Jurycursus 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:47

Ik ken iemand die zelf ook "hoog" heeft gereden en versneld de Z cursus wilde doen en zij is afgewezen, omdat ze liever hebben dat ze toch eerst de M gaat doen... Ik hoor wel vaker van die verhalen, maar ja, waarom bestaat die regel dan eigenlijk? Misschien alleen voor de echte toppers of zo? (Als Anky wil gaan jureren haha :D )

ambre

Re: Jurycursus 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:21

Mijn cursusleidster heeft het ook gedaan.Ik wil wel voor die tijd stage gaan lopen bij een Z jury.
Het is natuurlijk best een stap,maar anders duurt het nog 6 jaar voor ik Z mag jureren en die regel is er niet voor niets.
Ff flink studeren voor de intake en zorgen dat je een M proef kan beoordelen.Anders kan ik altijd nog eerst de M cursus doen en me voor het jaar er op weer voor de Z opgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:26

Maar de M cursus mag je nu dan toch ook nog niet doen, omdat je te kort jureert? Je moet toch steeds die 2 jaar wachten.. Ik zou dan meteen de Z gaan doen als het mag :j Proberen kan altijd ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:28

Dat bedoel ik,ik probeer de Z en als het niet lukt kan ik altijd de M nog gaan doen.
Bovendien kan het best zijn dat diegene is afgewezen omdat ze de proef niet goed beoordeeld heeft of gewoon verkeerde antwoorden heeft gegeven bij de intake.
Ik ga me gewoon heel goed voorbereiden en dan het beste hopen!
Maar als ik al precies 2 jaar vol moet hebben gemaakt voor ik me op kan geven dan haal ik het over 2 jaar ook niet....

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:10

Helemaal mee eens. De geruchten ken ik hier ook, dat ze je dan idd afwijzen omdat ze willen dat je eerst M gaat doen.

Toch ga ik ook volgend jaar proberen de Z cursus 'binnen te komen'.
Heb 1,5 jaar geleden IL gehaald, M cursus mag ik nu dus niet doen omdat ik nog geen 2 jaar actief ben.
Anders gaat het toch wel erg lang duren voordat ik Z mag jureren.

Niet geschoten, altijd mis!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:31

Helemaal mee eens en welicht zijn het alleen geruchten en waren de kandidaten op dat moment gewoon niet goed genoeg. Ik ben benieuwd wanneer we wat horen. Wanneer was de sluitingsdatum eigenlijk?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:01

Sluiting is 3 september!

Ik heb inschrijving en motivatie voor de M-cursus klaar liggen, morgen op de bus doen!

njarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:00

Remember schreef:
Sluiting is 3 september!

Ik heb inschrijving en motivatie voor de M-cursus klaar liggen, morgen op de bus doen!

Jij mag hem toch oook nog niet doen. je jureerd nog geen twee jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:12

Ik kan me herinneren dat Remember hem gelijk met mij heeft gedaan en dan jureren we al 2,5 jaar :j

njarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:15

Ze heeft samen met mij de curses gedaan. Das 1/5 jaar geleden.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:48

Ik laat het aan de KNHS over om daarover te beslissen, tegen de tijd dat het examen afgenomen is heb je er 2 jaar op zitten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:50

Het stomme is dat jaren geleden die 2jaars regel heel strak gevoerd werd, toen ineens werd dat losgelaten ofzo, en nu lijkt het weer strak te zijn. Das wel balen want dat betekent dat zodra je je twee jaar jureren erop hebt zitten, je je in kunt schrijven maar......dat jaar wordt dan niet de M maar de Z cursus uitgeschreven, moet je dus nóg een jaar wachten!

Maar geef Remember gelijk hoor, gewoon proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:27

O je was wel een jaar later dan ik :D Bij mij komt het wel goed uit, jureer nu 2,5 jaar.. Maar jaar ervoor of erna en je moet idd 3,5 jaar wachten..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:45

Ja, want ze hebben liever ook niet dat je de M overslaat. Volgend jaar heb ik er 2 in de Z2 gehad, dus dan zou ik ook direct de Z kunnen doen maar mijn voorkeur gaat toch uit naar eerst M :j

judith1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:07

Goh ik lees deze topic nu en moet jullie zeggen dat het al een tijdje 'jeukt' om de M jurycursus te willen gaan doen.
Ben nu 5 jaar IL jury heb ondertussen 2 paarden in het Z (niet dat dat wat uitmaakt) en twijfel gewoon nog een beetje ivm de tijd enzo.
Ik woon in Oost-Brabant, tegen de limburgse grens en mijn cursus IL was toendertijd in Wanroij 10 min rijden dus dat was wel gemakkelijk.
De cursus werd toendertijd gegeven door Frits Nijskens maar volgens mij doet hij dit niet meer. Ik was zeer te spreken over hem.
De voorselectie word natuurlijk in Ermelo gegeven maar ben toch errug benieuwd waar we heen mogen voor de 7 avonden als ik er überhaubt doorheen kom.
Een kennis van mij probeert dit jaar voor de 3e achtereenvolgende keer door de selectie heen te komen een jong iemand, snap er niets van dit is toch eigenlijk absurpt? Zij is ook al 5 jaar jury IL.
En de mensen maar zeuren dat er zoveel oudjes zitten te jureren...zucht
Ik blijf deze topic volgen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:48

Hey Judith! Goeie tip ;-) Laten we ons met z'n 2-en opgeven, en dan zien we wel of ze ons willen hebben!

