Waar een jury zich aan ergert

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:02

Ze vragen mij vaak of ik kom schrijven of met wie ik mee ben om te schrijven :+

@Crossmonster, hier is het idd heel normaal om de papieren te laten zien, maar ook al hoef je die niet te laten zien, dan nog kan je ff komen om je naam te zeggen toch? Neem aan dat jullie ook zonder de papieren wel ff naar de auto lopen?

Zaterdagmiddag moest ik jureren, zou om 13 uur beginnen, ik was er netjes rond half 1. Komt ze bij me dat de andere jury zich de dag ervoor ziek had gemeld en dat de vervangende jury pas om half 2 kon komen en ze dus een half uur later begonnen... Heb toen maar gevraagd waarom ze mij niet ff hadden gebeld daarover.. Stond ik daar bijna een uur te wachten :( Alsof ik niks beters heb te doen, had ik ook een half uur later van huis weg kunnen gaan.. :n

CM_

Re: Waar een jury zich aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:57

Flex, hier meld niet de voorlezer, maar gewoon de ruiter zich bij binnenkomst.

Bijna alle ruiters melden zich het eerste rondje bij de jury.
Maar dus niet de voorlezer :n

Hoe doen de mensen dat dan bij jullie die in hun eentje op concours zijn?
Die zijn er hier ook zat, die op concours nog een voorlezer moeten regelen.
En die dus niet alle papieren etc mee te paard nemen.

Ook op de kleinere concoursen word hier gewoon alleen aangemeld door ruiter en verder niets van papierwerk getoont.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:17

@Relaxed, zoiets dergelijks heb ik ook weleens meegemaakt.
Ze belde me die ochtend op dat ze erg inliepen vanwege uitvallers en dus een uur eerder wilde beginnen met mijn rubrieken, prima, ik kon wel dus ik zou daar een uur eerder zijn.
Kom ik daaraan, zijn ze dusdanig uitgelopen dat we op de oorspronkelijke tijd zouden beginnen!!!
(de jury ervoor had er een handje van iedereen na afloop te voorzien van persoonlijk commentaar)
Bij de vraag waarom ze me dan niet alsnog even gebeld hebben krijg je simpelweg het antwoord: vergeten :?
En bedankt!! Zit ik daar een uur voor nop! :(

@Crossmonster, hier melden de lezers ook altijd de ruiters aan en laten dan direct de papieren zien.
Mensen die alleen op concour zijn en dus de papieren in de auto hebben liggen mogen na afloop de papieren komen laten zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:24

@Crossmonster:
Ik ben ook gewend dat de voorlezers de ruiters/amazones aanmelden. Als ruiters alleen zijn dan melden zij zich wel zelf, of vragen een ter plekke geregelde voorlezer om dat te doen.

We hebben zelfs eenmaal een amazone gehad die zo'n groot paard had dat ze er zonder kruk niet op kon komen. Zij leverde het paspoort ed in bij de organisatie, zodat het tussen de coupons kon en de jury het op die manier zou zien. Wij waren als organisatie een beetje huiverig, maar zij wilde het persé zo doen, op eigen risico. "Want als ik af moet stappen om mijn papieren te laten zien kom ik er niet meer op!"

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:01

Toch vreemd dat dat zoveel scheelt per regio.

Ook bij de pony's hier is het normaal dat de ruiter zich meld, en niet de voorlezer.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:48

Ik lees veel dat de jury's het jammer vinden/ zich ergeren aan het feit dat ruiters/amazones na afloop nooit iets vragen. Nu ben ik slechts een manegeruiter die alleen fanatiek aan FNRS wedstrijden meedoet. Mijn ervaring is dat 8 van de 10 keer de jury spoorloos is.

