Zomertenue

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MJTulp

Re: Zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:04

overigens zet je de uitdrukking 'te bloot' af naar je eigen maatstaven. En die zijn voor een godvrezende domineesdochter anders dan voor Kim Holland...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 04:50

eerlijk gezegd? Waar bemoeien ze zich mee! Je bent verplicht om als voorlezer correct gekleed te gaan. Dat zal ik eens doen, in sollicitatiekostuum in de regen staan voorlezen... "Men" zal me voor gek verklaren op mijn pumps in de modder.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:58

amondi schreef:
eerlijk gezegd? Waar bemoeien ze zich mee! Je bent verplicht om als voorlezer correct gekleed te gaan. Dat zal ik eens doen, in sollicitatiekostuum in de regen staan voorlezen... "Men" zal me voor gek verklaren op mijn pumps in de modder.

Wie 'men'? Je bedoelt toch niet ons??? Bloos!

Als je ff doorgeeft wanneer dit gaat gebeuren kom ik de boel vastleggen voor het nageslacht en niet te vergeten als illustratie voor in het reglement van hoe een voorlezer zich dient te kleden Knipoog Haha! Clown

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:01

amondi schreef:

Afbeelding

beb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:05

je weet het als jury zijnde dat dit gevraagd wordt(gepaste kleding)dus kleine moeite,de ruiters en amazones moeten zich ook aan t reglement houden. En zomertenue zou ik niet lager jureren als met jasje,mss wel bij de verzorging puntje hoger omdat het wel netter staat,maar t gaat tenslotte om de kwaliteit van de gereden proef.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:07

Zo jammer dat punten bij verzorging hoger of lager worden bij wel of geen jasje of wel of geen stralend witte voetjes.
Wedstrijdconditie lijkt mij nogsteeds 1 die veel belangrijker is.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:01

sjakie schreef:
Zo jammer dat punten bij verzorging hoger of lager worden bij wel of geen jasje of wel of geen stralend witte voetjes.
Wedstrijdconditie lijkt mij nogsteeds 1 die veel belangrijker is.

Wat een onzin! Jij vindt dus dat een paard die conditioneel goed in vorm is een goed punt moet krijgen voor de verzorging ookal heeft deze vuile voeten en draagt de ruiter 1 of andere jute zak die als jasje fungeert? Een paard moet gewoon helemaal proper zijn en een ruiter behoort gewoon in juiste uniformiteit een ring te betreden. En inderdaad, wanneer er een aantal vieze voeten binnen komen (natuurlijk niet wanneer deze bij het inrijden vies zijn geworden) en er een ruiter opzit die wat meer werk en tijd aan de optoming had kunnen besteden, verdient deze een mager puntje voor de verzorging!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:53

Ik hou gewoon me jasje aan, of het nou 20 of 30 graden is....
Ik heb nu nl gewoon een wit t-shirt onder mijn jasje, zodra ik een mooie blouse heb, en het mocht nog eens zo warm worden, dan ga ik wel in zomertenue Lachen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:26

talented schreef:
Wat een onzin! Jij vindt dus dat een paard die conditioneel goed in vorm is een goed punt moet krijgen voor de verzorging ookal heeft deze vuile voeten en draagt de ruiter 1 of andere jute zak die als jasje fungeert?

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Nergens staat dat ik dat vind . Ik hecht alleen meer waarde aan een goede conditie dan aan een jasje. Een "propere" blouse is nogsteeds binnen de regelementen bij toestemming. Dus de discussie over wel of geen zomertenue is totaal zinloos. Als je graag in een jasje wil starten dan doe je dat toch.
Dat eeuwige geneuzel over het uiterlijk vertoon bij de dressuur is imo echt kansloos.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:32

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Dan vraag ik mij nog wel af waarom je hier dan toch blijft reageren Haha!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:34

Soms hoop je op medestanders Knipoog
Maar voorlopig doe ik het maar alleen Clown

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:46

Wat ik nog beter vind Knipoog is dat de plastron niet meer hoeft, je hebt tegenwoordig van die mooie dressuurblouses waar je je speld mooi in kan prikken Haha! en wat er dan toch netjes uitziet, geen wapperende plastrons meer bij het zomertenue en het scheelt ook alweer in de warmte..
Ik doe altijd meteen mijn jasje aan bij het losrijden,want als ik dat net voor de proef zou doen dan smoor ik erin en dan heb ik vast geen puf meer om goed te rijden Cool

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:11

Wow, dat is nog eens stoer, Kajanus!! Maar je hebt wel gelijk.
Ik heb nog eens een tijdje zonder plastron gestart, alleen met dressuurspeld, maar helaas kwam er toen in de P&S te staan dat je toch echt met plastron moest starten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:15

sjakie schreef:
Nergens staat dat ik dat vind . Ik hecht alleen meer waarde aan een goede conditie dan aan een jasje. Een "propere" blouse is nogsteeds binnen de regelementen bij toestemming. Dus de discussie over wel of geen zomertenue is totaal zinloos. Als je graag in een jasje wil starten dan doe je dat toch.
Dat eeuwige geneuzel over het uiterlijk vertoon bij de dressuur is imo echt kansloos.

