Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fitzroy schreef:Pfff ... ik neem geen meetlint mee de auto in, dus ik vind het prima.
Ik vind dat echt iets voor een federatievertegenwoordiger. Het zweepgebruik zelf lijkt mij belangrijker dan de lengte.
Valt voor mij onder de noemer 'lekker belangrijk'
judithh schreef:vaak ben je buiten jurylid ook de federatievertegenwoordigen, althans hier in de regio wel.
)
.Sansje schreef:Graag wilde ik van de andere juryleden weten of zij het ook zo enorm vaak tegenkomen dat ruiters met te lange zweep in de ring komen. Ik vind het echt heel veel voorkomen.
Ik heb tot nu toe aan het einde van de proef de combi's bij me geroepen en aangegeven dat ze deze zweep de tweede proef moesten omruilen voor een kortere. Aardig bedoeld, maar ik heb het gevoel dat dit niet werkt. Wat doen jullie hieraan? Ik merk dat er door veel juryleden gezegd wordt van: 'neem de volgende keer een korter zweepje mee, want eigenlijk mag dit niet'. Uiteindelijk komen veel ruiters 'er dus toch mee weg' (dit klinkt zwaarder dan ik het bedoel) en blijf je dus veel te veel mensen met een te lange zweep zien rijden op concours.
Hoe kijken jullie hier tegen aan?
daffodil schreef:Sterker nog, als je tijdens het losrijden kijkt zie je overal zwepen die langer zijn dan toegestaan, en ook al worden die weggelegd vóór je de ring in komt, dit valt denk ik onder niet toegestane hulpmiddelen dus dan is het einde zoek....
Ik let er dus niet op!