Pauze's voor de jury

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Pauze's voor de jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 09:14

Ben bezig met een indeling voor ons concours.
Nou vroeg ik me af wat jullie (juryleden) nou graag aan pauze's zien.

Heb nu bijvoorbeeld 4 uur een ring... Tell me! Lachen

rhijnauwen

Re: Pauze's voor de jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:23

5. Tijdens rubrieken die geheel aaneengesloten worden verreden, dient bij een deelnemersaantal
tussen de 20 en 30 combinaties halverwege een pauze van tenminste
tien minuten in het tijdschema te worden opgenomen. Zijn er meer dan 30 starts,
dan dient er tweemaal een pauze te worden ingelast. Deze pauze dient duidelijk op
de startlijst te worden aangegeven.

bovenstaande staat in de reglementen van de KNHS

persoonlijk vind ik 30 combinaties echt een max. om te beoordelen, 4 uur beoordelen is best lang, maar de ene jury heeft hier meer moeite mee dan de ander.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:39

En in de praktijk heb ik nog nooit ergens een pauze gehad. Die wordt niet ingepland. Ik pak de pauze ook alleen als ik naar de wc toe moet.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 09:53

Hmm.. ik deel altijd pauzes in ...
Hoelang moet zo'n pauze duren als iemand 2x een pauze heeft. Gewoon 1 start?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:13

Er staat 10 minuten in het reglement.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:00

Gelukkig is het bij ons in de buurt vrij gebruikelijk dat er wel pauze ingepland wordt.
Even de benen strekken doet wonderen voor de concentratie.
Meestal is de pauze hier 10 of 15 minuten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:50

Een pauze is niet meer dan normaal. En komt iedereen ten goede. Een wedstrijd moet geen productiebedrijf worden, waar maar zoveel mogelijk combinaties de ring in worden gestuurd. Vandaar ook de pauzes die het Wedstrijdreglement voorschrijft. daar staat keurig hoe wat waar en hoelang.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:14

Het moet wel, maar het word bijzonder weinig gedaan, van de 10 wedstrijden die ik jureer, hebben er 9 geen pauze. Als ik echt moet plassen, dan doe ik dat even snel tussen 2 rubrieken door.

Laatst was ik juist op een wedstrijd en die had een half uur ingepland, daar heb ik juist weer gevraagd of het ietsjes korter mocht.
Tegenwoordig zeg ik er ook bij dat ik max. 26 starts in de ring wil hebben, dat is zo'n 3 uur en dat vind ik voldoende, daarna heb je je volle aandacht er toch niet helemaal meer bij vind ik. En het moet wel leuk blijven en geen verplichting worden. Ik werk ook 40 uur per week dus ik geniet ook van mijn vrije weekend met mijn vriend.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:38

Ik heb zelf nooit zo'n behoefte aan pauzes maar als ik dan een keer moet plassen loopt de ring wel gelijk 5 a 10 minuten uit (afhankelijk van loopafstand auto - toilet)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:56

Pauzes zijn verplicht en hoeven idd geen half uur te zijn. Maar al jurerend een patatje eten gaat niet zo makkelijk en is niet goed voor de concentratie. En 40 combinaties achter elkaar zonder plaspauze is ook erg vervelend. Ik maak vaak mee dat er geen pauze is en ik zeg daar altijd wat van en ga op die locatie dan niet meer jureren. Sommige verenigingen zijn zo eigenwijs!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:41

Ik weet wat er in de reglementen staat Knipoog

Ik was vooral benieuwd wat de juryleden er ZELF van vonden. Lachen Bedankt voor jullie reacties!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 05:49

Ik ben wel benieuwd welke conclusie je nu trekt. Ga je nu wel of geen pauzes inlassen?
Ik zie nl. dat de meningen hier best verdeeld zijn.

