Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Foaly schreef:Autistisch als in: jouw kind is dus niet het enige kind met een rugzakje. Wat ook al meerdere keren benoemd is.
En nogmaals, hierboven staan prima tips over wat je anders had kunnen doen (relativeren, zeggen dat het niet om de punten gaat maar om de lol, etc.)
En 'jouw verdriet om haar verdriet'... ik denk niet dat een kind zó genuanceerd met emoties omgaat. Die ziet alleen: 'ik ben verdrietig en nu is mama ook verdrietig dus het is terecht dat ik verdrietig ben want ik heb het dus inderdaad slecht gedaan'.
Oh, nevermind. Ik wilde verder typen, maar zodra iemand 'typisch Bokt' erbij gaat halen, haak ik af. TS, succes met je dochter.
Sandrohit schreef:?
Of is dit typisch Bokt iemand lekker de grond in willen trappen?
wat?Tieneke schreef:Waarom reageer je zo aanvallend? Is dat de 'pedagogisch' aanbevolen manier om met dit soort dingen om te gaan? Het is ieders fout maar aan mij ligt het niet? Ben je zelf pedagogisch onderlegd?
Misschien even wat afstand nemen en in- en uitademen, want je maakt er zelf veel meer van dan dat het eigenlijk is.
Sandrohit schreef:Foaly schreef:Autistisch als in: jouw kind is dus niet het enige kind met een rugzakje. Wat ook al meerdere keren benoemd is.
En nogmaals, hierboven staan prima tips over wat je anders had kunnen doen (relativeren, zeggen dat het niet om de punten gaat maar om de lol, etc.)
En 'jouw verdriet om haar verdriet'... ik denk niet dat een kind zó genuanceerd met emoties omgaat. Die ziet alleen: 'ik ben verdrietig en nu is mama ook verdrietig dus het is terecht dat ik verdrietig ben want ik heb het dus inderdaad slecht gedaan'.
Oh, nevermind. Ik wilde verder typen, maar zodra iemand 'typisch Bokt' erbij gaat halen, haak ik af. TS, succes met je dochter.
Knap dat jij mijn dochter nu weet te bestempelen met 'autisme'.
Sandrohit schreef:Of is dit typisch Bokt iemand lekker de grond in willen trappen?
Femke_Tweety schreef:Sandrohit schreef:Ze mag van mij stoppen geen probleem, zelfs dan blijft de pony ook gewoon daarvoor hoeft de pony ook niet weg en dat weet ze.
Stoppen met wedstrijden, dan hoeft de pony niet weg hoor.
Het feit dat je dochter dit weet zegt mij veel.
Het betekent dus dat het ter sprake is gekomen, in welke vorm dan ook, dat een pony weg zou kúnnen moeten in verband met wedstrijdresultaten.
Zoiets zou volkomen onbespreekbaar en automatisch hartstikke logisch moeten zijn voor een kind van 8, als de pony er echt alleen voor het plezier is...
Want dan staat dat buiten iedere vorm van discussie of vraag....
Cayenne schreef:Sandrohit schreef:Of is dit typisch Bokt iemand lekker de grond in willen trappen?
Nou ja zeg, wat een rare reactie. Niemand trapt je de grond in.
Heel tekenend dat je zo reageert, gezien je vraagstelling.
En nee, het is wel typisch bokt om je te willen helpen en adviseren, net zoals jouw reactie ook erg typisch is.
Jammer dat je het zo opvat. Ik zie alleen maar reacties van mensen die het beste met je voor hebben.
Majabeestje schreef:Lekker geen wedstrijdjes rijden, moet ook bij je passen. Ik heb als kind nog nooit een wedstrijd gereden, vond het hele competitieding geen donder aan. Nu nog niet trouwens.
Zelfvertrouwen groeit niet door wedstrijden te gaan rijden.
Sandrohit schreef:Als het benoemen van de laatst geëindigde pedagogisch verantwoord wat is dan de reden waarom de KNHS dan het advies om geen klassement op te maken?
MarliesV schreef:TS, adem in, adem uit. Neem een bak koffie, doe een rondje buiten oid, maar koel ff af en ga dan met een rustig hoofd en gevoel hier weer reageren.
Je wordt inmiddels erg irreëel.
Het is trouwens wel jammer dat je dus als niet ouder of niet pedagogisch opgeleid persoontje, geen bericht hier mag posten van jou. Wat is jouw achtergrond?
Sandrohit schreef:Als het benoemen van de laatst geëindigde pedagogisch verantwoord wat is dan de reden waarom de KNHS dan het advies om geen klassement op te maken?
.MyWishMax schreef:Majabeestje schreef:Lekker geen wedstrijdjes rijden, moet ook bij je passen. Ik heb als kind nog nooit een wedstrijd gereden, vond het hele competitieding geen donder aan. Nu nog niet trouwens.
Zelfvertrouwen groeit niet door wedstrijden te gaan rijden.
Dat ben ik echt niet met je eens. Mijn zelfvertrouwen is juist wel enorm gegroeid toen ik wedstrijden ging rijden. Ik ben nog steeds onzeker qua rijden, maar dat is omdat ik echt hele hoger verwachtingen voor mezelf heb. Dat zorgt ervoor dat ik soms een tijd niet start of langer in een lager niveau blijf, omdat ik ons er nog niet klaar voor vind. Juist met de wedstrijden, zelfs als klein kind al, groeide het vertrouwen.
Alleen het enige verschil is dat ik heel graag wedstrijden wil/wilde rijden. De eerste wedstrijden weet ik niet meer, volgens mij deden ze bij ons op stal gewoon overleggen met ouders en dan inschrijven. Daar werden ook alle kinderen naar voren geroepen en aan de ene kant vond ik dat onwijs leuk. Je kreeg applaus en een leuk complimentje van de jury en het secretariaat. Máár volgens mij werd het niet op volgorde omgeroepen, alleen de prijswinnaars. De rest ging gewoon door elkaar.
Wat mij altijd enorm hielp is dat mijn ouders nooit hebben laten merken dat ze het niet eens waren met de jury of de uitslag. Dat kwam pas veel later. Op jonge leeftijd kreeg ik complimentjes en positieve feedback. De jury in jouw geval heeft dat ook gedaan en misschien reed jouw dochter wel beter dan de 'beginners' (vind het niet netjes hoe je dat steeds benoemt, volgens de reglementen wordt begeleiden niet meegenomen in de beoordeling en het zijn allemaal beginners ook jouw dochter) maar ze reed verkeerd en liep aan de verkeerde kant. Je kan uitleggen dat ze het rijden super goed gedaan heeft, maar dat foutjes punten kosten. Dat jullie samen oefenen zodat de foutjes weg gaan en dat ze dan echt onwijs goed is! Want de werd op haar 1e!!! wedstrijd 3e! En ze heeft losgereden
Sandrohit schreef:MarliesV schreef:TS, adem in, adem uit. Neem een bak koffie, doe een rondje buiten oid, maar koel ff af en ga dan met een rustig hoofd en gevoel hier weer reageren.
Je wordt inmiddels erg irreëel.
Het is trouwens wel jammer dat je dus als niet ouder of niet pedagogisch opgeleid persoontje, geen bericht hier mag posten van jou. Wat is jouw achtergrond?
Mijn achtergrond is moeder zijn met empathie die nu word aangezien als een prijzenjager.