Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Japeloup schreef:Ik rij wedstrijden met een andere gedachte:
Voorbeeld:
Als ik thuis bezig ben om mijn hete paard rustig te houden tijdens de proef, dan ben ik heel blij als ik 165 punten krijg met de opmerking dat ik met meer impuls moet rijden. Dan heb ik mijn doel bereikt.
Dit staat los van de verliespunten dat weet ik ook wel maar waarom is iedereen zo gebrand op het rijden van winstpunten?
Je doet toch mee aan een wedstrijd om te kijken of je met je trainingen op de goede weg zit.
Als je tijdens de proef niet dat gene kan laten zien wat er gevraagd wordt krijg je een onvoldoende, simpel.
Net als op school, heb je je huiswerk niet gedaan dan krijg je strafwerk, heb je niet voldoende geleerd voor een toets en je hebt een onvoldoende dan moet je herkansen. Dus waarom dan niet bij het trainen van paarden????
waarom niet? Dat doe ik thuis ook. Als het wijken echt niet goed genoeg is, rijd ik dat rustig nog een keer zodat het wel correct wordt uitgevoerd. Dus niet hysterisch gaan straffen etc, gewoon opnieuw de oefening rijden, zoals ik dat thuis ook doet als iets niet goed gaat. Of accepteer jij thuis ook als ze over de schouder weglopen in het wijken, want nog een keer doen snappen ze toch niet? Tjuppie schreef:Ik vind een onderdeel opnieuw rijden omdat dat 'opleiden' zou zijn, echt zinloos. Paarden snappen dat echt niet hoor..
Moeni11 schreef:Tjuppie schreef:Ik vind een onderdeel opnieuw rijden omdat dat 'opleiden' zou zijn, echt zinloos. Paarden snappen dat echt niet hoor..
En of ze dat snappen!
Veel ruiters die gaan in de proef op een dusdanige wijze rijden dat ze het paard niet meer corrigeren. Verknal je proef maar een paar keer, maar blijf er wel aan rijden en corrigeer datgeen wat fout gaat.
Tjuppie schreef:Als ie thuis niet wil, moet je dat niet in de ring gaan oplossen. Eerst thuis voor mekaar hebben. En overigens is dat een ander voorbeeld dan onderdelen OPNIEUW rijden. Natuurlijk probeer je een onderdeel voor je gevoel zo fijn mogelijk te doen.
kleinvosje schreef:Overnieuw rijden heeft helemaal geen zin. Stel het geval van wijken: Je rijdt de oefening, die wordt beoordeeld. Het gaat niet naar je zin, dus je besluit het overnieuw te doen. Dan heb je dus de -2. De tweede keer wijken wordt niet beoordeeld. Altijd de eerste keer dat de oefening wordt uitgevoerd wordt het beoordeeld...
kleinvosje schreef:In geval van hh zou ik dat wellicht ook corrigeren, maar een oefening als wijken niet. Dat neem ik dan voor lief en rij het in de inrijring nog een keer. Dat is net zo effectie fdenk ik.
) ook zover gekregen dat ze enigszinds normaal een keertwending kan draaien en dat ze op mijn hulpen aangaloppeert. KarinvdM schreef:Ja, dat is echt gebeurd.
Het was iemand die met een pony tussen de paarden reed, is overigens al jaren geleden.