Ik zeg er altijd wat van als er geen pauzes ingelast zijn, maar dat wordt me echt niet in dank afgenomen. De duur van de pauze zeker op een buitenterrein zou ik afhankelijk maken van de tijd die een jurylid nodig heeft om naar het toilet te komen en iets te eten.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 07:36

Pauzes komen er sowieso Ja ..
Weet alleen nog niet hoelang en hoeveel.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 07:42

Juryleden die naar onze wedstrijd komen (meestal 20-26 banen in de zomer) geven vaak aan niet meer dan 24 ruiters te willen beoordelen.
We hebben halverwege een pauze van 10 minuten, maar vaak wordt daar niet eens gebruik van gemaakt.
Ze krijgen een lunchpakket mee, met broodjes, een koekje of appel, pakje fris en er gaat iemand langs met koffie.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 07:44

Bij 24 ruiters (ongeveer 3 uur) kan ik ook mijn plasje nog wel ophouden, maar als je langer moet zitten is het wel prettig om naar het toilet te gaan.
Lunchpakketje is altijd erg makkelijk! Kan je zelf je broodje eten als je honger hebt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:23

Als ik s middags moet jureren kan ik die drie uur ook wel uitzitten maar 's morgens vroeg dus echt niet! Afgelopen zondag hadden ze keurig een pauze ingelast en gelukkig ook nog een uitvaller ergens want ik moest toch echt meedere keren plassen. Maar goed ik ga ook gewoon hoor, het is alleen zo jammer dat als je inderdaad op een groot grasconcours zit, je al tien minuten kwijt bent om bij het toilet te komen!!!!!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:47

Kom ook weinig tot nooit pauzes tegen. Het gaat er niet om of je wel of niet je plas kunt ophouden.. wat dacht je van even je benen strekken en lekker ff frisse lucht? Concoursen die pauze's invoegen, zijn meestal voor de rest ook prima georganiseerd! Daar zouden veel anderen een voorbeeld aan kunnen nemen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:28

Inderdaad. Ik zat een keer op zo'n heel groot terrein. Maar na nummer 25 kon ik het toch niet meer houden. De volgende kwam zich aanmelden maar ik heb gezegd dat ik toch even weg was Haha!
Heeft ook een kwartier geduurd voor dat ik weer terug was bij de auto. Wel vervelend voor die combinatie maar ja, als je moet,dan moet je Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:28

Haha, vind het trouwens wel vreemd, géén pauzes???

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:06

Voor toiletbezoek wordt hier ook veel gebruik gemaakt van de tijd van een ruiter die niet heeft afgemeld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:30

supertammy schreef:
Voor toiletbezoek wordt hier ook veel gebruik gemaakt van de tijd van een ruiter die niet heeft afgemeld.

Hoe weet je dan dat die niet op komt dagen bij grote concoursen zonder ringmeester Knipoog

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 09:06

Heb je bijvoorbeeld 1 ring met veel mensen die niet komen, en eentje waarbij iedereen d'r is, dat is ook niet handig!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:37

Vaak starten ze gewoon door als iemand uitvalt en wordt dat ook op de startlijsten gezet dat dit de regel is. Ik vind het zo vervelend voor de deelnemer als ik opeens 10 minuten wegga, terwijl de deelnemer denkt te kunnen starten. Maar soms moet je gewoon even. Ik zet het ook altijd op de KNHS lijst als er geen pauze was of de combinaties te krap stonden gepland. Maar ik ben benieuwd of de KNHS daar in de praktijk wel wat mee doet?

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:24

Fitzroy schreef:
supertammy schreef:

Hoe weet je dan dat die niet op komt dagen bij grote concoursen zonder ringmeester Knipoog

Een groot concours hier heeft maar 4 ringen en iedereen kent iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:26

Ik organiseer ook wedstrijden en ik vind dat we juryleden moeten koesteren! Ik plan dus altijd een pauze in vanaf 20 ruiters van een kwartier! Het lijkt me verschrikkelijk om uren achter elkaar stil te moeten zitten en de concentratie lijkt me ook niet meer je van het na een lange tijd.

Dus lief zijn voor de jury Haha!