Lijkt me prachtig....

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:05

judith1978 schreef:
Goh ik lees deze topic nu en moet jullie zeggen dat het al een tijdje 'jeukt' om de M jurycursus te willen gaan doen.
Ben nu 5 jaar IL jury heb ondertussen 2 paarden in het Z (niet dat dat wat uitmaakt) en twijfel gewoon nog een beetje ivm de tijd enzo.
Ik woon in Oost-Brabant, tegen de limburgse grens en mijn cursus IL was toendertijd in Wanroij 10 min rijden dus dat was wel gemakkelijk.
De cursus werd toendertijd gegeven door Frits Nijskens maar volgens mij doet hij dit niet meer. Ik was zeer te spreken over hem.
De voorselectie word natuurlijk in Ermelo gegeven maar ben toch errug benieuwd waar we heen mogen voor de 7 avonden als ik er überhaubt doorheen kom.
Een kennis van mij probeert dit jaar voor de 3e achtereenvolgende keer door de selectie heen te komen een jong iemand, snap er niets van dit is toch eigenlijk absurpt? Zij is ook al 5 jaar jury IL.
En de mensen maar zeuren dat er zoveel oudjes zitten te jureren...zucht
Ik blijf deze topic volgen.

Hea Judith,jij hebt samen met mij de cursus gedaan,wij kwamen altijd met 4tjes vanaf de andere kant Noord-Brabant ;)
Had ook al mail gekregen van de vereniging,dat je je kon opgeven en zit ook te wikken en wegen,heb toch wel zin in de M-cursus!

Van de ene kant zou ik het graag willen gaan doen,en van de andere kant ben ik bang voor de afstand in de avonduren,waren toch flinke afstanden en lange avonden,maarja van de andere kant vond het altijd zeer gezellig en als je met meer personen kunt rijden zoals wij vorige keer gedaan hebben,duurt de reis ook niet zolang.
En het zijn maar 8 lesavonden ,na de 4de avond het theorie examen,sluitingsdatum is 3 september,heb nog even bedenktijd dus.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:22

Is er gisteren misschien iemand naar de info-avond geweest? Ik kon niet, maar ben wel benieuwd wat er gezegd is daar.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:53

Ik ben geweest! Wat wil je precies weten?
Ze hebben uitgelegd wat je kan verwachten met de selectiedag en dat mensen het niet als drempel moeten zien

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:02

Alles :D Gewoon een samenvatting van wat er is gezegd, zijn er tips gegeven, wat verwachten ze?
willen ze alleen maar mensen die zesduizend paarden in het Z hebben gehad?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:10

Nouja het was een heel verhaal dus zal mijn aantekeningen er eens bij pakken ;)
Zal even een samenvatting geven wat ik opgeschreven heb:
- 10 cursusavonden van 2,5 uur, de groep bestaat uit max 20 mensen
- op examen 6 combis L2 jureren
- Je moet min 5x per jaar jureren voor behoud van je jury licentie
-Dat je als Jury niet als Instructeur naar een combinatie moet kijken
- Het is belangrijk goede combinaties te regelen in je lessen en examen anders graaf je je eigen graf vertelde ze

Over de toelating:
Motivatiebrief was erg belangrijk, vertel alles over jezelf en je paardensport ervaring, van wedstrijd rijden tot schrijven bij juryleden etc. (let op spelfouten ed)
Je moet thuis een metaprofiel test maken, deze serieus invullen (zijn erg rare vragen niet paard gerelateerd)

Van de 3 onderdelen van de toelating:
1. Intakegesprek
2. Metaprofiel
3. Beoordelen van 3 combis (de punten onderin van een proef en op volgorde van klassering zetten

Mocht je 2 van de 3 dingen goed hebben dan ben je al toegelaten

Als je dit jaar er niet doorheen zou komen mag je het volgend jaar gewoon weer opnieuw doen

En er werden wat vragen verteld die je in je intakegesprek kan verwachten:
- wat doe je als je als instructeur je leerling moet jureren?
- wat doe je als er een ouder naar je toe komt met een video omdat ze het niet eens is met de punten

Dat was het wel zo'n beetje!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:15

Urielle schreef:
Alles :D Gewoon een samenvatting van wat er is gezegd, zijn er tips gegeven, wat verwachten ze?
willen ze alleen maar mensen die zesduizend paarden in het Z hebben gehad?

Dat was hier toch al vermeld, dat de groepen zo divers zijn.
Van mensen die maar 1 paard M1+2 gehad hebben, en mensen die tot aan de lichte tour gereden hebben met meerdere paarden.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:21

Ik ben ook erg geintereseerd de jury cursus te gaan doen, vorig jaar was ik al aan het twijfelen en nu weer :+
Mij houdt de afstand een beetje tegen, naar Deurne vind ik nog wel ok, het intake gesprek is dat altijd in Ermelo?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:24

Attitude schreef:
Dat was hier toch al vermeld, dat de groepen zo divers zijn.
Van mensen die maar 1 paard M1+2 gehad hebben, en mensen die tot aan de lichte tour gereden hebben met meerdere paarden.

Ja dat klopt, maar ik kan me voorstellen dat het ook nog afhangt van het aantal aanmeldingen in je regio :)

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:27

intake zou voor jou dan in deurne zijn. Het is deurne of ermelo