Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

runningkawa schreef:je krijgt gewoon een -1

nina88 schreef:Ik zit in de L2 altijd door in de middendraf, omdat ik dan mijn paard beter op mijn zit terug kan rijden.
Ze vindt het namelijk moeilijk om terug te komen en wordt anders wat zwaar op mijn handen en valt op de voorhand tijdens de overgang terug. Als ik blijf doorzitten is dit beter op te lossen en komt dit mij ten goede in de rest van de proef.
Alleen krijg ik wel 9 v/d 10 keer een opmerking op mijn coupon en een 5. Hoe net de middendraf ook was gereden.
Joto schreef:Het is een M1 proef, volgens mij is dat ook doorzitten tenzij lichtrijden word gevraagd, Iedereen doet zijn best om een goeie en correcte proef neer te zetten, die 2 x midden draf doorzitten is ook niet het einde van de wereld, gewoon doorzitten net als elk ander, anders zou ik geen M proef starten

_10_ schreef:runningkawa schreef:je krijgt gewoon een -1
-1 wordt niet gegeven
Er kan wel een punt worden afgetrokken daarvoor, dus zou je normaal een 7 krijgen wordt het nu een 6
sigrid1182 schreef:@ justbassie...het heeft niets met doorzettinngsvermogen te maken..meer dat het niet fijn is voor mn paard.....en ik hem dus erg stoor en dit dan ook doorwerkt in bv onderdelen er na...
Paard doet alle oefeningen van het M1 netjes...alleen ik kan zelf gewoon slecht doorzitten in de middendraf....ik denk dan gewoon proberen en missch ga ik wel nooit beter zitten..ivm rugproblemen die niet weer overgaan....en kan dus in jou optiek ook nooit promoveren...
volgens de omstander viel t doorzitten erg mee...ik denk dat ik het slechter ervaar dan het er uitziet..
Als de rest goed genoeg is, kun je je 2 3-en voor de middendraf veroorloven en toch een wp rijden (of 2
) just_bassie schreef:sigrid1182 schreef:@ justbassie...het heeft niets met doorzettinngsvermogen te maken..meer dat het niet fijn is voor mn paard.....en ik hem dus erg stoor en dit dan ook doorwerkt in bv onderdelen er na...
Paard doet alle oefeningen van het M1 netjes...alleen ik kan zelf gewoon slecht doorzitten in de middendraf....ik denk dan gewoon proberen en missch ga ik wel nooit beter zitten..ivm rugproblemen die niet weer overgaan....en kan dus in jou optiek ook nooit promoveren...
volgens de omstander viel t doorzitten erg mee...ik denk dat ik het slechter ervaar dan het er uitziet..
Mijn rugproblemen gaan ook nooit weer over, en ook ik moet soms enorm hard op mn kiezen bijten tijdens de proef.
Ik ga binnenkort Z2 starten en wil graag hogerop komen.
Ik zeg dus ook helemaal niet dat jij niet hogerop kunt komen.
Fijn doorzitten vergt oefening, probeer je paard goed aan te voelen, dit geld ook zeker voor de middendraf(Ik geef toe dat dit lastig is)
Met doorzettings vermogen bedoel ik alleen maar te zeggen, blijf doorgaan en blijf het proberen!
Als je het niet blijft proberen, dan kun je het ook niet verbeteren.
.wil ik daar verder mee gaan dressuren...en dan missch wel hoger op komen...maar dan zal ik eerst 10 a 15 kilo gewicht moeten verliezen want dat zit me ook in de weg..met rijden....maar daar ben ik ook al druk mee bezig... nina88 schreef:Ik zit in de L2 altijd door in de middendraf, omdat ik dan mijn paard beter op mijn zit terug kan rijden.
Ze vindt het namelijk moeilijk om terug te komen en wordt anders wat zwaar op mijn handen en valt op de voorhand tijdens de overgang terug. Als ik blijf doorzitten is dit beter op te lossen en komt dit mij ten goede in de rest van de proef.
Alleen krijg ik wel 9 v/d 10 keer een opmerking op mijn coupon en een 5. Hoe net de middendraf ook was gereden.

Aranel schreef:nina88 schreef:Ik zit in de L2 altijd door in de middendraf, omdat ik dan mijn paard beter op mijn zit terug kan rijden.
Tsja, dat is niet meer dan logisch. Je voldoet niet aan het gevraagde onderdeel en dus is het logisch dat je een 5 krijgt
TS: ik zou het gewoon proberen, en de rest van de proef dusdanig goed te rijden dat je toch nog een wp rijd