de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MargrietJonk

Re: de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:31

Ik ga vandaag voor t eerst jureren met t 'nieuwe systeem'. Het zal mij benieuwen. Wat ik wel weet is dat ze daar een ontzettend secuur secretariaat hebben en t iedereen zo goed en consequent mogelijk probeert te maken. Wat ik gezien heb, is dat ze op de startlijsten ook al de prijsuitreikingstijden hebben staan! Ik ben er klaar voor.......

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:54

Nou, heb inmiddels drie keer gejureerd en eigenlijk was er geen verschil met voorheen. Net zo snel/langzaam klaar als anders.Enige is nu het tekenen van de uitslagenlijst van je beoordeelde rubriek.
Kortom, ik vind het prima tot nu toe.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:57

Puntje is wel dat de jury ook wacht tot de prijsuitreiking geweest is en de deelnemers de gelegenheid gehad hebben om hun protocol te controleren/na te tellen. Dat moet nog even wennen misschien voor sommigen.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:44

Nou ik was om drie uur klaar. Heb nog een half uur gewacht.Had netjes alles afgetekend, maar ze deden de prijsuitreiking nog later. Sorry maar daar ga ik niet op wachten.... Wat ik wel vreemd vond is dat ze met een protocol terug kwamen (179) om te vragen of ik hier nog iets mee kon doen.... :? Sorry maar ik hou t op mijn bevinding wat ik zojuist gezien heb.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 06:31

dat is wel heel raar, zo niet onbeschoft om dat te doen. Misschien had je kunnen zeggen "ja hoor", en er dan 178 van maken. :D

Over dat half uurtje: dat is de tijd die nodig is om alles te controleren, en de protocollen aan de deelnemers uit te reiken. Als er onverhoopt toch nog een telfout is, dan is de handtekening van de jury nodig (paraaf bij de wijziging) om dat in orde te maken.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 07:07

kleinvosje schreef:
Fitzroy, ik moet eerlijk zeggen dat dat hier in de omgeving eigenlijk niet zo is. Ook niet bij de grote concoursen. Dat half uur moet je toch blijven, en daarna hebben ze meestal de lijsten wel klaar. Het kan wel eens twee uur duren voordat de prijsuitreiking is, maar dat is wat anders als de uitslag, die hebben ze al veel eerder.

Maar je moet volgens mij zowizo een half uur na de prijsuitreiking blijven ivm een evt protest wat ingediend mag worden tot een half uur na de prijsuitreiking. Artikel 48 van het AWR.
Bij de endurance is het iig heel normaal en ja dat zijn dus lange dagen (van 5-20u is vrij normaal) zeker als er protest komt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:44

Vippie, endurance is een hele andere tak van sport, en niet te vergelijken met dressuur. Dressuur is een jurysport waarbij je proef beoordeeld wordt, tegen die beoordeling kan geen protest aangetekend worden. Zoals ik in de door jou gequote tekst al schreef, we moeten tot een half uur na het einde van de rubriek blijven (dus niet tot na de prijsuitreiking, is wat anders), dan moet de uitslag wel bekend zijn bij het secretariaat. Die moet ondertekend worden. Als tussendoor de protocollen gewoon netjes uitgedeeld zijn, hebben de deelnemers genoeg tijd gehad om hun punten na te tellen en eventueel verschillen aan te geven.

Margriet, lekker hoor, zulke secretariaten. Ik heb gisteren een stuk of 5 mensen 179 punten gegeven, daar moeten ze het maar mee doen. Ik weet dat het geen fijne punten zijn, maar het is voor mij geen reden om te strepen. Ik heb 1 keer gehad dat een deelnemer bij me kwam of ik van de 179 geen 180 kon maken, zodat ze kon gaan springen. Nee, sorry, ik streep niet...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:06

MargrietJonk schreef:
Nou ik was om drie uur klaar. Heb nog een half uur gewacht.Had netjes alles afgetekend, maar ze deden de prijsuitreiking nog later. Sorry maar daar ga ik niet op wachten.... Wat ik wel vreemd vond is dat ze met een protocol terug kwamen (179) om te vragen of ik hier nog iets mee kon doen.... :? Sorry maar ik hou t op mijn bevinding wat ik zojuist gezien heb.

