de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:49

Le_onie schreef:
Ik heb ook alleens gehad, dat er maar 28 punten in waren gevult op mijn coupon. kwaad dat ik was, maar ik was helaas al thuis. kan me gewoon 6 punten schelen ?

Dat klopt volgens mij niet helemaal hoor. Als je op twee onderdelen niet gepunt wordt, en je gemiddelde in de proef is een 6, dan scheelt het 12 punten. Das nogal een erg groot verschil. Ik tel altijd mijn coupons na voordat ik wegga!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:56

kleinvosje schreef:
Le_onie schreef:
Ik heb ook alleens gehad, dat er maar 28 punten in waren gevult op mijn coupon. kwaad dat ik was, maar ik was helaas al thuis. kan me gewoon 6 punten schelen ?

Dat klopt volgens mij niet helemaal hoor. Als je op twee onderdelen niet gepunt wordt, en je gemiddelde in de proef is een 6, dan scheelt het 12 punten. Das nogal een erg groot verschil. Ik tel altijd mijn coupons na voordat ik wegga!

Dan nog niet, want meestal wordt er uitgegaan van 180 pnt min alle minnen (1,2,3,4,5) en plus alle plussen (7,8,9,10) Als er dan 2 punten missen maakt het niks uit.. Tenzij het onderdelen waren waarvan je weet dat je er vaak 7/8 op hebt, dan kost het 1 of 2 punten..

kleinvosje

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:58

Reken eens mee dan. Als je voor een proef waarbij alle onderdelen ingevuld zijn, 186 punten rijdt, dan klopt het gewoon. Rijd je dezelfde proef, maar vullen ze twee cijfers niet in, met als gemiddelde een 6, dan komen er dus 12 punten niet op te staan. Weg winstpunt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:02

kleinvosje schreef:
Reken eens mee dan. Als je voor een proef waarbij alle onderdelen ingevuld zijn, 186 punten rijdt, dan klopt het gewoon. Rijd je dezelfde proef, maar vullen ze twee cijfers niet in, met als gemiddelde een 6, dan komen er dus 12 punten niet op te staan. Weg winstpunt...

Nee hoor, zoals ik het optel niet.. Ik ga altijd uit van 180 en dan ga ik plussen en minnen met de voldoendes en onvoldoendes.. Als er dus niks staat ingevuld tel je niks mee.. Alleen tijdens het tellen zou het je wel op moeten vallen dat de cijfers missen en dan ga je er mee naar de jury.. Maar zou het je niet opvallen, dan haal je ze er niet af..

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:03

Enorm vermakelijk al die verhalen, vooral wanneer ruiters bewust iets fout doen (alleen keertwendigen naar rechts omdat links niet gaat, lichtrijden omdat doorzitten niet gaat) en de jury dat niet doorheeft. Nog nooit een haar op mijn hoofd over nagedacht om iets opzettelijk anders te doen omdat dat beter uitkomt...

Foutrijden geloof ik nog nooit gedaan. Wel gehad dat punten op mijn protocol ontbraken en na beklag bij de jury kwam er dan een 6 op, schiet je dus ook niks mee op als je dat onderdeel normaal voor een 7 uitvoert.

Bij schrijen ook wel gehad dat de jury vroeg wat het totaal aantal punten was en zijn punten voor de laatste onderdelen zo gaf dat het geen 179 proef werd, maar juist 178 of 180 afhankelijk of de proef winstwaardig was of niet.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:03

de manier waarop relaxed dit beschrijft is de wijze waarop ik het tot nog toe bij ieder secretariaat gezien heb. Daarbij worden dus op voorhand alle onderelen op 6 gezet, en alles wat lager of hoger is erbij opgeteld en er weer afehaald. De vergeten onderdelen zijn dan dus voor een 6 meegeteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:04

texelse schreef:
de manier waarop relaxed dit beschrijft is de wijze waarop ik het tot nog toe bij ieder secretariaat gezien heb. Daarbij worden dus op voorhand alle onderelen op 6 gezet, en alles wat lager of hoger is erbij opgeteld en er weer afehaald. De vergeten onderdelen zijn dan dus voor een 6 meegeteld.

