Wij hebben een paardenzwembad bij ons op de manege van zo'n twintig bij honderd
meter, voorheen was dat een roeivijver. Zaterdag begin ik met een half uurtje kalm les geven, dan zadels eraf en lekker zwemmen met de pony's.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Picassox schreef:Hoi allemaal! Ik heb een aantal maanden geleden besloten te stoppen met het werken als manegeinstructeur. Ik heb een fulltime baan aangeboden gekregen in het onderwijs, en ik vind dan de gehele zaterdag erbij lesgeven, wel erg veel. Afgelopen zaterdag heb ik mijn lessers verteld dat ik ga stoppen. Sommige moesten huilen, anderen waren heel stil en weer anderen trokken zich er niets van aan.
Even een vraagje aan jullie: over twee weken is mijn laatste dag. Ik wil de laatste les leuke spelletjes en dergelijke doen. Hebben jullie daarover ideeën? Daarbij wil ik elke lesser een kleinigheidje geven, gewoon een soort aandenken maar wel met een persoonlijke en/of positieve boodschap. Iemand daarover een idee?
Ik vind het heel jammer om te stoppen, maar werkweken van standaard 70 uur worden een beetje te gek...
Kelly_ann schreef:Kan je oefenen met de verlichte zit in draf?
Best kans dat ze eigenlijk haar balans nog niet heeft gevonden en daarom zo beweeglijk gaat lichtrijden. Misschien overstrekt ze zichzelf ook (hoog gaan staan)?
In de verlichte zit leer je om je been aan het zadel te houden, te steunen op knie en beugels.
Bovendien is het een leuke oefening, zeker als je dan ook eens een balkje neerlegt.
Niet denken dat het na 1 les al over is, sommige kwartjes vallen pas na veel oefenuurtjes.