Bij wie lessen jullie ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:15

Ik heb nu een paar keer les gehad van Mara de Bel en dat beviel erg goed, ik hoop deze zomer weer bij haar te kunnen gaan lessen. Ze denkt erg vanuit het paard en ziet ook dat ieder paard een andere aanpak nodig heeft..

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:32

Ria Haringsma.
Is ontzettend streng, en eerlijk. En ja daar moet je tegen kunnen. Maar ze heeft me in twee jaar wel meer geleerd dan al mn vorige instructeurs bijelkaar.

Jenny_Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:40

ik heb bij mijn moeder les en stat l1 op councoursen vandag wet ik erste in oldenzaal met 191 punten

_loona_

Re: Bij wie lessen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:49

hey ik rij klasse 1 met enkelspan paard en les bij Eddy van Dijck vierspan paard rijder uit belgie rijd ook in belgies topniveau
Ik train ook veel onder het zadel en krijg zo is af en toe les van Mark van de Donk...

Ik vind het belangrijk dat me paard goed loop...vandaar dat ik bij 2 mense les...maar ik merk het wel dat ze steeds beter gaat lopen...aangespannen en onder de man is verschillend maar toch kan je veel recht stellen...

xxx loona

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:04

Ik krijg les van Frank. Hij heeft zelf nu een paar maanden een nieuw paardje waar hij druk mee bezig is. Hij geeft heel goed les(vind ik dan he?) Hij legt altijd uit waarom en hoe je iets moet uitvoeren. En als het niet lukt besteed hij gewoon de halve les aan 1 persoon en de rest die rijdt vrolijk rond. Nou rijden de meeste ook niet echt om beter te worden, maar gewoon voor de lol, dus dat kan makkelijk. Als je echt iets graag wil voelen dan wil hij je ook echt helpen en dan zegt hij ook van: nu voel je dit, voel je dat? En als een paard ceht vervelend is, dan kruipt hij er zelf even op. Hij probeert alle nieuwe paarden ook altijd uit. Plant ze in de les en halverwege komt hij; Mag ik hem even uitproberen? We rijden veel dressuur, maar heel soms springen we ook. 's Zomers rijden we altijd buiten als het weer het toe laat, en hij houdt niet van watjes Hij is de eerste die in de buitenbak gaat rijden in het voorjaar en waarschuwt je dan vrolijk: Die is niet lief buiten hoor!
Vorig jaar hebben we geen buitenritten kunnen maken omdat hij had gesprongen en daarbij alles in z'n schouder had gescheurd wat je maar kon scheuren en dus 3 maanden niet mocht rijden.

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:28

Tooske schreef:
SylviaG schreef:
Ik hoop van de zomer met mijn jonge paard bij Frank Jespers te gaan lessen.
Heeft er iemand ervaring met hem?

Das echte een goede! Ik heb vroeger ook les van hem gehad en hijs echt super met jonge paarden!
Pas hadden ze nog een clinic van hem georganiseerd bij ons op de club en die van mij liep als een trein!... Heel eerlijk is die.

Als die minder duur was en niet zo ver weg woonde zou ik er ook bij lessen...

Ik weet nog niet hoe duur hij is maar t zal inderdaad niet goedkoop zijn vrees ik?!?

Hij is zo goed met jonge paarden! Ik heb hem pas in Ermelo gesproken en we hebben toen afgesproken dat ik van de zomer pas kom als mn jonge paard iets minder springerig is en we dus wel wat kunnen gaan doen. Ik ga hem morgen bellen of ik tot die tijd met mijn andere paard (Z2) kan komen lessen. Ik ben heel erg benieuwd hoe ie het oppakt!!!

stefanietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:27

ik les bij margie ansems maar wil naast haar denk ik ook bij laurens van lieren gaan lessen

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:00

Ik rij bij de ponyclub in diepenveen en daar krijg ik les van Arno Schotman

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:02

Ik les bij Harry! gemeente oldebroek.
en bij Bert!

De een bereid jonge paarden en is springruiter! Heeft mij en mijn paard met elkaar om leren gaan!

De ander rijdt denk ik ZZ dressuur en geeft mij clubles!!

Soms valt Mathilde in. Ook een hele goede, heeft net haar hele ORUN afgerond

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:37

Bij Mies7 hier op bokt

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:58

Bij Berend van Otten (mijn halfbroer ) Hij is echt ontzettend duidelijk en pakt ons goed aan zeg maar. Ik heb mijn merrie nu bijna vier maanden onder het zadel, en dankzij hem heb ik in 3 proefjes 5 wp's bijelkaar.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:01

Ik bij Mariska Herlaar (ZZ- licht).. En in de vakantie soms bij Saskia Caumans (Prix St. George geloof ik )

Dominque

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:49

Ik geef zelf lessen en train bij Penny Rockx (dressuur) en Teun van den Broek (springen). Op wedstrijd wil mijn moeder me wel eens helpen, Annemieke van der Horst (dressuur).