Het is toch ook niet te doen om al die coupons met een rekenmachine op te tellen... 6+6+7+5+3+8+6+6+6.... Pff, dan wil er niemand meer tellen :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:05

Relaxed schreef:
kleinvosje schreef:

Nee hoor, zoals ik het optel niet.. Ik ga altijd uit van 180 en dan ga ik plussen en minnen met de voldoendes en onvoldoendes.. Als er dus niks staat ingevuld tel je niks mee.. Alleen tijdens het tellen zou het je wel op moeten vallen dat de cijfers missen en dan ga je er mee naar de jury.. Maar zou het je niet opvallen, dan haal je ze er niet af..

Precies.

@ Kleinvosje.
Bijna niemand telt alle punten bij elkaar op in de vorm van:
6+7+5+6+6....

Eigenlijk doet iedereen (dat is namelijk veel sneller..)
Eerst alle minpunten tellen.
er staan bijvoorbeeld 5 x 5 op en 1 x een 4. dan heb je dus -7 (180-7= 173.)
Dan tel je alle pluspunten op, Bijvoorbeeld. 5 x 7 en 2 x een 8 = 9plus punten.

Dan pak je die 173 + 9 = 182....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:07

Ik ben het niet met je eens relaxed. uitgaande van 180 op 30 onderdelen, moet je bij 180 op 28 onderdelen op 12 onderdelen een 7 gescoord hebben. Dan heb je volgens mij 180 op 28 onderdelen. Reken maar uit: 28x6= 168, 30x6=180.

Ja, zo reken ik ook, eerst de plussen en dan de minnen, alleen let ik er daarbij wel op dat alle onderdelen ingevuld zijn. Dan kun je namelijk geen fouten maken en zie je een cijfer er niet tussen staan, kun je die nog aan de jury vragen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:09

Ja maar als een secratariaad een cijfer niet ziet tellen ze hem niet mee.
Niet in de min en niet in de plus.
Dus tellen ze een 6.

Als je op dat onderdeel een 8 zou hebben gehad zou je dat dus 2 punten kosten geen 6 punten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:12

Ja, op die manier wel ja. Tis maar hoe je het bekijkt...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:14

Mijn eerste wintspunt op een van onze fokmerrie het ik te danken aan een fout van de jury.
Had de merrie mee om te kijken hoe ze zich zou gedragen op concours terwijl de rechtergalop er eigenlijk nog niet op zat.
Ben dus aan het galoperen op de reacterhand (was al blij zat dat ze zomaar goed aansprong), wil de volte opdraaien en toetert de jury ineens dus ik neem haar terug naar stap en kijk de jury dom aan van wat doe ik fout.
Bleek de jury perongeluk op de toeter te hebben gedruk en mag ik dus gewoon verder rijden bij het volgende punt.
Voor de volte in galop heb ik toen een 8 gekregen omdat ik keurig stopte bij de toeter wat net genoeg was om op een wintstpunt uit te komen.
Achteraf wel eerlijk geweest tegen de jury die er wel om kon lachen.
Merrie nooit meer meegenomen op concours maar dat winstpunt namen ze me niet meer af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:15

Daarom zei ik ook dat het tijdens het tellen wel op zou moeten vallen, maar dat gebeurt niet altijd..

Jouw voorbeeld klopt echt niet.. je doet namelijk niet 28 x 6 omdat je al uitgaat van een gemiddelde van 180..

Voorbeeld:
10 cijfers: 6 8 6 5 5 6 6 7 6 4
Gemiddeld te behalen is (6*10) 60 pnt.. Ik ga optellen.. 60-1-1-2=56 +2+1=59 pnt
Vallen de laatste 2 cijfers weg (dus de 6 en de 4) ga je nog steeds uit van gemiddeld 60 pnt. Dan krijg je 60-1-1=58 +2+1=61 pnt..
In dit geval krijg je dus alleen een verschil door de 4.. Die 6 die mist maakt niks uit..
Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen..

