Gemeenste jury uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: Gemeenste jury uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:06

_Tamara schreef:
Mijn pony loopt nogal apart, ze loopt met d'r benen naar buiten en sommige jury's denken dat het onregelmatigheid is. Als ik dan een normale, winstpuntwaardige proef rijd, krijg ik van hun 160 punten. Op mijn 1e wedstrijd met haar, kreeg ik op mijn coupon commentaar dat ze spierproblemen had en dat ik naar http://www.spierproblemen.nl moest gaan.. Kom dan gewoon even uit je auto en probeer uit te leggen wat er volgens de jury aan de hand is.. 13 September reed ik mijn L2 debuut, kom ik bij de auto voor tips en bedankje. Je pony loopt hartstikke kreupel, wou je eigenlijk de ring uithalen. Nee, ik vind het niets, kan nergens een voldoende voor geven. Had gelukkig nog 161 punten. Maar we weten zelf dat ze normaal loopt, loopt bij een osteopaat en die zegt ook dat ze perfect in orde is.

zo iets heeft mijn paard ook.
hij kan soms wat onregelmatig lopen in de stap, dan strekt ie met 1 voorbeen niet helemaal uit.
Mijn zus had een wedstrijd en toen begon ie ook weer onregelmatig te stappen. komt die jury(voor de proef) boos uit de auto: ' ja hij is stopkreupel, en jullie moet nu uit mijn ring verdwijnen' mijn vader: ' wij gaan helemaal niet weg, we rijden gewoon de proef punt uit. jury: ' nou denk maar niet dat ik haar een winstpunt geef!'
dus is man weer boos in zijn auto gegaan.
In de proef deed ilard geen pas onregelmatig en toen we de uitslag kregen had ze een dikke winstpunt Vork

kwam ik die jurylid een paar wedstrijden geleden nog tegen op mijn wedstrijd... nou hij herkende ons nog wel Vork Tong uitsteken

we zijn al met ilard( het paard) naar de dierenarts geweest en die zei dat het stijfheid was. dus wij ook nog naar een fysio geweest en die heeft hem een paar keer behandeld en uitgesloten dat het absoluut geen kreupelheid is o.i.d. Lachen

Groetjes Mijke

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:48

Ik vind echt niet dat je een jury dat kwalijk mag nemen. Een stijf paard is geen excuus vind ik. De jury ziet een onregelmatigheid en je moet juist blij zijn dat ze het zien.
Bovendien heb ik als schrijver ook al te vaak pijn in mijn ogen gehad van paarden die duidelijk niet lekker in hun vel zaten maar niet mank waren. Ik snap heel goed dat je daar als jury niet goed tegen kan en dan een beetje kortaf wordt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:29

Sizzle schreef:
Tja hoe hard dat ook mag zijn heeft hij natuurlijk wel gelijk. Als een paard echt geen volume kan krijgen is er toch wel iets mis in de opname en bestaat er een reeel risicio op spier wasting.

Dat kan allemaal prima zijn, maar als een paard afgezien van een iel voorkomen en geen spieropbouw gewoon een kerngezond, glanzend en happy paard is met eerder veel te veel energie dan te weinig, dan ga ik zo'n dier echt niet als weideversiering neerzetten.
Peerd is jarenlang regelmatig doorgelicht op alle mogelijke manieren en er is gewoon geen medisch te ontdekken oorzaak waarom dat dier niet aan wil komen. Nu staat hij gelukkig ietsje ronder, met Subli Seniores Priores, maar daar stop ik ook belachelijke hoeveelheden in. Een dikke gaat het gewoon nooit worden.

En helemaal prima dat een jury dat aankaart met me, in het belang van het paard. Maar wel graag even op een normale manier omgaan met de uitleg. Als er achtereenvolgens wordt gezegd dat ik de waarheid niet spreek en mijn paard aan het kapot rijden ben, terwijl ik heb uitgelegd dat het paard fysiek volkomen in orde is, dan hebben ze aan mij toch een hele verkeerde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:31

Ja daar heb je zeker gelijk in, het moet wel op een normale manier gebeuren idd. Iemand uitfoeteren werkt altijd averechts Ja

