schrijven op een dressuur wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

schrijven op een dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 14:28

wel morge ga ik dat doen , maar , waarop moet ik letten ??

ik héb het nog nooit gedaan , moet je een stylo meenemen ??

Liezzel

Re: schrijven op een dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:30

Ik zou vooral op de houding en de handen letten Tong uitsteken

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 14:30

hoe bedoel je , moet ik mee opletten naar de ruiter ??

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:31

ik heb laats bijgeschreven op een wedstrijd,
valt reuze mee, gewoon de cijfers noteren en het commentaar, niet veel bijzonders...
ben door dat bijschrijven wel weer duidleijk voor spring wedstrijden, etc, jurysport is soms echt oneerlijk

1 citaat: jurylid tegen mij: oh nu heb ik dat onderdeel niet gezien, ji wel??
ik: ja zag er goed uit
jury: hmmm nou geef maar een 6je

daar hou ik dus niet van, die makkelijkheid waarmee je iemandskans op een winstpunt vernietigd....

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 14:33

ok ; opletten voor als het jurlylid niet heeft gezien en is het noteren , gaat dat héél snel ??

( het is namrlijk bij ons interclub meer als 350 inschrijvingen )

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:34

nee valt we mee, de onderdelen worden natuurlijk niet in rengalop afgelegd Knipoog

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 14:36

stel je voor Haha!
maar bon , moet je je eigen balpen meenemen , is een kussentje voor onder je poep aangeraden ?

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:36

Ja je moet goed op ruiters letten Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:38

Aan het begin even aan het jurylid vertellen dat je nog nooit eerder heb geschreven, dan houden ze daar rekening mee.
Verder hoef je nergens bang voor te zijn, ze zeggen bijv. 'schrijf bij punt 1 een 7 op' en soms geven ze commentaar en hoor je 'zou je bij punt 1 het volgende commentaar op willen schrijven: '
Zo doen ze het bij mij ongeveer.
Het gaat helemaal niet snel, alles gaat vrij rustig, soms gaat het iets sneller maar echt niet super snel
probeer zo netjes mogelijk te schrijven en soms zinnen op een duidelijke manier af te korten. Als een jury bijv. zegt schrijf op : tegen de hand, dan kan je dat afkorten als t.d.h.
Ook heeft een jury mij uitgelegd dat als een paar niet vierkant staat en je moet dit opschrijven kan je neerzetten nier vierkant, en i.p.v vierkant te schrijven teken je een klein vierkantje.
Dus gewoon aan het begin zeggen dat je nog nooit eerder heb geschreven, dan helpen ze je aan het begin.
Succes het is echt leuk hoor!

@sexy_back: juryleden zijn ook maar mensen, ze kunnen niet alles zien, ook hun maken fouten...

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 14:41

bedankt allemaal Lachen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:42

@ caspers: weet ik maar daarom houd ik meer van springen... gooi je er een balk af dan is dat duidelijk jou fout en niet die van een jurylid... snap je wat ik bedoel?

bij springen is het je eigen verantwoordelijkheid bij dressuur is het afwachten of de jury zn verantwoordelijkheid neemt...
(als jurylid moet je naar "jouw" bak kijken en niet naar andere paarden)

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:44

Ik heb ook geschreven bij dresuur wedstrijden (L1 en L2)
Waarschijnlijk legt de Jury het ook nog tegen je uit, veel afkortingen gebruiken. Die moet je even doorhebben. zoals "tegen de hand" t. d. h.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:50

Ik heb ook een aantal keer geschreven op wedstrijd, en ik vond het erg leuk! Niet moeilijk, gewoon opschrijven wat de jury zegt en inderdaad afkortingen gebruiken. Het tellen moest ik wel ff doorkrijgen, maar de jury legde meteen uit hoe je dat makkelijk kon doen. Gewoon ff vragen dus Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:51

sexy_back schreef:
@ caspers: weet ik maar daarom houd ik meer van springen... gooi je er een balk af dan is dat duidelijk jou fout en niet die van een jurylid... snap je wat ik bedoel?

bij springen is het je eigen verantwoordelijkheid bij dressuur is het afwachten of de jury zn verantwoordelijkheid neemt...
(als jurylid moet je naar "jouw" bak kijken en niet naar andere paarden)

dat snap ik Lachen Maargoed dat wilde ik even duidelijk maken. Het hoort natuurlijk niet dat een jurylid dit zegt. Maar soms kunnen ze ook niet alles zien.
Ik heb ooit een gehad op Z dressuur SGW, toen waren ze van de vereniging zo snugger geweest om bij de laatste combinatie die een andere proef reed vergeten om de juiste proef voor de jury mee te geven.
met als gevolg dat alleen ik het juiste papier had war de oefeningen op stonden, en de juy het verkeerde papier. Maar ik moest op dat papier de punten opschrijven. Toen heb ik ook 'mee gejureerd' omdat we alle 2 even in de war waren...