Verder heb ik ook wel eens lessen gehad van Arne Kouwenberg (springen), Anneli Drummond Hay (springen), Tineke Bartels (dressuur) en Barbara Koot (dressuur)

kimmie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:24

hoooi

ik heb dressuur les van Mariska (ZZlicht) herlaar en danny hermsen(3x Z gereden)
en spring les van michiel brons!!

en ik leer er super veel van !!!

lupicor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:55

Ik heb stage gelopen op verschillende bedrijven is echt een ideaal , zo krijg je van iedereen wat mee.
ik heb het 1 jaar les gehad van gert van de hoorn uit koortwijk en nu krijg ik les van antoon smolders ( de vader van) in het springen.
op mijn andere school moest k ook stage lopen en toen heb ik een heletijd gereden bij frits minnebo waar ik ook goed geholpen wrd.

groetjes,

robbiespaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:22

ik heb les bij jos en mike
stal middendelftland

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:20

Ik heb vanavond mijn eerste les bij Frenk Jespers!!!
Ben erg benieuwd hoe het gaat....

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:22

ik reed eerst les bij de manege eigenaaresse (marrie) en toen kwam er een jongen op stal werken en daar mee veder gegaan.
nu al tijdje geen les mer gehad maar zodra ik alles betaalt heb en ik weer me eigen geld kan houden ga ik weer beginnen maar weet nog niet bij wie

Inge86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:53

Bij Janine V. Ze geeft erg fijn les. Ze is consequent, geduldig en duidelijk. Ideaal! Zelf rijdt ze nu weer een ander eigen paard in het Z2 en nog 2 (jongere)andere in het M. Ze heeft de Deurne-opleiding en de Orun/Instructrice-opleiding gedaan.

antano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 18:01

Waar ik eerst leste ben ik gestopt (heb mijn paard daar ziek naar huis gehaald)
En les nu bij iemand anders het gaat stukken beter hij laat mij rijden maar laat me ook weer niet aan klooien legt alles duidelijk uit en zegt niet alleen maar dit is goed of fout.
Hij zoekt de problemen op en gaat ze niet uit de weg .
Gr Elise

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:39

Ik les al jaren bij o-jurylid + gpruiter (nu al wat ouder maar mag ik niet zeggen ) Nico van Stight. Hij is heerlijk streng, heeft veel oog voor de basis en pakt de ruiter op de manier aan die goed voor de ruiter is. Ook krijgt hij zelfs de moeilijkste paarden weer normaal in training. Elk paard en ruiter worden afgericht naar perfectie en tot volle bloei van hun kunnen. Daarbij heeft hij een groot respect voor het wezen van het paard (hij lacht hartelijk als de ruiter weer eens beetgenomen wordt en helpt je dan het te voorkomen). Dus voor mij een geweldig instructeur.

Verder les ik zo af en toe bij Simon Evenblij een duitse Kreistrainer om wat springtechniek op te doen. Simon en ik hebben evenveel Ehrgeist en dat gaat tot nu toe ook erg goed.

Ik las aardig wat over herman Wientjes, ook bij hem heb ik een tijdje gereden en dat ging wel aardig maar voor mij zijn bovengenoemde instructeurs gewoon beter. Maar wat Herman Wientjes betreft; de enige plaats buiten zijn toekomstige academie waar hij nog wekelijks les zal geven is Stal Wennekers in Aalsmeer.

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:38

Clubles:
Loes Cevaal: Vind ik niet zo'n fijne instructrice bij haar moet ik heel anders rijden dan bij de rest
Gera Renes Opzicht wel fijne alleen soms iets te simpele les niet gauw wat apparts doen
(inval: Femke Gileyns of Annelies Drost: allebei hele fijne instructrices passen aan op de leeftijd van de ruiter/amazone en je doet gauw iets lenigs oid)

Prive les:
Femke Gileyns: fijne instructrice

Crossles:
Dorien Laren (Sgw'er op hoog nivo): Fijne instructrice 2 X les van gehad en gelijk de 1e cross ging super

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:39

Clubles:
Loes Cevaal: Vind ik niet zo'n fijne instructrice bij haar moet ik heel anders rijden dan bij de rest
Gera Renes Opzicht wel fijne alleen soms iets te simpele les niet gauw wat apparts doen
(inval: Femke Gileyns of Annelies Drost: allebei hele fijne instructrices passen aan op de leeftijd van de ruiter/amazone en je doet gauw iets lenigs oid)

Prive les:
Femke Gileyns: fijne instructrice

Crossles:
Dorien Laren (Sgw'er op hoog nivo): Fijne instructrice 2 X les van gehad en gelijk de 1e cross ging super

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:36

Dickie schreef:
Bij Jeroen Hamel

Hij weet niet alleen precies waar hij het over heeft, maar heeft ook nog een pedagogische achtergrond waardoor hij het altijd goed over weet te brengen en je als ruiter precies op de juiste manier laat focussen. Daarnaast sluiten zijn rijtechnische ideeën precies bij de mijne aan en geeft hij op een ontspannen, non-autoritaire manier les.

Oh leuk leuk leuk!!

Zie zoveel bekenden staan: Mike Balm, Jeroen Hamel (schatje), Herman Wientjes, Imke, Happie, Mevrouw van Esch, Barbara Koot, Mevrouw Haringsma, Margie Ansems, Petertje Kissen... etc etc etc

Leuk!!

Heb gelest bij (ook in deze volgorde)

Ton/Mieke de Kok & Jolanda van der Meer
Madeleine Rademakers
Annemarie Sanders
Karen Nijvelt
Sjeff Jansen
Sven Rothenberger
Tineke Bartels...

imd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:06