Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
trisca schreef:ik doe het graag om mensen te laten voelen wat ik bedoel. Ook kan ik zeggen hoe ik hun paard rij en kunnen zij zien hoe hij reageerd. Mijn ervaring is dat mensen dan veel sneller het gevoel krijgen waar ze heen moeten. Bovendien hebben ze direct 100% vertrouwen erin dat het paard het kan en mijn manier van oplossen helpt. Je hebt daarna dus 200% inzet.( inderdaad, dan weten ze dat het ook aan hun kan liggen en niet altijd aan het paard ligt)
Ook paarden die moeilijk zijn of twijfelende ruiters kan je zo net even dat zetje geven..
Katja schreef:Ik probeer er alleen wel rekening mee te houden dat door te laten zien dat het paard het echt wel kan je bij sommige mensen het zelfvertrouwen wel een deuk kunt geven.

*zwijmel*
denk datik het beste een keer kan filmen als ik les krijg en kan filmen als ik gewoon op mezelf rij.. om te zien of ik het alleen ook door heb

Citaat:
Maar je voelt wel even goed wat je instructeur bedoelt als hij je paard heeft gereden!
kataklopje schreef:Het is pas echt knap als ze jouw paard een week lang beter kunnen rijden dan jij dat kunt.
Suzanne F. schreef:Zou niet goed zijn als ie niet van elke keer rijden fijner werd, doe je toch iets verkeerd.
kataklopje schreef:Knuppel - hoenderhok
Met verbazing lees ik over al die 'eropkruipende' instructeurs. In heel veel gevallen is het voor de instructeur niet meer en niet minder dan een ego-oppoetsende activiteit.
kataklopje schreef:Met verbazing lees ik over al die 'eropkruipende' instructeurs. In heel veel gevallen is het voor de instructeur niet meer en niet minder dan een ego-oppoetsende activiteit. Het paard kent je niet, die laat zich door een vreemde met andere hulpen dan gewend, snel inpakken. Zet er iets meer druk op dan de ruiter zelf en voíla, kijk, zó moet het!
Het is pas echt knap als ze jouw paard een week lang beter kunnen rijden dan jij dat kunt.
Citaat:Als hij het je echt wil laten voelen, mag je op zijn paard!
... kataklopje schreef:Het is pas echt knap als ze jouw paard een week lang beter kunnen rijden dan jij dat kunt.
Katja schreef:kataklopje schreef:Het is pas echt knap als ze jouw paard een week lang beter kunnen rijden dan jij dat kunt.
Ik heb liever een paard een week lang te rijden dan even een paar minuten omdat je in die week een stuk meer bereikt. Juist als je even op een paard stapt zoek je snel de problemen op om die even te voelen en eventueel te verbeteren. Vaak gaat zo'n paard op dat moment juist niet beter lopen omdat je hem het leven nogal zuur maakt. Wel is hij dan vaak beter te rijden door de eigenaar daarna.
KiWiKo schreef:tuurlijk liever een week, wat denken wij als instructeurs nou voor elkaar te krijgen in die 10 minuten..... we lossen het probleem op dat moment wel even op, maar niet structureel...... daar heb je langer voor nodig
althans ik
omdat je het probleem opzoekt en ermee dealt. als ik op een paard stap dan moet het weer goed zijn als ik afstap........ misschien een karakterflow van mij