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:31

Sizzle schreef:
Ik vind echt niet dat je een jury dat kwalijk mag nemen. Een stijf paard is geen excuus vind ik. De jury ziet een onregelmatigheid en je moet juist blij zijn dat ze het zien.
Bovendien heb ik als schrijver ook al te vaak pijn in mijn ogen gehad van paarden die duidelijk niet lekker in hun vel zaten maar niet mank waren. Ik snap heel goed dat je daar als jury niet goed tegen kan en dan een beetje kortaf wordt.

als jury mag je niet oordelen of het paard kreupel is, want hij is geen dierenarts.
en mijn paard zit zeker wel lekker in zijn vel. waarschijnlijk is het gewoon aangeboren want we hebben al heel vaak de DA en de fysio bij gehad en die konden niks afwijkens vinden...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:36

MI1990 schreef:
als jury mag je niet oordelen of het paard kreupel is, want hij is geen dierenarts.
en mijn paard zit zeker wel lekker in zijn vel. waarschijnlijk is het gewoon aangeboren want we hebben al heel vaak de DA en de fysio bij gehad en die konden niks afwijkens vinden...

Een kreupel paard moet je uitsluiten. Als er geen duidelijke kreupelheid is mag je niets doen en enkel jezelf opvreten in het hokje. Ik zou een jury juist bedanken als ze me kwamen vertellen dat mijn paard niet helemaal in orde lijkt. Maar misschien ben ik wel erg overdreven daarin, ik start vaak ook niet als mijn paard hengstig is aangezien ze dan soms spanning heeft in de rug en dat vind ik niet eerlijk tov het dier. Het moet wel voor beide leuk zijn en bovendien heb je met een half fit paard gewoon niets te zoeken in de ring, zonde van je geld en je tijd.
Of een paard ergens volgens de fysio geen last van heeft zal de jury natuurlijk een worst zijn. Ze moeten beoordelen wat ze zien, niet achteraf met de rontgenfotos ernaast gaan zeggen, goh toch nog knap dat hij met 3 benen zo goed kan galloperen, daar krijgt hij dan een 8 voor.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:39

Sizzle schreef:
MI1990 schreef:

Een kreupel paard moet je uitsluiten. Als er geen duidelijke kreupelheid is mag je niets doen en enkel jezelf opvreten in het hokje. Ik zou een jury juist bedanken als ze me kwamen vertellen dat mijn paard niet helemaal in orde lijkt. Maar misschien ben ik wel erg overdreven daarin, ik start vaak ook niet als mijn paard hengstig is aangezien ze dan soms spanning heeft in de rug en dat vind ik niet eerlijk tov het dier. Het moet wel voor beide leuk zijn en bovendien heb je met een half fit paard gewoon niets te zoeken in de ring, zonde van je geld en je tijd.

nou het is zo: we wisten het al dat hij zo nu en dan onregelmatig loopt. en we weten doordat hij door de fysio en de DA is behandeld dat hij erg absoluut geen last van heeft.... Knipoog
en gelukkig is hij een ruin en heeft ie niet last van hengstigheid Tong uitsteken gelukkig Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:53

MI1990 schreef:
nou het is zo: we wisten het al dat hij zo nu en dan onregelmatig loopt. en we weten doordat hij door de fysio en de DA is behandeld dat hij erg absoluut geen last van heeft.... Knipoog

Maar de jury is idd geen DA en die ziet een onregelmatig dier in de ring en kan niet bepalen of hij daar wel of geen pijn van heeft.
Het is dan logisch dat die daar danwel lage punten danwel een opmerking over plaatst. Als jij steeds de verkeerde kant op zou rijden met het excuus dat je niet kunt lezen gaan ze dat ook niet door de vingers zien. Niet goed = niet goed en geen enkel excuus zal daarbij helpen.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:06

Ik vind dat de opmerkingen over een onregelmatigheid en evt uitsluiting hierdoor niet onder gemeen vallen... Ik heb nu een drietal keer een onregelmatige combi in de ring gehad. Bij twee daarvan heb ik gevraagd om voor de proef even een rondje aan de lange teugel te draven en daarbij was het weg, dus die deden het echt op de teugel. Bij de derde bleef het zichtbaar... maar hij was niet uitgesproken kreupel. Ik heb geadviseerd de proef niet te starten aangezien ik nooit fijn kon punten met een onregelmatigheid zoals het paard liet zien. Toch heeft de combi besloten te starten.. prima, maar fijne punten werden het helaas ook niet.

