Paard loopt proef uit zichzelf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Paard loopt proef uit zichzelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 22:17

Ik wist even niet zo goed hoe ik de titel moest noemen, het zal vast lachwekkend zijn als je het zo leest maar zo lachwekkend vond ik het vandaag niet. Het verhaal:

Ik train minimaal 5 dagen per week keihard op een zo goed mogelijk resultaat te krijgen en mijn paard zo fijn mogelijk aan mijn hulpen te krijgen. Tijdens het trainen hebben we veel geoefend aan de appuyementen, wissels, contragalop. Deze oefeningen gaan nu súper fijn en ik hoef maar een minimale hulp te geven voor een goede reactie. Vandaag had ik dus wedstrijd en deze oefeningen gingen tijdens de proef ook super. Aan het eind van de proef zit nog een stukje draf, na de galop. In dit stukje draf wordt Maiko altijd erg enthousiast en wordt nogal sterk waardoor het een beetje onrustig wordt, dit is enkel aan het einde, de rest van de proef heeft hij soms een iets te hoog tempo maar hij blijft wel bij me en ik kan alle oefeningen inzetten want hij loopt de proef tenslotte NIET uit zichzelf ookal ziet het er uit dat ik niks/ bijna niks hoef te doen omdat ik zo hard op de verfijning van mijn hulpen heb getraind. Toen ik af had gegroet kwam de jury uit het jury hokje en riep me. Hij vertelde me dat ik een super paard het met super gangen (kreeg op mijn protecol 6, 6 en een 5 voor de gangen) maar dat het niet van mij is en dat mijn paard het over neemt, nou oke dacht ik toen dat is goed bedoelt advies en voor dat laatste stukje draf kan dat zeker kloppen. Toen kwam de punten, 55,6% Ik heb best een reeële blik op mijn punten maar dit was ronduit belachelijk! Ik had bijna allemaal 5'en omdat mijn paard het allemaal uit zichzelf deed volgens meneer de jury. Voor mijn houding en zit had ik een 7 en voor mijn rijvaardigheid had ik een 5, het kwam er dus op neer dat ik een goed paard heb en dat hij uit zichzelf loopt en dat ik er alleen maar netjes op kan zitten maar verder dus niet kan rijden. Nou fijn om dat commentaar te krijgen, daar train ik dan minimaal 5 dagen per week keihard voor Verward

Ik moest dit toch echt even van me af schrijven want ik vind dit ronduit belachelijk!

Arabesk

Re: Paard loopt proef uit zichzelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:20

Tsja... dat is het grote nadeel van jurysporten

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:22

jeetje dat is inderdaad banketstaaf als je zulf commentaar krijg, ik zou er ook flink van balen Boos!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:25

Jij bent zeker in Groot Ammers geweest? Hoorde nog een verhaal van deze zelfde meneer, die zijn hok uitkwam omdat iemand net iets te laat was met wenden, waarop hij al roepend zijn hok uitkwam en door de baan riep dat ze dat onderdeel helemaal opnieuw moest doen. Deze dame kreeg een één voor een goed uitgevoerde wissel alleen net niet helemaal op de letter.....dus ik zou zeggen, trek het je niet aan en denk bij jezelf volgende keer beter!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:27

Tja dat is erg om te horen...
Ik heb je niet zien rijden dus ik weet niet hoe het allemaal is gegaan en daarom kan ik er ook geen oordeel over geven.
Maar verlies je motivatie niet en probeer er de volgende wedstrijd weer goed te staan Lachen.
Succes verder. En het is niet alleen belangrijk om veel te dressuren maar wissel het werk af en toe af voor je paardje Lachen.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:28

Arabesk schreef:
Tsja... dat is het grote nadeel van jurysporten

Idd dat is wel zo Gestoord , maar laat die kerel dan commentaar mee geven waar je wat aan hebt, of schijf het desnoods op het protecol!
Maar ga dan niet A zeggen en B doen, van ja je hebt een super paard en dit en dat, en dan op het protecol alleen maar 5en en 6en neer zetten.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 22:30

Ja Groot ammers ja... Ik weet wel over wie jij het hebt, zij had zelfs verlies!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 22:32

lindake schreef:
Tja dat is erg om te horen...
Ik heb je niet zien rijden dus ik weet niet hoe het allemaal is gegaan en daarom kan ik er ook geen oordeel over geven.
Maar verlies je motivatie niet en probeer er de volgende wedstrijd weer goed te staan Lachen.
Succes verder. En het is niet alleen belangrijk om veel te dressuren maar wissel het werk af en toe af voor je paardje Lachen.

Ik mis mijn motivatie zeker niet hoor, daar ken ik deze meneer al iets te lang voor, maar zo erg had ik het nog niet meegemaakt bij hem. Ik doe ook wel eens wat anders hoor, vandaar dat er ook 5 dagen staat, en hij krijgt regelmatig een vakantie Haha!

