Bixie Jureren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Bixie Jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:02

Ik ben niet aan het springen toegekomen.

De tijd was te krap, dus ik liep dramatisch uit.
Vooral de AA heb je echt min 10 minuten nodig per proef.
Maar goed daarna even met organisatie over gesproken en een hoop dingen ervaren / tegengekomen die ze voor 9 juli, de volgende bixie dag daar kunnen verbeteren :+

Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik nu als antwoord krijg van de KNHS dat men dit zo wil blijven hanteren ik me niet zo gemotiveerd meer voel om bijscholingen voor de Bixie te gaan volgen........

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:08

Citaat:
Het is niet toegestaan om de Bixierubrieken te laten beoordelen door reguliere B en L juryleden. Het afgelopen jaar is hier 3x een dispensatie voor afgegeven. Dispensatie hiervoor is alleen mogelijk wanneer de vereniging kan aantonen dat er geen Bixiejurylid beschikbaar was. Dit wordt door ons nagekeken. Hierbij hebben we een dispensatie afgegeven wanneer er binnen een straal van 50 km. Rondom de wedstrijdplaats geen jurylid beschikbaar was. Natuurlijk is dit geen wenselijke situatie maar de KNHS is van mening dat door een tekort aan juryleden in bepaalde gebieden de organisatie van Bixierubrieken niet mag stagneren. Op dit moment wordt in kaart gebracht waar het afgelopen jaar Bixiewedstrijden zijn georganiseerd en de woonplaats van alle Bixiejuryleden. Het aantal Bixiewedstrijden groeit enorm ten opzichte van de afgelopen jaren. Wij kijken dan ook naar de mogelijkheden om Bixiejuryleden op te leiden in de gebieden waar een tekort is.

Uit uw mail maak ik echter op dat het vaker voorkomt dat wedstrijdorganisaties reguliere juryleden vragen zonder hiervoor dispensatie te hebben gekregen van de KNHS. Dit is niet de bedoeling maar controle hierop is vanuit de KNHS moeilijk aangezien verenigingen niet verplicht zijn hun juryleden door te geven vanwege de laagdrempeligheid van de Bixie. Wellicht kunt u aan ons doorgeven om welke wedstrijden dit ging zodat wij de organisaties kunnen benaderen en aangeven dat voor het uitnodigen van reguliere juryleden echt een dispensatie nodig is.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Willen de niet Bixie juryleden die hier hebben aagegeven te zijn gevraagd voor wedstrijden de organisatie hiervan op de hoogte stellen!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:11

Gezocht bixiejury voor zaterdagmorgen 28 mei in Winterswijk
ca. 11 combi's bixie en nog 5 B groentjes (van 9.00-12.00 ongeveer)
Zelf kan ik niet en ze zitten erg omhoog. Is er iemand die interesse heeft?
Graag even pb, bedankt!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:26

Helaas ik jureer al elders Qizz

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:07

Winterswijk is voor mij 200km rijden. Ik denk dat er vast wel een jury dichter bij te vinden is.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:40

Helaas, ik ben ook al elders gevraagd!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:05

Dan wordt hier misschien ook wel een gewone jury gevraagd ;-)
Ze kunnen er nl. maar 1 vinden en ze hebben 2 ringen volgens mij.

200 km ;-) dat is een flinke reiskostenvergoeding haha

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:53

Voor mij is het ook 170 km ofzo, daar zitten ze vast niet op te wachten ;)

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:27

miep1979 schreef:
Citaat:
Het is niet toegestaan om de Bixierubrieken te laten beoordelen door reguliere B en L juryleden. Het afgelopen jaar is hier 3x een dispensatie voor afgegeven. Dispensatie hiervoor is alleen mogelijk wanneer de vereniging kan aantonen dat er geen Bixiejurylid beschikbaar was. Dit wordt door ons nagekeken. Hierbij hebben we een dispensatie afgegeven wanneer er binnen een straal van 50 km. Rondom de wedstrijdplaats geen jurylid beschikbaar was. Natuurlijk is dit geen wenselijke situatie maar de KNHS is van mening dat door een tekort aan juryleden in bepaalde gebieden de organisatie van Bixierubrieken niet mag stagneren. Op dit moment wordt in kaart gebracht waar het afgelopen jaar Bixiewedstrijden zijn georganiseerd en de woonplaats van alle Bixiejuryleden. Het aantal Bixiewedstrijden groeit enorm ten opzichte van de afgelopen jaren. Wij kijken dan ook naar de mogelijkheden om Bixiejuryleden op te leiden in de gebieden waar een tekort is.

