Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welk punt voor verzorging voor deze combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:35

Neonlight schreef:
Klopt, zij is schoon, maar niet spierwit zoals bij een schimmel. Moeilijk uit te leggen, maar er zit een verschil in. Geen aanmerkingen op het toiletteerwerk aan de staart door een veulen?

Edit: wel een opmerking daarover dus. Conditie was niet goed, een moederconditie.

Op een keuring ja
dar gaat het om het exterieur

maar in een proef zou ik dat niet mee nemen

of het moet erg extreem worden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:37

Ik geef eigenlijk standaard een 8. Als het wat onverzorgder is zak ik wel eens naar een 7, een 9 geef ik soms ook nog wel.

Afbeelding
Een foto uit de oude doos.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 13-06-06 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:38

runningkawa schreef:
Neonlight schreef:
Klopt, zij is schoon, maar niet spierwit zoals bij een schimmel. Moeilijk uit te leggen, maar er zit een verschil in. Geen aanmerkingen op het toiletteerwerk aan de staart door een veulen?

Edit: wel een opmerking daarover dus. Conditie was niet goed, een moederconditie.

Op een keuring ja
dar gaat het om het exterieur

maar in een proef zou ik dat niet mee nemen

of het moet erg extreem worden.

Dus als jij een wat mager of dik paard ziet in de ring ga jij daar niets mee doen!!
Als een paard niet in wedstrijdconditie is wat heeft ie daar dan eigenlijk te zoeken? behalve dan voor het plezier van de ruiter?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:39

KarinvdM schreef:
Ik geef eigenlijk standaard een 8. Als het wat onverzorgder is zak ik wel eens naar een 7, een 9 geef ik soms ook nog wel.
Een foto uit de oude doos.

Zo van voren kan ik er eignelijk niet veel van zeggen!! je ziet er netjes uit maar het paard kan ik zo niet echt beoordelen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:40

Een wat mager paard niet
een wat dik paard ook niet

Een extreem dik of dun paard wel.

Springpaarden zie je over het algemeen ook wat dunner
Dat zou bij jou in een ring dus niet mogen?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:42

Wat dunner mag best wel maar als er geen spier opzit en ze zijn ook nog wat dunner. Dan zou ik dat inderdaat minder waarderen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:43

In het Z wel
Maar in de B, dan moeten de spieren nog komen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:44

Afbeelding

Ik had die anderefoto eigenlijk bewust geplaatst. Het ging me om de helm namelijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:45

Helem storen mij niet

Maar als oud NKB-er was het hier ook heel normaal tot de z helmen te zien

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:46

Ik zie weer een niet ingevlochten staart. Verder kan ik het niet heel goed zien maar het lijkt of er een piekerig staartje onder het houdje vandaan komt!!
maarja in de Z....!!!
Dan kom ik weer rond een 8

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:46

runningkawa schreef:
Een wat mager paard niet
een wat dik paard ook niet

Een extreem dik of dun paard wel.

Springpaarden zie je over het algemeen ook wat dunner
Dat zou bij jou in een ring dus niet mogen?

Dat is niet altijd makkelijk in te schatten.
Mijn paard is erg rondgeribt en vrij kort waardoor hij altijd, in de ogen van KWPNmensen, 'dik' lijkt terwijl hij dat niet is. Zou ook niet weten waarvan trouwens want als je zijn rantsoen bekijkt vraag je je af hoe hij in de benen blijft. Maar is gewoon een erg sober paard.

Rondgeribt ziet er voor veel mensen uit als dik maar ik kan zijn ribben toch echt niet dichter aan elkaar laten komen.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:47

Het gaat me meer om de kleur.
Een helm moet zwart of blauw zijn. Dit is een GPA en die is grijs.
Ik stoor me er ook niet aan, maar als je het reglement letterlijk neemt, dan mag dit dus niet.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:48

oosterhoff schreef:
Ik zie weer een niet ingevlochten staart. Verder kan ik het niet heel goed zien maar het lijkt of er een piekerig staartje onder het houdje vandaan komt!!
maarja in de Z....!!!

Dan mag jij me gaan vertelllen hoe ik een strak opgeschoren staart moet vlechten...
Piekerig staartje? Ik heb een knotje in m'n haar.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:51

Tja en ik vind dus dat mensen bekwaam moeten zijn in het beoordelen van ronde ribben of vierkante ogen. Net wat je wil. bij dit paard vind ik op deze foto dat de conditie niet helemaal top is. Dat geeft de plaatste vervolgens toe dus ik zal het toch wel goed hebben gezien. Een paard in de B dressuur heeft toch al wel iets aan spieren nodig is mijn mening!!