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:32

bah echt balen om zoiets te horen Ja Al helemaal als je je rot traint om iets te bereiken.. Naja je heb van die jury's Ja Maarja TREK JE ER VOORAL NIKS VAN AAN! je weet zelf beter en volgende x krijg je mss wel weer onwijs mooie punten!
Succes

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:38

cle0o_o0 schreef:
Ja Groot ammers ja... Ik weet wel over wie jij het hebt, zij had zelfs verlies!

Ja, moet zeggen dat ze er zelf vrij nuchter onder was hoor, maar ik hoorde dit aan en had echt zoiets van nou die spoort niet. Ben zelf ook jury maar dit soort dingen gaat er bij mij gewoon echt niet in. Maar goed de avondgroep heeft ook weer een zware gekregen hoor als je het hebt over "niet sporen".......

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 22:40

Ja maar ze mag nog wel door naar de regio, door dit grapje gaat die aan mijn neus voorbij. Achja leer voor de volgende keer, sla nóóit een selectie over Clown

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:41

Ach wat balen zeg....das ook zonde!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 22:42

Ja maar volgens het regelement zou ik juist wel doormogen omdat ik gemiddeld 60% heb (vorige keer ruim 65%) en 2 van de 4 geplaatste hebben dat niet en dan mag je dus niet naar de regio volgens het regelement maar in de notule staat dat kring merwede hier niet aan mee doet Verward

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:44

Dat is raar, je zou zeggen dat het reglement gewoon geldt! Ga daar maar gerust even achteraan. Ik heb ooit ook de kampioenschappen gemist omdat er één of achterlijke regel toegepast werd en er gekeken werd naar totaal aantal punten in plaats van plaatsing. Heb bezwaar aangetekend en kreeg een mooie excuusbrief maar helaas de kampioenschappen waren toen al voorbij.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 22:45

Ik (althans, mijn mammie Clown ) gaat er zeker even achteraan.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:46

dat is egt poedersuiker! wat willen ze eigenlijk dat ze zien dat het paard de hoek om word gesleurt?

(dressuurwedstrijden zijn niets voor mij:P)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:52

tamaartjeee schreef:
dat is egt poedersuiker! wat willen ze eigenlijk dat ze zien dat het paard de hoek om word gesleurt?

(dressuurwedstrijden zijn niets voor mij:P)

Ga hier helemaal in mee. Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:09

mmm dat is zeker niet leuk, je traint je helemaal suf om de hulpen zo verfijnt mogelijk te krijgen en krijgt daar juist lage punten om omdat je paard het schijnbaar automatisch doet en jij er voor de lol opzit en meelift?
Ik zou er ook achteraan gaan, vooral als blijkt dat je wel degelijk een plaatsing verdient

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:15

Ik zou hem aanbieden om er zelf even op te stappen.. als het toch allemaal vanzelf gaat Gestoord
Nee, even serieus. Die man spoort echt niet en ik zou ook balen als ik jou was Ach gut

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:23

He joh...kan je mijn paarden ook niet even trainen?? Lijkt me lekker makkelijk, een paard dat het allemaal uit zichzelf doet!
Lekker peukie erbij, glaasje wijn, je kent het wel.
Sommige jury's....je zou er eigenlijk hard om moeten lachen, maar ik weet hoe het voelt en een honkbal knuppel komt op zo'n moment eerder in gedachten.
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:32

Als je volgende keer deze jury hebt, gewoon afstappen en keihard de proef naar je paard schreeuwen!
Om te kijken of ie hem dan uit zichzelf loopt Nagelbijten / Gniffelen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:19

het is toch juist de bedoeling van dressuur dat het eruit ziet alsof alles vanzelf gaat Verward

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:14

die jury moet denk ik terug naar de schoolbank om het te leren Bloos , een paard kan niet uit zichzelf lopen. waarschijnlijk zette je juist een hele goede proef neer en zag het er heel soepel uit. ik zou gewoon lekker blijven doortrainen en gewoon blijven starten, denk dat je hier nog weinig aan kunt doen.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:20

Had je dan voor de appuyementen, wissels en contra wèl goede punten? ( omdat je schrijft dat die heel goed gingen?). Dan zou je alleen voor het laatste stuk slechte cijfers gehad moeten hebben....

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:31

CarolineP schreef:
Had je dan voor de appuyementen, wissels en contra wèl goede punten? ( omdat je schrijft dat die heel goed gingen?). Dan zou je alleen voor het laatste stuk slechte cijfers gehad moeten hebben....

dan zou zde voor dat laatste stuk wel zulke belachelijk lage punten heeft moeten halen, dat kan niet, want dan heeft ze nooit die 55% kunnen scoren...
Dus dat is ookal geen optie