Als jurylid kun je geen rekening houden met of een paard altijd een afwijking in de takt en regelmaat vertoond. Als je het constateert dan moet je er wat mee,... wanneer het ernstig is moet je dan vind ik echt wel durven en willen uitsluiten en dat is niet gemeen! Het is gemeen om een paard een proef te laten lopen die best wel eens pijn zou kunnen hebben, dat dit niet in alle situaties zo is begrijp ik, maar op die manier zorg je er wel voor dat de paarden die wel pijn hebben ook beschermd worden. Niet gemeen dus, maar eerlijk juist!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:46

Sizzle schreef:

Helemaal mee eens.
Bovendien, als het stijfheid is is dat over als je op een goede manier losrijd en zie je er in de ring dus niets van.
Niet rot bedoeld tegen jou maar een paard wat niet regelmatig loopt hoort imo niet op concours thuis.

Bovendien hoort zoiets ook niet bij gemene opmerkingen, net zoals; paard kan veel meer, dat zou ik juist positief opvatten, extra stimulans om nog beter aan de gang te gaan.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:04

ahja... als je denken dat je het beter weten dan een DA en een fysio dan moeten jullie het maar zelf weten Knipoog
maargoed ga jullie maar weer verder met jullie topic Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:10

Zeg eens eerlijk dan, een paard loopt toch niet zomaar kreupel? Wat zegt je DA dan dat het is?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 18:11

Ik denk niet dat de helemaal de plaats is om uitgebreid dat probleem te bespreken, willen jullie aub weer ontopic verder gaan? Lachen

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:12

stijfheid van het been Knipoog
en het is ook niet echt kreupel wat ik al een keer zei. het is zo: hij stapt met 1 been niet helemaal uit Knipoog maakt dus iets kleinere passen dan met het andere been Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:18

Als het stijfheid is wordt het beter als je aan het rijden bent, als je dus normaal losrijd is het over tegen de tijd dat je in de ring komt Knipoog Zou je dus kunnen voorkomen door iets langer los te rijden/longeren of wat dan ook. Paard veel buiten zetten zal het ook beter van worden.

Maar goed, off-topic maar weer, kom maar op met die gemene reactie's.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik zelf wel wat gemene juryleden heb getroffen en dan kreeg ik altijd zo'n gedachte in mijn achterhoofd; 'als mijn zusje er maar nooit zoeen treft', gelukkig is dat ook nooit gebeurd. Zij is nogal gevoelig en doet echt erg haar best en als zij zo'n gemene opmerking zou krijgen zou ze de eerste 2 weken niet meer op het paard willen, ze is nu 14 trouwens.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 18:31

Nouja.. ik ben nu 1 wedstrijd gereden en ben niet veel gemeners tegengekomen dan.. 'volte niet rond'. ROFL
Dus ik kan (behalve dan dat ik de TS ben) niet veel aan dit topic bijdragen!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:19

MI1990 schreef:
ahja... als je denken dat je het beter weten dan een DA en een fysio dan moeten jullie het maar zelf weten Knipoog

Een jury kan toch niet ruiken dat er een DA en een fysio bij is geweest? Een jury ziet dat op dat moment een paard niet lekker loopt en dat ie best wel pijn kan hebben en dan hoor je als ruiter gewoon uitgesloten te worden vind ik. Ik heb een keer naast een jury gezeten en toen kwam er ook een onregelmatig paard de ring in, jury roept d'r bij zich en er wordt gezegd "ja maar dat doet ie altijd".. Met zo'n paard moet je eigenlijk helemaal niet willen starten, want je houdt het altijd. Een jury ziet een onregelmatig paard en als ie de combinatie dan uitsluit, vind ik het eigenlijk alleen maar logisch.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:22

Inujojo schreef:
MI1990 schreef:

Een jury kan toch niet ruiken dat er een DA en een fysio bij is geweest? Een jury ziet dat op dat moment een paard niet lekker loopt en dat ie best wel pijn kan hebben en dan hoor je als ruiter gewoon uitgesloten te worden vind ik. Ik heb een keer naast een jury gezeten en toen kwam er ook een onregelmatig paard de ring in, jury roept d'r bij zich en er wordt gezegd "ja maar dat doet ie altijd".. Met zo'n paard moet je eigenlijk helemaal niet willen starten, want je houdt het altijd. Een jury ziet een onregelmatig paard en als ie de combinatie dan uitsluit, vind ik het eigenlijk alleen maar logisch.

uhm... als je op dat nog wilt reageren had je me even een PB moeten sturen want het gaat nu wel heel offtopic Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:23

En waarom stuur je bovenstaande reactie dan zelf niet even per pm Verward

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:13

Wou alleen melden, dat wij tot nu toe alleen neutrale tot zelfs positief commentaar op onze coupons hebben staan ! Bloos OK dan!

