Thanks!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Thanks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 12:36

Ik vind overal zoveel commentaar op jury's dat ik eens
een positief bericht ga plaatsen.
(1 van de zoveel positive ervaringen hoor)

(Geen bijzonder verhaal hoor Haha! )
Gister een wedstrijd gehad. naast de lange zijde stond en grote hoge en brede heg,
waar nogal wat vogels in zaten. (die net zo hard schrokken van de paarden als sommige paarden van hen... Haha! )
Mijn paard had er héél veel moeite mee. Bloos
Na de laatste proef ging de jury ff staan en met een big smile vroeg ze of m'n paard de heg zo eng vond, was wel lachen Tong uitsteken

De punten waren geheel terecht 180 en 181 (183 -2 wegens extra rondje Vork )
De 180 was ook iets veranderd in mijn voordeel door van een van de 6 draf naar een 7 te veranderen, anders had ik net geen winst. (Heel fijn dus, maar had met 179 ook genoegen genomen Schijnheilig) Ik had 3-en en 8-en en natuurlijk van alles er tussenin.
(was in de 2e proef nog eerste ook van de 6 deelnemers)

Nu ben ik het érg vaak eens met de jury en in de meeste gevallen vind ik ze nog mild.

Dus bij deze!
Jury: THANKS!
Dat jullie je vrije ochtend, middag (soms zelfs avond) willen besteden voor een minimal bedragje
om ons te jureren OK dan!
(en het ergste dat in sommige gevallen de ruiters nog commentaar hebben ook)

Hopelijk willen nog meer bokkers even hun dankbaarheid tonen voor hun jury Tong uitsteken ?

San

Re: Thanks!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:28

Jaaa ik doe mee. Ik had onlangs een wedstrijd en mijn paard moest erg nodig plassen. Hij durft dit alleen niet op vreemd terrein (raaaaar paard) en tsjah wat moet je dan nog. Heb hem met toestemming van de jury 10 minuten op het gras stilgezet, maar het mocht niet helpen. Heb wel mijn proef gereden, omdat ik niet wil dat hij gaat denken dat hij mag stoppen als hij moet plassen.

Voor ik de ring in ging zei de jury: doe maar gewoon je best, rustig aan. Dus heb ik het een beetje op een accoordje gegooid met hem en lekker mn rondje gereden. Dit ging braaf, maar een beetje mat en met wat verzet op het been. Ik had 3-en maar ook 8-en en al met al nog een winstpuntje. Commentaar van de jury: wat heb je eerlijk gereden naar je paard toe en wat heb je hem nog netjes de ring rond gekregen ondanks de plasproblemen. Nou ik was blij!

Dus Jury bedankt!!! Voor de opsteker en de motivatie om vooral zo verder te blijven gaan!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:36

Dit is voor ons juryleden ook wel eens heel leuk om te lezen, heel anders dan al het commentaar wat je te horen krijg, afleest van gezichten en hier op bokt terugvind! Jammer dat er alleen zo weinig posten zijn hi hi

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:40

Nou ik ben dan geen officieel wedstrijdruiter, maar ik hobbel zo af en toe een onderlinge wedstrijd mee.
Al mijn proeven die zijn toen ook beoordeeld door een officiele jury en ik ben het in alle proeven met ze eens geweest. Mijn punten waren niet hoog maar dat was terecht, mijn pony was in die tijd nog opstandig.
En als ik met een vriendin mee ga naar wedstrijd kan ik me ook altijd wel vinden in wat de jury zegt/schrijft!
Dus jury's fijn dat jullie er zijn!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:46

Van mij ook een grote dankjewel. Ik rij dan nu al een tijdje geen wedstrijden meer, maar heb het altijd heel erg leuk gevonden en dat is mede dankzij de uurtjes die juryleden opofferen door voor ons in de auto te gaan zitten!! Super!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 13:20

miep1979 schreef:
Dit is voor ons juryleden ook wel eens heel leuk om te lezen, heel anders dan al het commentaar wat je te horen krijg, afleest van gezichten en hier op bokt terugvind! Jammer dat er alleen zo weinig posten zijn hi hi