Uit uw mail maak ik echter op dat het vaker voorkomt dat wedstrijdorganisaties reguliere juryleden vragen zonder hiervoor dispensatie te hebben gekregen van de KNHS. Dit is niet de bedoeling maar controle hierop is vanuit de KNHS moeilijk aangezien verenigingen niet verplicht zijn hun juryleden door te geven vanwege de laagdrempeligheid van de Bixie. Wellicht kunt u aan ons doorgeven om welke wedstrijden dit ging zodat wij de organisaties kunnen benaderen en aangeven dat voor het uitnodigen van reguliere juryleden echt een dispensatie nodig is.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Willen de niet Bixie juryleden die hier hebben aagegeven te zijn gevraagd voor wedstrijden de organisatie hiervan op de hoogte stellen!

Ik zal het voortaan doorgeven. :D

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:13

Vandaag gebeld door Elim, daar zoeken ze elke maand bixiejuryleden!!!
En door de Woldruiters ( Ruinerwold) voor 21 mei.
Ik jureer dan al in Westerhaar, maar voor al die juryleden die nooit gevraagd worden????

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:24

Hoi hoi,

Ik moet ook al een paar keer naar Elim. En ben ook in westerhaar. Ben je er met je moeder? of heb ik dan de verkeerde voor me.
Ik moet 's middags dressuur doen. 2e proef. en jullie?

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:19

Musinge: je bedoeld Pansy (boktnaam) ( eerder Love leandro op bokt) ze jureert altijd samen met haar moeder! Overigens ook van onze vereniging en ze hebben beide de bixiejuryledencursus gevolgd en komen ook uit Dalfsen!
Ik jureer vrij vaak, ben tevens moeder van meerdere rijdende kinderen! OP dit moment de drie jongste meisjes nog bij de pony's ( Jayeleigh, Fayegale en Gwendolyn) De jongste doet in Westerhaar mee bij het AA springen, en 'smorgens in de gewone B dressuur rubriek met onze A pony. ( dochter Gwendolyn is 6 jaar)
In Westerhaar moet ik de Bixierubriek 'smiddags doen , eerste proef!
Ik weet zo ook niet wie jij bent???

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:12

@ ARhytmicalHoi, dan weet ik inmiddels wie je bent!
Ik ben afgelopen december mama geworden van een jonge dochter. (was dus vorig jaar die jury met die dikke buik!)
Vorig jaar bij jullie club gejureerd en zie je wel vaker. Vorig jaar nog met A.Raamsman in Albergen als ik me niet vergis.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:08

Dan hebben we ook nog samen gejureerd in Den Ham dit jaar!
Groetjes!! *\o/* Gaat het goed met je dochter??
Westerhaar zijn er maar een paar....De laatste tijd heb ik meer ringen van 25 deelnemertjes, dus Westerhaar valt mee ( of tegen..)

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:05

Ja, dat hebben we zeker afgelopen jaar.
tot zaterdag in elk geval. Leuk om elkaar zo weer tegen te komen!
Met m'n dochter gaat het prima. Erg ontdeugend, maar wel gezellig!

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:11

Gaat er dit weekend nog iemand naar Zuidwolde naar de Bixie?

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:34

Ja !
Ik dus om te jureren ! :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:42

Ik heb in Warffum gezeten afgelopen weekend. Had er behoorlijk wat in de B1, dat blijft pittig. Ook weer eens springen erbij dus dat was wel leuk!

Verder nog 19 juni Hoogezand en 21 augustus Lieveren op de agenda. Zit tussendoor nog af en toe in Noord-Holland te jureren voor de bixie :))

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 06:44

Ik mag vanmiddag weer, in Abcoude :j
Wij gaan zelf een Bixie wedstrijden organiseren in September, het is goedgekeurd door het bestuur en door de kring, dus nu gaan we het vraagprogramma opstellen :D

petra1837

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:28

Ik wordt heel veel gevraagd om de bixie te komen jureren. Zit dit seizoen elke week wel een bixierubriek te jureren!!!
Ik vindt het erg leuk om te doen..... en hoe netjes de kleintjes het al doen *\o/*

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:25

@Bayazo: Gezellig, dan zien we elkaar daar. Moet je springen of dressuur doen?

En moet er binnenkort nog iemand naar Heeten?

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:20

musinge schreef:
@Bayazo: Gezellig, dan zien we elkaar daar. Moet je springen of dressuur doen?

Ik heb geen idee !
Maar het maakt me niet uit !

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:44

Ik vroeg me af, of de bixie juryleden automatisch gewijzigde reglementen van het springen toegestuurd krijgen??? Die van mij stammen uit het jaar 0 :=

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:33

miep1979 schreef:
Ik vroeg me af, of de bixie juryleden automatisch gewijzigde reglementen van het springen toegestuurd krijgen??? Die van mij stammen uit het jaar 0 :=

De laatste weizigingen mbt het springen zijn volgens mij automatisch opgenomen in de nieuwste versie van het Bixieboekje.(augustus 2010)

Wie was jij nou in zuidwolde ?
Of heb ik je compleet gemist ?? :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:13

Aha ;)
Dat wist ik dus niet.....

Ikke... zuidwolde :?
Nee dat heb je mis, kom uit Woerden en ik denk niet dat Zuidwolde mij gaat vragen voor een bixierubriek ;)