Gewoon zeggen: jazeker, ik wil mijn handtekening er wel onder zetten. :+

Wel brutaal hoor. Straks komen ze met 194 en met 209 ook nog?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:08

Scum, ja hoor, ook met 194 komen ze terug, ik heb heel toevallig een keer een combinatie beoordeeld die 179 en 194 punten had, die heeft via het secretariaat destijds mijn mailadres opgevraagd en ze heeft me gemaild, waarom ik haar twee winstpunten door de neus had geboord? Sorry, maar ik zie wat ik zie, dat beoordeel ik en als dat op die punten uitkomt, tja, spijtig.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:12

Jee, dat heeft nog nooit iemand me gevraagd, ook niet vroeger toen dat 155 was.
Ik heb ze wel gehad die het springwinstpunt graag wilden hebben en dat al voor de proef kwamen vragen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:16

Ik heb haar ook wel duidelijk gemaakt dat ik het niet zo netjes vond dat ze het via de mail drie dagen later nog kwam vragen...

Zou wat zijn, voor de proef je punt al zeker stellen... Ik wil volgend jaar erg graag de M-cursus gaan doen, maar moet nog aan de M2+5 komen. Zal ik de komende wedstrijden nog even aan alle juryleden vragen of ze me toch maar even willen matsen zodat ik aan die eis kan voldoen ;-)! Ze zien me al aankomen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:27

Haha, bedankt voor de tip. Dat zou ik ook wel eens kunnen gaan doen :)
Zo van juryleden onder mekaar :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:28

Mag jij M doen Scum, dan vraag ik het bij deze even...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:43

:n Bij mij ontbreken er ook 5 winstpunten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:44

Ik ga zaterdag voor het eerst een gooi doen om wat te verdienen, en moet eerst op dezelfde locatie starten. Bij de wisseling van jury zal ik dus de jury die mij gaat beoordelen tegenkomen, zal het vragen haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 08:14

kleinvosje schreef:
Vippie, endurance is een hele andere tak van sport, en niet te vergelijken met dressuur. Dressuur is een jurysport waarbij je proef beoordeeld wordt, tegen die beoordeling kan geen protest aangetekend worden. Zoals ik in de door jou gequote tekst al schreef, we moeten tot een half uur na het einde van de rubriek blijven (dus niet tot na de prijsuitreiking, is wat anders), dan moet de uitslag wel bekend zijn bij het secretariaat. Die moet ondertekend worden. Als tussendoor de protocollen gewoon netjes uitgedeeld zijn, hebben de deelnemers genoeg tijd gehad om hun punten na te tellen en eventueel verschillen aan te geven.
..

Ik weet hoe dressuur werkt hoor ;) Het een sluit het ander niet uit namelijk ;)
En zie AWR je moet toch echt een half uur na de prijsuitreiking blijven officieel gezien. Okee geen mens doet het (bij de dressuur) op een enkeling na, dat is en ander verhaal. Tegen de beoordeling van de proef an sich kan idd geen protest aangetekend worden (tenzij je de proef ook op video hebt), maar tegen al het andere wel.
Maargoed ik snap ook best dat je geen 2 uur gaat koffieleuten aan de bar als de prijsuitreiking zo lang op zich laat wachten, we hebben ook nog een leven naast het jureren. Zijn alleen wat RV's diet dat soms vergeten.

Tipje van mijn kant (wij werken bij de endurance al jaren met electronische uitslagen) controleer echt héééél goed want een tikfoutje is zo gemaakt door de computer-medewerker en daarmee kan de uitslag nog wel eens drastisch wijzigen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:13

Ik ben het nog steeds niet helemaal met je eens vippie, op gebied van prijsuitreiking en uitslag. En ook met een video opname heeft protest geen zin...

