Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en verder los ik t op door voldoende afstand te eissen (dus ruim1.5-2 ponylengtes) en moet iedereen netjes zn figuren rijden en niet binnendoor gaan achter de pony ervoor aan)
)
).
Zo leuk als je ze écht iets kan leren!
, geef ik onze 5 kinderen les en dat is echt heel erg leuk. Kinderen zijn zo vrij, ik vind het bijvoorbeeld prachtig om te zien hoe onze jongste van 8 op onze fjord met alleen een strotouwtje aan zijn halster en zonder zadel (wel met cap!!) door de wei heen hobbelt, echt genieten!

Wij doen vaak een figuur totdat iedereen het goed doet en als je dat heel speels brengt wordt het echt gezellig.
. Verder laat ik ze veel om pionnen rijden want dan kunnen ze in 1 keer wel sturen. Ik heb 6 ruitertjes in mijn les, en zeker 3 daarvan roepen bij voorbaat al: "dat kan/durf ik niet". maar zodra alles spelenderwijs gaat ( soms zeg ik ook: je kunt 2 dingen doen, of gaan rijden of je pony naar stal brengen, ze kiezen altijd voor het eerste
) zie je ze steeds meer lef en plezier krijgen.
( wat heb je dan terug te zeggen he? 

KimH schreef:Ik vind die tip van jou ook erg leuk met die woorden, die ga ik zaterdag even uitproberen. Nog even wat woorden gaan verzinnen die uitvoerbaar zijn