Is dit wel eerlijk.....??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

Is dit wel eerlijk.....??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 11:42

Een vriendin van mij doet mee in een competitie, het zijn 3 of 4 wedstrijden en degene die de meeste punten uit twee wedstrijden rijden wint... Nu stond zij tweede en iemand anders eerste. Van de week was er weer een wedstrijd waar mijn vriendin aan mee deed en degene die eerste stond, jureerde (!), en wel in diezelfde (haar) klasse!!

Ze heeft twee super proeven gereden waarvan ze in de een 206 punten haalde (bij de jury die niet in de competitie rijdt..) en 185 bij de ander (haar concurrent..), terwijl ze de tweede proef beduidend beter reed. Is dit niet heel erg bevooroordeeld? Ze kan op deze manier nooit eerlijk gejureerd worden… Kan je hier iets mee? Ik heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat (ben maar een westernruiter Haha! ), moet je zoiets regelen bij degenen die de competitie regelen of kan je ergens anders op afstappen? Maar naar mijn idee is dit niet helemaal fair…?

Wat vinden jullie?

Only_Kiekie

Re: Is dit wel eerlijk.....??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:44

Tja.. Jury sport he?

Misschien is het ook niet fair.. maar je hebt jury's :@

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 11:46

Ja, maar dit is een jury die jureert in haar eigen klasse... Dat is toch raar!

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:46

Sowieso vindt ik het niet kunnen dat als mensen met een competitie mee doen ook jureren. Is niet eerlijk zeker niet tegenover de andere ruiters die mee doen. Waarschijnlijk kan je wel volgens mij langs bij wie de competitie regelen en een klacht indienen.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:48

Eerlijk is het niet, maar wat doe je eraan he Lachen

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 11:49

@shadow37, ja dat kan ze inderdaad doen, degenen die het regelen hebben het gewoon niet helemaal goed ingepland..

@Nicky, ja dat is nou net mijn vraag Knipoog

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:57

Ik kan me voorstellen dat dit niet eerlijk over komt. Ik doe bijvoorbeeld zelf mee aan de selecties in Utrecht West in de L2. De andere selectiewedstrijden jureer ik. Ik heb wel van te voren aangegeven dat ze me niet in de L2 in moeten delen. Ook al weet ik en de mensen die me goed kennen dat ik er niet anders door ga jureren. Toch kan dit voor de buitenwereld wel zo lijken.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:58

als het een officiele wedstrijd is, kan je bij de KNHS wel je klacht doen denk ik.
en anders naar de organisatie van die competitie stappen.

ik vind het inderdaad ook echt niet kunnen

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:59

Maar reed zij zelf dan niet mee? Ze kan toch moeilijk zichzelf jureren of begrijp ik het nou verkeerd? Want als zij die wedstrijd dan niet gereden heeft telt ze toch niet meer mee?
Of heeft dit te maken met verschillende regio's?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 13:40

Naar wat ik begreep, hoef je niet al de wedstrijden mee te rijden om mee te dingen naar de prijs. Aangezien het over de punten van de twee best verreden wedstrijden gaat...

@Anoeska27, zo had zij (de jury) het dus ook moeten regelen..

Voor zover ik weet doet zij nog gewoon mee...

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:12

Ik snap het jury lid niet zo goed. Als ik haar was zou ik niet in die klassen willen jureren. Daar krijg je altijd praatjes van. Kan ze veel beter een andere klasse jureren. Ik kan we voorstellen dat jullie zoiets hebben van : dit is niet eerlijk gegaan.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:07

dat meen je niet!
Wat een ongelofelijk verhaal zeg Boos!
Eigenlijk zou dat verboden moeten zijn......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:15

De organiserende vereniging is hier dan ook fout in, die zouden haar nooit moeten vragen voor die klasse.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:27

Kan ze geen bezwaar aantekenen?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:34

jury's zijn soms heel vervelend maar mis kan ze naar zo iemand gaat die, die wedstrijden oraganiseert.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:37

mAnDyXX schreef:
jury's zijn soms heel vervelend maar mis kan ze naar zo iemand gaat die, die wedstrijden oraganiseert.

Verward Huh Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:38

wat was haar klassering, want meestal gaat het om klassering, niet om de punten.

Maar als het een gewone knhs wedstrijd was, zou ik zeker eens naar de knhs mailen Ja

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:00

Boldly schreef:
Naar wat ik begreep, hoef je niet al de wedstrijden mee te rijden om mee te dingen naar de prijs. Aangezien het over de punten van de twee best verreden wedstrijden gaat...

Klopt, dus door te komen jureren en niet zelf te rijden heeft ze zelf een 'kans' minder.
De beste wedstrijd telt bij selecties... nu zal ze dus zelf echt goed d'r best moeten doen tijdens de andere wedstrijden want maakt ze een foutje en krijgt ze daardoor slechtere plaastingspunten is haar kans bekeken.
Dus ze had beter zelf kunnen rijden, des te groter haar kans Clown

Snap je Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:03

Grensgeval, lijkt me.
Maar als ik die jury was, had ik die wedstrijd never nooit aangenomen om te jureren, je moet tenslotte zelfs de schijn van partijdigheid al vermijden.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 21:37

@Cinzano, ja of je op-de-hielen-zittende concurrent even lekker weinig punten geven Knipoog

Maar ze zou dus wel even kunnen raadplegen bij de KNHS?

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:54

Ik vraag me ten eerste af wat haar klassering was bij beide jury's. Het kan zijn dat de eerste jury heel hoog gepunt heeft en de tweede jury een stuk strenger was. Daarnaast geloof ik niet dat de jury is gaan jureren om zodoende de concurrentie 'uit te schakelen'. Feit is dat zij maar 1 proef jureert en dus alleen zichzelf benadeelt doordat zij zelf 2 resultaten inlevert terwijl jouw vriendin kans heeft om wel goede resultaten neer te zetten. Degene die jureert stond op de eerste plaats en heeft dus beter gepresteerd dan jouw vriendin en had beter haar positie kunnen versterken door te rijden dan het uit handen te geven door te gaan jureren.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:11

Boldly schreef:
@Cinzano, ja of je op-de-hielen-zittende concurrent even lekker weinig punten geven Knipoog

En dan... dan telt die wedstrijd voor die concurrent waarschijnlijk toch niet aangezien alleen de beste tellen, dus dan schiet ze er nog niets meer op
Denk dan ook niet dat dit de achterliggende gedachte was van die betreffende jury Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:48

Hmm.. ik vind het als jurylid dus ook niet kunnen. Alleen denk ik dat je vriendin op het moment dat ze de startlijst zag direct protest had aan moeten tekenen bij de vertegenwoordiger (hopende dat dat niet dat jurylid is).
Het is duidelijk een geval van belangenverstrengeling imo. Ik zou er als jurylid niets een mee te maken willen hebben, ook om dit soort praatjes te voorkomen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:13

Ik ga mee met Fitzroy, ik vind het niet kunnen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 05:58

hangt er van af hoe de punten voor de competitie worden geregeld en dus welke klassering de TS van jury 2 kreeg.
Dus staat ze met die 185 bovenaan en krijgt ze daarvoor 30 punten dan maakt het niks uit voor de competitie.

Staat ze bij jury 1 eerste en bij de jury die haar naaste concurrent is, zesde, dan kan ze gaan klagen bij de organisatie van de competitie!

En dan krijg je w.s. te horen dat de originele jury 1 dag van te voren had afgebeld en dat deze jury op het laatste moment wilde invallen.....en dat je haar dus eigenlijk dankbaar moest zijn dat de competitie nog door kon gaan.....