Gister heb ik voor het eerst de F12 gestart en ik heb nu toch even een vraag over het wijken. In het boekje staat duidelijk maar 5 meter wijken, daarna rechtuit. Dan moet je toch niet tot de hoefslag, en tot welke hoogte moet ik dan wijken, ik krijg er ondanks het commentaar niet echt een duidelijk beeld van?

Ik ga het morgen anders ook wel even in de les vragen, maar bij het hals strekken lukt me ook niet echt altijd om het paard ook echt met hals en hoofd te laten dalen, iemand tips?

verder zien jury's ook best wel eens iets over het hoofd. Zo sprong ik idd bij de 1e galop verkeerd aan (is de moeilijke kant van het paard) dit probeerde ik te corrigeren, toen ging het weer fout. Toen corrigeerde ik nog een keer en toen zat ie goed, helaas is dat niet gezien.. Maarja niet dat het uitmaakt heb de proef helaas niet gehaald. Ik hoop de volgende keer beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:53

crossmonster schreef:
Flex, hier meld niet de voorlezer, maar gewoon de ruiter zich bij binnenkomst.

Bijna alle ruiters melden zich het eerste rondje bij de jury.
Maar dus niet de voorlezer :n

Hoe doen de mensen dat dan bij jullie die in hun eentje op concours zijn?
Die zijn er hier ook zat, die op concours nog een voorlezer moeten regelen.
En die dus niet alle papieren etc mee te paard nemen.

Ook op de kleinere concoursen word hier gewoon alleen aangemeld door ruiter en verder niets van papierwerk getoont.

De ruiter doet het soms idd ook wel, maar toch moet er nog iemand komen met de papieren en dat is eigenlijk nooit de ruiter zelf :n Mensen die hier alleen op concours gaan regelen vaak iemand om voor te lezen en diegene heeft dan ook de papieren. Zo ken ik iemand die met een rugtasje op het paard stapt en die geeft ze aan degene die ze bereid heeft gevonden om te lezen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:57

winnietje3 schreef:
Ik lees veel dat de jury's het jammer vinden/ zich ergeren aan het feit dat ruiters/amazones na afloop nooit iets vragen. Nu ben ik slechts een manegeruiter die alleen fanatiek aan FNRS wedstrijden meedoet. Mijn ervaring is dat 8 van de 10 keer de jury spoorloos is.

Gister heb ik voor het eerst de F12 gestart en ik heb nu toch even een vraag over het wijken. In het boekje staat duidelijk maar 5 meter wijken, daarna rechtuit. Dan moet je toch niet tot de hoefslag, en tot welke hoogte moet ik dan wijken, ik krijg er ondanks het commentaar niet echt een duidelijk beeld van?

Ik ga het morgen anders ook wel even in de les vragen, maar bij het hals strekken lukt me ook niet echt altijd om het paard ook echt met hals en hoofd te laten dalen, iemand tips?

verder zien jury's ook best wel eens iets over het hoofd. Zo sprong ik idd bij de 1e galop verkeerd aan (is de moeilijke kant van het paard) dit probeerde ik te corrigeren, toen ging het weer fout. Toen corrigeerde ik nog een keer en toen zat ie goed, helaas is dat niet gezien.. Maarja niet dat het uitmaakt heb de proef helaas niet gehaald. Ik hoop de volgende keer beter :)

Hoezo is dat niet gezien? Als je 2 x verkeerd aanspringt is het gewoon al een dikke onvoldoende.. De jury heeft vast wel gezien, maar kan er dan al geen voldoende meer voor geven.. :n
En wijken in het L1 is minimaal 5 meter, dat staat ook duidelijk in die regel, als iemand (goed!) tot aan de hoefslag wijkt is dat prima, maar wat ik vaak zie is dat ze het laatste stuk naar de hoefslag 'vallen' en ja, dan gaat het cijfer omlaag.. Je kan dus beter 5 meter goed laten zien dan 10 meter waarin die op het eind toch nog fout gaat.. Maar ik weet dus niet hoe dat bij de FNRS staat omschreven.. :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:01

Ja idd jammer dat er zo weinig mensen naar me toe komen achteraf maar dat ik wel enorm vuile blikken toegeworpen krijg alsof ik een stuk vuil ben. En dan zit je daar een paar uur voor je lol/hobby....
Het is een hondenbaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:04

Flex, bij fnrs zijn de regels heul anders .