In jouw ogen is die discussie zinloos Knipoog
Ook zaterdag heb ik weer iedereen in jasje zien starten, het ziet er gewoon veel verzorgder uit.

Bij iedere sport hoort zo z'n eigen kleding, kunstrijden doen ze ook met een jurkje Tong uitsteken

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:57

Het feit blijft gewoon nogsteeds dat met toestemming je de jas uit mag. Verzorgder of niet. En de blouse die daar onder zit is ook onderdeel van het tenue.

En idd imo is de discussie zinloos Haha!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:14

Ik kreeg zondag ook toestemming om in zomertenue te starten, heb toch met jasje gestart, omdat ik het toch netter vind staan.
En een wapperende plastron hoeft niet met zomertenue, even een extra speldje er probleem is opgelost.
Dressuur heeft toch ook met "uiterlijk vertoon" te maken, hoe ziet het beeld eruit...daar is de aankleding ook een onderdeel van, van paard en ruiter.

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:14

Kajanus schreef:
Wat ik nog beter vind Knipoog is dat de plastron niet meer hoeft, je hebt tegenwoordig van die mooie dressuurblouses waar je je speld mooi in kan prikken Haha! en wat er dan toch netjes uitziet, geen wapperende plastrons meer bij het zomertenue en het scheelt ook alweer in de warmte..
Ik doe altijd meteen mijn jasje aan bij het losrijden,want als ik dat net voor de proef zou doen dan smoor ik erin en dan heb ik vast geen puf meer om goed te rijden Cool

Plastron zou ik maar omhouden! Ik had er eerst geen, en heb er nooit commentaar op gehad. Tot ik op de Friese Kampioenschappen 2 1en kreeg op verzorging! Huilen nou dan baal je flink hoor! "gelukkig" had ik verder ook niet goed gereden, maar toch..

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:23

Hedwigb schreef:
Kajanus schreef:

Plastron zou ik maar omhouden! Ik had er eerst geen, en heb er nooit commentaar op gehad. Tot ik op de Friese Kampioenschappen 2 1en kreeg op verzorging! Huilen nou dan baal je flink hoor! "gelukkig" had ik verder ook niet goed gereden, maar toch..

Ik krijg geen punten meer op de verzorging, Knipoog maar ben wel benieuwd wat ze zouden doen als ik, en in zomertenue rij en geen plastron om heb ..

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:32

@kajanus, dan zal je niet mogen starten.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:54

Tequiro schreef:

Verdrietig Verdrietig

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:01

Misschien een tip Pling
maar ik heb nu afgelopen keren gewoon in zomertenue gereden (het was toegestaan) en ik heb zeker niet te weinig punten gekregen. Alle 3 de juryleden hebben me gewoon dikke winstpunten gegeven terwijl ik toch sommige nog zag zwoegen in hun jasje.
Gewoon niet eigenwijs zijn. Je krijgt echt niet meer punten als je een jasje draagt.
Je rijdt volgens het regelement als zomertenue is toegestaan dus gewoon doen hoor.
Uiteraard wel met blouse met mouwtjes en plastron en handschoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:13

Kajanus schreef:
Tequiro schreef:

Verdrietig Verdrietig

Heb er al genoeg gezien in zomertenue zonder plastron, dus je kan t proberen...

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:29

Relaxed schreef:
Tequiro schreef:
@kajanus, dan zal je niet mogen starten

Heb er al genoeg gezien in zomertenue zonder plastron, dus je kan t proberen...

Zou toch jammer zijn als ik op de Friese kampioenschappen niet zo mogen starten.. Haha! waarschijnlijk mag je daar helemaal niet in zomertenue Bloos
Maar he blijft een vreemde zaak Vork dat de springers die maar een minuut of 2 in de ring rijden wel heel snel in zomertenue mogen en wij dressuurprikkers het moeten afzien in ons warme jasje Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:32

Nou dat vind ik dus ook best belachelijk. Springers hebben ook bij het minste drupje regen meteen een regenjas aan, mag allemaal! O ja op kampioenschappen is jasje idd verplicht, ook voor de springers!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:34

Ik heb vanavond wedstrijd (dressuur) en hoop echt dat dat zomertenue wordt toegestaan. Heb de veiligheidsspelden al klaar liggen voor mn plastron. Ja

Gelukkig mag ik om half negen ipv om half 7 Haha!