Op de foto kan je niet goed zien dat de helm grijs is. vandaar geen commentaar daarop

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:52

KarinvdM schreef:
oosterhoff schreef:
maarja in de Z....!!!

Dan mag jij me gaan vertelllen hoe ik een strak opgeschoren staart moet vlechten...
Piekerig staartje? Ik heb een knotje in m'n haar.

Daarom zeg ik ook dat het zo lijkt. Dat kan ik zo dus van de foto niet zien.
Een strak opgeschoren staart kan je niet invlechten. Dat weet ik ook wel. uitgaande van de regelementen komt een geschoren staart na een gevlochten staart. Vandaar!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:55

Ben jij daadwerkelijk jury Oosterhoff?

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:00

Jasje is inderdaad veelste groot, het is het jasje van mijn moeder. Toen ik uit mijn jasje gebarsten was, mocht ik geen nieuwe, omdat ik al net allemaal nieuwe dingen had (inclusief de pony en zadel

Wat zouden jullie geven voor een staart die niet ingevlochten kán worden door het schuren, maar verder wel netjes gewassen en uitgeplozen enzovoorts

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:00

Dat heb ik al ergens geplaatst. Dat ben ik niet!!! Ik probeer dan ook zo duidelijk mogelijk te maken wat ik dat zou doen!! niet dat ik dat doe. Als dat soms wat scheef over komt dan mijn excuses daarvoor. Ik ben gewoon amazone die tracht de regels te begrijpen van de KNHS maar dat is vaak onmogelijk. Ik weet wat er gemeld wordt over de verzorging bij de jurycursussen en ik weet hoe er gepunt wordt. Ik vind dit echter onterecht vandaar dat ik in deze discussie zo actief ben!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:01

Wat vind jij dan onterecht?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:03

MyWishMax schreef:
Jasje is inderdaad veelste groot, het is het jasje van mijn moeder. Toen ik uit mijn jasje gebarsten was, mocht ik geen nieuwe, omdat ik al net allemaal nieuwe dingen had (inclusief de pony en zadel

Wat zouden jullie geven voor een staart die niet ingevlochten kán worden door het schuren, maar verder wel netjes gewassen en uitgeplozen enzovoorts

moeilijk te beoordelen!! daat kan je namelijk niet altijd goed zien. Beetje hetzelfde verhaal als met de vieze schimmel. Je kan een hoop doen aan schuren en het voorkomen daarvan! Al sie niet is ingevlochten zou ik als ik de regels zou volgen daarop minder waardering mogen geven?!

oosterhoff

Re:

KarinvdM schreef:

Dat mensen het gebruiken als compensatiepunt!

KarinvdM

Re:

MyWishMax schreef:

Daar kan ik me niet druk om maken. Ik heb geen lijst met 30 punten die ik naloop voordat ik een cijfer op de verzorging geef. Ik kijk hoe het geheel eruit ziet. Of iemand een geschoren of een ingevlochten staart heeft, dat maakt me niet uit, zolang het er maar netjes en verzorgd uitziet.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:05

KarinvdM schreef:
MyWishMax schreef:

Daar kan ik me niet druk om maken. Ik heb geen lijst met 30 punten die ik naloop voordat ik een cijfer op de verzorging geef. Ik kijk hoe het geheel eruit ziet. Of iemand een geschoren of een ingevlochten staart heeft, dat maakt me niet uit, zolang het er maar netjes en verzorgd uitziet.

Ja dat jij dat doet is heel wat anders.
Maar dan is bij mij wel nog steeds de vraag wanneer jij dan een 10 zou geven? Als de man van je dromen op het paard zou zitten?

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:05

oosterhoff schreef:
KarinvdM schreef:

Dat mensen het gebruiken als compensatiepunt!

Jij doelt op ruiters die hopen dat een 8 op de verzorging ze net aan een winstpunt kan helpen?
Van jou zou dit punt dus afgeschaft mogen worden?

Waarom gebruik je zovaak een uitroepteken?

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:07

oosterhoff schreef:
Ja dat jij dat doet is heel wat anders.
Maar dan is bij mij wel nog steeds de vraag wanneer jij dan een 10 zou geven? Als de man van je dromen op het paard zou zitten?

Geen idee, ik heb nog nooit een 10 gegeven, wel een 9.