Mening juryleden gevraagd: Zomertenue.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Mening juryleden gevraagd: Zomertenue.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:32

Het mag niet. Maar op de Almelose Ruiterdagen heb ik allerlei kleuren en shirts als zomertenue gezien bij de dressuur en die mensen werden niet uitgesloten.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:37

Ff offtopic ;)

Zag deze week trouwens iemand in de L1 rijden met een.... ja echt.... BOLHOED op... :D
Diegene is notabene nog jury ook!!!

Hoezo oude stempel???
Gelukkig hoefde ik die combi niet te jureren, want ik had diegene echt uitgesloten! Ga je cap maar halen! (of mss dacht diegene dat een bolhoed minder zweette dan een cap??? :D)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:48

Vandaag heb ik gelukkig ook mogen starten in zomertenue.
Hoewel ik een KL showshirt heb met embleem, deed de jury niet moeilijk (ik ben vóór aanvang van mijn proef met paard en al naar de jury gereden en heb het gevraagd). Officieel mag je dus niet met logo's of emblemen starten, maar met dit weer knijpen ze een oogje toe. Ik werd trouwens 1e en 3e met 8-en voor verzorging.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:53

ik heb net ook gestart had natuurlijk alleen geen blouse met korte mouwen dus 1 met lange mouwen aan en had 2 x een 8 voor verzorging.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:10

Vandaag gestart met een witte blouse zonder mouwtje (heeft wel een hele mooie afwerking en is eigenlijk een gewone blouse met iets opstaande kraag, plastron om en rijden maar, het was ZO heet!!!!
Eerste jury zei dat het eigenlijk niet mocht maar dat het er netjes uit zag en ik dus gewoon mocht rijden, tweede gevraagd en gaf aan lekker gfaan rijden je ziet er netjes uit.... ik heb ook weer een aantal zien rondrijden met een blouse waar je wel een tent van kunt maken en dan weet ik heel zeker dat de jury liever naar mijn mouwloze blousje kijkt dan naar een wapperend gewaad :D

Volgende week doe ik gewoon braaf een shirt met mouwtje aan, als het warm is!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:13

Ik heb vandaag geschreven op wedstrijd, en moest bij iedereen die wel een jasje aanhad, opschrijven, netjes in volledig tenue. :+

Ik zou het zelf ook doen denk ik, vind het gewoon leuk staan. :D

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:03

Vandaag heb ik ook wedstrijd gereden in mijn wedstrijd tshirt met korte mouwen. Een kennis heeft vandaag in een gewoon beige tshirt gestart, geen van de juryleden deed er moeilijk over.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:04

voor zover het in het regelement staat mag je ook met een lichtgekleurde blouse starten toch als ik het goed heb?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:09

Ja, dat mag. Maar dus geen T-shirts en mouwloze hemdjes e.d.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:15

oke dan moet ik daar even rekening mee houden moet nog een nieuwe gaan halen heb nu alleen met lange mouwen.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:32

TessaVB schreef:
Ik heb vandaag geschreven op wedstrijd, en moest bij iedereen die wel een jasje aanhad, opschrijven, netjes in volledig tenue. :+

Zeg je nu MOEST?????
Dat vindt ik raar want bij ons werd het omgeroepen en toen gingen de jasjes masaal uit... Ik vindt dat als het toegelaten wordt je dan niet een compliment hoeft te krijgen als je besluit je jasje aan te houden, of een punt meer...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:08

TessaVB schreef:

Persoonlijk vind ik het jammer als een jury zo redeneerd. Het was 30 graden gisteren. Dan is een zomertenue toegestaan - met een goede reden. En dan hoef je rijden met een dik jasje niet te gaan belonen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:11

Er staat toch niet bij dat ze meer punten kregen omdat ze een jasje droegen? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:12

Volgens mij mag de KNHS in de jury-opleiding wel eens gaan aangeven hoe gevaarlijk een hitteberoerte kan zijn...
Vind het echt onverantwoordelijk gedrag van zo'n jurylid.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:13

Dat is geen onverantwoordelijk gedrag van de jury, ze geeft gewoon complimenten dat iemand in deze hitte toch met jasje rijdt. De jury staat het zomer tenue niet zelf toe, dat doet de federatievertegenwoordiger. Dat je als ruiter dan zelf kiest om met jasje te rijden, kun je de jury niet aanrekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:16

...en met dat compliment stimuleert ze ruiters tot het dragen van een jasje met hoge temperaturen en ik vind dat onverantwoord.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:17

Nee, ze zou pas stimuleren door iemand met jasje een hoger cijfer te geven dan iemand zonder jasje, en dat heb ik nergens zien staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:24

Ik vind een compliment stimulerend, dat jij dat niet zo vind is jouw zaak, ik ga daar verder geen discussie over aan.
Dit is gewoon mijn mening.
Met 30 graden sporten in een volledig ruitertenue is gewoonweg ongezond en mag mijn inziens op geen enkele manier gestimuleerd worden, ook niet door complimenten.

MiriamP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:00

Gisteren op wedstrijd geweest en het was loeiheet! Echt niet normaal meer. Alle jury's van B tot Z gaven direct de goedkeuring voor het zomertenue. Dus het lijkt mij dat zij dan niet kijken of het mooier is met of zonder jasje (2 x winst dus .............. :D )

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:05

judithh schreef:
voor mij part ga je in je blote kont.. zolang je, je paard maar voor elkaar hebt en een fijne proef rijd! ;)

En bij mannelijke juryleden krijg je voor het tenue van judithh vast een 10! ~~}> :D

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:05

KarinvdM schreef:
Er staat toch niet bij dat ze meer punten kregen omdat ze een jasje droegen? :?

IK zeg toch ook niet dat ze meer punten kregen :?

Ik zeg dat ik het raar vindt dat een jury dat op een coupon zet, federatie vertegewoordier heeft toestemming gegeven, waarom het dan complimenteren op de coupon?
ALS er meer punten voor zouden worden gegeven dan zou ik denk ik als ruiter zonder jasje niet heel erg blij worden denk ik, dan wordt je namelijk benadeeld! :(:)

Ik vindt dat ze in het regelement op moeten nemen aansluitend shirt want van het weekend zag ik ook mensen met een bijna luchtbalon / tent achter zich aan zwaaien, kan een jury niet mooi vinden lijkt mij en staat alles behalve netjes.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:07

MiriamP schreef:
Gisteren op wedstrijd geweest en het was loeiheet! Echt niet normaal meer. Alle jury's van B tot Z gaven direct de goedkeuring voor het zomertenue. Dus het lijkt mij dat zij dan niet kijken of het mooier is met of zonder jasje (2 x winst dus .............. :D )

Me to! 2x winst en 1ste en 3e :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:37

Ik vind er niets mis mee als een jurylid dat op een coupon zet. In punten mag het uiteraard niet uitmaken. Een jasje is nu eenmaal netter dus waarom zou je dat niet op de coupon mogen zetten?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:49

Scandicnr1 schreef:
IK zeg toch ook niet dat ze meer punten kregen :?

Dat zei ik toch ook helemaal niet? :?

Ik zie het hele probleem niet, de betreffende jury houdt blijkbaar van stijl.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:05

Wat ik jammer vind dat dat de juryleden er een eigen interpretatie op nahouden en de regels niet allemaal hetzelfde hanteren........
(wat kennelijk nu wel zo is, gezien de reacties in dit topic)