Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
daffodil schreef:Je mag m niet weigeren......zeker als het alleen in draf is en dan ook nog eens niet de hele tijd! Wel straf je de onderdelen zwaar af en je laat je schrijver tig keer tactfouten opschrijven. Onderaan laat je dit ook terugkomen in de cijfers.
daffodil schreef:Je mag m niet weigeren......zeker als het alleen in draf is en dan ook nog eens niet de hele tijd! Wel straf je de onderdelen zwaar af en je laat je schrijver tig keer tactfouten opschrijven. Onderaan laat je dit ook terugkomen in de cijfers.
miep1979 schreef:daffodil schreef:Je mag m niet weigeren......zeker als het alleen in draf is en dan ook nog eens niet de hele tijd! Wel straf je de onderdelen zwaar af en je laat je schrijver tig keer tactfouten opschrijven. Onderaan laat je dit ook terugkomen in de cijfers.
Ik sluit me bij Daf aan en zou na de proef de deelnemer bij me roepen om het ook nader toe te lichten.
@ANNELIESDJ Wanneer een dier pijnlijk kreupel is kun je pas gaan weigeren.
daffodil schreef:Het verschil tussen kreupel en pijnlijk kreupel is niet groot nee, maar er wordt bedoeld het verschil tussen onregelmatig en pijnlijk kreupel en daar zit een heel stuk tussen.
Een onregelmatig paard kan dat tonen in sommige gevallen, denk aan middengangen, denk aan teveel teugelgebruik van de ruiter, moeizame zit (doorzitten en dan onregelmatig lopen). Dat soort gevallen zijn geen reden tot uitsluiting.
Citaat:Paard liep van heel licht onregelmatig tot zeer onregelmatig (kreupel). En soms ook een pas wel goed.
daffodil schreef:Wat antwoordde ze?
miep1979 schreef:Daf is me net voor met reageren.......
En mijn menig is ook als jury zijnde dat wanneer een ruiter met een overduidelijk "Kreupel" paard de ring in komt en toch lekker begint aan de start van het proefje, je het helaas niet zult winnen. Wat ik 1 keer heb gedaan in zo'n twijfel geval dat ik na 3 rondjes de combinatie bij me heb geroepen en gevraagd heb hoe ze het zelf vond gaan en de beslissing aan de ruiter over heb gelaten, noem het laf, tja misschien wel maar ik pas ervoor om een hoop ellende bende over mij heen te krijgen als ik aan het jureren ben, heb 1 x gehad dat een voorlezer me verbaal onterecht behandeld heeft, wat voor rompslomp dat gegeven heeft, tja en dan noemen ze het hobby....