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:05

Ik heb niet echt gemene uitspraken gehad, maar wel een jury dat ik niet mocht.
Ik had al 1x van die jury gehad, en toen kreeg ik hele lage punten 170-180. Terwijl ik normaal 190-205 kreeg van andere jury's. Dus had ik hem 1 jaar geleden weer (was toen nog in de B). Weer lage punten 180 (valt nog mee als je het vergelijkt met de vorige keer). Dus is mijn instructeur naar de jury gegaan en gevraagd wat ik verkeerd doe. Dus zei ze dat ik te veel deed in de B proef. Er staat enkele passen middendraf, Als de middendraf goed is doe ik gewoon de hele lijn, Maar dat mocht dus niet, want dan liet ik te veel zien voor in de B. Dus ik hoop dat ik de jury nooit weer krijg, maar ze mag alleen maar b T/m l2, en ik ben bijna de L2 uit Haha! .

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:10

bokken123 schreef:
Ik heb niet echt gemene uitspraken gehad, maar wel een jury dat ik niet mocht.
Ik had al 1x van die jury gehad, en toen kreeg ik hele lage punten 170-180. Terwijl ik normaal 190-205 kreeg van andere jury's. Dus had ik hem 1 jaar geleden weer (was toen nog in de B). Weer lage punten 180 (valt nog mee als je het vergelijkt met de vorige keer). Dus is mijn instructeur naar de jury gegaan en gevraagd wat ik verkeerd doe. Dus zei ze dat ik te veel deed in de B proef. Er staat enkele passen middendraf, Als de middendraf goed is doe ik gewoon de hele lijn, Maar dat mocht dus niet, want dan liet ik te veel zien voor in de B. Dus ik hoop dat ik de jury nooit weer krijg, maar ze mag alleen maar b T/m l2, en ik ben bijna de L2 uit Haha! .
Niet banketstaaf bedoeld, maar ik vind je nogal verwend klinken. Lips are sealed
"Hele lage punten 170-180"? - "Weer lage punten 180"???
Dit zijn toch geen (hele) lage punten?? Blijkbaar ben je hoger gewend (190-205 zoals jij zegt), maar niet elke jury jureert hetzelfde. De een geeft je 190, de ander 180 voor wat jij doet. En als jij dan iemand niet mag omdat je geen winstpunten krijgt (of zelfs als je ze wel krijgt van diegene, zoals bij 180!)... Vind 't een beetje raar hoe je erover praat, dit hoort imo ook absoluut niet bij 'gemene uitspraken'. Nagelbijten / Gniffelen

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:21

ja,, zo bedoel ik het ook niet, maar mijn instructeur vond het ook al vreemd, want het was juist een super proef. En van dat ik te veel middendraf deed vond ik wel heel vreemd, want een bekende is ook een jury en die zei dat ook al, als je gewoon goede middendraf hebt, dan moet je het ook laten zien.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:58

oops reactie had een pb moeten zijn

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 02:27

ROFL wat een reacties! ik schrijf regelmatig.... maar soms hoor je de jury wel eens dingen zeggen hoor Bloos! en ik rij zelf ook wedstrijden, dus ben benieuwd wat er allemaal over mij gezegd is wat niet op het protocol stond Haha!

Ik heb een keer geschreven bij een jury die blijkbaar erg veel deelnemers kende, het was echt zo van:

- ohh, die nu de ring inkomt die heb ik vaker gezien...ja, want ze is hertrouwd met een andere man, en die heeft al een aantal kinderen...en van zichzelf heeft ze er ook al 2! nou je zal maar zoveel kinderen hebben he?
- uhhhhh welk onderdeel zijn we nu?

Verward echt serieus waar hoor... en dat vrouwtje maar haar best doen op der proefje...naja, onderdelen die de jury niet gezien heeft worden beoordeelt met een 6, dus heel veel slechter zal deze dame er niet op geworden zijn.
Nagelbijten / Gniffelen