Als paard verkeerd aanspringt, maar ruiter probeert te corrigeren wor dat toch al gauw een 6, dit omdat ze bij fnrs jureren op de ruiter, niet op de combi.

Ik heb vaak geschreven bij fnrs juryleden, en de meesten jureerden dus zo.
Corrigeert de ruiter niet , of probeert de ruiter het niet eens te corrigeren, dan volgt een dikke onvoldoende.
Halsstrekken word door de meesten als voldoende beoordeeld als de ruiter de teugels gewoon netjes langer laat worden , ookal volgt paard de hand niet.
Op veel maneges rijden ze voor fnrs wedstrijden niet eens los, dus kun je ook niet verwachten dat de ruiter het paard in de hand kan stellen.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:42

crossmonster schreef:
Flex, bij fnrs zijn de regels heul anders .

Als paard verkeerd aanspringt, maar ruiter probeert te corrigeren wor dat toch al gauw een 6, dit omdat ze bij fnrs jureren op de ruiter, niet op de combi.

Ik heb vaak geschreven bij fnrs juryleden, en de meesten jureerden dus zo.
Corrigeert de ruiter niet , of probeert de ruiter het niet eens te corrigeren, dan volgt een dikke onvoldoende.
Halsstrekken word door de meesten als voldoende beoordeeld als de ruiter de teugels gewoon netjes langer laat worden , ookal volgt paard de hand niet.
Op veel maneges rijden ze voor fnrs wedstrijden niet eens los, dus kun je ook niet verwachten dat de ruiter het paard in de hand kan stellen.

Hmm nou ik had 2 keer een 4. En er stond als commentaar bij "Geen verschil" en dat commentaar vond ik dus een beetje vreemd aangezien ik uiteindelijk WEL goed zat. Maarja geen drama verder.
En dat van hals strekken is misschien bij de F4 nog zo soepel maar wat hoger niet, dan moet ie ook je hand volgen. Je hebt paarden die het vanzelf doen maar ook paarden die het niet vanzelf doen, en dan moet je er voor zorgen dat ie het wel doet, alleen ik weet niet goed hoe..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:49

Ik stond laatst een keer met een hele symphatieke jury te praten die gewoon werd belaagd door iemand die geen winstpunt had gereden.Ik schrok er gewoon van..het ging zo aggresief en het lag inderdaad aan het paard volgens de ruiter.Want die was er nog niet goed klaar voor maar ze had toch een hoog cijfer verdiend omdat ze het zo goed probeerde vond ze...:-S

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:35

Heb een keer gehad dat de jury zelf de coupons uitdeelde met de prijsuitreiking en commentaar gaf bij het geven aan de ruiter, vond ik best een goede actie eigenlijk! Maar snap ook wel dat dit niet de taak is van de jury, of dat de prijsuitreiking soms erg lang op zich laat wachten. Maar vond het best leuk, want ik weet soms ook echt niet meer wie nou precies de jury is in een volle kantine hoor, en dan zomaar op iemand aflopen doe ik ook niet. Maar meestal heb ik geen vragen en hoeft dat dus ook niet, een duidelijke coupon (+ video) is vaak genoeg. En als er dingen op staan die niet kloppen is dat maar jammer, een jury is ook maar mens..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:59

winnietje3 schreef:

5 meter is een kwart van de korte zijde. Dus tussen de X en de E is 10 meter. Tot de helft dus.

Wat betreft het opnieuw verkeerd aanspringen: na 2 keer corrigeren is het toch heel lastig om voor het aanspringen toch nog een voldoende te krijgen in de F12 hoor!