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:03

Het is eigenlijk allemaal echt heel simpel en voor de hand liggend. En zo snel gaat het nog niet, zelfs de M2 kon ik voor mijn 1e keer schrijven prima bijhouden terwijl ik ondertussen ook nog leuk aan het proef meekijken was!

Ik zou vooral even goed opletten dat je telkens de jurynaam+nummer opschrijft, dat vergat ik echt de hele tijd Clown

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:06

gewoon goed opletten en alles goed leesbaar opschijven en probeer met de bekende afkortingen te werken dat scheelt, als je die niet weet gewoon even vragen Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:44

Het is absoluut niet de bedoeling dat je mee gaat jureren. Je bent alleen aangesteld als schrijver. De jury zegt een punt en geeft ook zoveel mogelijk commentaar. Het enige wat je hoeft te doen is dat opschrijven, zijn naam en nummer op de coupon zetten en evt controleren of je ook daadwerkelijk 30 onderdelen hebt ingevuld.
Als je 30 combinaties in de ring krijgt is het een illusie om te denken dat de jury 30x30 onder delen helemaal goed heeft gezien. Er kan altijd een misser tussen zitten. In het geval dat de jury het niet gezien heeft moet hij gewoon het gemiddelde van de proef aanhouden. Als het gemiddelde rond de 6 ligt dan wordt het gemiste onderdeel ook een 6.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 07:49

Tip voor schrijfsters:
Zet alle 6-en in het midden van het vakje
5-en en lager links
7-ens en hoger rechts

Zo kun je heel overzichtelijk optellen/natellen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:03

Inderdaad, afkortingen en duidelijk schrijven is erg handig. Probeer ook niet te groot te schrijven want heel erg veel ruimte heb je niet. Lachen

Ik schrijf veel M1 en M2 en je hebt het snel door hoor! Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:42

casperrr schreef:
soms geven ze commentaar en hoor je 'zou je bij punt 1 het volgende commentaar op willen schrijven: '
Zo doen ze het bij mij ongeveer.

Tijd voor zo'n lange zin is er meestal niet hoor. Ik geen een cijfer en zeg daarna het eventuele commentaar.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:35

meestal zeggen ze eerst het commentaar en dan het cijfer, bij sommigen heb je alle tijd om te schrijven en bij anderen ben je aan een stuk door aan het schrijven

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:52

Scum schreef:
Het is absoluut niet de bedoeling dat je mee gaat jureren. Je bent alleen aangesteld als schrijver. De jury zegt een punt en geeft ook zoveel mogelijk commentaar. Het enige wat je hoeft te doen is dat opschrijven, zijn naam en nummer op de coupon zetten en evt controleren of je ook daadwerkelijk 30 onderdelen hebt ingevuld.
Als je 30 combinaties in de ring krijgt is het een illusie om te denken dat de jury 30x30 onder delen helemaal goed heeft gezien. Er kan altijd een misser tussen zitten. In het geval dat de jury het niet gezien heeft moet hij gewoon het gemiddelde van de proef aanhouden. Als het gemiddelde rond de 6 ligt dan wordt het gemiste onderdeel ook een 6.

tuurlijk kan er een misser tussen zitten, het zijn mensen maar de gemakzucht waar mijn jurylid mee jureerde vond ik niet kloppen, en als ze mij om een mening vragen geef ik die, ga geen stommetje zitten spelen... en zeggen nee mw ik mag niet jureren...

maya1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:59

meestal heb je als schrijverv geen tijd om de proef te bekijken maar ik probeer meestal wel mee te kijken om een idee te krijgen hoe de jury er over denkt. daar leer je alleen maar van. wat wil de jury zien en wat niet. wat ik erg vervelend vind als de jury aan een stuk door commentaar zit te geven en het voor mij als schrijver echt niet meer te volgen is wat ik nou wel en niet moet noteren.
ik heb ook een keer zitten schrijven bij een jury die het zo'n beetje aan mij over liet.ze vroeg mij steeds wat ik ervan vond , ik zei moah een 6 of zeker wel een 8 en dat vond ze allemaal prima. dat was wel erg raar.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:16

Haai
ik heb ook veel geschreven op wedstrijden ik persoonlijk vind dit er leuk
je leert er zo veel van wat ze willen zien
en waar je de punten op kan halen enzo
de ene jury heeft heel veel cometaar en de ander erg weinig
heb wel eens bij een Z jury gezeten en daar heb ik bijna een kramme hand van gekregen maar wel cometaar waar je wat aan hebt als ruiter
en heb de M al gedaan en de L allen nog niet de B
maakt me niet uit waar ik schrijf is allemaal erg mooi en leuk om te zien

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:54

ik schreef bij bij M en L