beruchte juryleden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:03

Alanta schreef:
Lielle schreef:
ik weet niet wie je bedoelt daantje, maar ik krijg zeer reglematig teMs op accounts met maar een paar berichten (dat het een SA zou betreffen en dat is lang niet altijd het geval.

Kataklopkje Haha! OK dan!

Sorry hoor maar wat is een SA ??

Da's net zoiets als een TS.. maar dan anders. Hiervoor moet je hoger boktonderwijs hebben gevolgd denk ik... SA=schaduwaccount (zelfde schrijver onder een andere naam.. onherkenbaar met een balkje voor de ogen en een verdraaide stem...) TS (want dat begreep ik eerder zelf niet: topic starter)

Je ziet wel dat Bokt net het gewone leven is waar de ene afkorting na de andere gebruikt wordt. Haha!

Sorry.. was een beetje OT

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:05

@justerman:
dat staat al in dit topic, kun je zo teruglezen. En waarom je stelt dat cgj wraak zal nemen als je hier je mening geeft snap ik niet... Ik lees, door zijn wrede humor heen, alleen een ter zake kundig paardenmens waarvbij ik graag zou willen dat iedere jury zijn bril op had!
Eerlijk gezegd, een vreemde opmerking.

ps, morgen geje al vroeg op de zaak? voor de bui uit zeker?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:08

Justarman schreef:
Btw: ik denk niet dat jullie er goed aan doen trouwens om dhr.CGJ zo af te zeiken hier, als je weet dat hij jou/je paard al niet zo mag.. ALS je dan ooit eens bij hem in de ring komt dan weet je zeker dat het niet goed met je afloopt.. Nagelbijten / Gniffelen En dat is dan niet alleen aan hem te wijten..

Goede juryleden (en daar behoort CGJ zeker toe) laten zich niet beinvloeden door gepruttel hier op bokt. Ze kijken en beoordelen en daar zul je het mee moeten doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:30

nog even een toevoeging op GeJe (thanks), al die afkortingen staan ook in de bokt FAQ *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:26

GeJe schreef:

Sorry.. was een beetje OT

ON of OFFtopic???? Knipoog Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-06 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:35

idd de juiste afkorting is ook nog belangrijk Clown

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:46

amondi schreef:
@justerman:
dat staat al in dit topic, kun je zo teruglezen.

Jaa iemand zei dat hij alleen bixie en Z deed, maar ik dacht eigenlijk dat dat een grapje was ofzoo.. Bloos
Dus ik wist eigenlijk niet zo goed of hij nu wel of niet ook de lagere klasses als B en L deed.. (nu nog steeds niet btw.. Tong uitsteken )

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:48

Justarman schreef:
amondi schreef:
@justerman:
dat staat al in dit topic, kun je zo teruglezen.

Jaa iemand zei dat hij alleen bixie en Z deed, maar ik dacht eigenlijk dat dat een grapje was ofzoo.. Bloos
Dus ik wist eigenlijk niet zo goed of hij nu wel of niet ook de lagere klasses als B en L deed.. (nu nog steeds niet btw.. Tong uitsteken )

Laten we het er dan maar op houden dat "bixie" een grapje was en al het andere bloedserieus Haha!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:01

Okay dank je GeJe..! Haha!
Dan moet ik eerst nog even doortrainen met mijn vosje voor ik in aanmerking kom voor commentaar van dhr.CGJ.. Nagelbijten / Gniffelen

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:06

Justarman schreef:
Okay dank je GeJe..! Haha!
Dan moet ik eerst nog even doortrainen met mijn vosje voor ik in aanmerking kom voor commentaar van dhr.CGJ.. Nagelbijten / Gniffelen

Het is dus waarschijlijker dat je eerst mij nog een keer tegenkomt. Maar goed (tenzij iemand er openlijk voor uitkomt....) ik zou een bokker niet herkennen op een wedstrijd hoor Haha!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:13

Haha okaay..!! Haha!
Welke klasses jureer je dan..?!
*ik rijd nu in de L1..
enne: ik herken ook nooit juryleden die op bokt zitten hoor.. Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:25

Geje neemt enige sluikreclame mee als hij gaat jureren, geloof me, ik zag het op 100 meter afstand dat geje aan kwam rijden!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:38

Toch jammer dat al die bokt juries veelal aan de andere kant van NL wonen Knipoog

anyway, hier in de regio is ook een zeeer beruchte meneer jury. Aantal verenigingen mag hij ook gewoon niet meer komen, want hij is zoooo "gemeen"... Laat hij nou gewoon eindelijk eens het lef hebben al die paarden die half kreupel, zonder aanleuning en krom de baan door gaan gewoon tegen de 150 aan te punten...
Heb die man meerdere malen gehad, zowel winst als bijna verlies bij gereden. Punten altijd terecht en commentaar altijd zinvol.
Daarnaast is hij altijd na de proeven beschikbaar om nog dingen uit te leggen of te veruidelijken. Wat wil je nog meer? Dat is een jury waar je echt (als je er voor open staat) een hele hoop kan leren! Maar nee, die is dus niet aardig, die hoeft niet meer te komen...