Zelfs ik als mede-ruiter word gek van de gezichten van sommige.
Ons groepje maakt ook grapjes als "paardrijden is leuk" tegen elkaar, om zo de ontspannenheid erin te houden en stiekum sommige op de plaats te zetten.
Als je goed rijdt komen je punten vanzelf en als de punten een keertje minder zijn...ach, bij mij zijn ze vele malen hoger dan verwacht, dus een keertje minder is geen ramp Knipoog
Ik vind het ook belangrijk dat mijn paard graag voor me werkt en ik denk dat dat mij ook een groot voordeel geeft. Het "moeten" is er niet bij en als het fout gaat, dan lach ik erom, want het is mijn eigen fout waar m'n paard slim gebruik van maakt.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:45

Van mij ook een dikke thnx!!
Mijn instructrice is ook jury en ik hoor nog wel eens verhalen.... jullie hebben het idd ook niet altijd makkelijk!
Ik heb zelf geen nare ervaringen met jury's en vind dat er juist steeds meer bruikbaar commentaar wordt gegeven op de coupons, wat erg prettig is voor de ruiter.
Vindt het alleen soms wel jammer dat de jury's vaak al vertrokken zijn voor de prijsuitreiking, zodat je geen vraag meer kunt stellen.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:44

mijn laatste wedstrijd had ik echt een top jury
die man zat geinteresseerd in zijn hokje
gaf goed commentaar en bleef helemaal tot bij de uitreiking echt top gewoon !!
THANKS !!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:40

Idd Juryleden mogen ook wel eens beloond worden dat ze iedere keer hun weekend opofferen om te jureren Ja

Lijkt ook een beetje op dit topic viewtopic.php?f=95&t=769558&hilit=
Beetje Positieve benadering van het geheel Cool

Thanks Juryleden OK dan! zonder jullie geen wedstrijden Knipoog

en idd Superwoman sommige mederuiters Rolleyes Bij ons komt er dan ook meestal zoiets uit als: Leuk hè op wedstrijd Clown

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:02

Ben het er helemaal mee eens, Thanks!

Gelukkig tref ik het om alleen met leuke mensen op wedstrijd te gaan! Anders ga ik ook niet meer mee Tong uitsteken. Al dat gezeur soms Haha!. Paardrijden is leuk en is onze hobby.. laten we ons er dan ook naar gedragen toch?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:07

Ja hoor, petje af voor de jury.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:10

Ik heb op het ZK een positieve ervaring meegemaakt. meestal wel. Helaas een tijdje ervoor een wat minder vond ik zelf. Werd toen als B ruiter voor mijn gevoel beoordeeld als Z ruiter.
Maar laatste keer ook super.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:25

Laatst moest ik op zondagochtend al vroeg starten. Helaas was het zaterdagnacht ontzettend laat geworden (met werken, niet feesten Knipoog ) dus zowel ikzelf als mijn ouders waren niet echt wakker.
Op het moment dat ik mijn proef wil beginnen, voorlezer had al gelezen en ik langs de jury kom zegt die ineens
'Volgens mij moet je je strijklappen nog afdoen...'

DANKJEWEL JURY! Ik was er zo blij mee Lachen

Verder vind ik overigens de meeste jury's wel eerlijk, met name bij de paarden. Heb eigenlijk maar zelden dat ze echt geen begrip hebben voor als er iets misgaat of dat ik het helemaal niet kan vinden met mijn punten. Misschien tref ik gewoon de goede Lachen
Bij de pony's vind ik het wel erg jammer dat er van tijd tot tijd prima 2 winstpunten zijn te halen enkel en alleen op uitstraling van de pony. Aan de andere kant, wel motiverend Lachen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:48

Ik wil de jury's bedanken voor het leuke en bemoedigende commentaar wat ik soms als 'algemeen commentaar' op mn coupon heb staan.

Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:52

dat is nou eens leuk! Juryleden worden zovaak zo afgebrand........

soms terecht, vaak niet

maar het zijn wel allemaal mensen die hun vrije tijd opofferen voor onze sport

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:22

over het algemeen hebben de jurys het bij mij wel bij het rechte eind Haha! het is vaak net niet en niet overtuigend winst.
ik heb 1 keer met een knhs wedstrijd gehad dat ik het in de 1e proef zo zwaar had(hyperventilatie, kon me nog zittende houden op mijn paard, maar van netjes rijden absoluut geen sprake)dat ik tijdens de proef in janken uitbarste.
ik moest en zou de 2e rijden, ik wilde laten zien dat ik het kon.
nou die ging beter, maar winstwaardig wastie niet... maar de jury heeft me toch 180 gegeven(1e overigens 166) vond ik wel heel lief van haar Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:38

Ik was in het begin echt ongezond zenuwachtig bij wedstrijden... bij één van die eerste wedstrijden deed de jury na het afgroeten z'n raampje open en riep me bij hem: 'blijf nou eens rustig ademhalen, het komt helemaal goed', vond ik wel heel tof, ik ging m'n 2e proef toch net wat relaxter in Lachen

Verschillende malen heb ik nu ook al geschreven bij jury's, en daardoor heb ik nu des te meer waardering voor de jury's gekregen. OK dan!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:43

mijn paard had tijdens een proef zo ontzettend veel last dazen en vliegen dat hij voortdurend met zijn staart aan het zwiepen was (ondanks dat hij een en al citronellalucht was). Toch heeft de jury netjes gepunt en ze bleef maar lachen. (ik had toen 2 wp in een proef)
Toppie!! (jammer genoeg ben ikzelf veel te zenuwachtig om proeven te rijden en mijn paard is te oud, maar ooit komt het nog wel weer)

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:51

ik doe ook mee! omdat die mensen 's ochtends, 's middags en soms 's avonds zitten te jureren voor ons! Tong uitsteken

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:32

Ik bedank de jury's voor het eerlijke commentaar, de terechte punten en vooral het terecht jureren, ongeacht de Fjord-heid van 't paard haal ik geregeld goede punten. Zelfs een keer eerste geworden! Zo hoort het, al was ik van tevoren wel geschrokken door de horror-verhalen van andere.
Haha, ook wil ik de jury bedanken dat als ik aan het schrijven ben, zij absoluut geen probleem hebben met het zelf optellen van de punten. Daar ben ik nu eenmaal niet zo goed in. Clown

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:14

Clown

Maar daar is toch zo'n handigheidje voor Knipoog

alles 6 is 180

dan is 5 = -1
4= -2
en 7 = +1
8 = +2
enz...

en dan bv eerst alle plussen tellen dan alle minnen en wat overblijft van of bij 180 Haha!

[edit]OK nu ik het schrijf klinkt het nog best ingewikkeld Bloos

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:17

Haha, zoiets heeft iemand me ook al proberen bij te brengen. Ik vind het alleen een gestuntel omdat 'even vlug' goed te moeten doen, terwijl de volgende combinatie al staat te wachten. Word ik nerveus van. Clown

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:23

Hier ook waardering voor de jury! Tot nu toe helemaal eens met het commentaar, en regelmatig punten boven verwachting.

Het is een risico van het vak wanneer de punten eens tegenvallen, het is en blijft een jury sport!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:09

ik ben ook weer thuis had de eerste proef 176 (had eigenlijk gehoopt op een winstpunt maar dat werd m niet)
en de 2e proef 191 en de 5e prijs Lachen dik tevreden dus
ik had een 9 op verzorging in de 2e proef was een erg leuke jurie

voor de proef bleef ze eerst heel lang kijken en ik denk onee dit is foute boel maar nee hoor ze vond perla zo leuk dier en we waren een super combinatie maar ik moest goed om mn zit letten dan kwamen we er wel ik vond het echt zo aardig van haar ik kreeg een hoop positive kritiek
na de proef belde ze ff met dr belletje of ik nog even bij dr kwam en toen vertelde ze me punt voor punt waar ik op moest letten en ze vertelde dat ze me bij het inrijden al gezien had
dit deed echt wat met me!!!

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:00

De jury die ik heb gehad op onderlinge wedstrijden waren inderdaad vol met complimentjes en goede tips. Bedankt daarvoor!