Zittend lesgeven

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:51

Ik loop altijd mee . Waarom ?? Omdat ik beginners les geef en handen /voeten/houden nog niet netjes houden .... Dit is makkelijker te zien als je er naast loopt . Als ze verder gevorderd zijn loop ik in het midden van de bak .

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 18:07

Ja, je kunt zelfs, als je er bij staat/loopt, de handen vastpakken of de benen/voeten op je juiste plek leggen. Of het bekken rechtop duwen. Dat gaat natuurlijk niet als je zit...

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:08

Ik was eerst ook altijd geneigd om steeds mee te lopen, maar dit is ontzettend vermoeiend en ik liep vaak in de weg haha. Het voordeel was wel dat ik niet zo hard hoefde te schreeuwen...
Nu geef ik in de manegelessen les met een headset en geluidsboxen, werkt veel fijner omdat ik niet veel hoef te lopen en hierdoor beter overzicht kan houden over de groep. En hoef alsnog niet veel te schreeuwen.

Ik ben wel van mening dat je als instructeur in de rijbaan hoort te staan, zeker als er zijgangen gereden worden. Zittend aan de kant wordt het veel lastiger om te beoordelen en ik vind een zittende instructeur erg passief overkomen.

Bij beginnerslessen is het inderdaad wel makkelijker om in het begin mee te lopen, maar zodra ze gaan draven dan is het bijna niet te doen en als je brave paarden hebt dan hoeft het eigenlijk ook niet.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:56

Ik zit ook wel eens met lesgeven omdat ik soms van lang staan last van mijn rug krijg. Mijn lesklanten weten dit en hebben er geen problemen mee

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:00

Ik heb van mijn vorige instructrice waar ik overgens ook absoluut niet tevreden over was ook vaak zittend les gekregen ze zat dan op de bakrand te kletsen met medemensen machtig irritand,

de instructrice die ik nu heb loopt gewoon in de bak en dat vind ik uitermate prettig,

ik vind zittend gewoonweg niet zo gemotiveerd overkomen of het nu 1 of 5 uur op een dag is,

ikke17
Berichten: 756
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:06

Ik vind het waardeloos als je lesgeeft moet je er actief bij staan beetje door de bak hee lopen,alles in je op nemen na mijn mening kun je als je zit lang niet alles zien en het ziet er ook niet echt actief uit en een instructeur wordt betaalt om zijn werk goed te doen en in een hoekje van de bak gaan zitten vind ik nou niet echt zo geweldig ik ga er zelf ook nooit bij zitten maar loop juist af en toen een beetje rond door de bak en probeer alles te zien...

Ook zie je vaak instructeurs roken,mobiel bellen en kletsen aan de bakrand en je betaalt er verdorie voor! Bij ons op stal gebeurt dat niet gelukkig en ik doe dat zelf ook nooit vind het niet netjes

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Zittend lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:26

Lydian schreef:
Ook zie je vaak instructeurs roken,mobiel bellen en kletsen aan de bakrand en je betaalt er verdorie voor! Bij ons op stal gebeurt dat niet gelukkig en ik doe dat zelf ook nooit vind het niet netjes


Dit ben ik volledig met je eens, dat vind ik ook echt niet kunnen!