Ik heb wel 1 jury waar ik minder blij mee ben... Kijk, "streng" zijn en onderbouwd laag punten kan ik mee leven. Maar gewoon weigeren te kijken (en dan niet 1 onderdeel, maar vrijwel de gehele proef) vind ik echt heel vervelend. (en de betreffende proef was niet zo kansloos dat het gewoon het beoordelen niet meer waard was Knipoog) Gelukkig ben ik die ook nooit meer tegen gekomen. Als ze in een auto had gezeten had ik serieus even halt gehouden en gevraagd of ze uberhaupt nog een blik in de ring ging werpen of dat ik gewoon naar huis kon en zij zomaar wat in zou gaan vullen. Helaas zat ze meters hoger in een hok boven de binnenbaan. Knipoog

Maar wat heb ik te klagen, heb de laatste tijd eigenlijk allemaal jury's gehad waar ik het geheel mee eens was (hooguit naar mijn mening iets te hoog gepunt, maar daarover zullen we het natuurlijk nooit gaan hebben Knipoog)

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:39

ik zou het ook niet eens weten als er een bokker mij zat te jureren Haha!

willem is wat dat betreft wel makkelijker te onthouden.. je ziet niet zo vaak een kwpnvos van 1,78 met fjordenkapsel Tong uitsteken

maar dan nog.. als iemand je op zulke dingen zou punten zou ik dat best triest vinden.

ik onthou de namen nooit.. had me voorgenomen die ene naam te onthouden.. maargoed Haha! ben hem nu dus alweer kwijt en ik ga mijn wedstrijd er absoluut niet voor afzeggen. ik vind het wel een uitdaging dan om telaten zien dat we best wat kunnen. is die jury niet van mening dat we het kunnen?? jammer dan.. er zijn andere die het wel leuk vinden.

zou wat zijn als je iedereen tevreden moest stellen. als je een sinterklaasjury bent dan is het niet goed.. want dan zit er geen uitdaging aan.. dan kan je bij wijze van spreken nog achterste voren op jepaard gaan zitten...
maar heb je een jury die de lat hoger legt.. dan is het maar gelijk een rotjury omdat je punten niet goed genoeg zijn..

ik mopper ff.. maar dan is het klaar.. willem en ik veranderen immers elke wedstrijd.. zelfs iedere proef.. wij zijn nooit constant..

maar ik rij nog niet zolang officiele wedstrijden en 2 keer dezelfde heb ik ook nooit gehad voor zover ik weet Haha! ikheb geen ilusies in me hoofd.. zit tenslotte alweer 1 punt boven mijn doel met willem Haha! nix kan mij meer van die troon afstoten... behalve een verliespuntje dan Tong uitsteken

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:50

amondi schreef:
Geje neemt enige sluikreclame mee als hij gaat jureren, geloof me, ik zag het op 100 meter afstand dat geje aan kwam rijden!

Haha!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:04

amondi schreef:

Whaha Nagelbijten / Gniffelen oke dan, misschien kom ik hem nog tegen.. Haha!

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:50

Wees er maar trots op dat mensen zitten te sidderen als je het terrein op komt rijden, of achterlijk commentaar op de protocol vermeld. Geef de ruiters in ieder geval het gevoel dat je met een positieve instelling zit te jureren en geef comm.waar ze wat aan hebben.
Zie persoonlijk ook graag een goede ruiter met een goed paard, maar ook al komt er een tinker binnen dat mag niet uitmaken. Als deze op een juiste manier het paard voorsteld, dat vind ik echt het belangrijkste.

Iemand afzeiken of de grond in stampen is makkelijk maar help je daar een ruiter mee?? Tevens neem je daar iemand zijn plezier aan het rijden af en daar zijn we niet de gewenste personen voor om dat recht te nemen. Ok geef toe dat je tegenwoordig wel eens moedeloos word, maar toch probeer ik positief te blijven. Ben er van overtuigd dat je daar iemand verder mee helpt.

En zeg nu zelf.... Hoe vaak je ook bovenaan staat, ook wij hebben onze fouten. Zelf de top. Dus commentaar kun je altijd leveren.

Dress.is en blijft een jury sport, dus....

wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:48

....... anders moet je gaan springen Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:53

of een bosrit maken!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:26

Mw Turksma had vroeger toch een behoorlijke naam
waar van je knieen al knikte, voor je de ring inwas.
ze was niet mild, maar recht doorzee.
eerste keer dat ik moest starten bij haar, ppfff zweet stond op me voorhoofd,
als ik de verhalen moest geloven was het haast onmogelijk om bij haar punten te rijden.
toch kwam ik met dikke winstpunten thuis, mvr Turksma kom bij bij niet meer stuk

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:07

Turksma was oke! Ook altijd megastreng op het losrijterrein. Hoeveel mensen zij al wel niet van een paard af heeft getrokken...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:13

en dat moet je hebben...
want wat er soms op het voorterrein gebeurt... Nagelbijten / Gniffelen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:56

Sansje schreef:
Turksma was oke! Ook altijd megastreng op het losrijterrein. Hoeveel mensen zij al wel niet van een paard af heeft getrokken...

Dat is de enige dame die ik ken die bij de selecties haar taak voor bit- en spoorcontrole echt serieus nam Ja Daar kwam het meetlint aan te pas Haha!
Mevrouw Turksma was streng maar heel erg eerlijk. Zo mogen er meer zijn *LOL*

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:57

Jaa idd.. Scheve mond
Goed dat er van die juryleden zijn..! Ja

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:01

Ik vind dat vaak wel jammer, dat er bij dressuur losrijden zoveel gewoon kan.
Kennis van me is springjurylid, maar hij en zijn team houden het voorterrein ook altijd zeer goed in de gaten. Hij is daardoor niet altijd even geliefd, maar komt de sport wel ten goede Lachen
(Overigens begrijp ik dat het voor een dressuurjury onmogelijk is om proeven te beoordelen en tegelijkertijd het losrij terrein in de gaten te houden)