1snowflake2 schreef:dit is naar mijn mening toch wel voldoende voor een beginner van 9 jaar met een vrij moeilijke pony.
en dat heeft er niets mee te maken..
als zij in de ring rijdt, zal ze moeten laten zien wat er gevraagd wordt. 9 jaar of niet, moeilijke pony of niet.
Ik ben 23, maar krijg ook echt geen extra punten omdat ik binnen rijd met een paard dat door meerdere professionals als zeer lastig is bestempeld. het is nog altijd mijn keus binnen te rijden, niet het probleem van de jury (en laat dat paard nu gewoon zo fijn gaan dat de jury's hem gewoon zn punten geven
)
Ja, ik ben kind geweest, maar nooit gematst hoor. Was aardig lang, had een mooie pony en als die 1x zn hoofd omhoog deed kon ik mn winst in het B vergeten. Zuur, absoluut, maar het was niet anders. Ik vind het eerlijk gezegd wel eens goed als jury's kinderen niet alsmaar matsen en punten geven omdat ze schattig en klein zijn en je er op jonge leeftijd nu eenmaal niet meer van kan verwachten.
Waar ga je dan de grens zetten? Want een 9 jarige op een superfijn gereden pony die alles al gelopen heeft kan t makkelijker hebben dan een 12 jarige op een (no offense) oud type haflinger die vrijwel nooit iets van dressuur gehoord heeft...
Datgeen in de ring getoond wordt is wat beoordeeld moet worden, niet of kind jong is, of pony moeilijk of whatever. (al kan misschien commentaar bij kids wel aangepast worden op leeftijd, daar sta ik achter)