Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marije_jiplover schreef:Ik heb ook ooit 1x een 1 gegeven, in de B nog wel. Amazone reed de volte op, met verkeerde stelling en buiging laat ze het paard op de volte in de verkeerde galop aanspringen, tegen de hand en met weggedrukte rug, neemt het paard niet terug, maar laat het omspringen (in 2 stukken) en galoppeert nog steeds niet nageeflijk en zonder de juiste stelling en buiging de volte verder.
Dan is er dus weinig getoond van de gevraagde overgang naar de juiste galop. Die overgang wordt nl gevraagd vanuit draf, op een volte dus met de stelling en buiging die past bij een grote volte, en met een in de hand gesteld paard (dus niet tegen de hand en met weggedrukte rug).
Ze reed nog wel de volte, maar dat was een apart cijfer (ook een onvoldoende, gezien de verkeerde stelling en buiging en weggedrukte rug, etc).
Marije_jiplover schreef:Ik jureer overigens niet op eindtotaal, maar per onderdeel. En of ik dan onder aan de rit op 175 of 155 of 210 punten uitkom, daar denk ik tijdens het jureren niet over na. Al zit ik van een proef die op 210 punten uitkomt doorgaans wel te genieten tijdens het jureren, dat is voor een jurylid toch echt veel leuker dan een proef jureren waar je op 155 punten uitkomt.
Overigens hoeft strepen niet te betekenen dat je hebt veranderd omdat het puntentotaal je niet aanstaat. Ik heb ook wel eens een schrijfster mee gehad van het secretariaat die zat te dromen, die schreef rustig dingen niet op die ik wel gezegd had en was dan 3 onderdelen achter op wat er gereden was. Dan wordt er dus ook wel eens iets gestreept om nog te corrigeren.
amboewella schreef:Onze dochter 10 jaar heeft wel eens een 0 gehaald omdat hij in de middendraf(L 1 proef) wegschoot ze herstelde hem weer maar dat was blijkbaar niet gezien het grappige was dat ze begon met met achten en zevens en zelfs een 9 en toen toch die 0 maar wel eerste worden met 197 punten was verbaasd over die 0 voor een meisje van 10 maar vond het aan de andere kant wel weer lef van de jury dat ze ook achten en zelfs een negen gaf!!(onze dochter was wel in shock van die 0)
) in deze echt niet terecht
Alleen al omdat ze wel de lijn (ik gok diagonaal) heeft gereden, dan moet het minimaal een 1 zijn
Een 0 mag alleen als er niets van het gevraagde is getoond, bijvoorbeeld halthouden compleet overgeslagen of een volte niet gereden ofzo.