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:39

texelse schreef:
dat is wel heel raar, zo niet onbeschoft om dat te doen. Misschien had je kunnen zeggen "ja hoor", en er dan 178 van maken. :D

Over dat half uurtje: dat is de tijd die nodig is om alles te controleren, en de protocollen aan de deelnemers uit te reiken. Als er onverhoopt toch nog een telfout is, dan is de handtekening van de jury nodig (paraaf bij de wijziging) om dat in orde te maken.

De tellingen waren toen al gereed. En de rozetten en protocollen lagen al die tijd al klaar voor de prijsuitreiking. Heb wel netjes een half uur gewacht :) En toen heb ik netjes afgegroet. ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:54

Jammer dat ze dat dan niet uitreiken voor je vertrokken was. Als het toch al klaar ligt is het een kleine moeite. Maar misschien waren de laatste deelnemers nog niet allemaal in de kantine aanwezig.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:06

Ik wacht altijd tot ik de mensen uit de kantine zie vertrekken, ga dan niet nog een kwartier extra wachten om de tijd vol te maken. En als ik zie dat ze erg druk met een protocol bezig zijn stap ik er ook wel zelf op af om te vragen of er iets niet duidelijk is. Meestal zie je alleen dat het totaal bekeken wordt, protocol gaat aan de kant, glas gaat leeg en weg!
Gelukkig komt het niet vaak voor dat de prijzen einde dag uitgereikt worden (althans, niet in deze regio).

En punten veranderen vind ik ook belachelijk, toevallig afgelopen weekend 2 mensen in het L2 met 179. Waren gewoon geen voldoende proeven en geef al standaard een 8 voor verzorging, ga er dan echt niet nog een punt bij smokkelen :n

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:16

kleinvosje schreef:
Ik ben het nog steeds niet helemaal met je eens vippie, op gebied van prijsuitreiking en uitslag. En ook met een video opname heeft protest geen zin...

Ik sluit me aan bij Kleinvosje. Prijsuitreiking en uitslag zijn twee verschillende begrippen. In het AWR 2011 lees ik bij Artikel 11.10 dat de taak van de official begint een half uur voor de te beoordelen rubriek, tot een half uur na de bekendmaking van de uitslag!

Bij de grotere buitenconcoursen gebeurd het nogal eens dat de uitslag bekend gemaakt wordt, en de daadwerkelijke prijsuitreiking later op de dag is. Daar valt niet op te wachten.
Verder staat in het aan de officials toegestuurde(en op de website te vinden) Bewaardocument omtrent de startpas: een half uur na het bekend maken van de definitieve uitslag ondertekend de official deze lijst.

De KNHS rept met geen woord over prijsuitreiking.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:20

@Vippie: tegen de beoordeling op zich kan geen protest aangetekend worden. Ook niet met een video opname!
Dat lijkt me echt een illusie.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:46

Als je met een video opname naar de knhs toe stapt en er niet mee eens bent met de uitslag. Dan doen ze daar niks mee omdat er vanuit een andere hoek gefilmd kan zijn en je de proef daardoor dus anders ziet als de jury.
Dit heb ik eens ergens gelezen.....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:55

En wat zou de KNHS er mee moeten dan? Na elk weekend een hele berg video's bekijken? En wie bepaald dan wat er goed is?
Al zou het uit de zelfde hoek als de jury gefilmd zijn, dan nog kun je er niks mee. Die beoordeling staat vast. Bovendien is het geen discussieprogramma, maar de uitslag van een proef tijdens een wedstrijd.
Heel logisch dat hier geen protest tegen mogelijk is.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:31

Het gaat ook niet zozeer over bezwaren tegen de beoordeling, maar om de telfouten die gemaakt kunnen zijn. De lijst die door de jury ondertekend naar de knhs gestuurd wordt, kan niet aangepast worden zonder paraaf van de jury.