Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ja daar snapte ik ook niks van, ik kom gewoon over de hoefslag binnen en dan krijg je een 5. heb er op de video ook echt niks raars aan kunnen ontdekken.
Gail schreef:Ik vind het op zich trouwens een werelds idee!!! Filmpjes hier plaatsen van proeven en dat dan verschillende jury's hun oordeel geven. Dát zou pas leerzaam zijn!!! Of is er al zoiets en heb ik weer zitten suffen??
Pasjee schreef:maar je hoort inderdaad steeds vaker dat ze hoger opgericht moet lopen, meer bij elkaar en bergop zelfs in de B. Dat vindt ik wel wat streng.

Gail schreef:Ik vind het op zich trouwens een werelds idee!!! Filmpjes hier plaatsen van proeven en dat dan verschillende jury's hun oordeel geven. Dát zou pas leerzaam zijn!!! Of is er al zoiets en heb ik weer zitten suffen??
Scum schreef:In het L1 wil je zeker geen paard zien dat op de voorhand loopt. Dus als jouw paard wel erg op de voorhand liep dan kan ik me voorstellen dat je als commentaar krijgt "meer bergopwaarts". Daarmee bedoelt de jury nog niet meteen dat je een Z proef moet neerzetten, maar gewoon dat je paard teveel op de voorhand liep.

(pas 4 mnd terug hoor.
)
Sammie schreef:Bergop is zoooooo'n foute benaming. Echt! Ik vind het al een verschrikking dat het in de fokkerij wordt gebruikt, maar voor de sport al helemaal.
Impuls, actief achterbeen, activiteit, verzameling, etc. dát zijn woorden die er toe doen, die iets concreets zeggen. Bergop is een nutteloze opmerking die gewoon nét niet zegt wat er eigenlijk schilt aan de bewegingsvorm of oefening.