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:10

Ilja000 schreef:
winnietje3 schreef:

5 meter is een kwart van de korte zijde. Dus tussen de X en de E is 10 meter. Tot de helft dus.

Wat betreft het opnieuw verkeerd aanspringen: na 2 keer corrigeren is het toch heel lastig om voor het aanspringen toch nog een voldoende te krijgen in de F12 hoor!
Ja ik begrijp het wel, vind het ook geen drama :P
Hopelijk gaat het me de volgende keer beter af:) Tnx iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 06:20

Of dat ze je gisteravond om half 11 nog bellen of je as zaterdag kan jureren :(

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:50

Vind je dat een probleem Relaxed? Misschien is er wel meer deelname dan verwacht en willen ze graag iedereen laten starten. Ik zie het probleem niet. Als je kan dan kan je en anders hebben ze pech. :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:53

Nou ik vind half elf gebeld worden echt een probleem hoor, dan sturen ze maar een email ofzo maar ik vind het raar om na half tien 's avonds nog gebeld te worden door een vreemde.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:53

Om half 11 bellen vind ik niet normaal nee :n Nou sliep ik nog niet waardoor ik de telefoon nog hoorde trillen, maar er is een grens.. Dat ze nu pas voor as zaterdag bellen maakt mij niks uit, das niet mijn probleem ;) Handig is anders, misschien hadden ze beter een reserve kunnen aanhouden, maar ik wete niet wat de oorzaak was natuurlijk.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:56

Ze mogen mij nog op de dag zelf bellen of ik kan hoor, als ik kan hebben ze mazzel....maar zo'n tijdstip ben ik niet van gediend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:59

Idd, bellen geen probleem, maar niet zo laat op de avond.. :n Ik denk ook niet dat het meewerkt in het snel vinden van iemand..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:59

Na half 10 al niet meer? Ik bel zelf na 10 uur niet meer naar mensen die ik niet ken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:42

Na half 10 bellen vind ik niet normaal. Je weet nooit hoe laat iemand naar bed gaat. Voor hetzelfde geld staat die persoon iedere dag om half 5 op, dan lig je om half 10 echt wel in bed.

Ik ben ook wel eens gebeld op zondagavond om 10 uur. Ik weet niet eens of ik kon, maar ik vond het zo belachelijk dat ik gelijk nee heb gezegd.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:44

Gister nog een ergernis, ik gaf een ruiter die met een stuiterend paard had afgegroet de kans om nog even rond te rijden. Ging ze door zitten en uitgestrekte draf rijden. Probeer dan juist even de druk eraf te krijgen als je de kans krijgt.

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:57

Anoeska schreef:
Ook een leuke; kindjes van een jaar of 8 die elke keer als ze langs het juryhokje komen 'stralend' naar binnen lachen (denk aan het lachje dat je wel eens bij van die Amerikaanse mini-miss-verkiezingen ziet). Waar halen zulke kleintjes het vandaan, denk ik dan.

ja, ik ken ook wat al te fanatieke mensen die hun kleine kinderen aan het opfokken zijn met als je je best doet en je wint! dan krijg je dat en dat..
vind je het gek dat die kinderen opeens gaan slijmen die denken snel even winnen,

ik las ook ergens anders over een anti-fries jury en ja er zijn gewoon jury's mijn vriendin heeft erbij geschreven die fjorden of friezen niet goed vinden, zelfs zei een jury ook een keer tegen mij van ja een fjord maakt een minder mooie middendraf als een gewoon paard.
dus ze zijn er wel alleen de meeste mensen overdreven gewoon te erg, kanje niet tegen kritiek dan niet rijden,

is ook erg leuk om mee te doen aan de wedstrijden waarbij je 2 jury's gelijk hebt:P, toen had ik 160 en bij de ander 193. dusja of het ging slecht of heel goed op hetzelfde moment:P,