Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jury schreef:ik jureer geen bixies meer. ik kreeg het ervan aan mijn hart.
de bak was afgezet met lage hekjes, toeschouwers met kinderen en aanverwante kinderwagens direct langs de ring.
ponies racen door de bak, over het hekje richting kinderwagen. doodeng.
en hoe moet ik dit nu jureren? puntjes voor de lol geven kan iedereen.

cids schreef:inderdaad ik was op de dezelfde wedstrijd, was mij ook al opgevallen. Zag in de hoogste klasse er ook een met sporen op een pony die volgens mij niets nodig had.
CharleyT schreef:cids schreef:inderdaad ik was op de dezelfde wedstrijd, was mij ook al opgevallen. Zag in de hoogste klasse er ook een met sporen op een pony die volgens mij niets nodig had.
Een bekende veel vookomende denkfout: 'die volgens mij ....enz'
Er wordt in de sport zoveel gedacht voor anderen, er zal wel een voor jou niet bekende reden zijn waarom die sporen gebruikt werden.

levi schreef:Moet even wat kwijt.
Wat ik een punt van aandacht vind is het dragen van sporen in een bixie proef.
Daar mag best een aantekening van gemaakt worden op het protocol.
Vanavond was ik als toeschouwer op een bixiewedstrijd en dan zie je die kruimels gaan met sporen en een lange zweep
jury schreef:Leg mij maar uit hoe ik een volte moet jureren door schattig uitziende combinaties, de een geholpen door mee rendende ouder, de ander zelfstandig rijdend, teugels als waslijnen, niet op het goede been rijden, volte niet rond, hoeken doorgereden, geen stelling en buiging, en met een beetje pech wordt de pony ook niet in draf gehouden.
Als ik dit als een echte proef jureer blijft er niets meer over en dat motiveert niet. Maar waar moet ik dan wel op beoordelen.

Angelo schreef:En daarom worden er straks toch ook échte Bixie juryleden opgeleid ? (dacht tenminste dat ergens gelezen te hebben).
Als jurylid wordt je ook maar (onervaren) voor een Bixie rubriek gevraagd hoor. Als je gewend bent altijd de M of Z te jureren, dan is zo'n rubriek hartstikke moeilijk.
levi schreef:Moet even wat kwijt.
Wat ik een punt van aandacht vind is het dragen van sporen in een bixie proef.
Daar mag best een aantekening van gemaakt worden op het protocol.
Vanavond was ik als toeschouwer op een bixiewedstrijd en dan zie je die kruimels gaan met sporen en een lange zweep
oversized schreef:Ik ben niet zo goed met Bixies, zeg dus ook standaard nee als ze me vragen deze rubriek te jureren. Dit uit voorzorg voor de eventuele frustraties die die kindertjes anders voor de voeten krijgen... dat wil ik ze niet aandoen. Ik heb zelf kennis...