jasmijn78 schreef:Zo'n 8-jarig meisje die slordig rijdt en een verliespunt krijgt leert van zo'n tegenslag.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jasmijn78 schreef:Zo'n 8-jarig meisje die slordig rijdt en een verliespunt krijgt leert van zo'n tegenslag.
liesje23 schreef:Ik heb nu in de praktijk al te veel meegemaakt dat er te makkelijk verliespunten uitgedeeld worden.... en ik kan toch wel van mezelf zeggen dat ik geen leek ben.
Lielle schreef:als ik een deuk zou moeten oplopen van ieder verliespunt dat ik ooit had gereden, was ik nu wel total loss verklaard. En dan heb ik het niet over de 2 verplichte degradaties. Ik ben het met Jasmijn eens, bij wedstrijden horen tegenslagen en ook daar moet je mee leren omgaan. En eerlijk gezegd heb ik in mijn lange wedstrijd- (en korte jury) carriere veel meer proeven gezien die een verliespunt verdienden maar het niet kregen dan andersom.
CGJ12 schreef:liesje23 schreef:Ik heb nu in de praktijk al te veel meegemaakt dat er te makkelijk verliespunten uitgedeeld worden.... en ik kan toch wel van mezelf zeggen dat ik geen leek ben.
Mijn ervaring is een beetje anders.
Een aantal combinaties waarvan ik verwachtte ze "met gemak" op verlies te punten, die bleven allemaal net bóven de 50% hangen. Het valt helemaal nog niet mee om onder de 50% te punten als je er af en toe nog een terechte 6 uitgooit........
GeJe schreef:
Wanneer je gewoon een goede proef neerzet, maakt het niet uit waar je op zit. Het verhaal van "de jury vindt mijn paard niet mooi/leuk" is altijd erg makkelijk.
om alsnog een juist appuyement uit te voeren, weer in galop. Juist ja dat was een 1 voor het niet uitgevoerde onderdeel en een -2 voor de volte. Lielle schreef:
Overigens was 140 punten in het Z1 vorig jaar geen verliespunt.
Volgens mij ontstaat de discussie omdat jij uitgaat van die ene Z1 ring van vorig jaar, en ik iig (wil niet voor de anderen spreken) vanuit een algemeen standpunt kijk.
GeJe schreef:Ik vind het jammer dat toch zoveel ruiters zichzelf zoveel hoger inschatten tijdens de proef dan het jurylid op dat moment. Met videobeelden en een volgeschreven coupon kun je daar toch een hoop aandoen. Wel eerst zand uit je ogen halen en dat bord weg voor je kop ....
)
en ook dat was zeer terecht. Hele proef spanning, onvoldoende nageeflijkheid en lengtebuiging, dan heb je gewoon slecht gereden. 1e proef was trouwens van dezelfde jury een wp. GeJe schreef:Ik vind het jammer dat toch zoveel ruiters zichzelf zoveel hoger inschatten tijdens de proef dan het jurylid op dat moment. Met videobeelden en een volgeschreven coupon kun je daar toch een hoop aandoen. Wel eerst zand uit je ogen halen en dat bord weg voor je kop ....
Lielle schreef:Tja, ik heb veel meer proeven gezien die een verliespunt verdienden en het niet krijgen maar zo rond de 55% zaten, dan 55 % proeven die onder de 50% kwamen.
Al je posts doorlezen lukt helaas niet door de niet werkende zoekfunctie.
En wie had er gelijk? De 7s of of de 3-en?
judithh schreef:Ik jureer niet zo heel vaak de A/B pony's, maar de keren dat ik ze heb ga ik ook niet sinterklazen, ook al zijn het dan van die lieve kleine ruitertjes. Hoe denk je dat die kleine ruitertjes die maar wat aan het freeweelen zijn reageren als ze straks ouder zijn en dan inneens tegen of aan een verliespunt zitten??
aldoende leert men..ook kinderen, en ja ik heb zelf ook een dochter die rijd en straks wil gaan starten, en dan zou ik het zelf het niet meer als normaal vinden dat ze beoordeeld wordt voor hetgeen wat ze doet, gaat het pet...ook geen punten...zo zit het nou eenmaal in elkaar..
Over het feit dat er onterecht verliespunten worden uitgedeeld kan ik alleen maar zeggen...onzin...een jury geeft geen lage punten en zeker geen verlies als het paard hem/haar niet aanstaat en de proef wordt verder correct uitgevoerd. Met welk paard je ook in de ring komt en het ziet er prettig en fijn gereden uit, daar kan geen ene jury op dat moment omheen...en mocht het zo zijn dat er binnen het jurycorps wel juryleden zijn die daar hun oordeel op af laten hangen dan zou ik dit niet correct vinden, hoewel ik het zeer betwijfel!!
Citaat:Wat denk je van friezen/haflingers/fjorden, dat is de grootste groep die vaak benadeelt wordt.
Ik heb dat genoeg gezien op wedstrijd en ook genoeg protecollen achteraf gezien waarop stond waarom men in godsnaam met een fries de dressuurring in ging.
amondi schreef:Citaat:Wat denk je van friezen/haflingers/fjorden, dat is de grootste groep die vaak benadeelt wordt.
Ik heb dat genoeg gezien op wedstrijd en ook genoeg protecollen achteraf gezien waarop stond waarom men in godsnaam met een fries de dressuurring in ging.
![]()
Sorrie, maar je draaft wel erg door, je bent vrij nieuw, ik weet het, maar deze discussie is al zo vaak gevoerd dat ik denk dat geen jury hier nog commentaar op wil geven......
Kijk eens naar een proef van Saskia Meinema en dan weer eens naar de proef van de gemiddelde friesruiter.
En naar een proef van superfjord Taco en de rest van de fjorden.
Als je gaat voetballen doe je dat met een voetbal. Als jij zo handig bent om een basketbal in een voetbal te veranderen, alle respect.
Zo ook de diverse aspecten van de paardensport. Zoek maar eens in oude topics...
liesje23 schreef:Haha, ik ben vrij nieuw.......
Ach gos, ik heb zeker mn lenzen niet in..... ik ga een slotje vragen voor dit topic, want in geen enkele reactie van jullie nemen jullie iets serieus. Niks is waar, alles wordt van de tafel geveegt. Blijven jullie lekker hangen in jullie 'eigen wereld' ... pfff
en dit heeft niets met almachtigen (wat een onzin) te maken maar met mijn prive overtuiging dat een verliespunt in zeer veel gevallen terecht is en nooit een drama is. Lielle schreef:zie de reactie hiervoor. Beetje flauw trouwens, ook mods hebben wel eens een meningen dit heeft niets met almachtigen (wat een onzin) te maken maar met mijn prive overtuiging dat een verliespunt in zeer veel gevallen terecht is en nooit een drama is.