleert om niet te snel op te geven.
De amazone dieuit is op VPen kriijgt dat alleen voor elkaar als het paard buiten gewoon ongehoorzaam, of slecht loopt en dat komt de andere proeven meestal niet ten goede.

Maarja, blijft de vraag of deKNHS het uberhaupt nodig vind om hier iets aan te doen.....
Laatst bijgewerkt door raket op 26-09-06 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:24

90% van de mensen die op een VP afstevenen in de proef hebben dat niet eens door geloof ik.... Pas ook een vrouw hier in de kring, had 147 pnt en ze snapte er niks van, want ze had gewoon lekker gereden Nors opkijken (desbetreffende dame is na lang en vaak starten in het M2 beland, maar ik vraag me af en toe af of ze nog wel een punt in de B zou kunnen scoren Nagelbijten / Gniffelen ). Het is gewoon altijd, lekker makkelijk overigens, de foute kijk van de jury Vork !

Je hoeft mijns inziens dus niet bang te zijn dat mensen hun VP gaan ontlopen door de ring vroegtijdig te verlaten , want ze rijden gewoon door met het gevoel een wereldproef te rijden hoor Haha!!

Wat Raket oppert klinkt zo gek nog niet, maar degene die geen wp wil kan gewoon gelijk HC starten Ja !

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:28

Het ging er ook niet om om een proef zonder winstpunt te kunnen rijden, maar om expres verlies te rijden, zodat ze langer in de Z1 konden blijven.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:36

raket schreef:
Een ander wil geen winstpunt en vertrekt vrijwillig, deze had een gemiddelde van 6,7 geen VP en krijgt deze dus niet.

Dan had je dit even anders moeten formuleren: 'Een ander wil juist een verliespunt en....'

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 11:37

Al met al lijkt het mij het verstandigst om die gehele VP-regeling maar af te schaffen.
Degene die écht een VP verdient krijgt hem tóch niet, de andere die die VP NIET verdient krijgt hem wél........ Nagelbijten / Gniffelen