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:22

2 weken geleden van mijn paard afgestuiterd en een erg pijnlijke rug als gevolg. Rijden gaat gewoon goed alleen doorzitten (wat normaal al een aandachtspunt is) ging echt helemaal niet. Dat deed zo'n zeer. Had zondags wedstrijd, al betaald dus dacht ach rijden gewoon mee, B dus verlies hoef ik niet bang voor te zijn.
Ervoor gekozen om niet de halve volte door tezitten maar pas voor het aanspringen. Verwachte minimaal 2 vieren voor dit onderdeel maar had 6 en 7's :)
De jury had het denk ik helemaal gemist! :) of me giga gematst :)

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:24

kleinvosje schreef:

Dat is de enige manier waarop de punten geteld worden. Anders is het echt niet te doen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:11

ik had een tijdje geleden dat ik van hand moest veranderen in middengalop dan in contra verder gaan. Bij C eenvoudige gelopswissel.
Mijn paard sprong een mooi changement aan het eind van de diagonaal, dus ik neem hem snel naar draf en spring weer contra aan om bij A een eenvoudige wissel te maken.

stond er op het protocol, paard valt uit galop := Ze had dus de wissel ff gemist en dus ook nei tdoor gehad dat hij niet meer in contra zat

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:12

Symphonic schreef:
kleinvosje schreef:

Dat is de enige manier waarop de punten geteld worden. Anders is het echt niet te doen.

toch heb ik het wel gehad hoor, was alleen nog op wedstrijd dus hebben het nog aangepast.. had ik ivm 1wp 2 wp in die proef :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:19

Dan ben ik nog niet helemaal gek ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:11

kleinvosje schreef:
Dan ben ik nog niet helemaal gek ;-)

Nee je hebt altijd nog (heel enkele) van die secretariaten die op die manier tellen, maar erg tijdrovend en imo een veel grotere kans op fouten.. :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:16

Is zo, maar ik heb ook al wel eens secretariaten gehad die digitaal werkten, en dan gaat het ook niet uitkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:17

kleinvosje schreef:
Is zo, maar ik heb ook al wel eens secretariaten gehad die digitaal werkten, en dan gaat het ook niet uitkomen...

Hoe werkt dat dan? Gaan ze dan alle cijfers in excel oid zetten? :+ Dan is de kans op fouten nog erg groot of je moet 3 x checken en dan is het nog erg tijdrovend..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:20

ja, zo gaat dat ja. Is inderdaad tijdrovend. En ook mensen maken fouten inderdaad...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:28

Ben dus niet de enigste geluksvogel hier :D

Z1 proef, na de rechter galop, moet je de hele linker nog aan het eind.
Lezer roept A afwenden en groeten....
Ik roep nog nietus, moet de andere galop nog, zei roept terug A AFWENDEN!!
en braaf als je bent doe je dat..

Had inderdaad hele linker galop niet gereden.
Dat is aanspringen, volte 8 m, uitgestekte galop etc..
Ik had overal punten voor.... zelfs een 5 voor de volte met sprongverlies!!!

Jury heeft het dus niet gezien en geheel zelfstandig gedacht wat gemist te hebben en
ter plekke punten verzonnen.
Kreeg protocol pas toen ze al weg waren... 204 punten, dat is winst _O-

Ach niemand is onfeilbaar... Heb hier al gelezen dat het vaker gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:31

een keer moest ik doorzitten maar bleef doodleuk lichtrijden.. had toch nog een 6 :D alleen het stond wel bij het commentaar, dus echt 'niet gezien' was het niet..

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:33

kleine volte links gevolgd door kleine volte rechts.. verkeerd om rijden, dus eerst rechts en dan links.. keertwending verkeerde kant op.. zelf een keer twee keer een linkse keertwending gereden.. niets gezien.
en een keertje dat mijn paard changeerde in de contra, ik terug in draf springt ie weer in goede galop aan, toen maar gechangeerd naar de contra, kreeg ik een 7... 'goed opgelost'. haha!