Kater overhouden van jureren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:33

liefhelietje schreef:
Ik vind dat gewoon service, en als het niet weten moeten ze daar ook gewoon eerlijk in zijn en niet zeggen dat het wel goed is zo terwijl ze geen flauw idee hebben.

Inderdaad, als mij dit was aangegeven, had ik ook gewoon elders navraag gedaan. Ik heb er gelukkig nooit problemen mee gehad.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:51

Er zijn wel meer misverstanden over dierenartsen.
Dit is er één van.
De dierenarts doet een medische uitspraak, geen wedstrijdtechnische - want daar is hij niet voor.
En net zoals Karin zegt, je kunt niet van een dierenarts verwachten dat hij allerlei reglementen buiten zijn vakgebied gaan napluizen. (tot zijn vakgebied hoort overigens wél dat hij weet welke werkzame stoffen op de dopinglijst staan)
Voor het voldoen aan het wedstrijdreglement (bijvoorbeeld een juiste enting) ben je zélf verantwoordelijk. Die verantwoordelijkheid kun je niet op een ander afschuiven. Klaag niet over een ander, maar zorg er zélf voor dat je je spullen gewoon voor elkaar hebt. ;)
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: LEES de reglementen!
Alle dressuurgerelateerde reglementen van de KNHS vind je hier: http://knhs.nl/overview3.asp?pCatID=151 ... =11&men=07
Alle springgerelateerde reglementen van de KNHS vind je hier: http://knhs.nl/overview3.asp?pCatID=160 ... =11&men=08
Zo zijn er nog meer specifieke reglementen. Ik denk dat ik je hiermee wel op weg geholpen heb. :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:34

ik verbaas me dat zoveel mensen niet gecontroleerd worden op paspoorten

ik moet toch elke wedstrijd zeker 1 keer mijn paspoort laten zien. bij de Z jury's doen ze nog moeilijker en moet je bij elke jury je paspoort laten zien. ik vind het goed :)

ik ken iemand die had een intenting niet goed, laten bijschrijven door haar dierenarts. die mocht een half jaar niet wedstrijd rijden en kreeg er een boete overheen. ze kreeg namelijk de keer erna dezelfde jury. erg dom

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:28

Ik ben zelf ook jury.. en inderdaad regels zijn regels..

Vooral van de entingen...dat is erg belangrijk.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:26

jury schreef:
Dat zou kunnen maar dan moeten ze het secretariaat ook opleiden om deze controle te kunnen doen en de machtiging geven om diskwalificaties op te leggen. En dat is nu niet het geval.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik met al die entingen door elkaar influenza, rhino etc. het ook lastig is om de juiste entingen eruit te halen.

Opleiden is het probleem niet, en twijfelgevallen kunnen best wel even tussen de proeven door bekeken worden (gaat dan hopelijk om een enkeling).
Alleen de jury kan nl de DQ opleggen.

Rhino hoef je niet naar te kijken, die is niet verplicht, alleen Infl+tetanus.

En dan nog hoor, bij de endurance/mendurance wordt ook elke wedstrijd gecontroleerd en tóch komen er nog mensen zonder correcte entingen opdraven, terwijl het zó duidelijk in alle boekjes staat die je voor aanvang van de wedstrijd krijgt.

Ik zou me er niet rot over voelen hoor als deelnemers een keer hun neus stoten, ken uw reglement zeg ik dan maar.

Overigens is in al die jaren dat ik dressuur wedstrijden rij welgeteld 1x mn papier gecontroleerd op entingen door een jury en is nog nooit de chip gecontroleerd :=
Vraag wel altijd bij het secretariaat of ze mn entingen nog willen controleren (heb paspoort altijd bij me bij aanmelden) maar helaas :D

Peelie

Re: Kater overhouden van jureren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:30

dat veaag ik ook altijd, of ze mijn paspoord nog willen zien, maar vaak niet...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:24

Ik reed wedstrijden in Groningen, Friesland en Drenthe en wij hadden altijd standaard een tasje met paspoort, proevenboekje en crisisdoekjes bij ons.. Meestal moesten we paspoort wel laten zien idd, sowieso outdoor. Ik vind het alleen maar goed dat er gedacht wordt om het tegengaan van deze ziektes..

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:40

imd schreef:
Ik reed wedstrijden in Groningen, Friesland en Drenthe en wij hadden altijd standaard een tasje met paspoort, proevenboekje en crisisdoekjes bij ons.. Meestal moesten we paspoort wel laten zien idd, sowieso outdoor. Ik vind het alleen maar goed dat er gedacht wordt om het tegengaan van deze ziektes..

Ja, ik had ook altijd een kant-en-klaar tasje bij me. Met daarin óók nog twee extra coupons. ;)
Als jurylid heb ik een koffertje. Met de reglementen, het proevenboekje, een opvouwbare paraplu, extra pennen, een kam, een meetlint van de Gamma, een zakdoek, een bel, en een lepel om de vellen van de chocolademelk te pulken. :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:51

:+ die laatste is wel ideaal zeg. i
k zit altijd te etteren met die rotvelletjes met m'n vinger, heb ze er vervolgens aanhangen, en dan kan je ze nergens kwijt :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:55

Dat heb ik allemaal standaard in het dashboardkastje en de deurvakken van m'n auto, behalve de bel een de lepel, chocolademelk neem ik toch niet in de auto, dat is de goden verzoeken in mijn geval. :=

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:02

Maar 's winters lust ik wel warme chocolademelk als het in het juryhokje niet warmer wordt dan 13 graden.
Komt die chocolademelk (op pootjes, haha) naar je toe vanuit de kantine, door de bak, trapje op. Dan zit er een vel op, kan niet missen.
De winteruitrusting voor het koffertje is hetzelfde als de zomeruitrusting. Lekker makkelijk!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:21

bertie schreef:
imd schreef:

Ja, ik had ook altijd een kant-en-klaar tasje bij me. Met daarin óók nog twee extra coupons. ;)
Als jurylid heb ik een koffertje. Met de reglementen, het proevenboekje, een opvouwbare paraplu, extra pennen, een kam, een meetlint van de Gamma, een zakdoek, een bel, en een lepel om de vellen van de chocolademelk te pulken. :+

Die coupons ook inderdaad :j

NinaSavine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:43

Je hebt teminste gedaan zoals het hoort,
niiks omje druk over te maken

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:05

Wel goed dat je het gecontroleerd hebt. Ik word hier zelf nooit gecontroleerd. Alleen op kampioenschappen heb je controles, maar volgens mij is dat ook altijd steekproefsgewijs.

En als je op een paar dagen na net niet uitkomt met een wedstrijd schrijven de meeste DA"s volgens mij ook wel een dag eerder op dan de echte enting.

Op zich snap ik het wel dat het niet zo vaak gedaan wordt, omdat het ook tijd kost en bovendien is het ook voor je eigen paard belangrijk dat de entingen in orde zijn lijkt me.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:09

bertie schreef:

_O- _O- :')

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:58

Ik heb in 2 jaar precies 1x mijn paspoort moeten laten zien en dat was enkel om te kijken of er een inlegvel in zat. Ik kreeg mijn paspoort terug met de woorden in het Duits kan ik toch niks vinden. Tja zo kan het ook.

Ik heb vroeger 1x met niet kloppende entingen gestart (eigenaresse was ze vergeten in te laten schrijven en ik ontdekte het pas op wedstrijd) en de 2 juryleden hebben het toen ook niet gezien. Dat was een Belgische paspoort.

Dus ik weet niet of ik toevallig beide keren juryleden heb gehad die niet met buitenlandse paspoorten konden werken of dat dat blijkbaar erg lastig is

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:03

Ik dacht serieus dat je een kater, een poes, had overgehouden aan een jurering op een wedsrtijd DOM haha

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:04

Ik was de 25e op het KNHS centrum met de New Forest sportdag. Heb ook geen paspoort hoeven laten zien. Had eigenlijk wel verwacht dat ze juist op het KNHS centrum wel naar een paspoort zouden vragen.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:09

Ik heb ik 10 jaar tijd ook nog nooit mijn paspoort hoeven laten zien!

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:53

Jammer dat je niet in mijn regio woont Amonre.... :D :D

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:37

Regels zijn regels!
en entingen vind ik wel belangrijk.
Ik heb regelmatig boze mensen aan de auto staan omdat hun entingen niet kloppen.
Uiteindelijk word ik afgeschilderd als een hele strenge jury die niemand laat starten, terwijl hun de paspoorten niet in orde hebben..
Geld aanbieden om toch te mogen starten etc. allemaal heel normaal.. helaas het werkt bij mij niet!
Geen correct paspoort is niet starten..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:52

Heb dit topic door zitten lezen, en sta ervan te kijken hoe laks sommige verenigingen blijkbaar zijn. Als ik het goed begrijp komen mensen met slecht geregelde paspoorten en inentingen in de ring doordat ze niet gecontroleerd worden, en als er dan op een dag wèl iemand controleert, heeft die controleur het gedaan. |o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:59

Zoolgangster, Als je het reglement leest, zie je dat de vereniging geen bevoegdheid heeft om iemand te weigeren op basis van verkeerde entingen. Dit is aan de jury!

Citaat:
Artikel 47 - Controle op wedstrijddocumenten
5. Deelnemers, die de benodigde documenten niet op het eerste verzoek (dan wel
uiterlijk
voor het einde van de desbetreffende rubriek) aan de official overleggen,
zijn – met uitzondering van het gestelde in lid 2 sub a van dit artikel – in overtreding.
De combinatie wordt gediskwalificeerd van (verdere) deelname aan de wedstrijd,
hetgeen dient te wordt aangegeven op de startcoupon. Voor deze diskwalificatie
van de combinatie worden geen verliespunten toegekend.

Citaat:
Official
Een natuurlijk persoon, die is benoemd door het Federatiebestuur om tijdens wedstrijden
conform de reglementaire bepalingen een functie te vervullen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:09

Regels zijn regels. Je hebt goed gehandeld.
Die entingen zijn er niet voor niets.

Bij de Gelderse competitie zijn wij bij de onervaren combinaties ook iets coulanter ....er zijn groene proeven rubrieken waar men geen startkaart voor nodig heeft(je krijgt ook geen winstpunten uiteraard) maar de entingen...ja sorry door horen gewoon in orde te zijn. Ook voor de onervaren deelnemers.

De ervaren combinatie kunnen niet in de groene proeven rubriek mee rijden en dienen gewoon alles bij zich te hebben. Regels zijn regels

En dan vinden ze je maar een zeur. Als je het niet zo nauw neemt met de regels dat weet je dat het van kwaad tot erger word.

En zeker voor wat betreft de entingen moet je gewoon streng zijn...dat gaat over dieren welzijn en dan heb je als jury een bepaalde verantwoording.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:51

dat vind ik ook..
ik heb ooit eens een man in de ring gehad,
die had het paard van een bekende dressuur ruiter gekocht.. geen correcte entingen had dat paard, dus hij mocht bij mij niet starten.
Die man ging helemaal over de zeik! dit was zijn 7e wedstrijd en nog nooit had iemand moeilijk gedaan. Hij wou mijn naam weten en ging maandags een klacht tegen mij indienen bij de KNHS.. ik heb er overigens nooit wat van weer gehoord..